handdator

Visa fullständig version : Tänkte testa Termogena...


LuThe
2006-08-15, 17:30
Den går ju ut på att endast äta mkt protein och några gram fett... Hur gör man en god frukost efter dom förhållanderna? 10 ägg eller?

nån som har några tips ?

Robbin
2006-08-15, 17:34
Hmmmmmmmmm låt mig tänka öhhh vad innehåller protein.. öööhh... typ kött, kyckling, fisk, ägg, keso, kesella.. ja blanda va du vill. Det borde väl inte varit så svårt att komma på.

Mental
2006-08-15, 17:41
Den går ju ut på att endast äta mkt protein och några gram fett... Hur gör man en god frukost efter dom förhållanderna? 10 ägg eller?

nån som har några tips ?

Frukost är ju en måltid som alla andra, det fins ingen regel som säger att den måste innehålla gröt/fil/flingor/mackor osv.
Ät nått liknande du äter till lunch eller middag istället.

dynamo
2006-08-15, 17:49
Den går ju ut på att endast äta mkt protein och några gram fett... Hur gör man en god frukost efter dom förhållanderna? 10 ägg eller?

nån som har några tips ?

Jag körde på lågkolhydratdiet i ca ett halvår förra hösten. Jag åt bacon och ägg till frukost ibland. Annars stekte jag entrecote, utskuren biff, fläskfilé, kycklingfilé (vad som såldes till extrapris) till frukost och tog med det till lunch också då. Till det brukade det bli antingen salladsblad, broccoli eller blomkål. Gjorde även iordning det så det räckte till lunch. Koka ägg i batchar så har du mellanmål. Strök med en hel del rökt kalkonspålägg som snacks också. Åt en hel del kallrökt lax eller räkor till sallad också (utan socker). Fisk i övrigt är säkert bra, men inget jag gillar överdrivet mycket.

Kändes värt att ta multivitamin/mineraler till det också.

Vet inte riktigt vad Termogen diet är, men det kanske är samma eller att det passar där också.

Jacky
2006-08-15, 18:39
Förslagsvis:
*Proteindrink
*Keso med kanel, kardemumma
*Kesella med funlight
*Äggvite omelett med skinka, kalkon, blomkål, broccoli el liknande
*Skinkskivor fyllda med kesella+kryddor

Ja...protein helt enkelt..
Spara fettet något...ta det hellre vid mellis1...linfrö+kesella t ex

MrBoris
2006-08-15, 18:39
Den går ju ut på att endast äta mkt protein och några gram fett... Hur gör man en god frukost efter dom förhållanderna? 10 ägg eller?

nån som har några tips ?

en fråga bara, hade du tänkt köra på en sån diet? avsikten isåfall??

Jacky
2006-08-15, 18:42
Hyfsat välsorterade butiker har ju low-carb-bröd också...

http://www.glykemiskt-index.info/kitSiPub/bilder/20050524225634.jpg

Innehåll per skiva:
Kalorier: 238kj/57kcal
Protein: 5 g
Fett: 3 g
Kolhydrater: 2,7 g
Socker: 0 g
Kostfiber: 3,3 g

Sadde
2006-08-15, 19:16
Förslagsvis:
*Proteindrink
*Keso med kanel, kardemumma
*Kesella med funlight
*Äggvite omelett med skinka, kalkon, blomkål, broccoli el liknande
*Skinkskivor fyllda med kesella+kryddor

Ja...protein helt enkelt..
Spara fettet något...ta det hellre vid mellis1...linfrö+kesella t ex


angående (keso med kanel, och kesella med funlight, ska man äta kesella o dricka funlight, eller ska man t.ex hälla kesella och funlight i en skål och äta som gröt typ?

blekfet2
2006-08-15, 19:37
angående (keso med kanel, och kesella med funlight, ska man äta kesella o dricka funlight, eller ska man t.ex hälla kesella och funlight i en skål och äta som gröt typ?[/


ledsen men den här är nog den bästa än sålänge jag varit på kollo. :laugh: :laugh:


blanda ihop kesellan med funlight.

Jacky
2006-08-15, 20:11
alla är vi nybörjare i början....

Sadde
2006-08-15, 20:43
hehe, det är inte alltid lätt att veta när man är ny inom träningsfronten :D

Sadde
2006-08-15, 20:50
bara 2 små frågor till , går det bra att blanda keso istället för kesella med funlight? och ska det vara koncentrerad eller okoncentrerad saft man ska blanda med keson/kesellan?

blekfet2
2006-08-15, 21:02
bara 2 små frågor till , går det bra att blanda keso istället för kesella med funlight? och ska det vara koncentrerad eller okoncentrerad saft man ska blanda med keson/kesellan?



det är koncentrerad saft när du blandar med kesellan, ett tips på en grymt god smak är "fun Light Tropic".

Longshot
2006-08-15, 21:03
Hur många kilon har du tänkt att skala bort Luthe?

Jacky
2006-08-16, 06:31
bara 2 små frågor till , går det bra att blanda keso istället för kesella med funlight? och ska det vara koncentrerad eller okoncentrerad saft man ska blanda med keson/kesellan?
Koncentrerad 2-3 fyllda lock (flaskans) frukar vara lagom. Tropical fruit, funlight är verkligen bra....keso funkar också, rekommenderar då 1-2 lock..

Jacky
2006-08-16, 06:32
Annat tips är kesella/keso + proteinpulver och valnötter

jewzie
2006-08-16, 11:52
Tonfisk som steks i stekpanna som man har i en halv burk tomatpure/krossade tomat i, kvarg och sen curry tills det blir en ganska tjock, sprucken röra som ser äcklig ut.. mättar bra, mycket protein och smakar ypperligt om man nu tycker om curry :thumbup:

Sadde
2006-08-16, 13:49
Koncentrerad 2-3 fyllda lock (flaskans) frukar vara lagom. Tropical fruit, funlight är verkligen bra....keso funkar också, rekommenderar då 1-2 lock..

Tack ! :D

LuThe
2006-08-16, 16:32
tack så jättemyckte för alal tips! keso och kanel låter smaskigt de ska jag prova.. självklart vet jag att frullen kan bestå av samma mat som lunchen men få saker går att käka på morgonen när man precis vaknat å de smakar rajja i käften *rolleyes*

Nån fråga va ja har för avsikt med termogena; jag vill gå ner i vikt snabbt svarar jag. jag tror på den dieten..

Jag har inte planerat hur mkt ja vill gå ner, låter spegeln avgöra de men just nu ligger jag på 95-96 kg med 188 cm kropp.. så 90 vore kanske ne schysst gränns på 2 månader? Vi får se som sagt! det kanske blir längre än så...

martin_vbg
2006-08-19, 15:35
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

King Grub
2006-08-19, 15:36
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Tror inte jag skriver något om någon termogen diet där... och det var väl den han ville prova?

LuThe
2006-08-19, 18:09
:hbang: