handdator

Visa fullständig version : Kommenter mitt första tränings schema!


Gabbe
2006-08-13, 18:43
Skrev fram detta schemat på 10 minuter så det finns antagligen saker att förbättra och pga min ålder så ska jag börja med så låga set så möjligt kommer nog bli två på de flesta. (14 år gammal men är väll medveten om vad som är farligt för mig :) )

MONDAG: Mage/rygg/underarm | Benlyft, Crunches, Plankan, Marklyft, Omvänd Underarmscurl.

TISDAG: Biceps/brös | Stång curl, konsentrations curl, Bänkpress, Flyes FOTBOLL 17:00-20:00.

ONSDAG: Axlar/mage | Press backom nacken, Stående militär press, Hantellyft åt sidan, Benlyft, Crunches.

TORSDAG: vila | FOTBOLL 17:00-20:00.

FREDAG: Triceps/bröst | Armhävningar, Ligande triceps, kickback, Bänkpress, flyes.

LÖRDAG: Axlar/mage | Press backom nacken, Stående militär press, Hantellyft åt sidan, Benlyft, Crunches, Plankan,.

SÖNDAG: Vila |

Öppen för åsikter (gå inte på för hårt bara) Övningarna hitta jag här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Jorgen
2006-08-13, 19:19
Tycker nog att du skal titta här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555 och följa endagsschemat till att börja med.
Det är inte farligt att träna på gym när man är 14, förutsatt att man utför övningarna korrekt.

Allan
2006-08-13, 19:21
Du ska INTE göra ditt program själv. Du gör väl inte ditt eget träningsprogram för fotbollen heller?

allan

vsson
2006-08-13, 19:49
Jag tycker det ser ut att vara väldigt mycket pass och väldigt lite vila för en 14 åring. Kommer krävas väldigt mycket mat och vila. Sen har du väl skolan att sköta med? :)

BRÖÖÖÖD
2006-08-14, 12:50
Jag var i din exakta sits för ett år sedan. Jag körde lite olika program och det jag fick bäst resultat ifrån var faktiskt bumbis tredagarsprogram.

En sak till som du ska fundera på är om du vill bygga för din fotboll eller om du vill göra det för att se snygg ut.

Sista rådet: Överträna inte! Jag körde förut karate+fotboll, samma dag, tregånger i veckan + Gym två gånger i veckan. Det klarade jag i cirka en vecka sedan blev jag sjuk och förlorade allt jag byggt upp.