handdator

Visa fullständig version : Sjuk bänkpressare!


polaren
2006-08-14, 12:20
Snubblade över den här länken på ÅKK's forum nyss: http://www.benchmastertiny.com/tiny901.wmv

409kg *screwy* SJUKT!!!
Tröjan sägs vara single-ply, och så som jag har förstått det är alla tröjor som är godkända i IPF single-ply (eller har jag fel?).

På hans hemsida kan man läsa texter som "Multi-record holder Paul 'Tiny' Meeker seeks to be the first drug-free competitor to bench-press 1000lbs" - Spännande att se om han klarar det :)

Här är ett klipp med ett försök på 458,5kg (1011 pounds) i en double-ply tröja: http://www.benchmastertiny.com/tiny1010.wmv

Hittade ingen info om vilket förbund han tävlar i på hans sida, någon som vet?


EDIT: Moderator får gärna flytta den till SL delen!

polaren
2006-08-14, 12:28
Lyftet gjordes i förrgår föresten :)

willis
2006-08-14, 12:29
Helt klart i samma liga som Korgoth of Barbaria! :bow:
Grymt!

Nitrometan
2006-08-14, 12:45
Han lyfter i USPF. Lite andra ställen också. Har för mig att han har varit med på "Bench America".

Han tävlade på Scot Mendelsons inbjudningsbänk tidigare i år och gjorde 427,5 kg i 140-kg klassen. Den tävlingen var APF-sanktionerad.

polaren
2006-08-14, 13:03
Han lyfter i USPF. Lite andra ställen också. Har för mig att han har varit med på "Bench America".

Han tävlade på Scot Mendelsons inbjudningsbänk tidigare i år och gjorde 427,5 kg i 140-kg klassen. Den tävlingen var APF-sanktionerad.

Färsking som jag är så känner jag inte till USPF. Men APF är väl ett s.k "pajjas förbund" ?

Får han tävla i IPF om han vill det trots att han tävlar i de där förbunden?

Och håller en singleply för 400+ ? Har för mig att jag sett Ove L skriva på ÅKK's forum att han har problem att få tröjorna att hålla över 300kg. Men "Tiny's" tröjjor kanske är lite värre än dem som är godkända i IPF.

Nitrometan
2006-08-14, 15:06
427-lyftet gjorde han i en dubbel Rage-X.

Sen är det många lyftare i USA som förstärker kragen med flera lager tyg för att de ska hålla (kallas ofta "crazy neck").

USPF är originalet. Det första SL-förbundet i USA (innan dess lyfte de som en del av AAU, men det var tydligen jobbigt). De var IPF-anslutna fram till 90-talet då ADFPF (American Drug Free Powerlifting Federation) tog över och tog sig namnet USAPL.

Nu finns ett annat ADFPF, bara för att röra till det.

polaren
2006-08-14, 15:54
Aha, men då är han ju sjukt stark om han får upp så mkt vikt med en "vanlig" tröja :)

Att det ska finnas så många förbund... ;)

muddler
2006-08-14, 15:55
Helt klart i samma liga som Korgoth of Barbaria! :bow:
Grymt!

:laugh: :hbang: