handdator

Visa fullständig version : Dopingtest


LuThe
2006-08-13, 18:10
Hej jag skulle vilja göra en dopingkontroll... :banned

Vart gör man detta?

Kostar det något?

Allan
2006-08-13, 18:11
För att...du inte vet om du är dopad??????


allan

Ryska_raketen
2006-08-13, 18:12
För att...du inte vet om du är dopad??????


allan


Jeansen (som han inte får på sig längre) säger annat :hbang:

LuThe
2006-08-13, 18:13
För att...du inte vet om du är dopad??????


allan


suck allan*slap* Nej jag vill prova om jag har ngt dopingklassat ämne i kroppen, man kan ju som sagt inte va 100% säker att alla ens kosttillskott är clean:eating:

Pudzianovski
2006-08-13, 18:15
Hej jag skulle vilja göra en dopingkontroll... :banned

Vart gör man detta?

Kostar det något?

Gå till en SL-tävling och fråga dopingkontrollanterna om du får hjälpa till när de gör en dopingkontroll. Lycka till.

Bronkitkorv
2006-08-13, 18:16
Och vad skulle du göra då då ???
Vad använder du får konstiga kosttillskott ?

LuThe
2006-08-13, 18:16
Gå till en SL-tävling och fråga dopingkontrollanterna om du får hjälpa till när de gör en dopingkontroll. Lycka till.

är inte intresserad av att veta hur de går till .. vill bara göra ett test på mig själv.

Bronkitkorv:
Ja anväger whey 80 och Slow protein samt star nutritions kreatin och malt..

Jorgen
2006-08-13, 18:16
Hej jag skulle vilja göra en dopingkontroll... :banned

Vart gör man detta?

Kostar det något?
Fråga
Hej!
Vad kostar ett dopingtest att utföra?
Svar
Hej!
Vi är ingen testverksamhet utan en rådgivning. Dopinglaboratoriet på Karolinska/Huddinge utför tester, framför allt åt idrotten. Som privatperson kan man inte köpa ett test. Hälso- och sjukvården utför tester, av medicinska skäl, I undantagsfall av sociala skäl, t. ex. om någon är oskyldigt misstänkt, eller vid vårdnadstvister

http://www.dopingjouren.nu/faq/index.asp?search=1

Allan
2006-08-13, 18:16
suck allan*slap* Nej jag vill prova om jag har ngt dopingklassat ämne i kroppen, man kan ju som sagt inte va 100% säker att alla ens kosttillskott är clean:eating:

Och vad är det för produkt du är misstänksam emot? Vi har rätt bra koll på grejorna...


allan

internethjälten
2006-08-13, 18:17
Kolla med den lokala styrkeklubben om vad de säger
alt kolla med vårdcentralen !

Även de flesta gym vet vart man ska vända sig
då var och vartannat gym har avtal.

Kwon
2006-08-13, 18:19
Har alltid anat att Kolozzeum Kokos varit lite starkare än vanligt... :devil:

Ryska_raketen
2006-08-13, 18:21
Men plz luthe, varför vill du kolla om du är dopad ? Har du fått grymma reslutat eller vad är det som får dig suspekt ?

LuThe
2006-08-13, 18:23
Och vad är det för produkt du är misstänksam emot? Vi har rätt bra koll på grejorna...


allan


klart ni har, ni säljer de å tjänar pengar ... nee om sanningen ska fram så misstänker jag inte att de e nått skit i dom tillskotten ja äter men päronen så alltid va så emot allting som inte är på "naturlig väg" så jag vill göra de å få tyst på dom bara + att de vore kul.

Allan
2006-08-13, 18:24
Man kan alltså inte skaffa sig ett eget dopingtest. Vill man genomgå ett bör man ta kontakt med sin vårdcentral, alternativt Ungdomsmottagning eller Narkomanvårdsbas eller motsvarande i sin hemkommun. Då kan man få lämna urinprov som kontrolleras avseende olagliga preparat. Däremot talar inte provet alls om vilken illegal substans som avses.

allan

LuThe
2006-08-13, 18:26
Man kan alltså inte skaffa sig ett eget dopingtest. Vill man genomgå ett bör man ta kontakt med sin vårdcentral, alternativt Ungdomsmottagning eller Narkomanvårdsbas eller motsvarande i sin hemkommun. Då kan man få lämna urinprov som kontrolleras avseende olagliga preparat. Däremot talar inte provet alls om vilken illegal substans som avses.

allan


Tack.

Allan
2006-08-13, 18:31
Jag är ytterligt tveksam till om du kommer få göra ett test. Det kostar pengar och du ska nog ha "redig" orsak till att göra det. Att mamma och pappa skulle vara oroliga för dina "enorma" framsteg lär knappast vara tillräckligt.

allan