handdator

Visa fullständig version : Tuff-tuff tåget..nästa station...?


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

T-train
2006-08-13, 17:07
Så, en kort presentation..

Tänkte börja dokumentera träningen. Känns som det är "dags" efter nästan 5 år av rehabträning (iofs en del uppbyggnad också)

Historik: Hade ett litet kroppsammanfall för fem år sedan då min son föddes. Har en medfödd extrem överrörlighet som resulterade i att bäckenet under graviditeten började att rotera och jag fick en del skador i bäckenet (plus 2 diskbråck) som gjorde mig sängliggande. Träningen av underkroppen har varit väldigt begränsad pga den svaga punkten..bålen..o det ä först nu jag klarar av att lägga på vikter i utfall o liknande.

Mål: Få en så normalt fungerande kropp som möjligt, självklart vill jag även att den ska bli fin också, men det ser jag mer som en bonus..att fixa vardagen känns viktigare:)

Vem är jag? Jo, jag är 34 år..bor med man o barn i Solna..Har två små kissar..Älskar min familj över allt annat! Intressen utöver träningen är att läsa, datorer..tv-spel..och naturligtvis vännerna;)

Stats idag:

Vikt:65,5
Längd:170
Armar:33
Midja:73
Stuss:91
Vader:37
Lår:53
Bröst(under bysten):79

T-train
2006-08-13, 17:19
Så, idag vart det ett pass på Delta med Ironbabe o Tiggeälsklingen:)
Kändes riktigt bra!

Utfall:
30 Uppvärmning
40 * 10
50 * 10
55 * 10

Knäböj:

30 Uppvärmning
40 * 10
50 * 10
55 * 10

Benspark och Lårcurl superset

50 * utmattning, Lårcurl: 30
60 * utmattning, Lårcurl: 32
70 * 3 (utmattning:Virro ), Lårcurl: 35
70 * 3, Lårcurl: 35

Sedan baksida på boll, 3 set*utmattning..

Yankeee
2006-08-13, 17:46
gl hf n so on du vet :thumbup:

Pinglan
2006-08-13, 18:06
Hej vännen! Vad roligt att du startar en journal, den tänker jag följa! Vi är ju lite lika du och jag...överrörliga och diskbråck och jag vet inte vad (eller jo, det vet jag ;) ) Kör hårt :thumbup:

T-train
2006-08-13, 18:44
Hej vännen! Vad roligt att du startar en journal, den tänker jag följa! Vi är ju lite lika du och jag...överrörliga och diskbråck och jag vet inte vad (eller jo, det vet jag ;) ) Kör hårt :thumbup:

lite är nog ordet..du har muckler;) Ska göra mitt bästa!*flex*

T-train
2006-08-13, 18:47
o inte så illa med tanke på att jag körde med självutlösare*rolleyes* Maken försöker o försöker fota..men det blir så konstigt..ibland är jag inte ens med på hans bilder:MrT: Men, vad gör väl det..han är världens bästa hur som helst! Här kommer bilden! (nästa gång ska jag försöka hinna o spänna benen o vrida fram lite mer:D)

Cilia
2006-08-13, 19:05
Kul med en ny journal.

Krampus
2006-08-13, 19:08
Bra tutor!
Jag vill se barnbilder här.

Yankeee
2006-08-14, 04:33
Vem har lärt dig posera? ;) Ser mycket bättre ut nu :thumbup:

T-train
2006-08-14, 06:33
Kul med en ny journal.

:)

Bra tutor!
Jag vill se barnbilder här.

Barnbilder? :confused:

Vem har lärt dig posera? ;) Ser mycket bättre ut nu :thumbup:

Hm..tja..vilka kan det vara*rolleyes* Uppe med tuppen var du din galning, lycka till med stillasittandet på jobbet!

T-train
2006-08-14, 06:37
Okej, shit..det är bara att inse..gårdagens alla höjningar i benövningarna kommer jag få betala priset för idag*cry* Har grymt ont i ham'sen redan nu. Idag blir det lull-lull träning dvs lite cardio o sedan 30 min. core. Usch. nä..nu är det dags att bege sig ut i regnet o ta sig till jobbet via förskolan.

T-train
2006-08-14, 17:00
Msnade med Yankee på em..han sa något i stil med "cardio dagen efter ett tungt benpass, det är hardcore". Till saken hör väl att den enda cardio som varit möjlig för mig, fram till för tre veckor sedan, har varit promenader..men sedan fann jag "crosstrainern" på gymmet:love: Så så stor erfarenhet har jag inte av cardio...

Iaf...efter 3 minuter på crosstrainer så insåg jag vad Yankee menat*spy* Hade sådan mjölksyra i benen att jag inte kände vad benen höll på med*screwy* Iaf blev det corepass som gick sådär..men jag får vara nöjd med att jag iaf han träna idag! Nu ska jag gosa med sonen!

Yankeee
2006-08-14, 17:01
Hah, det är ju bara jobbigt innan man blir varm ;)

T-train
2006-08-15, 08:57
Okej, coren viste vad den satt..rejäl träningsvärk i nedre delen av magen:D Idag blir det lugnt och mys hemma, kanske att crosstrainern som vi beställt kommer idag*hoppas* Imorgon blir det antagligen lite försiktig rygg träning (var hos naprapaten förra måndagen o drog axeln rätt..så jag får prova mig fram...) Fortfarande rejäl träningsvärk i ben o bak..

Manick
2006-08-16, 08:10
(var hos naprapaten förra måndagen o drog axeln rätt..så jag får prova mig fram...)

Du får se till att du får de masserat ordentligt då så den blir bra igen :)

T-train
2006-08-16, 17:58
Blev kort men effektiv träning. Hade 45 min på mig på gymmet. Körde bröst lite försiktigt. Kändes rätt ok i axleln.

Bänkpress, snebänk hantelpressar, hantelflyes i snebänk, pressar liggande med vikt bakom huvudet, cabel underifrån(ovaninfrån som jag brukar köra gick inte för då sa axeln ifrån), sittande flyes i maskin, och supersettade med viktlyft (vet inte vad den heter, men man står rakt upp o ner o har vikten rakt framför sig) Sedan 20 min på crosstrainern (230 kcal) Var svettig då jag höll högt tempo passet igenom:thumbup: Glad över att det kändes ok i axeln. Imorgon ska jag försöka mig på rygg..vilket antagligen inte kommer fungera riktigt ännu.

T-train
2006-08-16, 18:14
Lite rygg o lite pecs

cam
2006-08-16, 19:54
Vad stark du är och bilderna ser bra ut :thumbup:
På vilket sätt roterade bäckenet? Och hur har du rehab-tränat (nyfiken för att jag också har lite rygg- och bäckenproblem)?

T-train
2006-08-16, 20:10
Vad stark du är och bilderna ser bra ut :thumbup:
På vilket sätt roterade bäckenet? Och hur har du rehab-tränat (nyfiken för att jag också har lite rygg- och bäckenproblem)?

Tack, tack!

Det är gammal hederlig foglossning, dock i lite värre variant iom att jag redan från början är överrörlig..så mitt bäcken behöver vartenda liten muskel den kan få för att hålla sig på plats. Magnetröntgen efteråt har visat att det finns kvarstående skador i bäckenet (bäckenlederna). Det enda jag kan göra är att träna, o träna rätt. Springa tex kommer inte på fråga:( Cykla är svårt också iom att det är svårt att hålla bäckenet stilla. Jag har kört mycket pilates en gång i tiden..o även Yoga..i kombination med styrketräning. Pilatestekniken försöker jag använda mig av i all träning iom att min rygg verkligen behöver det stöd en stark mage ger. Fick en del tips på Danderyds sjukhus o deras sjukgymnaster..men den största delen av träningen har jag skött själv. Så summa summarum, mitt bäcken är inte stabilt...utan rör sig om jag inte stabiliserar upp det med hjälp av muskler..

Eva_E
2006-08-17, 07:20
Hej!
Vill bara tassa in och lämna ett fotavtryck här... Roligt att du också börjat skriva journal, här kommer jag att läsa ofta.
Stark och stilig är du! :thumbup:

Eva

T-train
2006-08-17, 08:48
Hej!
Vill bara tassa in och lämna ett fotavtryck här... Roligt att du också börjat skriva journal, här kommer jag att läsa ofta.
Stark och stilig är du! :thumbup:

Eva

:) stark o stilig vet jag just inte..men tack! Ses vi på söndag?

Eva_E
2006-08-17, 12:55
:) stark o stilig vet jag just inte..men tack! Ses vi på söndag?

Vi ses! Men hur mycket och vad jag tränar vet jag inte än - jag springer Midnattsloppet kvällen innan... Håll en tumme för mig då förresten!

Eva

T-train
2006-08-17, 15:03
Vi ses! Men hur mycket och vad jag tränar vet jag inte än - jag springer Midnattsloppet kvällen innan... Håll en tumme för mig då förresten!

Eva

Klart jag gör!:thumbup:

T-train
2006-08-18, 06:47
igår när jag kom hem från veterinären med ena katten..så mådde jag skit..så jag lade mig ner för att vila..o *vips* så hade det gått 1,5 timme*grr* (Sov iofs gott*S*) Mao dags att fixa middag..ja, ja..det kommer fler träningsdagar. Idag är det kicko-off med jobbet..såd et blir en låååååång dag. Roade mig lite med att fota mig från sidan..det är märkligt att jag ser så mycket mindre ut från sidan..I helgen är det träning på Fairing..ser fram emot det!

Midjan: 72 idag..personligt rekord*rolleyes*

Snorkfröken
2006-08-18, 16:08
Bådar gott att skriva journal här på Kolo ifall man någon gång skulle få för sig att bli med barn... Alla mammor här är ju kanonsnygga :hbang: Core är verkligen döden för de djupa mag- och ryggmusklerna... känns alltid lika härligt efter att man kört ett pass. Helt otroligt att man kan bli så slut utan att svettas speciellt mycket.

T-train
2006-08-19, 14:01
blev det då till slut. Testade mig fram lite. Började att ro lite som uppvärmning, körde sedan lite rotatorcuff uppvämning o allmänt axeluppmjukning..sedan enarmsrodd i cabeln, gick bra! Vanliga rygglyft, T-bar, latsdrag med handtag, sedan en "konstig" övning där jag använder remmar som fäster runt handlederna o sitter lutande på golvet o drar armarna mot o bakom mig...sedan liten baksida skuldror med hantlar o slutligen mer lats sittandes i cabeln..Helt ok pass med tanke på gårdagen o axeln:) Men jag börjar känna att jag måste få till ett längre träningspass, o hoppas på morgondagen:D

T-train
2006-08-20, 16:40
Blev ett ok pass idag..var lite trött men på bra humör trots att jag försöker dra ner på nikotinet(försöker sluta..) Hämtade upp Ironbabe, Lillbabe o Yankee på vägen..
Körde först ett uppvärmningsset utfall i smithen, sedan 3 set utfall/knäböj på 50 kg. Sedan benspark (60) 3 set o 3 set sittande lårcurl (35)...Sedan en hel massa statisk Lillbabe träning*flex* Han somnade gott till slut trots att alla ville klämma o känna..svårt att låta bli en sådan goding. Svettig trots att det blev ett rätt kort pass!

Ironbabe
2006-08-20, 19:13
Meh..Vad är det man hittar här då? En liten journal minsann :D

Tåget tuffar på i hundranittio :hbang: Det går framåt jue, snart går du om mig i styrka :cryout: (lillbabe saknar din armhåla..)

T-train
2006-08-21, 08:05
Meh..Vad är det man hittar här då? En liten journal minsann

Tåget tuffar på i hundranittio :hbang: Det går framåt jue, snart går du om mig i styrka :cryout: lillbabe saknar din armhåla..


Aaa..liten:em:

Nä...inte går jag om dig i styrka inte..jag är glad om jag blir starkare, men en Ironbabe blir jag aldrig;)
Saknar honom jag med*cry*

T-train
2006-08-21, 08:07
ont runt höftlederna idag..kanske farit lite fort fram på sistonen med benträningen o crosstrainer.. men samtidigt vet jag inte om de tär enbart dåligt..får göra som vanligt, testa mig fram!

Pinglan
2006-08-21, 08:42
Vilken midja!!! Snyggt! Du jobbar på bra ser jag :thumbup:

T-train
2006-08-21, 17:58
gick bra med tanke på att höfterna strular:S Idag kommer crosstrainern äntligen..blev en alldeles för avancerad sak från BudoFitness..får se NÄR den kommer..kommer den innan åtta så borde vi hinna en runda var innan sängdags..om den inte är helt omöjlig att montera eller så förståss:confused:

T-train
2006-08-21, 18:37
nu kom crosstrainer..den är i byggsats:Virro Kommer att ta hela kvällen innan den är ihopsatt:(

T-train
2006-08-21, 20:00
Så, nu blir man utbytt..mot den här

Vanni
2006-08-22, 07:47
Hej =)
Har läst nu din journal och shit vilken bra midja du har :hbang:
Tycker din form blir bara bättre och bättre !

Kul att du fått en rotex jag vill också ha en *cry*

ha det bäst

vanni

T-train
2006-08-22, 07:55
Hej =)
Har läst nu din journal och shit vilken bra midja du har :hbang:
Tycker din form blir bara bättre och bättre !

Kul att du fått en rotex jag vill också ha en *cry*

ha det bäst

vanni

Tack, tack..men midjan är bara bra ur just den vinkeln;) Idag är en dålig dag..*aj,aj* i höfterna..så jag får ta det lite lugnt med den nya fina maskinen:o

Vanni
2006-08-22, 09:50
Tack, tack..men midjan är bara bra ur just den vinkeln;) Idag är en dålig dag..*aj,aj* i höfterna..så jag får ta det lite lugnt med den nya fina maskinen:o


Varför har du ont i höfterna?

T-train
2006-08-22, 09:56
Varför har du ont i höfterna?

Äh, mitt vanliga probs med bäckenet..har skyndat lite för fort på sistonen iom att träningen gått så bra..o då säger kroppen ifrån tyvärr..men det är bra om någon dag:)

Vanni
2006-08-22, 10:15
Äh, mitt vanliga probs med bäckenet..har skyndat lite för fort på sistonen iom att träningen gått så bra..o då säger kroppen ifrån tyvärr..men det är bra om någon dag:)



Oj ok så det är vila som gäller med andra ord .

Men kul att det har gått så bra med träningen *flex*

Stumpis
2006-08-22, 10:37
Ser ju bra ut det här! :thumbup:

Blir lite avis på din nya maskin, tänk om man haft en sån och kunnat göra sin cardio hemma... Får bli när vi får huset! :)

T-train
2006-08-22, 10:49
Ser ju bra ut det här! :thumbup:

Blir lite avis på din nya maskin, tänk om man haft en sån och kunnat göra sin cardio hemma... Får bli när vi får huset! :)

*he,he* ja...det enda är väl att maken allt för gärna står på den..han har stått en timma idag hitills..så det blir väl slagsmål om den (har dessutom en 13-åring hemma:o) När flyttar ni? Har ni köpt hus?

Eva_E
2006-08-22, 11:25
Fiiiin maskin! Vill ha!!! Gymmet jag går på nu har inga crosstrainers... snyft...

Eva

Ironbabe
2006-08-22, 12:03
Så, nu blir man utbytt..mot den här
Förstår jag det...Vem vill ha ett fett litet vårtsvin när man kan få en sån där *rolleyes* *screwy*





:D

T-train
2006-08-22, 12:06
Förstår jag det...Vem vill ha ett fett litet vårtsvin när man kan få en sån där *rolleyes* *screwy*


:D

*popcorn* vad menar du? *rolleyes* PUSS!!

tinus
2006-08-22, 12:27
Trevligt att fröken har börjat föra journal här,ska följas :thumbup:

Fin maskin,jag har något liknande. Står för närvarande i förrådet plockas fram när regn,rusk och snö kommer!

Kör hårt nu tjejen!:hbang:

T-train
2006-08-22, 18:17
trots mindre bra sammarbete av kroppen så kom jag iväg till gymmet. Blev armar! Biceps o triceps, sedan 15 min på crosstrainer..sedan kom Ironbabe o Lillbabe..Hon är o tränar nu o Lillbabe har precis somnat o ligger i bonusdotterns säng..mao, blir ingen lång rapport nu!

T-train
2006-08-23, 07:40
Oookej...biceps är aj, aj idag..så träningen satt där den skulle:D Känner inte av bänkdipsen ännu, men det kanske kommer vad det lider.

Stumpis
2006-08-23, 08:04
*he,he* ja...det enda är väl att maken allt för gärna står på den..han har stått en timma idag hitills..så det blir väl slagsmål om den (har dessutom en 13-åring hemma:o) När flyttar ni? Har ni köpt hus?

Ha, blev så taggad av din nya maskin, så jag lånade en igår och körde mitt första pass på den imorse! :thumbup:
Jepp, vi har köpt hus, eller rättare sagt, vi håller på att bygga hus. Flyttar förhoppningsvis 1/4 om allt går vägen. Får inreda ett rum till träningslokal! :D

T-train
2006-08-23, 08:07
Ha, blev så taggad av din nya maskin, så jag lånade en igår och körde mitt första pass på den imorse! :thumbup:
Jepp, vi har köpt hus, eller rättare sagt, vi håller på att bygga hus. Flyttar förhoppningsvis 1/4 om allt går vägen. Får inreda ett rum till träningslokal! :D

*ha,ha* kul att du fick en liten crosstrainerkick;)
Kul att bygga eget..ja, klart du ska ha utrymme avsatt till lite träningsgrejer..kanon när man får smått också o kanske inte alltid kan ta sig iväg som man vill.

T-train
2006-08-23, 17:50
så det blev crosstrainern 25 min. Jobbigt! Jag var sist att köra vilket innebar direkt efter pastamiddagen*spy* Ja, ja..det var skoj iaf:D

T-train
2006-08-24, 18:06
Mycket spännande..har arbetat mig igenom överkroppen långsamt sedan jag var o drog axeln "rätt". Så jag var lite nervös för hur det skulle gå.

Började med lite rotatorcuff övningar för att mjukstarta. Sedan några superlätta axelpressar och hantellyft åt sidorna. Allt gick bra så då körde jag:

Militärpressar bakom huvudet 16,5 kg
Stående rodd upp till hakan 16,5 kg
Axelpress med hantlar, 5 kg
Hantellyft, 5 kg
Stående militärpressar 16,5 kg
Hantellyft rakt fram, 5 kg
Avslutade i cabeln 5 kg (nedre trissorna, lutandes åt sidan o cabeln bakom ryggen)

Allt kändes bra och det är rejäla sänkningar jag gjort. Men det viktiga är att jag känner att det känns stabilt och inte gör ont. Får se hur det känns inatt och imorgon, men just nu känns det bra!

Vanni
2006-08-24, 18:47
Hej

Lika bra att köra med lätta vikter och känna efter. Man vill likosm inte skada sig mer*screwy*

Kör du på delta fortfarande?

T-train
2006-08-24, 20:03
blev det en sväng också..30 min på crosstrainern:booty:

T-train
2006-08-24, 20:04
Hej

Lika bra att köra med lätta vikter och känna efter. Man vill likosm inte skada sig mer*screwy*

Kör du på delta fortfarande?

Där och på 2 andra ställen:) Beror mest på hur mycket tid jag har. Gott om tid=Delta

shadowfire
2006-08-24, 20:05
men jisses vilka armar, fan vad avis jag blir... jag vill också ha lika grova armar som lår!

T-train
2006-08-24, 20:10
men jisses vilka armar, fan vad avis jag blir... jag vill också ha lika grova armar som lår!


Hmm..är du allvarlig? Jag har iofs rätt kassa ben:D

shadowfire
2006-08-24, 20:13
Hmm..är du allvarlig? Jag har iofs rätt kassa ben:D
jo, har iofs sett bilder på dig innan på kolo, men du och stumpis har verkligen enorma armar... iaf i mina ögon sett =)

T-train
2006-08-25, 06:30
jo, har iofs sett bilder på dig innan på kolo, men du och stumpis har verkligen enorma armar... iaf i mina ögon sett =)
´
Det var ju snällt att du jämför mig med Stumpis..det tar jag som en komplimang:) Fast, det är inte riktigt rättvist mot Stumpis..hon har sjukt stora biccar..o mina armar är mer normala..men..jag ska växa;)

Stumpis
2006-08-25, 07:00
´
Det var ju snällt att du jämför mig med Stumpis..det tar jag som en komplimang:) Fast, det är inte riktigt rättvist mot Stumpis..hon har sjukt stora biccar..o mina armar är mer normala..men..jag ska växa;)

Va gullig du är! :)

Har förresten börjat hata crosstrainern, 4 timmespass har fått mig att börja må illa när jag ser den... Får nog varva med lite promenader... *spy*

Cilia
2006-08-25, 07:17
JAg tycker också crosstrainern är tråkig men den är bra så jag kör den ändå ibland.
Duktigt att orka köra så där ofta.

melancoolio
2006-08-25, 08:09
Allt kändes bra och det är rejäla sänkningar jag gjort. Men det viktiga är att jag känner att det känns stabilt och inte gör ont. Får se hur det känns inatt och imorgon, men just nu känns det bra!

Ser att du är klokare än mig och drar ner på tempot när kroppen säger ifrån. Träna hårt men smart :thumbup:

T-train
2006-08-25, 08:29
Va gullig du är! :)

Har förresten börjat hata crosstrainern, 4 timmespass har fått mig att börja må illa när jag ser den... Får nog varva med lite promenader... *spy*

Knas, jag är inte gullig heller;) Men du..ställ crosstrainern framför tvn o sätt på en bra film(f-n tror jag ska hyra någon av rocyfilmerna eller flaschdance:D)..då glömmer man bort att det är jobbigt. Men alltid bra att varva med promenader, tror att man kan bli väldigt stel i höfterna av crosstrainern tyvärr..gäller att strecha efteråt.

T-train
2006-08-25, 08:31
Ser att du är klokare än mig och drar ner på tempot när kroppen säger ifrån. Träna hårt men smart :thumbup:

;) Har iaf rejäl träningsvärk i axlarna idag och inget ont:thumbup:

Ironbabe
2006-08-25, 16:24
*nöff nöff* hur *nöff nöff* går *nöff nöff* det *nöff nöff* för *nöff nöff* er *nöff nöff* därhemma ? *nöff nöff*

T-train
2006-08-26, 09:04
*nöff nöff* hur *nöff nöff* går *nöff nöff* det *nöff nöff* för *nöff nöff* er *nöff nöff* därhemma ? *nöff nöff*

*nöff nöff* hämtar *nöff nöff* dig *nöff nöff* o*nöff nöff* T *nöff nöff* vid *nöff nöff* 2;)

T-train
2006-08-26, 09:06
Så, vila igår..har märkt att jag känner av höfterna om jag går för mycket på crosstrainern..men det kan försvinna om jag bara tar det lugnt..o strechar försiktigt när det behövs. Idag blev det iaf 20 min innan frukost. Ska till Delta senare idag o köra rygg!

T-train
2006-08-26, 15:56
Så ja, hämtade upp Lillbabe o Ironbabe..o bonusdottern var med..Ett ryggpass på Delta blev det..kanske inte riktigt tempoträning, men jag känenr ändå att det tog där det skulle. Ganska skönt också att inte stressa sig igenom passet. Först lite uppvärmning av axlar. Sedan: sittande stånrodd(el vad man nu ska kalla det) o t-bar i superset. Sedan Enarmsrodd och latsdrag med handtag i superset. Sedan körde Ironbabe maklyft..o jag testade med bara stången..behöver verkligen ÖVA! Sedan stående rodd...o sist mage på boll o golvet. Trött! Vägde mig tyvärr idag..o det verkar som minskandet av snusandet har haft lite bieffekter..iofs kan det vara kratinet o den ökade cardion också..Vi får se..inte hela världen..

T-train
2006-08-27, 19:54
här blev min träning idag;) 2 timmar med den här borde vara värt minst en pizza:D

Ironbabe
2006-08-27, 21:17
här blev min träning idag;) 2 timmar med den här borde vara värt minst en pizza:D
:love: Klart tant ska ha en pizza! Järntanten fixar nästa gång :eating:

T-train
2006-08-28, 20:38
Alltså, vissa dagar..så går allt bara av farten..Vaknade innan halv sju..hade 3 ungar att få iväg..9 skulle mitt plan till Göteborg lyfta..halv nio hade jag lämnat av den sista på förskolan*phew* Hann iaf med flyget..Väl på Landvetter så vart det raka vägen in i en taxi o till kund..Mycket jobb o klurigheter visade det sig vara:confused: Iaf en mycket trevlig kund som vallade mig till MM sports där jag inhandlade piljetter till Luciapokalen åt mig o världens bästa kompis*rolleyes* Sedan snabbt tillbaka o fortsätta jobba..halv sju hoppade jag in i en taxi o kom till landvetter en hel halvtimme innan avgång..han tom besöka muggen*yippeee* Väl hemma ställde jag mig på crosstrainern(jobbigt att sitta still en heeeeeel dag) och körde ca en kvart(2,3 km) Sedan biceps o triceps på bollen med 2 kgs hantlar (jag behöver köpa nya*skriver upp på TO DO-listan*), 2 bröstövningar, rygglyft, baksida ben*3, vader*3 och en omgång situps..nu känns det iaf som kroppen lever igen! Första gången jag är ensammen hemma sedan i april...o första gången jag är barnlös sedan 30/7...JEEEEZ! Vilken dag..

shadowfire
2006-08-28, 21:02
Var hålls luciapokalen någonstans?.. o var köper man biljetter?? ticnet?
Googlar som en dåre men hittar bara gamla luciapokaler ffs!!... aldrig varit på någe sånt där styrkejox, men det är på tiden nu!

T-train
2006-08-28, 21:06
Var hålls luciapokalen någonstans?.. o var köper man biljetter?? ticnet?
Googlar som en dåre men hittar bara gamla luciapokaler ffs!!... aldrig varit på någe sånt där styrkejox, men det är på tiden nu!

I Göteborg på Svenska mässan:) Ticnet är bra, men jag knatade som sagt in på MM-sport o det gick det med..Det är iaf årets event (http://www.fitnessfestivalen.se/) enligt mig.

shadowfire
2006-08-28, 21:09
I Göteborg på Svenska mässan:) Ticnet är bra, men jag knatade som sagt in på MM-sport o det gick det med..Det är iaf årets event (http://www.fitnessfestivalen.se/) enligt mig.
Ah, där hade vi en fungerande länk... thanks!
Jag har sett lite filmer osv därifrån så är grymt sugen på o fara dit... synd man får åka dit ensam bara, men får väl se till o ha skoj ändå.. ;)

T-train
2006-08-28, 21:11
Ah, där hade vi en fungerande länk... thanks!
Jag har sett lite filmer osv därifrån så är grymt sugen på o fara dit... synd man får åka dit ensam bara, men får väl se till o ha skoj ändå.. ;)

Oftast, om man är ute i god tid..så finns det alltid folk som vill samåka från diverse orter..o är man dessutom med på diverse forumträffar så kanske du slipper åka själv:)

Krampus
2006-08-28, 23:18
här blev min träning idag;) 2 timmar med den här borde vara värt minst en pizza:D

Ja, men titta! En barnbild! :)

Öh, Tessan du ser gråhårig ut på bilden.. Ngt du vill berätta? :MrT:

Vanni
2006-08-29, 10:22
här blev min träning idag;) 2 timmar med den här borde vara värt minst en pizza:D

Fyfan vilken skön bild , ser att Ironbabe ser till att Tigge bulkar innan han lär sig gå för att ta morgon promenaderna;)

Hoppas du fick din Pizza

T-train
2006-08-29, 12:35
Fyfan vilken skön bild , ser att Ironbabe ser till att Tigge bulkar innan han lär sig gå för att ta morgon promenaderna;)

Hoppas du fick din Pizza

;) ingen pizza till Tess..tåget ska INTE äta pizza på ett tag..tåget har passerat 67 kg i morgonvikt:Virro (på tal om bulk)

Vanni
2006-08-29, 12:45
Ok gröt med äggvitor och ´kycklig m ris 4 u darlin:eating:

T-train
2006-08-29, 13:28
Ok gröt med äggvitor och ´kycklig m ris 4 u darlin:eating:

Jag tror allt gott Ironbabe äter fastnar på mig*uäääh* Fast det konstiga är att jag kan inte hitta några mått som ändrats:confused:

T-train
2006-08-29, 17:20
6 olika biceps o 6 olika triceps. Grinig för att någon snodde en femhundring ur ytterfacker på min väska när jag lämnade den obevakad en sekund på gymmet.*grr*

Vanni
2006-08-29, 17:42
Jag tror allt gott Ironbabe äter fastnar på mig*uäääh* Fast det konstiga är att jag kan inte hitta några mått som ändrats:confused:

då är det väll att du får mer mukler ju *flex*

Stumpis
2006-08-29, 19:21
6 olika biceps o 6 olika triceps. Grinig för att någon snodde en femhundring ur ytterfacker på min väska när jag lämnade den obevakad en sekund på gymmet.*grr*

Fy fanken va surt! :(
Fattar inte hur folk är funtade, så himla taskigt! Din grinighet är berättigad! *grr*

Eva_E
2006-08-30, 08:10
Morr för klåfingriga idioter som inte kan låta folk ha sina grejor i fred på gymmet! *grr27* För några år sedan blev jag av med en plånbok i omklädningsrummet - medan jag stod i duschen typ tre meter därifrån... Surt!

6 övningar för biceps och 6 för triceps är respekt! :thumbup: Klarar du över huvud taget av att lyfta armarna idag??? Snyggt!

Eva

T-train
2006-08-30, 21:23
Morr för klåfingriga idioter som inte kan låta folk ha sina grejor i fred på gymmet! *grr27* För några år sedan blev jag av med en plånbok i omklädningsrummet - medan jag stod i duschen typ tre meter därifrån... Surt!

6 övningar för biceps och 6 för triceps är respekt! :thumbup: Klarar du över huvud taget av att lyfta armarna idag??? Snyggt!

Eva

:) Knappt..triccarna är illa därann idag:o

shadowfire
2006-08-30, 21:39
jisses! med sådana triceps var det tur du inte såg vem som tog femhundringen, du hade ju slagit ner han/hon lätt... :P

mini
2006-08-30, 22:58
Snyggt!
Roligt med så mycket bilder i journalen.

Cilia
2006-08-31, 06:39
du har bra triccar, det vet du.
riktigt snyggt

T-train
2006-08-31, 07:35
du har bra triccar, det vet du.
riktigt snyggt

Danke:D Ja, det är min framsida så att säga;)

T-train
2006-08-31, 17:03
Började med lätt uppvärmning knäböj o utfall, 20 kg
3 set knäböj o utfall på 40 kg (känner mig stel i höfterna:( )
3 set benspark och sittande lårcurl, (känns dumt att ange vikterna när jag kör på wc då deras maskiner är betydlgit lättare i viktmagasinen än på Delta, blir inte riktigt relevant)
Frontisar, 3 set på: 20, 30 och 40 kg
Avslutningsvis baksida på boll, 3 set..
5 minuter ordentlgit strech av baksida lår, höfter, bak och höftböjaren. Halvkasst pass, men ändå över förväntan!

T-train
2006-09-02, 13:51
Usch..känner mig lite halv-emlig..hoppas jag inte håller på o bli sjuker. Iaf så blev det hagaparken runt imorse, riktigt skönt! Sedan frulle o gymmet..blev ett halvkast bröstpass, allt kändes tungt o jobbigt.
Rak o sne bänk, pec-dec, hantel o stång i rygg läge (man för stången/vikten bakom huvudet), sedan cable under o ovanifrån. TRÖTT! :sleep:

Cilia
2006-09-02, 18:49
Var det hagaparken eller Brunnsviken runt?

usch, ska du också gå och bli sjuk?
bort med alla baciller. Glöm inte att sova mycket

T-train
2006-09-02, 20:03
Var det hagaparken eller Brunnsviken runt?

usch, ska du också gå och bli sjuk?
bort med alla baciller. Glöm inte att sova mycket

Bara en entimmes, mao inte brunnsviken..den promenaden är för lång innan frukost;)
Nä, jag hoppas det inte blir något..sov en stund på em..o ska sova länge inatt hade jag tänkt!

T-train
2006-09-03, 10:10
Tjo..lite piggare idag. men blir nog ingen träning..får se fram emot em. Blev iaf en lång promenad på kyrkogården och upp i minneslunden..o sedan god frukost när vi kom hem.

T-train
2006-09-03, 18:39
Tjo..lite piggare idag. men blir nog ingen träning..får se fram emot em. Blev iaf en lång promenad på kyrkogården och upp i minneslunden..o sedan god frukost när vi kom hem.

Blev lite rygg på Delta också..orkade lite bättre än vad jag trodde:)

T-train
2006-09-06, 08:02
Varit ensam med barnen denna vecka..hade varit mer ok om jag inte hade varit halvhängig..stressiga dagar på jobbet och stressiga morgnar o kvällar..men barnen verkar nöjda:) Träningsmässigt har det inte varit så bra, har skött maten till 110% och varit ute och lunchpromenerat. Mer har jag inte orkat. Idag kommer maken hem så nu blir det lite lugnare, även om det är simmskola för sonen imorgon:D Men ändå, slipper att både lämna o hämta barnen..o det är nästan stressigast. Hoppas snoken o magen ska bättra sig så jag hinenr träna lite också!

Stumpis
2006-09-06, 11:44
Tänk om jag haft dina triceps till mina biceps... Drömma får man! :)

T-train
2006-09-10, 16:45
Idag vaknade jag för första gången på flea dagar utan huvudvärk..så idag avr jag piggelinare:D Gick en morgonpromenad i hagaparken o så blev det rygg på em.

T-train
2006-09-11, 18:44
efter jobbet..kändes kanon..får se om jag orkar upp i ottan o träna imorgon..ska göra mitt bästa!

Cilia
2006-09-11, 20:25
Skönt att vara frisk igen
Nu kan du köra på med träningen

T-train
2006-09-12, 07:32
Skönt att vara frisk igen
Nu kan du köra på med träningen


Aaa..så trist när man inte ens blir sjuk på riktigt..utan bara så seg att man precis inte pallar att anstränga sig*grr* så nu %&#8"¤% ska det bli köra av*flex*

T-train
2006-09-12, 07:39
Shue..morgonträning är inte min grej..men gick iaf upp 06.15..efter ett glas vatten o en lean gav jag mig iväg.

Blev axlar:

uppvärmning rotator i cabel, 3 olika 2 set
Sittande militärpress i smith, 20 kg 3 set
supersettade med viktlyft framåt
Sidolyft med hantlar 5 kg, 3 set
Supersettade med hantellyft framåt, 4 kg
Sittande militärpress bakom huvudet, 16,5 kg fri stång, 3 set
Avslutade med sidolyft underifrån i cabel, 3 set

Allt är så mycket tyngre på morgonen, orkar inte lägga på någon vikt*spy*

12 min i crosstrainern avslutade träningen, det var allt jag hann innan jag var tvungen att skynda till jobbet.

Stumpis
2006-09-12, 07:56
Fattar inte hur du klarade träna alls på morgonen! Själv behöver jag ha ätit minst 2 mål mat före styrketräning, annars är jag klen som en sill. :D

Hade jag bara orkat och tyckt att jag fick resultat av det hade jag gärna tränat på morgonen och fått det avklarat så man haft kvällen fri. :)

T-train
2006-09-12, 08:35
Fattar inte hur du klarade träna alls på morgonen! Själv behöver jag ha ätit minst 2 mål mat före styrketräning, annars är jag klen som en sill. :D

Hade jag bara orkat och tyckt att jag fick resultat av det hade jag gärna tränat på morgonen och fått det avklarat så man haft kvällen fri. :)

:) nä jag orkar ju inte..det är väl det som är grejen..men samtidigt tror jag det är bättre än att inte träna alls..ska ha en grej med jobbet idag direkt efter jobbet..så det var bara att stiga upp i ottan. Ja, tanken är lockande att träna alltid på morgonen för att få mer fritid..men tror inte jag skulle få samma resultat..alltid är det något.

Cilia
2006-09-12, 19:34
Jag klarar inte av att köra styrka på morgonen.
Lite lätt cardio funkar men inte styrka, imponerande

T-train
2006-09-14, 20:42
blev det idag. Testade dips idag för första gången på evigheter..(efter att jag värmt upp axlarna som vanligt i cabeln)2 dips blev det*asg* Men det gjorde iaf inte ont..men shit vad jag tappat..för ett drygt halvår sedan gjorde jag åtta*grr*men, skynda långsamt får jag väl påminna mig själv om. Körde 2 set * 2 rep;)
Sedan bänkpress på 40 kg, även det gick bra..3 set på 40 kg ca 10 reps. Sedan snébänk 3 set 35 kg, ungefär samma antal reps. Är lite försiktig nu när jag tränar bröst själv. Sedan superset med halvplan bänk o hantlar, 16 kg 1 set, sedan 10 kg i de två övriga, supersettade med viktlyft framåt, 10 kg. Sedan hantelbakom huvud, liggandes i luften, supersettade med cable i övre trissorna, 16,5 o sedan 18. Sedan sittande flyes i maskin supersettade med cabel i nedre trissorna, 12 kg. Hade fin åder mellan o över ena pecsen..mao bra pump idag.

T-train
2006-09-15, 08:14
Japp, upp i ottan, i med Lean, vitaminer och lite protte. Körde ett entimmes BodyPump pass som gick förvånansvärt bra*flex* Sedan frulle på jobbet! Nu är man ladda för dagen:D

Eva_E
2006-09-15, 08:50
Jag klarar också bara 2 dips... Fuskigt tycker jag att läsa om de där som klarar 15 och så...

Bra tränat för övrigt! Men vad menar du med "hantel bakom huvud, liggandes i luften"? Du kan väl för hmhm inte flyga! Liggande hantel bakom huvud fattar jag, det kör jag själv, men "liggande i luften"????

För övrigt är vi nästan skrattretande jämnstarka du och jag just nu som det verkar...

Eva

Ironbabe
2006-09-15, 09:18
blev det idag. Testade dips idag för första gången på evigheter..(efter att jag värmt upp axlarna som vanligt i cabeln)2 dips blev det*asg*
Ställ upp på Dips SM vet ja.. *flex* :D

T-train
2006-09-17, 08:46
Ställ upp på Dips SM vet ja.. *flex* :D

*flex*

T-train
2006-09-17, 08:51
Jag klarar också bara 2 dips... Fuskigt tycker jag att läsa om de där som klarar 15 och så...

Bra tränat för övrigt! Men vad menar du med "hantel bakom huvud, liggandes i luften"? Du kan väl för hmhm inte flyga! Liggande hantel bakom huvud fattar jag, det kör jag själv, men "liggande i luften"????

För övrigt är vi nästan skrattretande jämnstarka du och jag just nu som det verkar...

Eva

Ja, innan axeln fick för sig att hoppa var jag uppe i 8 dips..men jag måste avakta att stabiliteten kommer tillbaka, vill inte börja om från början IGEN*grr27*

Jo, jag ligger bara med axlarna på bänken, på tvärsen..o huvudet utanför bänken..kan visa vid tillfälle..eller Ironbabe brukar veta vad övningarna heter..jag bara gör dem;)

T-train
2006-09-17, 08:53
blev det i helgen..i fredags drog vi iväg..blev god mat, dryck o trevligt sällskap..vi lyckades trots det ta en morgonpromenad innan frulle på lördagen:) Sedan var vi rätt sega igår..körde hem i ett sträck så det blev slappande igår o tidigt isäng.

T-train
2006-09-17, 13:32
ja..morgonprommis i hagaparken..sedan frulle..o sedan bodypump. Fcik bli det igen då vi ahr en miljon saker att hinna med under dagen. Kändes bra! Sedan storhandling, vilekt är underskattat som motionsform:D

cam
2006-09-17, 14:14
Dips tar hårt på axlarna så du gör rätt som tar det lugnt.
Jag är avis på dina triceps :thumbup: Mina syns knappt *grr*

T-train
2006-09-22, 14:01
kan man lugnt säga..Planeringen gick inte ihop med en vecka med barn. Men iaf, idag blev det BodyPump 06.45, gick riktigt bra! Kände mig stark även om blodtrycket är sjukt lågt vid den tiden på dagen:-o
Idag bär det av till ljuva Värmland o imorgon kommer jag befinna mig gloendes på en massa snygga, vältränade, bruna atleter*popcorn* Kommer nog bli sjukt spännande! Simma lugnt därute;)

Krampus
2006-09-22, 14:05
Tut-tut, tutor!!?
Någonstans?
Här i journalen? :)

T-train
2006-09-26, 07:52
har glömt att skriva:em: Hade iaf en bra helg, dock väldigt intensiv! Körde rill karlstad på fredag kväll..sedan var vi o tittade på tävlingarna hela dagen, sedan körde jag hem..var rätt trött när jag kom hem:S Ingen träning på söndagen. Igår blev det iaf core, fortfarande trött som en gris..o misstänker att hösttröttheten håller på att slå till rejält. Fattar inte varför vinterhalvåret ska vara så segt för mig? Jag vill verkligen bara gå i ide.:sleep:

T-train
2006-09-26, 18:08
blev det idag. Körde superset, kändes skönt att ha lite tempo i övningarna..fick skön pump i rumpen*rolleyes*

Började med lite uppvärmning i crosstrainern
Supersettade i smithen:
Knäböj o utfall uppvärmning, 30 kg? 10-12 reps
Sedan 40 kg, 10-12 reps 2 set
Sedan benspark o sittande lårcurl, pyramidset. 4 set, började på 42/27 slutade på 75/42 (men det är wc maskiner o de är snällare i vikterna)

Cilia
2006-09-26, 18:18
Jag blir också trött på vintern.
Det har inte slagit till helt än men det är irriterande jobbigt.
Min kropp gillar ljuset

T-train
2006-09-26, 18:51
Jag blir också trött på vintern.
Det har inte slagit till helt än men det är irriterande jobbigt.
Min kropp gillar ljuset

Ja, jag tror de tär folksjukan här i norr:( En kompis till mig har skaffat ljussystem hemma som simulerar solnedgång o soluppgång..ingår i hennes ljusterapi..känner att jag har god lust att skaffa ett liknande system hemma. Ja, ja..så länge får man försöka stå ut;)

T-train
2006-09-27, 18:20
Öppte hus på WC idag..så maken tog troll o lillbabe så jag o Ironbabe kunde dra lite i snören o pinnar;) Blev ett helt ok rygg pass. Började med uppvämning av axlarna i cabeln.

Sedan superset chins (i chinsmaskinen) o rygglyft (där jag i övesrsta läget drar armbågarna uppåt o bakåt, kanonövning!)
Sedan sittande rodd med brett grepp (ouch, pump!) o latsdrag med handtag. 3 set
Stångrodd och drag ståendes på knä o armbågarna går mot sidan av kroppen. Skönt pass!

Yankeee
2006-09-27, 18:30
Bjöd de på något gott?

T-train
2006-09-27, 19:07
Bjöd de på något gott?

Hm..inga roliga tävlingar iaf*grr* men grönsaker o dip..o nachos..o tipsrunda. Roligare med öppet hus med fysiska tävlingar..eller vad säger du;)

T-train
2006-09-28, 17:40
det idag. 30 minuter på crosstrainern..har låtit den vara ett tag pga att jag fick ont o blev stel..får nog testa mig fram lite långsammare. Imorgon blir det BP på morgonen o sedan "vila" resten av helgen. Drar till London imorgon efter jobbet, så en del "promenerande" lär det bli:D

Cilia
2006-09-29, 07:31
det idag. 30 minuter på crosstrainern..har låtit den vara ett tag pga att jag fick ont o blev stel..får nog testa mig fram lite långsammare. Imorgon blir det BP på morgonen o sedan "vila" resten av helgen. Drar till London imorgon efter jobbet, så en del "promenerande" lär det bli:D
åååhh London, ni måste gå och se Leonardoutställningarna.
Jag är jättesugen på dom och på en fotoutställning som jag inte riktigt har klart för mig var den är

T-train
2006-09-29, 08:04
åååhh London, ni måste gå och se Leonardoutställningarna.
Jag är jättesugen på dom och på en fotoutställning som jag inte riktigt har klart för mig var den är

Hmm..vi får se vad vi hinner..är bara där lördag o söndag. Jag vill förbi British museum, men annars är Hamleys högprio med en blivande 5-åring som önskar sig något skoj..o det lär bli julklappar till båda pojkarna om vi hittar roliga saker där:) Vi ska försöka ta tåget till Saulsbury (eller hur det nu stavas) o bussen därifrån till Stonehenge, för maken har aldrig varit där..två dagar är för kort tid för allt man vill hinna med,

T-train
2006-09-29, 08:05
Var grymt skönt idag:D Så nu känner jag mig frsäch inför helgen. Kommer inte hinna träna igen förrän tidigast tisdag.*cry*

T-train
2006-10-03, 19:39
helgen blev det mycket röra på fötterna..london runt, mestadels till fots tog bra på krafterna. Denna vecka kommer det bli lite kasst med träning, alla barnen på plats..o sonen fyller fem på torsdag:) Bak o matlagning inför det tar sin tid. Idag blev det iaf armar en snabbis.

Bicepscurl o hammercurl 7,5 kg-3 set
Liggande tricepspressar, 17,5 o 20 kg-3 set
skivstångscurl 17,5 -2 set
Sittande triceps (ala dips variant) 50 kg-3 set
ez-curl 15 kg (f-n vad dålig jag är på den)3-set

Jag håller aldrig reda på hur många reps, jag kör tills det bara inte går att lyfta eller hålla emot..dvs failure:Virro

mini
2006-10-03, 19:48
Jag ser er aldrig längre, har både du och stålbejben rymt till SATS eller?

T-train
2006-10-03, 20:11
Jag ser er aldrig längre, har både du och stålbejben rymt till SATS eller?

I mitt fall handlar det mest om tidsbrist..jag kör mest på WC just nu. Plus att mitt kort gått ut på Delta..men någon gång lugnar det väl ner sig...hoppas jag:krampus

T-train
2006-10-05, 15:11
fyller sonen 5 år..så idag blir det mest :eating: :love: Ingen träning mao. Hoppas på att komma iväg imorgon bitti iaf. Grym träningsvärk i biccarna från armträningen i förrgår iaf:)

T-train
2006-10-06, 07:31
idag, men kom iaf iväg på tidiga BP-passet. Väl där kändes det kanon! Orkade hålla bra tempo passet igenom:)

T-train
2006-10-07, 19:10
lite smarta o tränade medans barnen gick på sin gymnastik. Det är rätt bra med vasalundshallen:) Körde benspark o sittande lårcurl, riktigt bra maskiner! Supersettade fyra set, först lätt 45 o 25, sedan 55 o 35, tungt i dessa maskiner. Sedan utfall o knäböj i smithen. Liten stund på crosstrainern.

T-train
2006-10-09, 18:50
var rätt trött efter helgens bravader..vart en sväng till SM trots allt..efter sonens födelsedagskalas*phew*Så, var rätt trött när jag satt o glodde..men gud så pigg jag blev sedan..såå inspirerande:D Fast, jag var inte lika pigg idag:S Iaf, blev ett corepass o sedan hem..ska sova snart...:sleep:

T-train
2006-10-10, 18:00
lilla tröttisen var o körde armar idag. Först hammercurl 7,5 kg, sedan tricepspressar, med massor av vikt (ingen aning mao *flex* )sedan triceps från bänk, o biceps i cable 18 kg, triceps i lutande bänk o magen mot bänken 7,5 kg och vanlig bicepscurl med rak stång, 16,5 kg. Avslutade med vanliga triceps pushups..Körde 12 min på crosstrainern hemma..fattar inte varför jag tycker träningen är så trist just nu*cry* ..men saknar nog inspirationen från Delta..måste återuppta träningen där..blir nog ett pass med kompisen i helgen..Dagsform på flebbot, se nedan

Ironbabe
2006-10-10, 18:09
lilla tröttisen var o körde armar idag. Först hammercurl 7,5 kg, sedan tricepspressar, med massor av vikt (ingen aning mao *flex* )sedan triceps från bänk, o biceps i cable 18 kg, triceps i lutande bänk o magen mot bänken 7,5 kg och vanlig bicepscurl med rak stång, 16,5 kg. Avslutade med vanliga triceps pushups..Körde 12 min på crosstrainern hemma..fattar inte varför jag tycker träningen är så trist just nu*cry* ..men saknar nog inspirationen från Delta..måste återuppta träningen där..blir nog ett pass med kompisen i helgen..Dagsform på flebbot, se nedan
Jag vet vad du behöver! GODIS!!! Jag har massor hemma efter att ha stannat till i butiken på vägen till Västerås som skryter om att de har över 500 olika sorter :eating: Godis är anabolt som s***n..och gott...och underbart...o alldeles alldeles fantastiskt :love:

Kallar du det där fetto? Äh, kyss mig baklänges, du är mager kvinna!! Jag måste göda dig med fika, godis och lite glass så du inte försvinner :hbang:

Cilia
2006-10-10, 18:52
Jag vet vad du behöver! GODIS!!! Jag har massor hemma efter att ha stannat till i butiken på vägen till Västerås som skryter om att de har över 500 olika sorter :eating: Godis är anabolt som s***n..och gott...och underbart...o alldeles alldeles fantastiskt :love:
Där stannande vi med.
Jag åt lite på kvällen sen mådde jag illa.
Sen åt jag lite mer på söndag fast jag lovat att jag inte skulle så sen kastade jag resten i sopona. *plopp*

T-train
2006-10-10, 20:51
Jag vet vad du behöver! GODIS!!! Jag har massor hemma efter att ha stannat till i butiken på vägen till Västerås som skryter om att de har över 500 olika sorter :eating: Godis är anabolt som s***n..och gott...och underbart...o alldeles alldeles fantastiskt :love:

Kallar du det där fetto? Äh, kyss mig baklänges, du är mager kvinna!! Jag måste göda dig med fika, godis och lite glass så du inte försvinner :hbang:

Glassen*cry* vi glömde glassen:Virro

T-train
2006-10-15, 18:18
Idag blev det träning efter 4a dagars ofrivillig "vila". Var hos tandis i onsdags o drog ut en tand som jag hade lyckats pajja..torsdagen gjorde jag inte många knop*grr* Ja, ja, det är historia nu.

Igår blev det en promenad ner till Sturebadet haga för massage, några korta längder i poolen, o promenad hem..det var allt.

Idag började vi morgonen med en god frukost, följt av en promenad ner till gymmet och ett Ashtanga pass..så jobbigt! Känns att det var ett tag sedan jag yogade:Virro PÅ em blev det ett ryggpass på Delta med Ironbabe, lillbabe fick snällt stanna hemma med min make..o de verkade haft skoj*s* Passet gick bra, jag körde på så gott jag kunde, men det är bara att kosntatera, Ironbabe är o förblir en ironbabe..jag är en klenis..men jag lär iaf ha rejält ont i ryggen imorgon.

T-train
2006-10-16, 20:10
är nog bara förnamnet idag..o värre blir det väl imorgon. Varit hemma med sonen idag, mycket sjuk liten skrutt:( Iaf, lyckades skrapa ihop 20 minuter på crosstrainern, antar att det iaf är bättre än inget. Får se om jag lyckas komma iväg imorgon.

T-train
2006-10-17, 18:51
eller bodyPump blev det idag, snabbt o effektivt..o jag känner mig riktigt pigg o fräsch..skönt med en paus från hemmet också:)

Cilia
2006-10-17, 18:59
träningsvärk gillar vi!!!

T-train
2006-10-21, 09:49
efter en jobbig vab-vecka kom jag då iaf iväg igår o körde armar med superbästa gulletjejen på delta..men usch så seg jag var..fast ez-curlsen kändes grymt bra..tror aldrig jag fått sådan kontakt tidigare med den stången..har nog haft svårt att hitta rätt grepp. Ja, ja..ont i armarna idag..ska se vad det hinns med idag..men någon träning blir det def.

T-train
2006-10-22, 20:07
barnveckor som gör att träningen strular..idag for vi ut till KungensKurva o Mio ( låg i Heron City visade det sig:o) Fy sjutton vilken pärs..tog sådan tid på Mio trots att det var lugnt där. Men det blev ett soffbord o en vardagsrumsmatta..sedan lunch, för barnen höll på att gå upp i limningen:furious: Ja, ja..sedan hemåt via Ica o storhandla..konstigt nog var det rätt utplockat..väl hemma var det en del städning kvar*grr* o när jag var klar var klockan kvart över fem..konstaterade att WC i Solna precis stängt o fick med maken in till Delta..väl där körde vi följande:

1 uppvärmningsset knäböj på 30 kg
1 set på 40 kg
2 set på 50 kg
3 set utfall på 50 kg
sedan 3 superset mellan följande maskiner
Sittande lårcurl, benspark och liggande lårcurl
Avslutade med ett set baksida på boll..
Allt som allt tog passet 35 minuter, men det var ett effektivt och svettigt pass!*spy*

Sedan hem o fixa middagen, lite sena...men lyckig över att vi ändå hann träna:)
Måste visa sonens dubbelbicce:D

T-train
2006-10-23, 18:01
ja, träningsvärken orvar i bak, baksida ben o framsida..coolt med tanke på kort pass igår..men det var svettigt o ajigt redan då:D
Idag blev det ett corepass och axlar(lite rehab för både maken o mig mao), även en ryggövning (stångrodd)

Hantellyft åt sidan

Superset: lyft framåt, stående rodd
Avslutade med stångrodd

Cilia
2006-10-23, 19:39
Vilka biccar!!!
Inte illa SM nästa va?

T-train
2006-10-23, 20:21
Vilka biccar!!!
Inte illa SM nästa va?

*ha,ha* ser du inte att det är en superhjälte;)

T-train
2006-10-24, 17:20
armar idag. Blev ett bra pass.

Började med bicepspullups med assistans, 3 set
EZ stång 15 kg, 3 set
Liggande tricepspressar bakom huvudet, 12,5 kg*1 set, 16,5 kg *2 set
Bamse 11,5 kg, 16 kg och 18 kg, supersettade med tricepspress med hantel 5 kg. Körde ett set med kickback 5 kg också..som avslutning.

Stumpis
2006-10-24, 17:35
Grabben din har anlag, eloge till honom för poseringen! :thumbup:

Mycket träningsvärk på sistone, hoppas trenden håller i sig så du får vad du förtjänar efter dagens bra-iga armpass! :)

T-train
2006-10-24, 20:46
Grabben din har anlag, eloge till honom för poseringen! :thumbup:

Mycket träningsvärk på sistone, hoppas trenden håller i sig så du får vad du förtjänar efter dagens bra-iga armpass! :)

Ska säga det till honom, så blir han glad:)

Aaa...verkligen..har fått lite nytändning efter förr,förra helgens träning med I-boobies..

Blev 20 minuter på crosstrainern här hemma också*flex*

T-train
2006-10-27, 17:40
Idag blev det ett corepass följt av ryggträning:

Latsdrag med handtag 32 kg*3 set
Rodd, 32, 40 och 32 kg supersettade med en övning i cabeln för lats 18, 25 o 32 kg
Sedan enarmsrodd o framåtlutad rodd, brett grepp
Avslutade med en annan övning i cabeln som jag inte heller vet vad den heter*rolleyes* Hur som helst, trött i rygg o mage o det är huvudsaken;)

T-train
2006-10-28, 15:01
Benträning blev det idag, eller snarare på fm..jag o maken tog oss iväg till Delta..väl där körde vi:

Knäböj, 30 kg som uppvärmning, sedan 3*50kg
Utfall 3*40 kg
Froggy squats, 2*40 kg(här började maken klaga på att benen inte bar längre;))
Sittande vadpressar 30 kg*3 (o forcerad strech i den stående vadpressen mellan seten)
Avslutade med superset i benspark o lårcurlen:
45 (12 reps), 50 (10 reps)och 55 (7 reps:D) kg i bensparken o 25, 30 o 35 kg i lårcurlen. Bra pass o kul att köra lider vader, fick rejäl pump i vaderna.
Vägde mig också, är nere på behagliga 65 (antagligen strax under) trots kvinnovecka..:em:

T-train
2006-10-31, 18:51
varit så trött o hungrig vid fel tider:S Men idag kom jag iväg o körde armar.

EZ-curl 15 kg *3 set
Lutande (mage mot bänk) tricepspressar med 5 kg's hantlar*3 set
2 set hammercurl med 7,5 kg, 2 set med 5 kg
3 set bicepscurl med 5 kg
Tricepspressar bakom huvud med stång, 2 set 16,6 kg, 1 set med 12,5 kg
Bamse: 13,5 18, 20,5 kg

Ironbabe
2006-11-01, 11:22
Vadan denna frekventa armträning (3 pass på 10 dgr) :confused: Äré nån "biceps" tävling på g kanske.. :Virro

T-train
2006-11-01, 16:05
Vadan denna frekventa armträning (3 pass på 10 dgr) :confused: Äré nån "biceps" tävling på g kanske.. :Virro

Ja, visste du inte det?;)

T-train
2006-11-01, 19:29
Axlar!

Uppvärmning i cabel först, 3 övningar*2 set
Sedan:

Superset
Drag till hakan, 7, 16.5, 22 och 27.5 kg
Hantellyft rakt fram, 5, 7.5 och 5 kg

Superset
Press pakom huvud med stång, 12, 16.5, 16.5 kg
Hantellyft åt sidan 5, 7.5 o 5 kg

Avslutade i cabeln, 5 kg sidodrag *3 set

Fick bra pump idag, anade en stackars åder på ena axeln:hbang: Sedan fick jag brått hem pga snökaoset, blev ändå sittande en timme i bilkö trots att det är knappt 1,5 km att åka runt:Virro

T-train
2006-11-05, 17:26
ja..så efter ett par dagars slarv så blev det äntligen lite träning. Var jätteseg o hade ingen lust alls att träna..men väl på plats blev det ett riktigt bra pass.

Uppvärmning: Rodd 18,5 kg o Lats drag med handtags-stången 18 kg

Superset

Rodd o Lats drag med handtags-stången
26 o 22 kg
36 o 32 kg
40 o 36 kg

Cabel på knä tittandes uppåt o framåtlutad stångrodd
20 o 22,5 kg
26 o 27,5 kg
26 o 27,5 kg

Enarmsrodd och cabel med stång
13,5 o 20 kg
13,5 o 25 kg
13,5 o 24 kg

Sittande på bänk framåtlutad med hantlar o assist chins 3 set
5 kg hantlar o ingen aning om hur mycket hjälp jag hade av maskinen:o

Avslutade med marklyft (ja, antagligen inte "godkända")
3 set á 27,5
Väl hemma tog mästerfotografen (alias min make:)) kort...

Vanni
2006-11-06, 11:37
Nice pass tjejen . Vart tränar du nu ?

T-train
2006-11-06, 11:56
Nice pass tjejen . Vart tränar du nu ?

WC i Solna oftast..

T-train
2006-11-06, 19:04
jag bränt en miljon kalorier idag;)

Corepass + BP-pass..känns skönt i kroppen:hbang:

T-train
2006-11-07, 13:26
skönt i kroppen..träningsvärken orvar mellan skuldrorna o i latsen. Var inte direkt smart att köra core o bp dagen efter ett ryggpass..men vad f-n, jag måste ju röra på fläsket. Sitter o funderar på vad jag ska träna idag. Imorgon blir det iaf ben.

T-train
2006-11-07, 18:31
Det blidde crosstrainern i 30 minuter..var rätt jobbigt iom att jag är seg som tusan..men ändå nå't

T-train
2006-11-08, 18:23
ben på wc idag..så skriver nästan inga vikter..

3 set utfall
3 set knäböj
3 set frontböj 30 kg (long time no do)

superset 3 set benspark o sittande lårcurl

2 set liggande lårcurl


FIN, slut, the end*mini*

T-train
2006-11-08, 19:00
fettet sitter på insidan av mina lår*spy* Men, men..fotade dem iaf..blev sådär..men ska inte fega..

Ironbabe
2006-11-08, 19:07
:D Nu blir Lasse glad

Rejäla vader där bruden! Kan jag få lite plizz.. Ser att det finns mukkler där jue..sluta sjåpa dig *slap*

T-train
2006-11-08, 19:10
:D Nu blir Lasse glad

Rejäla vader där bruden! Kan jag få lite plizz.. Ser att det finns mukkler där jue..sluta sjåpa dig *slap*

Du kan få allt inklusive fettet om jag får din kropp;)

Ironbabe
2006-11-08, 19:11
Visste det!!! Du är bara ute efter min kropp *grr27* *cry*

T-train
2006-11-08, 19:11
Visste det!!! Du är bara ute efter min kropp *grr27* *cry*

*asg* nä, jag är ute efter ditt godis:D

T-train
2006-11-09, 17:56
blev bara soldusch:D Spännande o se om det blir bra..syns yttepytt lite nu..o misstänker att det inte blir så mycket mörkare..men får väl se imorgon hur det ser ut.

T-train
2006-11-10, 18:18
Så, idag blev det 30 min core o lite armar med kärleken*cupid* ..dock hade han ont i axeln idag *gah!* så det var nästan inget som fungerade för honom att köra. Jag körde dock:

hammercurl 3 set (7,5 kg) o bicepscurl med stång 16,5 kg 3 set
liggande tricepspressar med stång bakom huvudet, 16,5 kg 3 set
EZ-stång 3 set 15 kg
Kickbakc med 5 kg hantel..lätt, men skönt;)

T-train
2006-11-11, 14:28
Mysträning blev det idag..åkte till ett gym i huvudsta som hade öppet hus. Tog det rätt lugnt iom att planen var att jag äntligen skulle lära mig mark. Tror det gick rätt bra..fick lite ont i höfterna trots den låga vikten, 40 kg. Sedan var stången väldigt grov, så jag hade svårt att bibehålla greppet..där hade nog remmar kommit väl till pass. Körde sedan lite baksida med hantlar..provade lite frivändningar..körde sedan rodd 3 set..rygg lyft..känns ändå som ryggen fick lite mer än den tålde:S Men, roligt att testa lite nytt!!

T-train
2006-11-15, 09:39
om man vill vara positiv, kan man kalla det för det..*whistle* Men jag var magsjuk/matförgiftad i måndags..o har inte riktigt kommit igång med ätandet än.*grr* Får se när jag är stark igen.

Eva_E
2006-11-15, 09:47
Mysträning på öppet hus är kul! Jag skulle också vilja prova frivändningar och sånt!

Hoppas du snart hämtar dig från "smygdeffen", matförgiftning är inte roligt! Man är som en trasa i flera dagar efteråt ju...

Eva

Stumpis
2006-11-15, 10:03
Blä, va trist! :(
Vet du vad det var för mat som gjorde detta mot dig?

T-train
2006-11-15, 14:42
Tack Stumpis o Eva E, jag kan nog glatt konstatera efter att ha fått hem två av tre barn kräkandes att det är en gammal hederlig magsjuka.*spy* Jag får väl vara glad över att det inte är vinterkräksjukan iaf (ja, det hade kunnat vara värre). Så träningen får nog ligga på is en dag till eller två. Men jag lär iaf inte äta så värst under träningsuppehållet;) Hoppas bara de små kryar på sig snabbt.

Ironbabe
2006-11-15, 15:55
Så träningen får nog ligga på is en dag till eller två. Men jag lär iaf inte äta så värst under träningsuppehållet;) Hoppas bara de små kryar på sig snabbt.
Då lär du inte orka så mycket när du tar tag i träningen igen :smash: *slap*

T-train
2006-11-16, 10:00
Då lär du inte orka så mycket när du tar tag i träningen igen :smash: *slap*

*gah!* vem tänker på mat med två kräkisar hemma?*screwy* Fast nu börjar det bli livat härhemma..de har sovit en hel natt*cupid*

T-train
2006-11-18, 16:43
eller, jag har tränat;) Kom äntligen iväg o det blev bodypump..var så skönt, jag kände verkligen att jag gått runt o spänt mig i veckan..var som all stress bara rann av. Alla barnen har varit sjuka nu, så nu vet jag att det inte blir något mer kräkande här hemma *phew* o jag har kommit igång med ätandet. Tog en bild efter träningen..så snyggt med fina bh-märken*s* Men jag övar o övar på att få ut vänstra latsen..som sällan vill fälla ut sig..vet inte vad vikten är just nu, men jag har tappat under veckan.

T-train
2006-11-21, 19:01
Blev ingen träning igår pga jobb, var fram o tillbaka till småland..gick upp 04.40:Virro o kom inte hem förrän 23.00*blä* Så idag blev det BP igen..när jag är dödtrött passar det bra att bli "styrd". Var iaf ett skönt pass:)

T-train
2006-11-22, 08:59
Blev en del cardio igår..ofrivillig sådan...mao dammsuga o svabba golven i lägenheten. En del avtorkande..fattar inte hur det kan bli så mycket damm.
Nu på morgonen blev det ett core-pass innan jobbet

T-train
2006-11-24, 13:45
O så bp igen..blir core efter jobbet också..o imorgon blir det styrka på Delta..det som är bra med att köra BP är att det bränner en del..det dåliga vet alla;) Men helt klart ett sätt att bli av med lite extra stoppning.

T-train
2006-11-25, 17:27
så blev det ett styrkepass på delta. Blev ben

Uppvärmning på 30 kg, utfall o knäböj, sedan
40, 50 o 55 kg i knäböj
40, 50 o 50 i utfall

Benspark o sittande lårcurl
50 o 25
55 o 30
60 (6 rep!!!!) o 30

Stående vadpressar
2 set á 80 kg

T-train
2006-11-26, 14:02
o trots att jag haft mycket jobb i veckan och fint besök från kil i helgen så har jag ändå lyckats röra på mig tillfredställande. Känns bra! Idag blev det ett pump-pass, lassade på rätt rejält på rygglåten..o det kändes skönt att verkligen ta i o svettas;) Imorgon får vi se om det hinns med någon träning, men ska försöka!

T-train
2006-11-27, 19:03
är trötta nu..körde ett armpass.
Körde rak bicepscurl o omvänd stångrodd som uppvärmning. Sedan

Ezstång 15 kg *3 set
Tricepspress med stång 16,5, 16,5 och 20 kg
Hammercurl 7,5, 10 och 7,5
Triceps med rep, 9, 11 o 13 kg
Bamse 16,5, 18 och 20 kg
Triceps i cabel med stång 40, 42 o 42
Kickback med 5'orna som avslutning

T-train
2006-11-28, 18:58
o resten av veckan..på andra sidan stan..blev mao BP idag IGEN*gah!* ja, ja..bättre än inget..men imorgon blir det f-n vila!

T-train
2006-11-30, 18:01
blev det idag.

Började med uppvärmning i cabeln (rotator)

(fria) Militärpressar: 15, 17,5 och 20 kg *pust*
(fria) Militärpressar bakom huvudet: 12.5, 15 och 15 kg
Drag till hakan: 15, 17.5 och 20 kg *stön*
Superset
Lyft rakt fram och lyft åt sidan, 3 set á 5 kg *aj*
Sidolyft i cabeln som slutstressning av axlarna..*klar*

T-train
2006-12-01, 19:40
var för trött helt enkelt:sleep:
Men ett BP-pass på kvällen, medans barnen var på simskolan med maken hann jag med:) Imorgon blir det vila o på söndag ett specialpass..

T-train
2006-12-03, 17:25
Söndag..blev ett pass bp..som var riktigt jobbigt. Var på uttagning för de som vill bli bp-instruktörer..det vill jag kanske inte..men jag hade förhoppningar på att det skulle vara lite mer tränade på passet..o lite jobbigare.

Sedan iväg till affören o storhandlade inför veckan...hem o lastade av o sedan iväg till Fairingträffen. Körde lite ben

Benspark:
40 o 45
Sittande lårcurl: 25 o 30 kg

Knäböj o utfall i smithen..vet inte vilka vikter men blev 2 set av varje. Ironbabe har nog koll iom att jag körde emellan.
Nu är tant trött!

T-train
2006-12-04, 14:36
Sämst just nu..
Var på en utagning igår ang. att bli BP-instruktör..fick idag reda på att jag vann uttagningen:thumbup: Det dåliga då..jo, de har utbildningen denna helg*mini* Det går ju inte, hur kan de lägga en sådan utbildning på FF-helgen? Så jag fick tacka nej:furious: Typiskt va?

Pinglan
2006-12-04, 16:12
Nä men vilken sabla osis *mini* Verkligen typiskt *grr* Men grattis till vunnen uttagning iaf! Inte illa pinkat :thumbup:

Synergisten
2006-12-04, 16:19
Otur som fasen , men som sagt, grattis ändå!
Har suttit och kollat igenom din journal, är nu här, så undrar vad din vikt är på nu?
fint jobbat btw

T-train
2006-12-04, 19:36
Otur som fasen , men som sagt, grattis ändå!
Har suttit och kollat igenom din journal, är nu här, så undrar vad din vikt är på nu?
fint jobbat btw

Tack! Min vikt? Den ligger på 65, ganska så stabilt.

T-train
2006-12-04, 19:37
Nä men vilken sabla osis *mini* Verkligen typiskt *grr* Men grattis till vunnen uttagning iaf! Inte illa pinkat :thumbup:

Nämen, är du här o kikar:)
Visst är det typiskt?! Tack, ja, jag kände mig lite stolt:)

Ironbabe
2006-12-04, 19:52
http://ofuabduction.com/images/alex/HissyClaw.gif(subbo)
Det kommer fler chanser http://www.world-of-smilies.com/html/images/smilies/love/11_4_127v_1_.gif

Pinglan
2006-12-04, 20:32
Nämen, är du här o kikar:)
Visst är det typiskt?! Tack, ja, jag kände mig lite stolt:)
Jag är ofta här och kikar :thumbup: Är bara lite dålig med att skriva :em: Stolt ska du vara :thumbup:

T-train
2006-12-05, 07:58
Har väl mer eller mindre konstaterat att min fysik inte är så mycket att hänga i julgranen i fitness-sammanhang..men, det gör inget, den fungerar o den är hyffsat stark:) Sen är jag ganska så snäll också*rolleyes*

Eva_E
2006-12-05, 08:32
Sämst just nu..
Var på en utagning igår ang. att bli BP-instruktör..fick idag reda på att jag vann uttagningen:thumbup: Det dåliga då..jo, de har utbildningen denna helg*mini* Det går ju inte, hur kan de lägga en sådan utbildning på FF-helgen? Så jag fick tacka nej:furious: Typiskt va?

Vilken otur med timingen på utbildningen! Men grattis ändå, till att du vann uttagningen! Det var en fjäder i hatten som du ska vara stolt över! Och utbildningen går väl fler gånger antar jag...

Och jag som sett dig "live" kan intyga - jo, du ser stark ut!!!

Eva

Pinglan
2006-12-05, 08:38
Ser ju jättebra ut vännen!

T-train
2006-12-05, 08:57
Vilken otur med timingen på utbildningen! Men grattis ändå, till att du vann uttagningen! Det var en fjäder i hatten som du ska vara stolt över! Och utbildningen går väl fler gånger antar jag...

Och jag som sett dig "live" kan intyga - jo, du ser stark ut!!!

Eva

Tack:) Du ser stark ut du med!

Ser ju jättebra ut vännen!

Tack, jag skippar X-formen o kör min alldeles egna H-form*whistle*

Ironbabe
2006-12-05, 09:14
Har väl mer eller mindre konstaterat att min fysik inte är så mycket att hänga i julgranen i fitness-sammanhang..men, det gör inget, den fungerar o den är hyffsat stark:) Sen är jag ganska så snäll också
Kor är snälla http://forum-images.hardware.fr/images/perso/jibbi.gif
Inget att vara lessen över, julgran kan man fixa på andra sätt än halvt svälta ihjäl sig, köp en vettja :D Vi kommer få se oss mätta på ihjäldeffade människor i helgen (oh nej..jag är inte avis på deras hårda, muskulösa, ådriga kroppar *gah!* )

ps. du glömde nämna att du var söt oxå *cupid*

T-train
2006-12-05, 09:48
Kor är snälla
Inget att vara lessen över, julgran kan man fixa på andra sätt än halvt svälta ihjäl sig, köp en vettja :D Vi kommer få se oss mätta på ihjäldeffade människor i helgen (oh nej..jag är inte avis på deras hårda, muskulösa, ådriga kroppar *gah!* )

ps. du glömde nämna att du var söt oxå *cupid*


Mm..inte ett dugg avis*cry*

Äh..du är!:em:

emmzan
2006-12-05, 09:53
Sämst just nu..
Var på en utagning igår ang. att bli BP-instruktör..fick idag reda på att jag vann uttagningen:thumbup: Det dåliga då..jo, de har utbildningen denna helg*mini* Det går ju inte, hur kan de lägga en sådan utbildning på FF-helgen? Så jag fick tacka nej:furious: Typiskt va?

För att imitera Rowan Atkinsson som Svarte Orm...
"Än en gång kräks lyckan på min kudde"

:D

Stumpis
2006-12-05, 10:20
Tycker det ser bra ut, jag! :thumbup:
Synd på utbildningen till helgen, men som sagt var så kommer det väl fler tåg! ;) (Tåg, T-train, vitsigt...) :D

T-train
2006-12-05, 17:31
Tycker det ser bra ut, jag! :thumbup:
Synd på utbildningen till helgen, men som sagt var så kommer det väl fler tåg! (Tåg, T-train, vitsigt...) :D

*he,he* det ser bra ut..om man gillar H-formen..men så vitt jag vet så ligger den risigt till i bedömningen i bf, af o bb*gah!* Men, jag deppar inte för det..jag har inte som mål att tävla..det överlåter jag åt sådana x-formade puddingar som du;)

Det är bra att tåget ser ut som ett tåg..rätt passande:D

T-train
2006-12-06, 08:27
Core blev det på morgonen..o em något annat*flex*

T-train
2006-12-06, 17:32
Äh..skippar träningen på kvällen. Maken undrade lite försynt om jag verkligen måste träna på kvällen också..iom att jag ska vara i småland imorgon o sedan åker till FF på fredag..o vi får så lite tid tillsammans. Klart jag stannar hemma då*cupid* Så planen är morgonpasset på fredag o sedan vila hela helgen (om man kallar det vila att gå runt o glo på folk;))

T-train
2006-12-08, 12:01
Imorse blev det iaf BP. Måndags core, tisdags inget om jag inte missminner mig..slarviga jag*whistle*

Idga bär det av till FF:D

T-train
2006-12-10, 21:28
efter en helg i Göteborg med Ironbabe o Lillbabe..rätt slut efter en intensiv och intrycksoffensiv helg. Många vältränande, deffade o bruna kroppar. Mycket "när ska du tävla igen" snack..o en hel del "hålla Lillbabe på humör" handhavande. Dock har det varit en mysig helg:)
Bäst:
Ironbabe, du är bäst! Äkta o positiv, det behövs fler som du i fitnessvärden!!
Räkmackan på hotell Panorama, fi f-n vad gott (o skumpa kompleterade kostcirkeln)
Pepparkaksbars från Dalblads*mums*
Bounce's show som inledning på Lucia
"Pippis" fria posering

Sämst:
Få utställare
Uppförsbacken till hotellet;)

Träning denna helg..tja..promenad till o från station med packning, det är hardcore*tss*

T-train
2006-12-18, 21:02
jag har tränat..hipp, hipp, hurra*whistle* Blev bara ett corepass..vet inte vad det är med mig men har känt mig seg o halvhängig:S Ja, ja..nya tag...efter jul;)

T-train
2006-12-19, 20:24
blev träning idag med..BP en timme..känns mycket bra;)

T-train
2006-12-21, 19:34
ett pass bröst blev det idag..vet inte hur länge sedan det var jag körde bröst.

Snébänk: 20, 30 o 40 kg (lyckades nog köra 7 rep utan pass på 40)
Bänk: 30, 40 o 40
Viktlyft: 10 kg 3 set
Pecdec: 20, 22,5 o 22,5
cabel underifrån: 13,5, 13, 5 o 9 kg supersettade med pullover 7,5 kg

Pinglan
2006-12-24, 11:10
God jul tjejen!

T-train
2006-12-26, 12:13
ryggen har bråkat*grr* Men idag kände jag mig riktigt bra:) Blev 60 minuters morgonpromenad i Hagaparken på morgonen..var fint ute..o härligt att se ut över vattnet när solen gick upp. Sedan ett pass ben på Delta

Knäböj o utfall i smithen
30, 40 o 50 kg*3 set

Sittande benspark 40, 50 och 60 kg
Liggande lårcurl 20, 25 o 25 kg :em:
Sittande lårcurl 25, 30 o 30 kg

Sittande vadpress (låg vikt) 25 kg
Stående vadpress, mest aktiv strech..

mini
2006-12-26, 12:17
Var rädd om ryggen. Är det därför du inte kör fria böj?

T-train
2006-12-26, 12:21
Var rädd om ryggen. Är det därför du inte kör fria böj?

Jag är rädd om den...den är bara inte rädd för mig*flex* Japp, det går inte..risken är alldeles för stor att jag går ner snett.

emmzan
2006-12-26, 12:24
God Fortsättning!
http://www.clicksmilies.com/s1106/spezial/Fool/leb.gif

T-train
2006-12-28, 18:17
inte blivit så mycket sedan i förrgår..då det förvisso även blev en kvällspromenad i mörkret på kyrkogården:naughty: Men allvarligt..jag ahr haft sådan träningsvärk i benen att jag allvarligt funderat¨på att stanna kvar i sängen på morgnarna. Iaf, idag bar det av till gymmet för ett armpass.

3 set pullups med maken som ass.
3 set ez-stångcurl 15 kg
3 set tricepspressar med stång (liggandes) bakom huvudet, körde lätt..20 kg..
3 set sneda curls med 7,5 kgs hantlarna (här började jag bli rejält möööör)
3 superset bamse o triceps med rep
13, 16 o 16 o 25, 30 o 40 kg:smash:

T-train
2006-12-29, 08:52
vad jobbigt..gick upp 06.15 för att köra ett pump-pass 06.45:smash: Barnen sov så gott när vi drog..varma o goa så jag ville stanna kvar i sängen*cry* ..men vi kom iväg iaf. Nu har jag ätit o tänker lägga mig o sova en stund till.

Stumpis
2006-12-29, 09:21
vad jobbigt..gick upp 06.15 för att köra ett pump-pass 06.45:smash: Barnen sov så gott när vi drog..varma o goa så jag ville stanna kvar i sängen*cry* ..men vi kom iväg iaf. Nu har jag ätit o tänker lägga mig o sova en stund till.

Lyxigt ändå att stiga upp tidigt, träna, och sen kunna återvända till sängen... Jag är avis... :(

God fortsättning på dig! :)

T-train
2007-01-01, 16:51
mycket tryck idag..mest innifrån*spy* efter gårdagens överätning..men vi kände oss iaf starka..blev marklyft (dumt att filma 4'de, orkade inte hålla magen längre så det ser ut som jag är gravid;))latsdrag, framåtlutad rep-drag, framåtlutad rodd, t-bar. Egentligen är jag sk-tnöjd att jag ens kan köra mark:) med min knasrygg..tack Yankee! Maken körde också mark..o han var en naturbegåvning:)
wTbSLZx5f5A

Ironbabe
2007-01-01, 20:51
Marken ser jättebra ut på uppvägen, men vad gör du gumman på nedvägen :Virro

Kul att det funkar att köra marklyft överhuvudtaget, en favvoövning jag tycker man bör ha med i sitt träningsprogram *flex*

Mer styrketräning o mindre pensionärsgympa vill vi se i den här journalen plizz :smash: (läs. bodypump)

T-train
2007-01-01, 23:15
Marken ser jättebra ut på uppvägen, men vad gör du gumman på nedvägen :Virro

Kul att det funkar att köra marklyft överhuvudtaget, en favvoövning jag tycker man bör ha med i sitt träningsprogram *flex*

Mer styrketräning o mindre pensionärsgympa vill vi se i den här journalen plizz :smash: (läs. bodypump)

Ja, jag såg det också..orkade inte riktigt "hålla" allt det där fjärde setet:S Ska bli bättre;)
Blir nog både och är jag rädd..men visst..ska bättra mig;)

cam
2007-01-02, 09:52
Vet hur det är att ha en knasrygg :(

Men shit, vad snygga och muckliga armar du har :hbang:

T-train
2007-01-02, 18:51
eller sover man sämre runt fullmåne? Helt död idag*gah!* Skulle hämta sonen 07.00 o köra ut honom till min syrra..höll på att somna över ratten*screwy* Iaf, har kört 60 minuter *censur* *whistle* var ungefär det jag hade ork till idag.

T-train
2007-01-04, 21:11
Dagens motion blev axlar:

uppvärmning rotator

Fria militärpressar: 12, 22,5 och 22,5 kg, gick över förväntan, ska prova 27,5 nästa gång! (Men långt kvar till pressarna i smithen)
Upprätt rodd: 12, 22,5 och 27,5
Hantellyft åt sidan: 7,5, 10 och 7,5
Hantelpressar: 10, 10 och 7,5 (det gjorde lite ont i axeln, men var inte tungt, måste ge axlen en chans att inte gå sönder)
Hantellyft rakt fram: 5 kg ? 3 set (den här övningen känns inte alls bra just nu)
Avslutade i cabeln, sneda sidolyft: 5 kg * 3 set..helt slut i axlarna!

Har skäpt mig lite gällande vardagsmotionen, har gått en promenad 2 av 3 luncher..o kvällen spenderades i vår "lilla" hall skrapandes tapet..känns som vi aldrig blir klara..typ hälften kvar*grr*

T-train
2007-01-05, 19:42
Idag blev det 60 minuters "pensionärsgympa" pga att vi skulle till svärmor..

T-train
2007-01-07, 17:18
Har rört på fläsket lite idag iaf..

Först 60 minuters pensionärsgympa på fm

Sedan Ben på em:

Utall o knäböj 40 kg * 3 set
Frontböj (provade att köra med armarna utsträckta;)) 30, 40, 40
Benspark: 50, 62,5, 72 och 82 (wc's benspark är snäll) blev 6 reps på 82 PB
Lårcurl: 30, 32,5, 36 och 36

T-train
2007-01-08, 20:19
Hade så bråttom hem idag..för idag kom barnen:) O iom att julgranen åkt ut så har crosstrainern återfått sin plats:) Så det blev 30 minuter på crosstrainern istället efter barnen hade somnat.

T-train
2007-01-09, 20:41
Eftersom att "få iväg o vara med 2 st 5-åringar till simskola (o få hem dem helst hela)" inte räknas som träning (de borde göra det!!) Så utmanade jag mig själv på crosstrainern så här på kvällskvisten.

3 km på 20.35 (nivå 4a, säger inte er andra något iom att det finns många olika crosstrainers) Svettigt värre iaf:) Dags för bad o sedan sova!

T-train
2007-01-10, 18:32
Bröst

Snébänk: 30, 40, 40, 40
Bänk: 40, 40 o 40
Snébänk med hantlar 10 kg o supersettade med pullover 10 kg * 2 set
Bröst i övre trissorna framåtlutad 13,5, 16, 16
Avslutade med ett droppset 16, 13,5 o 11 PUMP

T-train
2007-01-12, 08:31
Efter en natt med lite sömn (var barnvakt) så tog jag mig iaf iväg på ett 60minuterspass "pensionärsgymnastik"..som idag kändes allt annat än lätt*spy* Skönt iaf att ha genomfört!

Ironbabe
2007-01-12, 13:47
Efter en natt med lite sömn (var barnvakt) så tog jag mig iaf iväg på ett 60minuterspass "pensionärsgymnastik"..som idag kändes allt annat än lätt*spy* Skönt iaf att ha genomfört!

Meh..Tigge ville ju bara umgås lite, han kan inte klockan så bra ännu *whistle*

Duktigt att orka träna iaf! Ge mig lite ork plizzzz :smash:

T-train
2007-01-13, 18:16
Ryggelirygg blidde det idag på Deltioidus:D En Kramus var där också*flex*

Iaf:

Sittande rodd 3 set (tror det var på 40 kg)
Latsdrag (varvade mellan framför o bakom) 40 framför o 30 bakom 3 set
Marklyft: 40 kg :D
Stångrodd: 40 kg 3 set (ca 7 rep)
Sedan rygglyft med vrid i överläget =kramp
Sedan enarmsrodd i maskin 3 set

Ironbabe
2007-01-13, 19:41
Ryggelirygg blidde det idag på Deltioidus:D En Kramus var där också*flex*

Iaf:

Sittande rodd 3 set (tror det var på 40 kg)
Latsdrag (varvade mellan framför o bakom) 40 framför o 30 bakom 3 set
Marklyft: 40 kg :D
Stångrodd: 40 kg 3 set (ca 7 rep)
Sedan rygglyft med vrid i överläget =kramp
Sedan enarmsrodd i maskin 3 set

Bra stångroddar idag!! Bryyden börjar bli starkelistark *flex*

Lite besviken på att du inte körde "gorillagången" bara *slap*

T-train
2007-01-13, 20:15
Bra stångroddar idag!! Bryyden börjar bli starkelistark *flex*

Lite besviken på att du inte körde "gorillagången" bara *slap*

Mmm..jag blev dwarfad av dig som vanligt..undrar hur länge du måste göra uppehåll för jag ska ha en sportslig att komma ikapp..men visst..stångrodden får jag väl vara lite stolt över:D PUSS*cupid*

T-train
2007-01-14, 12:36
Lat som f-n idag..o lite stressad inför resan..men jag ska snart sätta igång o packa på allvar..iaf, blev BP idag..eller pensionärsgympa som det även kallas..men bättre än inget:D

T-train
2007-01-24, 07:55
Hemma igen..rätt seg idag..har iaf varit en bra vecka:) Vädret i Goa är pålitligt. Iaf, blev ett ryggpass och ett benpass på hotellet. Annars har jag mest bara jäst. Har inte snusat sedan torsdag morse..o det har gått bra. Men märkligt nog har jag mer sug här hemma än jag hade där.

Eva_E
2007-01-24, 08:47
Hemma igen..rätt seg idag..har iaf varit en bra vecka:) Vädret i Goa är pålitligt. Iaf, blev ett ryggpass och ett benpass på hotellet. Annars har jag mest bara jäst. Har inte snusat sedan torsdag morse..o det har gått bra. Men märkligt nog har jag mer sug här hemma än jag hade där.

Goa - avis blir jag ju! Var i Goa bodde ni? Jag var där själv i fjol vår, så jag känner till litegrann i alla fall...

Snygga armar!!! :thumbup:


Eva

T-train
2007-01-24, 13:33
:) Goa är verkligen kanon..andra året på raken som jag o maken åkte dit..södra goa mitt ute i ingenting..så mysigt!
Runda goa armar menar du?;)

T-train
2007-01-25, 19:57
Alltså..man ska f-n inte väga sig när man haft semester OCH samtidigt slutat att snusa..*cry* ja, ja..sååå farligt var det kanske inte..men alla 1,5 kg har f-n satt sig som en go o fin badring. Idag åkte vi faktiskt in till Delta o körde ett litet ryck. Jag hade fått för mig att jag minsann måste testa att dippa..trots att axeln kanske inte är bäst..något j-kligt märkligt hände..först försökte jag själv..gick inte alls..sedan passade stålis-bejben mig en omgång..o något hände i bröstet/axeln..sa liksom "klick". Iaf..jag fick bara för mig att nu skulle det fungera att köra själv..o tänka sig..det gick..*screwy* (hur konstigt är inte det??)
Iaf, så dips blev det, sedan 4 olika axelövningar..mest var det lite socialträning..men dipsen var precis vad tjockisTess behövde:)

Yankeee
2007-01-25, 20:11
Det vara bara psykiskt mao.

T-train
2007-01-25, 20:19
Det vara bara psykiskt mao.

Yup, allt är psykedeliskt!

T-train
2007-01-25, 20:22
dags för de obligatoriska "tyck att jag är snyggast bilderna". Fotografen är min äkta hälft (vilken man kan räkna ut om man kollar noga på avhuggna fötter o så;))

Cilia
2007-01-25, 20:25
snyggt där men le mer!!
Du har ett fint leende och var snäll mot din hälft så du inte blir halv *eg*

T-train
2007-01-25, 20:30
snyggt där men le mer!!
Du har ett fint leende och var snäll mot din hälft så du inte blir halv *eg*

Hallå, man kan ju inte le när man är porrig o kollahärjagärsnyggast.com;) (men tack för komplimangen:), även om jag skämtar bort den lite)

Ja, klart jag är snäll mot honom..han är bäst..utom just på att fota:)

Ironbabe
2007-01-25, 21:47
dags för de obligatoriska "tyck att jag är snyggast bilderna". Fotografen är min äkta hälft (vilken man kan räkna ut om man kollar noga på avhuggna fötter o så;))

Ja för f*n det funkar för mig iaf!! Jag är vrålk*t nu :kinky: :kinky:

Eva_E
2007-01-26, 08:30
Axlar som säger "klick" ska man vara försiktig med tycker jag! Hade du värmt upp rotatorcufsarna ordentligt innan - det klickar som tusan ibland i mina axlar när jag värmer dom!

Såklart du är snyggast bruden! Men det visste vi ju förrut!

Eva

T-train
2007-01-26, 08:41
Axlar som säger "klick" ska man vara försiktig med tycker jag! Hade du värmt upp rotatorcufsarna ordentligt innan - det klickar som tusan ibland i mina axlar när jag värmer dom!

Såklart du är snyggast bruden! Men det visste vi ju förrut!

Eva

Jodå, det hade jag värmt upp..2 olika övningar..det vara snarare ett muskulärt klick (kändes som någon muskel snarare som hade "fastnat") o kändes positivt..som något släppte typ. Inget dåligt ont idag heller:)

Tack gumman*cupid*

T-train
2007-01-27, 14:04
Körde först ben. Testade lite med fri stång..värmde först med lite böj o bara stången. Sedan frontisar (zombievarianten) 30 kg, sedan 40. Samma vikter i böj. Sedan utfall i smithen (vågar inte chansa:O)40 kg. 2 set

Superset benspark o sittande lårcurl. 4a set. PB sista setet 91 kg, 8 rep i bensparken!:hbang:

Avslutade med 30 minuter corepass!

T-train
2007-01-28, 16:44
har jag försökt skaffa mig idag..värmde med stången i snébänken, sedan 30, 40 o 40, hade gärna lagt på mer om jag hade haft passning..Sedan rak bänk, 40, 30, 30. Sedan snebänk med hantlar, 10, 12, 14 o 14. Pecdec, 20 kg *3 set. Cabel uppfrån 20, 15 o 15 kg..kändes ajígt;) Försökte sedan avsluta med pullover men det var en kille som effektivt ockuperande ytan så det blev bara ett set. Lagom tills jag var klar trillade det in rätt många koloiter..

Cilia
2007-01-28, 18:06
Lagom tills jag var klar trillade det in rätt många koloiter..
hhmmm jo vi var ett par stycken.
Vi var utkastade från vildmarken.

Vi kom inte upp i några 40 i smalbänk idag