handdator

Visa fullständig version : några här som jobbar som lastbils/bussförare?


Johan86
2006-08-15, 13:47
hur trivs ni med erat jobb? ligger ni ute och köra flera nätter i rad?

Piranha
2006-08-15, 13:52
hur trivs ni med erat jobb? ligger ni ute och köra flera nätter i rad?


Lasse Kongo.

Johan86
2006-08-15, 13:53
Lasse Kongo.


han e stabil.köra bara till tallin:bow:

Stumpis
2006-08-15, 13:57
Min bästa kompis är busschaufför, fast hon kör bara länstrafik och det var kanske inte det du var ute efter?

Arnesson
2006-08-15, 13:59
Mamma och morbror har ett litet bussbolag, så kanske kan svara om det är något du undrar.

Johan86
2006-08-15, 14:05
alla busschaufförer och lastbilsförare får gärna höra av sig.tänkte höra hur det är att arbeta i dessa yrken.hur ser lönen,OB tillägen,arbetstiderna osv hur dom ser ut

Stumpis
2006-08-15, 14:06
Jag ska kolla lite fakta med min vän ikväll, så hör jag av mig antingen senare idag eller imorgon. Hon kör för länstrafiken i Skåne, men det kan ju vara något att jämföra med i alla fall. :)

Sebbe_H
2006-08-15, 14:11
Kan tänka mig att det är ett ganska gött jobb, om man gillar att köra + är pigg på olika tider av dygnet, slitsamt dock när man ska lasta på/av, men träning ger muskler!*flex*

Johan86
2006-08-15, 14:13
jobbet verkar gött.jag gillar ju att köra.lite ensamt att köra lastbil.kan vara lite svårt att hinna med träningen om man ligger ute och löra flera dagar i sträck

Achryl
2006-08-15, 14:21
Jag vet att busschaufförer inte har/hade det så lätt iaf, mamma var chef över lokaltrafiken i Malmö och det var alltid klagomål för att det var för korta pauser och att dom fick ont i ryggen och sånt. Kanske inte är samma problem idag, nu blir dom väl hotade och sånt istället.

Johan86
2006-08-15, 14:23
buss i beställningstrafik är det som gäller om man ska köra buss tror jag

Raptor
2006-08-15, 14:30