handdator

Visa fullständig version : Lite Vikt öknings frågor


Krisse
2006-08-15, 15:21
Så här är det jag är lång och ruskigt tanig..
Och ska börja träna ordenkligt.
Men jag har absolute inget fett att ta av när jag tränar.
Vad är bästa alternativet för att öka vikt?
Äta Vikt ökande medel av något slag , eller äta mycket mat på speciella tider osv .
Och när är dom bästa tiderna att äta vid träning ? före och efter eller bara ett av dom ? jag vet inget om träning så behandla mig som en 5 åring när ni svarar så jag förstår allting =)! Detaljerade svar uppskattas .

King Grub
2006-08-15, 15:23
Det handlar om att äta mer energi (kalorier) än du gör av med. Går du inte upp i vikt... gör du av med all energi du stoppar i dig och äter därför för lite. Ät mer.

Trance
2006-08-15, 15:29
Så här är det jag är lång och ruskigt tanig..
Och ska börja träna ordenkligt.
Men jag har absolute inget fett att ta av när jag tränar.
Vad är bästa alternativet för att öka vikt?
Äta Vikt ökande medel av något slag , eller äta mycket mat på speciella tider osv .
Och när är dom bästa tiderna att äta vid träning ? före och efter eller bara ett av dom ? jag vet inget om träning så behandla mig som en 5 åring när ni svarar så jag förstår allting =)! Detaljerade svar uppskattas .

Enkla tips för viktökning:

Gå upp i tid och ät riktig frukost.
Ät mellanmål
Ät riktig lunch
Ät litet mellanmål innan träning
Träna
Gainer efter träning(inget måste men hjälper lite)
Äta mat
Lägg dig i tid.


1. Få kontinuitet i träningen, alltså håll på ett tag och ta inga långa pauser. Detta är det viktigaste, det är viktigare att träna länge än att träna superoptimalt. [EDIT] Med träna länge menar jag i hålla på i månader och år och inte att varje pass skall vara långt.

2. Försök inte att hoppa över måltider och lägg dig aldrig hungrig.

3. Om du dricker gainer efter träningen så kan den göra att du känner dig riktigt mätt och uppsvälld. Men du måste ÄNDÅ äta riktig mat 1-2 timmar efter. Tryck i dig mat isåfall och hoppa inte över, ta hellre och ta halva portionen gainer än att missa måltiden efter. Mat måste vara din grundstomme och inte kosttillskott.

4. Småät inte godis så du missar en måltid eller inte orkar äta.

Detta är vad som kan hjälpa dig att uppnå det som Grub skrev(som är korrekt såklart).

Krisse
2006-08-15, 16:02
Tack för svaren.
Ska hålla mig till det och se hur det går .

Och måste säga att ni var ruggigt snabba med att svara =) e skönt att folk finns där ute för att hjälpa en =)!

Krisse
2006-08-15, 16:07
En liten snabb fråga till.

Vad är det bästa att laga hemma för att får rätt kolhydrater och protein osv?!

K9Media
2006-08-15, 16:29
En liten snabb fråga till.

Vad är det bästa att laga hemma för att får rätt kolhydrater och protein osv?!

Protein - kyckling,fågel,kalkon osv osv.

Kolhydrater - potatis,ris,pasta osv osv.