handdator

Visa fullständig version : Träningsschema överkropp 4ggr/vecka


Brinken
2006-08-13, 21:18
Hej, Skulle vilja ha hjälp att sätta upp ett träningsschema för 4 pass i veckan (ex mån, tis, tors, fre). De muskelgrupper jag vill träna är Biceps, triceps, bröst, rygg, axlar, mage, men även fettförbränningsträning (varje pass) så snälla kom med förslag. Daniel

Johan O
2006-08-13, 21:26
Det var väl en exakt likadan fråga uppe för några dagar sedan?

Träna benen för fan!

Brinken
2006-08-13, 21:29
Nej, för den killen ville träna benen. Jag vill inte träna styrka på mina ben eftersom de redan får mycket träning i min vardag och för att överkroppen e typ liten i jämförelse med benen i dagens läge. Det är väl dessutom min ensak om jag vill träna benen eller ej, men tack för tipset. Jag vet att de flesta som fått hjälp här har velat ha hjälp med ett träningsprogram som inkluderar benen, därför ber jag om hjälp med ett 4-dagars som exkluderar dem. Tack på förhand!

Robbin
2006-08-13, 22:01
Pass1: Bröst, axlar, triceps + valfri förbränningsträning
Pass2: Rygg, biceps, mage + valfri förbränningsträning
Pass3: Bröst axlar, triceps + valfri förbränningsträning
Pass4: Rygg, biceps, mage + valfri förbränningsträning

thebandit
2006-08-14, 20:06
...och svårare än så var det inte.

Mr. Moose
2006-08-15, 01:50
Håller med Johan O men om du Brinken hade postat en bild på dig kanske du hade undvikit poster som våra.

Tyvärr så är det nog så att 99,9% inte har så stora ben som dom tror men det finns ju undantag också naturligtvis!

Claes

LarsK
2006-08-15, 02:12
Kan du inte lägga din cardio på andra dagar? Bygga muskler och bränna fett är två helt olika saker som inte borde läggas så nära varandra.

Angående tjatet om att träna ben, det har inte bara med storleken att göra. Benen är den andra största muskelgruppen i kroppen efter ryggen (eller är det tvärtom?). Eftersom det är stora muskler som tränas får du en större utsöndring av testosteron i kroppen som dina andra muskler drar nytta av. Helkroppspass rekommenderas för maximal effekt.

Brinken
2006-08-15, 18:31
Okej grabbar, ja SKA TRÄNA BENEN... ja kunde kanske undvikit allt tjat om det ifall ja aldrig sa nått... grejen e bara att ja inte kommer lägga för mycket fokus på dom för om de blir för stora kommer ja inte kunna sitta i en sadel... ja, jag är ryttare på elitnivå, vilket kräver en viss smidighet/slankhet speciellt där nere, så ni kanske fattar nu... (manligt som fan, jag vet;) tjejer finns de gott om iaf) Men tack för alla tips ändå, schysst som fan!

Brinken

Miiix
2006-08-15, 21:05
Är det här du? :D

http://www.ridsport.se/mediaguide/dress/dressryt/janbri.htm

Brinken
2006-08-15, 22:08
Haha! Inte riktigt... jag är bara 18, men påväg dit. Tänkte bli den första dressyrryttaren med riktigt het kropp:cool: