handdator

Visa fullständig version : gainer eller protein


The Fallen
2006-08-15, 18:26
går det att enbart ta protein efter träningen eller måste man få i sig kolhydrater?

King Grub
2006-08-15, 18:30
Det är inte bortkastat på något sätt med bara protein, men kolhydrat och protein tillsammans ger större effekt än både protein eller kolhydrat för sig eller t o m deras sammanlagda enskilda effekt.

Utan kolhydrat missar du dessutom bästa tillfället att lagra in glykogen i muskulaturen.

The Fallen
2006-08-16, 12:03
okej för jag tänkte deffa lite och dra ner lite på kolhydraterna, så om jag tar protein direkt efter och sen käkar vanlig husmanskost så fort som möjligt så ska det funka ändå?

Longshot
2006-08-16, 12:19
okej för jag tänkte deffa lite och dra ner lite på kolhydraterna, så om jag tar protein direkt efter och sen käkar vanlig husmanskost så fort som möjligt så ska det funka ändå?

Allt hänger inte på en proteindrink. Så visst kommer det "funka", om vi utgår ifrån att övrig kost är välbalanserad..

Estremo
2006-08-18, 11:00
Jag lånar tråden lite eftersom jag har en fråga på samma ämne. Som det är nu så blandar jag i en dl druvsocker tillsammans med proteinet, som jag tar hälften före träning och hälften efter. Om jag tar protein någon annan gång under dagen så blir det dock utan druvsocker.

Jag försöker gå upp i vikt men vill inte lägga på mig allt för mycket fett och vatten. Vore det lämpligt att ta gainers istället för proteinpulver under dagen? Kanske skulle man ta proteinet som vanligt ihop med druvsocker vid träning och ta en gainer morgon och kväll, istället för att ta proteinpulver vid dessa tillfällen?

King Grub
2006-08-18, 11:03
Vore det lämpligt att ta gainers istället för proteinpulver under dagen?

Värdelöst. Ät en vettig kolhydratkälla till i stället för näringslöst socker.

Estremo
2006-08-18, 14:00
Värdelöst. Ät en vettig kolhydratkälla till i stället för näringslöst socker.
Jag brukar alltid ta det i samband med att jag äter ett par mackor eller åtminstone ett par frukter, så då antar jag att jag kan strunta i gainers precis som jag misstänkte. Tack så mycket för svaret.

King Grub
2006-08-18, 14:07
Frukt och/eller bröd är mycket bättre kolhydratval än druvsocker. :thumbup: Då får du fibrer, mineraler och vitaminer på köpet.

thomasR
2006-08-21, 00:26
Nu framstår jag som en jävla idiot men, är det socker i gainer?!?!?#¤?!?!?#?

Jag som använder gainer före passet i min diet.

LarsK
2006-08-21, 03:06
Vad är definitionen på gainer? Jag trodde det var en kolhydrat/protein drink, men det verkar inte så när jag läser här.

Ninjasmurf
2006-08-21, 04:28
Nu framstår jag som en jävla idiot men, är det socker i gainer?!?!?#¤?!?!?#?

Jag som använder gainer före passet i min diet.

Ja det är socker, vanligtvis en blandning av glukos (druvsocker) och maltodextrin (spjälkad stärkelse)

King Grub
2006-08-21, 04:37
Vad är definitionen på gainer? Jag trodde det var en kolhydrat/protein drink, men det verkar inte så när jag läser här.

Det är just vad det är.