handdator

Visa fullständig version : Sojaprotein


MAXX
2003-01-09, 19:22
Sojaprotein, någon som tar det, är det bra?. Försäljaren sa att man kan bli lite bubblig i magen av det och att det tas upp av kroppen 20 procent sämre än det andra proteinet. Men va fan, det var typ 150 procent billigare än det andra han hade som hade lika mycket protein. Så 20 procent mer eller mindre gör nästan ingenting och att man blir lite bubblig i magen dör man väll inte av...

EiseltUK
2003-01-09, 19:25
Vaf betalade du för sojaproteinet? Vilket fabrikat?

/ Henrik

goa_killen
2003-01-09, 19:30
Ja har kört på Naturells 73% sojaprotein o märker ingen skildnad emot vassle..

Ökar bra, varesej det är vassle,kasein eller soja..

MAXX
2003-01-09, 19:30
89 spänn 1 kg. Naturell var märket. vegetabiliskt protein 73 procent protein.

EiseltUK
2003-01-09, 19:36
Det är ett bra pris, men man bör det är en hel del fett i produkten och proteinet är inte riktigt lika bra som t ex vassle, kasein eller ägg. Men, om man vill komma billigt undan så är det ett bra alternativ. I jämförselse med t ex Exell Vassle eller något annat "lågprisprotein" så blir ju kostnadsskillnaden inte så stor och så slipper du merparten av fettet och får ett protein med bättre sammansättning av aminosyror. Ju mer man renar en produkt desto dyrare blir den eftersom varje reningssteg är en saparat process som kostar pengar. Sojaproteinisolat kostar ganska mycket mer än sojaproteinkoncentrat som finns i Naturells produkt.

Mvh
Henrik

MAXX
2003-01-09, 19:42
någon som har blivigt kass i magen av det då? kände lite precis efter jag hade tagit det men det gick över ganska snabbt..

EiseltUK
2003-01-10, 14:35
Soja fett kan påverka utsöndringen av sköldkörtelhormon negativt, så om man vill bränna fett så bör man titta efter ett annat protein.

/ Henrik

Fairing
2003-01-10, 14:51
Eller titta efter fettfritt Soja Isolat som vi använder i Complete:D

EiseltUK
2003-01-10, 14:56
Är det genmodifierat? Nutrilett hade ju genmodifierat så det är ganska vanligt.

/ H

Cerberus
2003-01-10, 18:58
har läst här på forumet att man kan få bitchtits av sojaproteinet för att det ökar produceringen av androgena hormoner.

Det är nog anledningen till att jag inte vill ha det.

MAXX
2003-01-10, 19:55
Originally posted by Cerberus
har läst här på forumet att man kan få bitchtits av sojaproteinet för att det ökar produceringen av androgena hormoner.

Det är nog anledningen till att jag inte vill ha det.
Då tar jag o slänger den skiten i soptunnan nu, några kvinnliga hormoner vill jag fan inte ha o göra med :mad: ....

edit: ni andra här, stämmer det som cerbrerus säger? lite bortkastade penningar annars:cryout: ...

Sverker
2003-01-10, 20:21
Njaa...
Det är isoflavonerna som misstänks utöva östrogena effekter.
Ett sojaprotein som är så " tvättat " att det har låg fett och kolhydrathalt, <1 % har också mycket låga halter isoflavoner kvar.

När man läser det som är publicerat om isoflavonerna så verkar de snarar binda till, och blockera östrogenreceptorerna i kroppen än att de verkligen aktiverar receptorn och skapar en östrogen effekt i kroppen.

EiseltUK
2003-01-10, 23:09
Instämmer med Sverker. Det är så svaga östrogener så att man snarare kan se att de blockerade receptorerna stänger ute östrogen som bl a bildas från aromatiserat testosteron.

Mvh
Henrik

Fairing
2003-01-11, 14:37
Angående Henrik.E. inlägg om Soja så använder vi enbart icke genmanipulerat Soja i vårt Complet Protein.

Jag skrattar rått varje gång jag läser om styrketränande personer som tror att Soja ger "bitch tits".Vi vet alldeles för många "Byggare" som är uppbyggda på Sojaprotein pga det låga priset och då pratar vi om 200g/dagsom enbart har fått positiva effekter ex. ökad fettomsättning.
Praktiska erfarenheter slår alltid icke patetiska studier



/Lasse:D

RiSK
2003-10-28, 07:27
Originally posted by MAXX
89 spänn 1 kg. Naturell var märket. vegetabiliskt protein 73 procent protein.
Var någonstans handlade du då?

Honn
2003-10-28, 07:45
Originally posted by Sverker
Njaa...
Det är isoflavonerna som misstänks utöva östrogena effekter.
Ett sojaprotein som är så " tvättat " att det har låg fett och kolhydrathalt, <1 % har också mycket låga halter isoflavoner kvar.

När man läser det som är publicerat om isoflavonerna så verkar de snarar binda till, och blockera östrogenreceptorerna i kroppen än att de verkligen aktiverar receptorn och skapar en östrogen effekt i kroppen.

Äntligen någon som läst samma sak som jag. Det blir lätt tjatigt att hela tiden säga "Nej. Jag kommer inte att få BT av mitt soja."
Jag ligger på ca 200g pulver/dag(Naturells) och aldrig märkt något negativt. Inte ens smaken avskäcker mig längre.

Laan
2003-10-30, 19:37
Originally posted by Honn

Inte ens smaken avskäcker mig längre.

är det riktigt illa?

mangemani
2003-10-30, 19:41
under mina första månader under träningen så köpte jag en burk med 75% soja protein för 100 spänn tror jag det var.
hmm,beror på vad du menar med "bubblig" i magen,själv fick man gaser som fan utav det och en hel del finnar.

STarfish
2003-10-31, 20:17
Originally posted by EiseltUK
Soja fett kan påverka utsöndringen av sköldkörtelhormon negativt, så om man vill bränna fett så bör man titta efter ett annat protein.

/ Henrik

Hur ligger det till med All-Whey är det bra om man vill bränna fett?

Micke84
2003-10-31, 23:46
Vart hittar du det så billigt MAXX? Jag betalade 122kr =((

Mvh Micke

aliquis
2003-11-04, 10:15
fairing: pro complete? är det det som nutrition outlet säljer? ingen chans att ni kan fixa en burk med enbart sojaprotein åt dem?

Här i örebro i vanliga hälsokostbutiker kostar naturell abs gainer 96kr för 1.2kg, 73% (69 är det väl egentligen?) sojaprotein 122kr för 1kg, men det verkar ju bestå utav hälften sojaprotein och hälften sojamjöl.

Själv köper jag naturell abs 500g 92% sojaprotein, 89kr/burk, 10% rabatt vid köp av fyra. Trist att det är så små förpackningar bara.

Annars kostar ju sojamjöl runt tian för 300g, 37% ;)