handdator

Visa fullständig version : Åsikter om AST:s NyTroPro-40?


gleipner
2003-01-09, 18:56
Har en låda hemma,försöker ta 2 påsar om dagen,har lite tankar ang dessa,då jag inte kan bedöma redan fall de ger någon "tillväxt",så var herr Bamse finurligt och påpekade varför jag inte dricker en liter mjölk i stället som ger 34g protein och 50 gram kolisar,i stället för NyTro:s 40 g protein samt 22 g kolisar per portion.

Påsarna kostar c:a 20 kr/påsen i snitt.Och innehåller självklart massor av vit/mineraler som inte mjölken innehåller,men faktum kvarstår,är NyTropro-40 bra nog?

Någon här som provat,vad säger ni?

Har aldrig testat "mealreplacements",förut,är det värt priset?


:em:

Bamse
2003-01-09, 19:10
Om du är i ett läge där varenda gram hit och dit är avgörande (deff?) så kanske en produkt med 20 g kolisar är att föredra före 50 gram?

Men just du gnäller ju om att du vill gå upp i vikt, så varför inte äta en jäävla massa mat i stället. Kalorierna i MRP:s är ju jävligt dyra om man säger så. Du får ju i dig lika mycket genom några "mouths full" med makaroner & köttfärssås ;)

Jag svamlar nu, jag vet, men det jag ungefär vill komma till är att vad DU behöver är en massa kalorier, och att du kan få i dig kvalitetskalorier på billigare sätt än MRP:s.

En liter lättmjölk t.ex. 400 kalorier för typ 5 spänn :)

Du får ju 4 liter mjölk (136 gram protein) till samma pris som för dina 250 kaloriers MRP ;)

Bara en liten tankeställare! :notme:

Bamse
2003-01-09, 19:18
Men va fanken... :cheers:

Nu när du ändå köpt dig en laddning MRP:s.... så är väl min blyga rekommendation att fortsätta äta som tidigare - gärna lite mer - och sen lägga till MRP:na utöver det du redan äter. Så du får i dig mer än tidigare!

För en lättviktare :notme: som du så blir det ju helknasigt ifall du nu börjat ERSÄTTA dina vanliga måltider med lågkalorimåltider på 250 kcal... För då får du ju i dig ännu mindre än förr och är snart under 70 kg-strecket :rolleyes:

gleipner
2003-01-09, 19:47
För en lättviktare som du så blir det ju helknasigt ifall du nu börjat ERSÄTTA dina vanliga måltider med lågkalorimåltider på 250 kcal... För då får du ju i dig ännu mindre än förr och är snart under 70 kg-strecket

Detta var aldrig min tanke heller Bamse,utan komplettera till övrig "kost".

För att inte detta ska bli ännu en gleipner/bamse-konversation,vill jag jättegärna höra övrigas synpunkter.Mitt mål är att gå upp 8 kg detta år.:hbang: :naughty: :devil:

Baha
2003-01-09, 20:49
ät upp det du nu har, köp sen mjölk istället, billigare och säkert likabra för bulk

dvs jag tycker ungefär som bamse, spara dina pengar

muskelbyggarn
2003-01-09, 21:36
>gleipner

För det första så skall du inte lyssna på Bamse, det är Umeås snålaste student, utan tvivel, MED ett enormt lager av kosttillskott dock :naughty:

För det andra Ny-Tro PRO-40 är en bra produkt, inget snack om den saken. Men om du har tänkt dig gå upp 8 kg under 2003 så kan nog Ny-Tro Pro-40 bli ett dyrt alternativ för dig.

Du måste ha ordning på din kost i övrigt, det är basen. Sedan beror det lite på din metabolism hur mycket kcal du skall vräka i dig, samt sammansättning.


Det du behöver först är ett bra och kvalitativt protein till rimligt pris så du känner att du har råd att öka proteinintaget, ex. är Protec+ från Eielt, Complete Protein från Fairing eller Pro-90 från Optimum. Det är absoulut inget fel på Nytron, snarare tvärt om, du kan ju ta ex. en nytro per dag ändå.

Det finns många faktorer att tänka på. Detta var bara lite. Har du köpt produkten från mig så hör av dig via mail så kan jag nog hjälpa till!



Vänl,,,
Tobbe

davve
2003-01-09, 22:33
har använt nytro pro 40 ett tag nu och tycker det är helk ok,
tycker det är smidigare o ta med sig lite pulver o blanda till än en liter mjölk efter träningen....
sen kan man ju alltid blanda nytro pro 40 med mjölk, jag brukar köra på en portion nytro + 3dl mjölk, +6 skedar havregryn(stora skedar), +en skivad banan. gott, smidigt, massa protein o kolhydrater. sen är det ju rätt dyrt iofs, men ast ss har väl hyfsad kvalité på sina grejer.

gleipner
2003-01-10, 21:47
Det du behöver först är ett bra och kvalitativt protein till rimligt pris så du känner att du har råd att öka proteinintaget, ex. är Protec+ från Eielt, Complete Protein från Fairing eller Pro-90 från Optimum. Det är absoulut inget fel på Nytron, snarare tvärt om, du kan ju ta ex. en nytro per dag ändå.

Jo Tobbe,har ju beställt det från dig=).
Samt fairing protein och Eiselt protec har jag ju redan så...ok.

Känns som att det är gainer jag behöver,tror jag får i mig för lite kolisar,testade hälsovakten,och det var klart att jag låg på för högt protein,fett,samt för lågt kolhydratintag,för lågt,jag vet att jag ska ha i mig mera protein än HV:s principer,strävar väl efter c:a 40-40-20 i intag av näringsämnen,tror det är en bra sammansättning.:thumbup: