handdator

Visa fullständig version : Träningsschema funderingar...


JonTaRW
2006-08-14, 17:26
Jag är en grabb på 22 år väger just nu idag 72,8 kg och har ett mål me min träning att bli stadigare byggd just för min sport Handboll... jag har sen tidigare tränat på väldigt hög niva inom handboll men dock under förra året så fick jag ett anfall (min sjukdom Meniére's syndrom, den påverkar inte träningen eller nått sådant på nått vis) och gick ner från mina stadiga kilon på 78 kg te 67,5 kg på en vecka efter det har jag enbart byggt upp min kondis men känner att jag måste börja lägga på kilon till ungefär 80-85 stadiga...

sen länge tillbaka har jag god erfarenhet med gymträning men nu e det helhjärtat som gäller och därför behöver jag lite feedback...
jag kör enligt Animalpak hemsida Routine 1 sedan en tid tillbaka och tycker 3 dagar i veckan passar utmärkt för "styrke-byggning" pågrund av att jag löper 2 gånger i veckan också... Bra/dåligt ?

schemat:
Måndag Gym (Ben 3 övningar, bröstaxlar 2-3 övningar, rygg 2 övningar, armar (triceps+bi) två övningar)
Tisdag: Handboll (Kondis)
Onsdag: Gym (samma övningar som i måndas)
Torsdag: Handboll
Fredag: Ledi (måste ta hand om flickvännen också!!!:whipped: )
Lördag: Gym (samma som i onsdags)
Söndag: Handboll varannan vecka

Är detta ett bra schema för mig som vill virka in lite kilon på kroppen eller e det ett annat schema jag bör koncentrera mig på?
samt tillskotten jag använder mig av är Whey-80, Morron + efter träning varje dag = bra/dåligt ?
äter även Omega 3 piller på morron...

är det nått tillskott som är viktigt i samband med min träning? andra vitaminer osv??

L-Sami
2006-08-14, 17:31
För att virka i lite kilon på kroppen så måste du äta mer än vad du förbränner. Bra att inta whey-80 tillsammans med maltodextrin/druvsocker 30-15 min innan träning, under och efter träning för att mildra muskelnedbrytningen med 48h timmar efter passet. Vitamin/Mineral tillskott är alltid bra att ta. Om du inte äter tillräckligt med grönsaker. Kreatin är också nåt att ta i samband med träningen.

JonTaRW
2006-08-14, 17:39
Grönsaker e jag lite dålig på ska jag erkänna, men diggar å riva av salladsbladen å äta på en gång MUMMA =)
men hur ofta bör jag ta då Whey-80 om jag tar det också i samband med träning? blir det inte för mycket om jag tar på morgonen / under träningen samt efter träningen? hur stora dosor bör det vara då? blanda med vatten eller minimjölk?

_luleå_
2006-08-14, 17:49
det är bra att äta mkt protein tre ggr skadar verkligen inte,

BigForre
2006-08-14, 18:03
Milkman på forumt tränar, om jag inte minns fel, styrka just för att förbättra sig inom handboll och har gjort så ett tag. Kan ju kika i hans träningsjournal för att få lite matnyttiga tips också...