handdator

Visa fullständig version : Första skoldagen.


rolf
2006-08-15, 15:49
Jahapp, höst och skola igen. Blandade känslor, samma lärare men nya ettor. Han inte kolla så noga men förhoppningsvis finns det något ögongodis bland dem. :D

Någon annan som har börjat skolan idag? Kanske t.o.m. en ny skola? Intryck, känslor?

Kaboffastar
2006-08-15, 15:54
Jag vill bara dela med mig av känslan av att INTE behöva gå till skolan igen.. känslan av att ALDRIG mer behöva gå till den förbannade, jävla skoljäveln.

Jag har tagit studenten.
Det är underbart. *Studdsar på rosa moln*

Lycka till ni som hatar skolan, plågas av att gå dit varje dag och har 1,2,3 kanske 4-5 år kvar till studenten. Jag lider inte med er.

Nejv
2006-08-15, 15:54
Nej! Jag börjar den 24:e. För mig är det ny skola, nytt land, nytt allt. Är för tillfället sjukt nervös men det blir säkert både bra och roligt. :)

Sonny
2006-08-15, 15:54
Börjat skolan idag, är det skämt?

När fan slutade du?

Personligen börjar jag på måndag, nya ettor + sista året = najs

Allt annat = blä.

Fatalist
2006-08-15, 15:54
Nope, börjar nästa vecka, kommer bli lite krångligt eftersom mitt blivande Ex kommer att börja i samma byggnad som mig... :banned

Sonny
2006-08-15, 15:55
Lycka till ni som hatar skolan, plågas av att gå dit varje dag och har 1,2,3 kanske 4-5 år kvar till studenten. Jag lider inte med er.:laugh: :laugh: :thumbup:

Sebbe_H
2006-08-15, 15:56
börjar väl den 24:e eller nått sånt, tvåan. Riktigt segt, ny linje precis när man lärt känna alla rätt så bra. Btw, har haft över 3 månaders sommarlov ;) Gött

Kaboffastar
2006-08-15, 15:56
Nope, börjar nästa vecka, kommer bli lite krångligt eftersom mitt blivande Ex kommer att börja i samma byggnad som mig... :banned

Ditt blivande ex! VAaaaaaaaaAHahHAhAHA :D
DÄr har du redan nu satt dig i klistret! perfekt, precis i min smak.
Keep up the good work.

Sebbe_H
2006-08-15, 15:58
Hahaha kabbo är på hugget idag:D Men håller med, fyfan frö att gå i samma skola som sitt blivande ex. Få henne avstängd eller nått.

Grattis till mig 2000 inlägg :D YEAH!

Kaboffastar
2006-08-15, 15:59
Hahaha kabbo är på hugget idag:D Men håller med, fyfan frö att gå i samma skola som sitt blivande ex. Få henne avstängd eller nått.

Grattis till mig 2000 inlägg :D YEAH!

Grattis!

Sa jag att jag gått i gymn 4 år?
Jag var för bränd för att förstå mig på teknik-data så jag hamnade ett år senare på hotell & restu, nu jobbar jag som pulverlackerare.

Sebbe_H
2006-08-15, 16:05
Grattis!

Sa jag att jag gått i gymn 4 år?
Jag var för bränd för att förstå mig på teknik-data så jag hamnade ett år senare på hotell & restu, nu jobbar jag som pulverlackerare.

Aa kan tänka mig att det känns rötet. Hamnade också på fel linje, allt gick åt helvete men jag orkade inte byta, men nu valde jag en annan inriktning i tvåan så hoppas att det ska gå bättre nu.

rolf
2006-08-15, 16:05
Nej! Jag börjar den 24:e. För mig är det ny skola, nytt land, nytt allt. Är för tillfället sjukt nervös men det blir säkert både bra och roligt. :)

Coolt, var börjar du? :)

Börjat skolan idag, är det skämt?

När fan slutade du?

Personligen börjar jag på måndag, nya ettor + sista året = najs

Allt annat = blä.

Nejdå, inget skämt. Gymnasierna här i Finland börjar idag. Jag slutade förra läsåret 3 Juni tror jag.

Nope, börjar nästa vecka, kommer bli lite krångligt eftersom mitt blivande Ex kommer att börja i samma byggnad som mig...

Mitt blivande ex går i samma klass som mig. Beat that. :naughty:

Achryl
2006-08-15, 17:24
I morgon börjar skolan för mig! Ny stad, ny klass, nytt folk.

Nejv
2006-08-15, 17:29
Coolt, var börjar du? :)



Nejdå, inget skämt. Gymnasierna här i Finland börjar idag. Jag slutade förra läsåret 3 Juni tror jag.



Mitt blivande ex går i samma klass som mig. Beat that. :naughty:

Jag börjar i köpenhamn :Virro Ska utbilda mig till arkitekt :D

dared
2006-08-15, 17:33
Jag börjar i köpenhamn :Virro Ska utbilda mig till arkitekt :D

Fan det låter jävligt intressant, lycka till!

Tror jag börjar skolan nästa år. Vill typ på sätt och vis börja i år, men måste skriva iaf 1 till högskoleprov tror jag och jag har inte bestämt mig vad jag vill plugga. Dessutom hade jag tänkt att resa lite nu i höst... men jag är lite sugen att börja plugga endå.. lider av sjuk tristess just nu.

polaren
2006-08-15, 18:01
Jag börjar om 8 dagar, och det ska bli kul, har börjat gilla skolan nu när jag påbörjar mitt 5e år på gymnasiet!

Tyvärr känns det som att det kommer vara så stor åldersskillnad mellan mig och ettorna att jag inte kommer kunna se dem som ögongodis, utan mer som mina barn. *rolleyes* Jävla modersskänslor! :(

n1tro
2006-08-15, 18:03
fyfan vadj ag saknar gymnasiet.. tyvärr har man gått ut då, så det blir ingen ny skola för mig på minst ett år i alla fall :(. njut av din skoltid, det gjorde jag, du kommer sakna gymnasiet som in i helvette...

hultman
2006-08-15, 18:09
Jag börjar den 28:e. Visserligen högskola, men ändå.

Perscitus
2006-08-15, 18:53
Nope, börjar nästa vecka, kommer bli lite krångligt eftersom mitt blivande Ex kommer att börja i samma byggnad som mig... :banned
Samma byggnad? Det är ju faktiskt en separat byggnad. Och vaddå blivande ex??? *cry*

Empe
2006-08-15, 18:56
Andra året på tisdag, fyfan vad segt att veta att man har 2 år kvar i skolhelvetet. Men jag har mycket att se fram emot till vårterminen. Vintersäsongen, 18 års-dagen, helt ny snowboard med nya bindningar och boots (hoppas bara att det inte går på mer än 10 laxar).'

Kaboffen! Är det kul att jobba som pulverlackerare? Jag har funderat ett tag på att bli lackerare så det är bra med lite referenser. Berätta så mycket som möjligt och så mycket du vill om ditt jobb som pulverlackerare.

n1tro
2006-08-15, 19:13
Andra året på tisdag, fyfan vad segt att veta att man har 2 år kvar i skolhelvetet. Men jag har mycket att se fram emot till vårterminen. Vintersäsongen, 18 års-dagen, helt ny snowboard med nya bindningar och boots (hoppas bara att det inte går på mer än 10 laxar).'

Kaboffen! Är det kul att jobba som pulverlackerare? Jag har funderat ett tag på att bli lackerare så det är bra med lite referenser. Berätta så mycket som möjligt och så mycket du vill om ditt jobb som pulverlackerare.

njut av tiden , inte fyfan för 2 år...

mangemani
2006-08-15, 19:23
skoltiden var ju rena lekstugan om man gämför med nu när man jobbar.
saknar skolan faktiskt.....njut så länge det varar.

Kaboffastar
2006-08-15, 19:24
Andra året på tisdag, fyfan vad segt att veta att man har 2 år kvar i skolhelvetet. Men jag har mycket att se fram emot till vårterminen. Vintersäsongen, 18 års-dagen, helt ny snowboard med nya bindningar och boots (hoppas bara att det inte går på mer än 10 laxar).'

Kaboffen! Är det kul att jobba som pulverlackerare? Jag har funderat ett tag på att bli lackerare så det är bra med lite referenser. Berätta så mycket som möjligt och så mycket du vill om ditt jobb som pulverlackerare.

Vi tar det via PM ( :D )

rolf
2006-08-15, 21:36
Jag börjar i köpenhamn :Virro Ska utbilda mig till arkitekt :D

Schysst! Hoppas du är språkkunnig för jag vet iaf att jag inte skulle klara av danskan :D

Miiix
2006-08-15, 21:38
Ska börja ettan.

Ser fram emot det faktiskt, iaf första veckan.

Sami123
2006-08-15, 21:39
Börjar om några dagar. *cry*
Men men, bara 1 år kvar sen studenten, så slipper man skit skolan. ;)

Zakath
2006-08-15, 21:40
Börjar den 22a på Chalmers, Bioteknik!

Behöver hjälp med matterepetition, är det någon som vet hur man löser:

(x/(x+1))-(1/x)=1

Tack :)

Inzza
2006-08-15, 21:50
Börjar den 22a på Chalmers, Bioteknik!

Behöver hjälp med matterepetition, är det någon som vet hur man löser:

(x/(x+1))-(1/x)=1

Tack :)

Skall läsa på GU, men VID chalmers :) vad sägs om lunch nångång? :naughty:

Nydelaw
2006-08-15, 22:01
Börjar den 22a på Chalmers, Bioteknik!

Behöver hjälp med matterepetition, är det någon som vet hur man löser:

(x/(x+1))-(1/x)=1

Tack :)

Bah! Inga som helst problem för en blivande kemist! (Börjar den 22:e)

trasan
2006-08-15, 22:13
FAN VA JAG SAKNAR SKOLAN! Tog studenten iår och jag saknar gymnasiet som bara fasen! Ta vara på tiden!

Kaboffastar
2006-08-15, 22:15
FAN VA JAG SAKNAR SKOLAN! Tog studenten iår och jag saknar gymnasiet som bara fasen! Ta vara på tiden!

Nu är du ute och cyklar va?



















( :D )

The_RobRoy
2006-08-15, 22:23
Börjar den 22a på Chalmers, Bioteknik!

Behöver hjälp med matterepetition, är det någon som vet hur man löser:

(x/(x+1))-(1/x)=1

Tack :)

x/x* x/(x+1) - (x+1)/(x+1) * 1/x = 1 <->

(x^2-(x+1))/(x^2+x) = 1 <->

x^2-x-1 = x^2 + x <->

2x = 1

x=1/2

n1tro
2006-08-15, 22:24
FAN VA JAG SAKNAR SKOLAN! Tog studenten iår och jag saknar gymnasiet som bara fasen! Ta vara på tiden!

ah äntligen en som förstår

ante
2006-08-15, 22:30
hah, börjar skolan 4e sept, första föreläsningen är i TET, Teoretisk elektroteknik 8p. Ni som läser civ-ing har säkert hört talas om den. Wish me luck!

Nydelaw
2006-08-15, 22:31
x/x* x/(x+1) - (x+1)/(x+1) * 1/x = 1 <->

(x^2-(x+1))/(x^2+x) = 1 <->

x^2-x-1 = x^2 + x <->

2x = 1

x=1/2

x = -1/2 är ju rätt svar, antar att du missat byta tecken ngnstans.

Kaboffastar
2006-08-15, 22:32
x/x* x/(x+1) - (x+1)/(x+1) * 1/x = 1 <->

(x^2-(x+1))/(x^2+x) = 1 <->

x^2-x-1 = x^2 + x <->

2x = 1

x=1/2

Hööööööög spy-faktor.. minst sagt.

Rock'nRoll
2006-08-15, 22:33
fyfan vadj ag saknar gymnasiet.. tyvärr har man gått ut då, så det blir ingen ny skola för mig på minst ett år i alla fall :(. njut av din skoltid, det gjorde jag, du kommer sakna gymnasiet som in i helvette...

+1 på den, Riktigt skön tid då man gick i gymnasiet. Själv börjar jag högskolestudier i Linköping på måndag.

Schysst! Hoppas du är språkkunnig för jag vet iaf att jag inte skulle klara av danskan :D

Som tur är kan man få en del av undervisningen på svenska. Alla arbeten man gör där får man göra på svenska om man vill.

Jäkla tur det kan jag tänka mig :D

Mandus
2006-08-15, 22:34
Börjar på allvar på Handelshögskolan på måndag. Håller just nu på och går en förberedande ma-kurs där.

Spännande med ny skola, ny stad, nya vänner, nytt allt :cool:

mela
2006-08-15, 22:41
Chalmers om en vecka (22e). Första året av 4.
Gooood shit *popcorn*

Versus
2006-08-15, 22:44
Så jäkla skönt att inte ha en skola o gå till nu till hösten :D (Tog studenten i våras).

Men visst fanns det fördelar med gymnasiet..
*Många goa polare som man träffar allt för oofta nu för tiden..
*Alla brydarna.
*Man sluta tidigt
*Ifall man inte kände för att gå till skolan en dag så gjorde man inte det, visst man kanske fick nån timme att jobba med läxa hemma men jämnför det med jobb där man får sparken.

Nackdelarna var ju att
*Alla jävla läxor och prov
*Stressigt
*Hjärndöda tråkiga lärare (Vissa)
*Aldrig några cash.

Nydelaw
2006-08-15, 23:03
x/x* x/(x+1) - (x+1)/(x+1) * 1/x = 1 <->

(x^2-(x+1))/(x^2+x) = 1 <->

x^2-x-1 = x^2 + x <->

-2x = 1

x=-1/2

Rättade...

Three pigs
2006-08-15, 23:37
börjar 1an på måndag, nervöst. men skall bli kul som fan :D

abbarn
2006-08-15, 23:57
Börjar plugga i västerås på måndag, känns lite pirrigt faktiskt. 52 mil hemifrån*cry*

The_RobRoy
2006-08-16, 00:02
x = -1/2 är ju rätt svar, antar att du missat byta tecken ngnstans.

hah, mm föll på målsnöret ;)

QarlzzoN
2006-08-16, 01:59
Börjar 4året på gymnasiet nu om exakt en vecka ...
Man börjar fan få ångest har inte gjort ett piss i sommar mer än varit i finland och inte gjort ett piss där heller :S

Fast om man ser de från andra sidan så går jag fan hellre skola än att måste jobba...
Då halva våran utbildning är ute på företagen så har man märkt hur jävla tråkigt arbetslivet är ! specielt som fordons mekaniker !!!! ÅHH NU FICK JAG MER ÅNGEST !

Mago
2006-08-16, 02:06
Hööööööög spy-faktor.. minst sagt.

Du tog orden ur min mun. Saknar iofs. skoltiden, men är det något jag klarar mig bra utan så är det tamejfan matte.. och kemi.. och tyska.. och..

Diana
2006-08-16, 19:55
Saknar iofs. skoltiden, men är det något jag klarar mig bra utan så är det tamejfan matte.. och kemi.. och tyska.. och..
Ja
mina finaste minnen kommer alltid va hitlers aggressiva avkomma som vi lyckades få tilll tyskalärare :D , det håriga skolmatsals käket :love: och den gången dataläraren vandaliserade ett halvdussin datorer på ett par sekunder :laugh: (tyvärr icke roider, men en lite för smickrande självbild(viktwise) när han klättrade upp på det där bordet...månne? )

Alexlindgren
2006-08-16, 20:24
Här kommer yngste man och skriver i tråden. Börjar 1an imorgon, så ska vi se om de finns några fler kroppsbyggare bland bratsen på östra real :D haha...

haiduc
2006-08-16, 21:33
Börjar imorgon.. Vill inte.. Är "känd" för att var så jävla trevlig och bundis med alla och den som aldrig är på dåligt humör eller blir sur..

I sjävla verket hatar jag alla så mycket att jag vill spy på dom, ovärda små människor som man ska orka gå runt och vara trevlig mot.. Och lärarna smörar man lite för och får sen MVG i allt, totalt jävla ovärt.. Hatar det... mycket.

Tur man har jobb också så man får göra någonting vettigt..
:Virro

rolf
2006-08-17, 16:50
Börjar imorgon.. Vill inte.. Är "känd" för att var så jävla trevlig och bundis med alla och den som aldrig är på dåligt humör eller blir sur..

I sjävla verket hatar jag alla så mycket att jag vill spy på dom, ovärda små människor som man ska orka gå runt och vara trevlig mot.. Och lärarna smörar man lite för och får sen MVG i allt, totalt jävla ovärt.. Hatar det... mycket.

Tur man har jobb också så man får göra någonting vettigt..
:Virro

Hah, fan vad jag känner igen mig. Är du min försvunna tvillingbror? :Virro

gothen
2006-08-17, 17:30
Kommer inte ihåg riktigt när jag börjar men runt den 20:e augusti. Ska läsa 4.5 äckliga år på stochholms univeristets ekonomlinje, kunde vara mer laddad :cool:
Glädjeruset från studenten börjar ebba ut men jag hoppas att det var fler än jag som hade en av de bästa sommrarna någonsin!

Nithian
2006-08-17, 21:26
Börjar 1an på måndag, som tur känner man runt 20 personer i 1an + 2an, brorsan går där också. Känns väl att det ska bli kul att träffa nya personer och förhoppningsvis se några tjejer med big ass :naughty:

fothermucker
2006-08-17, 21:33
Usch ja. Upprop för maskinteknik i Lund imorgon och jag har ingen lägenhet. Fy fan för att pendla och man kunde kanske varit lite mer laddad för övrigt. Hoppas att det är en massa victoria's secret modeller i min klass.
Nej, jag får nog ta och börja knarka.

ante
2006-08-18, 08:56
Usch ja. Upprop för maskinteknik i Lund imorgon och jag har ingen lägenhet. Fy fan för att pendla och man kunde kanske varit lite mer laddad för övrigt. Hoppas att det är en massa victoria's secret modeller i min klass.
Nej, jag får nog ta och börja knarka.

Stor chans hörru*slap*

Nejv
2006-08-22, 16:57
Fy fan, jag börjar på torsdag och jag är så nervös och spänd att jag inte kunde somna inatt. Sjukt!!!!!!!

Jay-Z
2006-08-22, 17:00
Jag ska börja på nytt jobb. Räknas det? *innocent*

ante
2006-08-22, 17:51
Jag ska börja på nytt jobb. Räknas det? *innocent*

Klart det gör! Roligt att du räknar tredje klass som jobb :D

är det 24:e året i trean nu ?

userfriendly
2006-08-22, 17:54
Jag hade en underbar första skoldag och andra skoldag! Så trevliga människor o fantastiska lärare! *flex*

mela
2006-08-22, 17:54
Första dagen på Chalmers idag. Känns bra förutom matten *screwy*

Tricklev
2006-08-22, 17:59
Gått några dagar i 3an nu (igen), funkar:)

raQblad
2006-08-22, 18:08
Känns hyffsat. Slipper dock matten, språket och historian i år så det borde gå bättre än i fjol. Däremot har jag sällan skådat mer strul med de olika kurserna och dess lärare...har redan hamnat i en Cambridge grupp med engelskan, vilket är heeeeelt fel.

Och äntligen har kommunen lagt ner lite pengar på nya bänkar, skåp och de har dessutom sått GRÄS!

Jay-Z
2006-08-22, 18:19
Klart det gör! Roligt att du räknar tredje klass som jobb :D

är det 24:e året i trean nu ?

Bara 19:e. Men snart så. :D

fothermucker
2006-08-22, 19:39
Stor chans hörru*slap*

Nej, det blev som du trodde, attsingen. Jag som var säker på att de höll till på maskin. För övrigt har det har varit helt ok hittills...förutom pendlingen som är mycket sämre än helt ok...fan.

Zakath
2006-08-22, 20:29
Nu har det börjat! Min fritid lär bli obefintilig inom den närmaste tiden! :)

Mandus
2006-08-22, 20:37
Började igår! Steg upp 0700, kom hem 0300 i morse, steg upp 0800 igen. Pretty intense *screwy*

Diana
2006-08-22, 20:51
Första dagen på Chalmers idag. Känns bra förutom matten *screwy*
fint :thumbup:
läraren osade och hade pilska peddo drag? *popcorn* (jag stod ut 2 år)

Scratch89
2006-08-22, 20:55
Började idag. Det är så hemskt, då man kommer till skolan och det känns som om man inte haft något lov över huvud taget.
Ska gå sista året på TE, men det känns så omotiverande nu när jag känner att jag valt fel, och egentligen skulle gått NV. Längtar till nästa år, då jag ska gå Chalmers och ev. dela lägenhet med en kolokändis. :D

Cilia
2006-08-22, 21:01
FAN VA JAG SAKNAR SKOLAN! Tog studenten iår och jag saknar gymnasiet som bara fasen! Ta vara på tiden!
håller med, jag gillade skolan. Univ med.
Jag hade kul nästan hela tiden.




Jag ska börja på nytt jobb. Räknas det? *innocent*
aaahhhh så du ska vara ledare för bamseklubben!!!
Grattis!

Tricklev
2006-08-22, 21:10
Började idag. Det är så hemskt, då man kommer till skolan och det känns som om man inte haft något lov över huvud taget.
Ska gå sista året på TE, men det känns så omotiverande nu när jag känner att jag valt fel, och egentligen skulle gått NV. Längtar till nästa år, då jag ska gå Chalmers och ev. dela lägenhet med en kolokändis. :D

Känner igen det, fast hade hellre gått samhäll känner jag nu när projektarbetet kommer krypandes.

krilleh
2006-08-22, 22:00
Började 2an på gymnasiet idag. Ny klass, dock kom mina vänner i samma så de är lugnt. Var ett par fräsha brudar där också och killarna verkar sköna.

1orna hann jag inte se så mkt av så det får de bli mer av imorn *popcorn*

Klart slut.