handdator

Visa fullständig version : Mikrofon-fråga


Spike
2006-08-13, 15:10
Tjena!

Eftersom jag aldrig slutas förundras vilken oändlig kunskap detta forumet besitter vill jag fråga er mikrofon kunniga på forumet en fråga! Jag köpte just en mikrofon, "champion", for 99 spänn, jag inser att detta inte ar den bästa mikrofonen men jag far den inte att låta högt.

Jag ska förklara. Den funkar bra, alltsa den spelar in ett bra sound, men den spelar in sa fruktansvart lågt(!!) att jag måste ha högtalarna på störande hög volym om man vill höra något. (så dom brusar). Jag har höjt volymen pa mikrofonen i ljudinställningar till högsta, tillsammas med varenda volym som finns. När jag spelar in i ljudinspelaren ser man bara lite vågor, dvs riktigt låg inspelningsvolym.

Är miccen dålig som fan så den inte plockar upp nåt eller låter det som en inställningsmiss? Jag har aldrig hallt pa med microfoner förut. Det ar en sa kallad "kareoke-mic" och jag var tvungen att köpa en adapter till datorn for ingången var for tjock, kanske förlorar pa det jag vet inte?

Åker och byter den ifall ingen har några ideer!

Tack på förhand!

aliquis
2006-08-13, 15:30
Slå på 20dB-höjningsjoxet.
Jag kör en annan mixer så jag kan inte säga exakt vad man skall klicka på.

hio
2006-08-13, 15:58
Gå in på volymkontrollen
Egenskaper, visa mikrofon
Klicka avancerat på mikrofonen
+20dB Boost

Bronkitkorv
2006-08-13, 16:16
Släng den åt helvete, jag har en likadan och dom duger inget till fyfan.
Vad har du för ljudkort ? Inte heller där duger det med nåt integrerat jävla ljudkorts helvete utan det måste vara ett bra kort !
Sladden får inte heller vara för dålig !
Ska du slippa brus så får du lägga 2000 spänn på ljudkort och mic....