handdator

Visa fullständig version : Ok,nu är det dags! Nu vill jag lära mig att...


Pepparkakssmurfen
2006-08-15, 14:52
...busvissla,med eller utan fingrar,helst utan. Men hur f-n gör man?

Krokodil
2006-08-15, 15:10
Bilda ett "o" med tumme och pekfinger.
Stoppa in fingrarna i munnen och vik upp tungspetsen.
Vissla!

Jazzman
2006-08-15, 15:14
Eftersom jag har tråkigt på jobb:

Lättast att börja med två fingrar på varje sida tycker jag (pek och långfingrarna).
Vik tungan dubbel en bit, uppåt. Sätt långfingrarna på varsin sida om strängen på undersidan. Fingrarna ska mötas och ha en vinkel på ca 90 grader. 'Bit' sedan ihop läpparna mot fingrarna och blås. Det ska vara lite motstånd för att det ska famkalla en vissling.

Jag kan inte busvissla utan fingrar, men skulle gärna vilja ha en guide till det också.

/Jazz

Yip_man
2006-08-15, 17:05
Eftersom jag har tråkigt på jobb:

Lättast att börja med två fingrar på varje sida tycker jag (pek och långfingrarna).
Vik tungan dubbel en bit, uppåt. Sätt långfingrarna på varsin sida om strängen på undersidan. Fingrarna ska mötas och ha en vinkel på ca 90 grader. 'Bit' sedan ihop läpparna mot fingrarna och blås. Det ska vara lite motstånd för att det ska famkalla en vissling.

Jag kan inte busvissla utan fingrar, men skulle gärna vilja ha en guide till det också.

/Jazz

Såhär lärde jag mig iaf. Dra in överläppen över tänderna blås sedan ut luft samtidigt som du lägger upp tungan mot den invikta överläppen. Du kan blåsa samtidigt som du leker med olika positioner med tungan, när du börjar höra ljud så är du rätt på det.

Mago
2006-08-15, 17:15
Såhär gör iaf. jag och det funkar utmärkt. :)

Spänner läpparna lite lätt, typ som om jag skulle säga "eeeeeeehhh?", men jag är såklart tyst.. Sen lyfter jag tungan lite så den inte bara ligger där som en slapp påse i munnen. Sedan tar jag mina båda fuck-you-fingrar och sätter spetsarna mot varandra och skapar en 70-gradig vinkel. Sedan för jag långfingerspetsarna mot tungspetsen och stänger till läpparna över fingrarna lite och blåser. TAA-DAAA! Läpparna befinner sig då ungefär vi de första vecken på fingrarna.

shibi
2006-08-15, 19:28
http://www.flashback.info/showthread.php?t=169591&highlight=busvissla

http://www.flashback.info/showthread.php?t=344348&highlight=busvissla

Good luck. Har själv försökt tdigare och lärde mig lite halvt sådär.