handdator

Visa fullständig version : Hårda bröst vid mens


Basloppan
2006-08-15, 17:52
Det är väldigt vanligt att tjejers bröst blir ömma vid mensen och vissa tjejers bröst blir också hårda. Jag undrar varför dom blir hårda - typ den vetenskapliga förklaringen till varför de hårdnar till. Vet nån? =)

Hejsvej.

Raptor
2006-08-15, 18:03
mjölkkörtlarna som sväller och blir hårda!?
det är väl då man är piggast i bäret (fruktsammat).

T-train
2006-08-15, 18:34
Det är väldigt vanligt att tjejers bröst blir ömma vid mensen och vissa tjejers bröst blir också hårda. Jag undrar varför dom blir hårda - typ den vetenskapliga förklaringen till varför de hårdnar till. Vet nån? =)

Hejsvej.

Har för mig att det är progrestoronet (gulkroppshormon, gestagen) som är som högst under/innan mensen som gör att brösten ibland hårdnar/svullnar/spänner. Samma händer ofta tjejer när de börjar med kombinatins p-piller dvs p-piller som innehåller både östrogen o gestagen. (Man är som minst fertil runt mens;))

Achryl
2006-08-15, 18:39
Det är väldigt vanligt att tjejers bröst blir ömma vid mensen och vissa tjejers bröst blir också hårda. Jag undrar varför dom blir hårda - typ den vetenskapliga förklaringen till varför de hårdnar till. Vet nån? =)

Hejsvej.

Jaha, så du åker alltså till jungby för att få bona massa tolvåringar, och nu när det visar sig att dom har mens och du inte får perforera dom med din symaskins-"zing-zing-zing" blir du så knäckt att du måste skriva på kolo och fråga?

btw är adwords tomt men vi skiter i det till sidan e klar tycker jag

Tolkia
2006-08-15, 20:15
Min gissning (obs: skott från höften nu) är att det har med vätskeansamling att göra; precis som man kan uppleva att resten av kroppen svullnar. Vilket i sin tur beror på hormonella förändringar. Bröstkörtlarna är VÄLDIGT pyttesmå, så de skulle kunna bli stenhårda utan att det skulle kännas särskilt mycket. Och nej, det är inte under mens man är fruktsammast; att man får mens beror ju på att kroppen stöter bort den slemhinna den byggt upp som landningsbana för ett eventuellt ägg - eftersom inget ägg dykt upp. Inte så goda förutsättningar, med andra ord. Fruktsammast borde man väl vara under ägglossning (m.a.o. ungefär två veckor innan mens, om man har en fyraveckorsperiod)?

(det kan ju tilläggas att risken att bli gravid om man har sex utan skydd är rätt stor även när den är som minst)

Edit: BRA att man läste de andra svaren ordentligt; såg att någon redan skrivit ungefär samma sak. Men nu orkar jag inte ta bort det, eftersom jag haft besväret att skriva det. :D

Metal_boy_
2006-08-15, 20:52
Min gissning (obs: skott från höften nu) är att det har med vätskeansamling att göra; precis som man kan uppleva att resten av kroppen svullnar. Vilket i sin tur beror på hormonella förändringar. Bröstkörtlarna är VÄLDIGT pyttesmå, så de skulle kunna bli stenhårda utan att det skulle kännas särskilt mycket. Och nej, det är inte under mens man är fruktsammast; att man får mens beror ju på att kroppen stöter bort den slemhinna den byggt upp som landningsbana för ett eventuellt ägg - eftersom inget ägg dykt upp. Inte så goda förutsättningar, med andra ord. Fruktsammast borde man väl vara under ägglossning (m.a.o. ungefär två veckor innan mens, om man har en fyraveckorsperiod)?

(det kan ju tilläggas att risken att bli gravid om man har sex utan skydd är rätt stor även när den är som minst)

Edit: BRA att man läste de andra svaren ordentligt; såg att någon redan skrivit ungefär samma sak. Men nu orkar jag inte ta bort det, eftersom jag haft besväret att skriva det. :D

Precis vad jag tänkte på, angående när man är som mest fruktsam, under ägglossningen. Det är ganska logiskt också, man kombinerar hellre fläskfilén med ett par vändstekta än med blodpudding ( fy fan vilken "liknelse" *spy* )

Raptor
2006-08-16, 08:44
Min gissning (obs: skott från höften nu) är att det har med vätskeansamling att göra; precis som man kan uppleva att resten av kroppen svullnar. Vilket i sin tur beror på hormonella förändringar. Bröstkörtlarna är VÄLDIGT pyttesmå, så de skulle kunna bli stenhårda utan att det skulle kännas särskilt mycket. Och nej, det är inte under mens man är fruktsammast; att man får mens beror ju på att kroppen stöter bort den slemhinna den byggt upp som landningsbana för ett eventuellt ägg - eftersom inget ägg dykt upp. Inte så goda förutsättningar, med andra ord. Fruktsammast borde man väl vara under ägglossning (m.a.o. ungefär två veckor innan mens, om man har en fyraveckorsperiod)?

(det kan ju tilläggas att risken att bli gravid om man har sex utan skydd är rätt stor även när den är som minst)

Edit: BRA att man läste de andra svaren ordentligt; såg att någon redan skrivit ungefär samma sak. Men nu orkar jag inte ta bort det, eftersom jag haft besväret att skriva det. :D

skjuta från höften? det gjorde jag med :D
har ingen koll utan bara tog en chansning om att det kan vara körtlarna. angående när man är mest fruktsam så menar jag självklart vid ägglossningen. bara ingen koll när den kommer.
är kille, ingen koll på hur flickor fungerar. men jag är en jävel på kärlek :cool: