handdator

Visa fullständig version : nån som vet ett program för att få fram förlorad data


toaletten
2006-08-13, 22:26
var ju så kul att darton krånglade samt internet så jag drog ur datorn strax före jag skulle gå att träna. nu 3 timmar senare "vägrar" den starta ja kommer till att ja kan välja om den skall startas i felsäkert läge eller normal , oavsett vilket jag väljer kommer det fram en blå ruta med text som försvinner innan man äns hinner läsa första ordet så startar den om.
vet att jag hade ett grattis program förut som vi hade för att köra disken som slave förut när en annan krashade för att återfå datan inan man "blåste" den.


ingen annan som datorn har börjat krångla efter senaste uppdateringen av windows ? för några av mina vänner säger att deras oxå e lite mysko.


men jag testar gärna tips för att få igång den igen för nu e ja bra sugen att slänga den i ån å bara köpa en ny





aja säkert mkt stav fel då ja e jävligt arg just nu, men tacksam om någon vet vad programet kan tänkas ha för namn

JAM
2006-08-13, 22:43
Sätt in din windowsskiva och välj att installera över den gamla installationen. Allt data och alla inställningar behålls, men alla systemfiler uppdateras/läggs till så att systemet fungerar prima efteråt.

Jag har gjort det ett antal gånger under årens lopp och det går alltid utmärkt.

Märk väl att du INTE vill formatera disken och göra en ny installation, utan att du vill "reparera" den gamla. Jag tror att det är just ordet "reparera" som används.

Pudzianovski
2006-08-13, 23:01
Detta använde jag efter en ominstallation för att få fram info som tydligen var osynlig eller nåt, efter tips här.

http://www.active-undelete.com/


Vet ej om det hjälper dig men men....

Löjtnant Blank
2006-08-13, 23:48
Stellar Phoenix NTFS (http://www.stellarinfo.com/recover-windows-nt.htm) fungerade ypperligt för mig när min externa hd la av.

toaletten
2006-08-14, 00:33
okej tackar för tipsen. e så jäkla segt att förlora alla favoriter å massa sparad data när de krashar skall testa programen först sen installera över den



tack tack

toaletten
2006-08-14, 01:43
nu när ja trök R reparera så kom jag in i nåt som liknar komado tolken å jag skulle skirva massa koder tkr ja e ute å cyklar lite nu men men *screwy*




*cry* *cry* *cry*

Tom BAK
2006-08-14, 11:11
Testa chkdsk /r där.

dynamo
2006-08-14, 11:34
nu när ja trök R reparera så kom jag in i nåt som liknar komado tolken å jag skulle skirva massa koder tkr ja e ute å cyklar lite nu men men *screwy*

Du tryckte R för tidigt om du ville följa JAMs råd. Du valde R för att reparera med hjälp av återställningskonsolen eller vad den heter (Recovery console på engelska vill jag minnas).

Om du istället trycker Enter för att installera istället för R på den bilden kommer du senare till en skärmbild där du kan reparera befintliga Windowsinstallationer, ta bort och skapa partioner osv. Om du där markerar din installation och trycker R så gör den en repair.