handdator

Visa fullständig version : Varför får smala tjejer lovehandles?


MrBulk
2006-08-12, 18:25
Många smala tjejer med låg fettprocent kan ändå gå omkring med rejäla handtag, med tanke på östrogenets effekt att lagra på rumpa och lår så är dom smala medans dom har allt fett på midjan som vi män har. Och varför har dom ingen jämnare utspridning på fettet utan allt samlas där?

Starfighter
2006-08-12, 18:30
lovehandels? Kan det inte vara höften du talar om?

Inzza
2006-08-12, 18:31
lovehandels? Kan det inte vara höften du talar om?

hahah :thumbup:

Starfighter
2006-08-12, 18:34
Skämtade bara lite *innocent*

Yankeee
2006-08-12, 19:03
Är det inte ofta så att tjejerna egentligen inte har så låg fettprocent utan bara är smalfeta så att säga? Inga muskler utan bara ben och fett? Sett ett antal sådant i mina dagar.

Brooklyn
2006-08-12, 19:12
Är det inte ofta så att tjejerna egentligen inte har så låg fettprocent utan bara är smalfeta så att säga? Inga muskler utan bara ben och fett? Sett ett antal sådant i mina dagar.
jo "ofta" är det så.

Guddi
2006-08-12, 19:15
Är det inte ofta så att tjejerna egentligen inte har så låg fettprocent utan bara är smalfeta så att säga? Inga muskler utan bara ben och fett? Sett ett antal sådant i mina dagar.
Jag tror också på den förklaringen

Jay-Z
2006-08-12, 19:21
Jag blir ärligt talat förvånad de få gånger jag ser tjejer i 18-20-årsåldern som inte är mulliga eller smalfeta. Det är ovanligt.

mistermr
2006-08-12, 19:44
Hur är man smalfet?

mvh

Yankeee
2006-08-12, 19:49
Hur är man smalfet?

mvh

Kolla på en stor del av sveriges kvinnor, smala men ändå relativt hög bf%.

Sofia4_4
2006-08-12, 19:57
Det är genetikens fel var fettet hamnar. Nordiska tjejer får fett på mage och midja. Tjejer i södra delar av Europa lägger på sig fett runt lår och höft. Generlelt.

MrBulk
2006-08-12, 19:59
Smalfet är när dom har platt mage, fast rumpa och lår men stora handtag som väller över byxlinningen. IMO

NiklasR
2006-08-12, 20:07
sexigt :naughty:

Tolkia
2006-08-12, 20:46
Det är genetikens fel var fettet hamnar. Nordiska tjejer får fett på mage och midja. Tjejer i södra delar av Europa lägger på sig fett runt lår och höft. Generlelt.
Genetiken får bra hjälp av vad man gör med kroppen också. Kan ta mig själv som ett exempel, som har gått från att ha haft fettet i stort sett enbart på lår och rumpa till att ha en hel del just mitt på magen (Snyggt? Nä.). Med kännedom om livsstil genom åren och lite bäsci biologi är gissningen att det har att göra med hur jag har behandlat kroppen att göra inte särskilt långsökt.

Sofia4_4
2006-08-12, 20:54
Genetiken får bra hjälp av vad man gör med kroppen också. Kan ta mig själv som ett exempel, som har gått från att ha haft fettet i stort sett enbart på lår och rumpa till att ha en hel del just mitt på magen (Snyggt? Nä.). Med kännedom om livsstil genom åren och lite bäsci biologi är gissningen att det har att göra med hur jag har behandlat kroppen att göra inte särskilt långsökt.

Hur har du lyckats göra det? Jag föredrar att ha fettet på lovehandles än på lår och höfter. Vad svårt det är att bli av med de lagrarna utan att man får platta bröst! *spy*

Milia
2006-08-12, 20:57
Smalfeta även kallade pommesfriter = smala, men feta:D

sailaways
2006-08-13, 01:26
Hur är man smalfet?

mvh

*popcorn*

Tolkia
2006-08-13, 01:58
Hur har du lyckats göra det? Jag föredrar att ha fettet på lovehandles än på lår och höfter. Vad svårt det är att bli av med de lagrarna utan att man får platta bröst! *spy*
Inte på något sätt jag rekommenderar. F.ö. är det inte ett dugg lättare att bli av med mag-fettet, vad jag har märkt ...

Fartman
2006-08-13, 02:18
Jag blir ärligt talat förvånad de få gånger jag ser tjejer i 18-20-årsåldern som inte är mulliga eller smalfeta. Det är ovanligt.
Jag har också insett det tragiska. Man kan ge sig fan på att om man ser en brud i förbifarten som ser rätt fräsch och tight ut så är hon också noll år gammal! Är det någon form av oskriven regel att vid 16+ så blir brudarna helt plötsligt tjockisar?

Purren
2006-08-13, 03:32
Hellre smalfeta än smällfeta.

Sätter ärligt talat inget värde i om tjejer är smala längre. Krävs ingen egentlig insats för att bli smal, det är bara att äta mindre. Ser jag däremot en brud med feta vader.....

Krampus
2006-08-13, 03:41
Ser jag däremot en brud med feta vader.....

Så vad?

no1fitness
2006-08-13, 04:32
Jag har också insett det tragiska. Man kan ge sig fan på att om man ser en brud i förbifarten som ser rätt fräsch och tight ut så är hon också noll år gammal! Är det någon form av oskriven regel att vid 16+ så blir brudarna helt plötsligt tjockisar?

:laugh:
Och vi stackare som är 30+ då. Hur är det egentligen ställt med oss ??!:Virro

Yankeee
2006-08-13, 07:23
Jag har också insett det tragiska. Man kan ge sig fan på att om man ser en brud i förbifarten som ser rätt fräsch och tight ut så är hon också noll år gammal! Är det någon form av oskriven regel att vid 16+ så blir brudarna helt plötsligt tjockisar?

Kan väl vara värt att påpeka att snubbar inte ser speciellt mycket bättre i kroppen överlag.

Nina L
2006-08-13, 08:30
Det är nått nytt, för min årskull såg inte ut som de smalfeta tjejerna gör idag. Kan det ha med stress och/eller sämre mat att göra? Visserligen gör de lågt skurna byxorna en hel del...

Yankeee
2006-08-13, 08:33
Det är nått nytt, för min årskull såg inte ut som de smalfeta tjejerna gör idag. Kan det ha med stress och/eller sämre mat att göra? Visserligen gör de lågt skurna byxorna en hel del...

Sämre mat, mer stillasittande. Bara kolla in dagens ungar. När vi var små (så många år skiljer inte :)) så fanns det en tjockis per klass. Nu är hälften av ungarna feta. We are DOOMED!11!!

mangemani
2006-08-13, 08:44
mm,smalfeta tjejer ja,tjejer som struttar omkring på stan i tajta kläder och tror dom är smala när fettet egentligen bara väller över byxkanten på dom tajta kläderna:krampus .
varför?tja,det kan ju ha nått med allt dom stoppar i sej,lite godis/chips hit och dit blir mycket i längden,godis/chips som dom själv tror inte gör nått om dom stoppar i sej.
sen är det säkert mycket stillasittande med,dom kanske tar nån minuts promenad(för det har dom läst i aftonbladet eller annan blaska att man ska göra) och tror då att dom får nog med motion och får dom "nog" med motion så spelar det nog ingen roll om dom äter lite mer utav det onyttiga,"jag går en längre sträcka imorgon" eller "jag tränar ännu hårdare" brukar vara deras kommentar efter dom har stoppat i sej godbiten....och tränar dom sen hådare?nej,det blir mer stillasittande.

mycket smådetaljer som ligger bakom fettet skulle jag tro,smådetaljer som har en avgörande roll i längden.

Ryska_raketen
2006-08-13, 08:57
smalfet ftw!

mistermr
2006-08-13, 11:57
*popcorn*

Ja, hur?

Har du eller ngn annan en bild som kan visa detta fenomen?

mvh

Yankeee
2006-08-13, 12:12
Ja, hur?

Har du eller ngn annan en bild som kan visa detta fenomen?

mvh

Gå till systemet (förmodligen lättast att hitta där) i din stad och titta hur tjejerna och killarna ser ut. Smala ben och armar, inga muskler, i princip allt fett samligt kring midjan och rumpan. Som mogna päron rullar struttar de omkring.

Guddi
2006-08-13, 12:12
Sämre mat, mer stillasittande. Bara kolla in dagens ungar. När vi var små (så många år skiljer inte :)) så fanns det en tjockis per klass. Nu är hälften av ungarna feta. We are DOOMED!11!!
hälften är väl att ta i, men de senaste siffrorna brukar ligga krung 20-25% överviktiga bland barn och upp emot 50% hos vuxna. Skrämmande minst sagt...

Ryska_raketen
2006-08-13, 12:38
Gå till systemet (förmodligen lättast att hitta där) i din stad och titta hur tjejerna och killarna ser ut. Smala ben och armar, inga muskler, i princip allt fett samligt kring midjan och rumpan. Som mogna päron rullar struttar de omkring.


:D :D :D :D :D

pragmatist
2006-08-13, 18:34
Tjejerna såg inte ut så där när jag själv gick i högstadiet och gymnasiet på 80-talet, midjefett var helt okänt på tjejer på den tiden förutom klassens tjockis då (som väl alltid funnits). Tjejer på den tiden hade också mycket mer välutvecklade rumpor än de platta, trista saker tjejer brukar ha idag. Främsta anledningen var säkert vardagsmotionerandet - man cyklade mycket, kickade boll etc. När ser man tonåringar göra sånt idag?

Trance
2006-08-13, 18:44
Känns väl lite som en..bättre förr-tråd också. Klart alla ungdomar har blivit lite fetare men det är säkert kläder, minnen etc som spelar in minst lika mycket.

heraso
2006-08-13, 19:36
Jag har också insett det tragiska. Man kan ge sig fan på att om man ser en brud i förbifarten som ser rätt fräsch och tight ut så är hon också noll år gammal! Är det någon form av oskriven regel att vid 16+ så blir brudarna helt plötsligt tjockisar?

Men har du inte kollat på bilderna från kolloträffen i malmö? Tjejerna där är alla lovehandels skräck:thumbup:

Yankeee
2006-08-14, 04:45
Känns väl lite som en..bättre förr-tråd också. Klart alla ungdomar har blivit lite fetare men det är säkert kläder, minnen etc som spelar in minst lika mycket.

Bortsett från statistiken så säger mina personliga erfarenheter att ungar är tjockare idag, betydligt mer än vad statistiken säger. Jobbade som badvakt på eriksdalsbadet (lagom stort bad) i somras. Utan tvekan var varannan unge tjock. Dessutom är ju ungarna som drar och badar de som rör på sig.

Bara att kolla in valfritt bad själv annars.

no1fitness
2006-08-14, 05:12
Tjejerna såg inte ut så där när jag själv gick i högstadiet och gymnasiet på 80-talet, midjefett var helt okänt på tjejer på den tiden förutom klassens tjockis då (som väl alltid funnits). Tjejer på den tiden hade också mycket mer välutvecklade rumpor än de platta, trista saker tjejer brukar ha idag. Främsta anledningen var säkert vardagsmotionerandet - man cyklade mycket, kickade boll etc. När ser man tonåringar göra sånt idag?

Håller med dig.
Se bara på oss som är födda på mitten av 70-talet vilka rumpor vi är utrustade med.:D
Vi var faktiskt ute och lekte hela dagarna jag och min ena yngre bror ( född-79 ). Min andre bror ( född -83 ) satt bara inne och spelade TV-spel. *slap*

LarsK
2006-08-14, 06:48
Jag var hemma i Sverige på semester nyligen och var förvånad över storleken på tjejerna. Det var 2 år sen jag var hemma sist, och jag tyckte det var fler smalfeta nu än tidigare. Jag diskuterade det med min kompis och en av anledningarna vi kom fram till var all nyttig mat som kommit den senaste tiden. Det verkar som folk tror att det räcker att de äter lite fullkornspasta eller bröd så blir de inte feta.

Nina L
2006-08-14, 06:57
Jag diskuterade det med min kompis och en av anledningarna vi kom fram till var all nyttig mat som kommit den senaste tiden.Det tror jag knappast.

Robbin
2006-08-14, 07:15
Kan det inte vara så att supandet har förvärrats över åren också? Jag vet inte hur mycket det söps förr men vad jag vet är att nu super de flesta 16-25åringar åtminstone i Lidköping tills de kroknar, gärna flera gånger i veckan. Vit vecka eller varför inte månad vill de inte höra talas om, efter man varit på utestället blir det nästan jämt någon fet snabbmat som pizza eller hamburgare. Nästa morgon när de vaknar bakfulla och ångestfyllda tröstar de sig med ännu mer dålig mat.
Det är iaf min tro att detta påverkar en del.

LarsK
2006-08-14, 07:30
Det tror jag knappast.
Nu quotade du mig out of context.
Jag tror inte heller det är den nyttiga maten, utan folks brist på näringskunskap. Bara för de bytar ut en ingrediens mot en fullkorns tror de att de äter nyttigt.

Nina L
2006-08-14, 07:50
Nu quotade du mig out of context.
Jag tror inte heller det är den nyttiga maten, utan folks brist på näringskunskap. Bara för de bytar ut en ingrediens mot en fullkorns tror de att de äter nyttigt.Sorry, det var inte meningen. Men grejen är att om det berodde på maten så skulle de ju vara feta. Det är de inte. De är smala, men midjorna växer. När jag var fjortis skippade vi skolmaten och åt pommes med dressing till lunch, men vi hade ändå andra kurvor än tjejerna har nu.

Robbin har säkert en poäng med alkoholen. Jag tror dessutom på stillasittande och stress. Det är inte som vi inbillar oss, utan det finns statistik på det här. Midjorna växer för varje år. Folk ändrar form.

MrBulk
2006-08-14, 08:55
Okej att människor blir feta när vi äter mer än vi förbrukar men personer som har "svårt" att lägga på sig som smala spinkiga brudar ändå lägger på sig och får handtag och inget på lår och rumpa eller jämn fördelning på fettet tycker jag är konstigt.

Jag är man och får lovehandles, runda kinder, lite på rumpa, och en del på ryggen när jag går upp i vikt alltså fördelat lite här och där. Min bror är en sån där spinkig jävel som inte kan gå upp i vikt varken fett eller muskler men det vore konstigt ifall han börja slarva med sin kost och fick feta lår och smal på resten av kroppen för det är ju det som har hänt med dagens unga tjejer att dom samlar fett på andra ställen än vad östrogenet säger, tjejer från 70-talet hade inte det problemet.

Guddi
2006-08-14, 09:09
Okej att människor blir feta när vi äter mer än vi förbrukar men personer som har "svårt" att lägga på sig som smala spinkiga brudar ändå lägger på sig och får handtag och inget på lår och rumpa eller jämn fördelning på fettet tycker jag är konstigt.

Jag är man och får lovehandles, runda kinder, lite på rumpa, och en del på ryggen när jag går upp i vikt alltså fördelat lite här och där. Min bror är en sån där spinkig jävel som inte kan gå upp i vikt varken fett eller muskler men det vore konstigt ifall han börja slarva med sin kost och fick feta lår och smal på resten av kroppen för det är ju det som har hänt med dagens unga tjejer att dom samlar fett på andra ställen än vad östrogenet säger, tjejer från 70-talet hade inte det problemet.
Som personer i denna tråden redan har tagit upp så beror det antagligen bara på att tjejerna nuförtiden har väldigt lite muskler. Även om fettet är jämnt fördelat över kroppen så ser inte benen feta ut då där inte finns några muskler som ökar volymen tillsammans med fettet. Att de blir runda runt magen är naturligt då musklerna där aldrig tar upp en så värst stor volym.

För att sammanfatta. Förr när folk blev feta så hade de muskler under vilket ledde till att höfterna såg väldigt breda ut och tog bort mycket av uppmärksamheten från deras lovehandles. Nuförtiden finns det inga muskler så de ser smala ut över benen och höfterna men deras lovehandles blir därför mer markanta. Det är ialla fall så som jag har tolkat denna tråden hittills.

BigForre
2006-08-14, 09:23
Som personer i denna tråden redan har tagit upp så beror det antagligen bara på att tjejerna nuförtiden har väldigt lite muskler. Även om fettet är jämnt fördelat över kroppen så ser inte benen feta ut då där inte finns några muskler som ökar volymen tillsammans med fettet. Att de blir runda runt magen är naturligt då musklerna där aldrig tar upp en så värst stor volym.

För att sammanfatta. Förr när folk blev feta så hade de muskler under vilket ledde till att höfterna såg väldigt breda ut och tog bort mycket av uppmärksamheten från deras lovehandles. Nuförtiden finns det inga muskler så de ser smala ut över benen och höfterna men deras lovehandles blir därför mer markanta. Det är ialla fall så som jag har tolkat denna tråden hittills.

Låter som en rimlig sammanfattning i mina ögon och en mycket bra beskrivning på attributet smalfet.

CarpeJugulum
2006-08-14, 11:07
Utöver fenomenet smalfethet så är en stor bov taskig insulinkänslighet - vilket får tjejer att lägga på mer fett runt midjan än vid rumpa och lår.

Att dålig insulinkänslighet dessutom orsakas av - just det - för lite fysisk aktivitiet och för mycket snaskande på snabba kolhydrater och fett, gör att det inte känns alltför märkligt att fenomenet blivit så vanlig senaste åren.

(Det här är jag inte säker på, men jag har även för mig att alkohol och p-piller kan ställa till med oreda för östrogenet - vilket är det hormon som i vanliga fall orsakar typiskt "kvinnlig" fettfördelning.)

Första posten här på kolo förövrigt, så hej allihopa!

Mx-Iggesund
2006-08-15, 05:32
För ca 10 år sedan när jag höll på som mest aktiv inom bågskytte, blev vi tvugna att köpa in svagare bågar för nybörjarna orkade inte dra upp de gamla som funnits sen 80 talet.
Då pratar jag om 10 åringar dvs. 20åringar idag.
Sen är det väl så att många i den åldern som är lite överviktiga och passivitetsbantar är rädd för att få muskler, för då tror dom att dom blir större. Så dom svälter sig och bränner bort det sista av muskler dom har och kvar blir bara ben och fett.

sehnpaa
2006-08-15, 11:27
Hur är man smalfet?

mvh
Man har så lite muskler att man skulle kunna kallats spinkig om det inte vore för fettet, som vanligtvis gör att man ändå kommer upp i en samvetslugnande "normalvikt". :)

Fartman
2006-08-15, 11:43
Och vi stackare som är 30+ då. Hur är det egentligen ställt med oss ??!
Är man 30+ har man iaf åldern att skylla på ;)
(fast du är iofs tight så du behöver inte oroa dig)

Kan väl vara värt att påpeka att snubbar inte ser speciellt mycket bättre i kroppen överlag.
Sant, men det är fortfarande inte lika många som är påtagligt feta. Fast det kanske bara är att man lättare "kommer undan" med att vara lite fet som snubbe, plus att jag inte spanar in män lika mycket ;)

Men har du inte kollat på bilderna från kolloträffen i malmö? Tjejerna där är alla lovehandels skräck
Iofs, men ni är ju träningsgeeks, alltså inte speciellt representativa för riksgenomsnittet. Precis som att det inte dräller omkring en massa snubbar i storlek med de som fanns på samma träff. :D

Kan det inte vara så att supandet har förvärrats över åren också? Jag vet inte hur mycket det söps förr men vad jag vet är att nu super de flesta 16-25åringar åtminstone i Lidköping tills de kroknar, gärna flera gånger i veckan. Vit vecka eller varför inte månad vill de inte höra talas om, efter man varit på utestället blir det nästan jämt någon fet snabbmat som pizza eller hamburgare. Nästa morgon när de vaknar bakfulla och ångestfyllda tröstar de sig med ännu mer dålig mat.
Det är iaf min tro att detta påverkar en del.
Det här tror jag också har mycket med saken att göra. Min erfarenhet är faktiskt att tjejerna numer (iaf i min omgivning) super oftare än snubbarna. Sen så verkar det också väldigt ofta vara väldigt dåligt med idrottsintresse bland unga kvinnor vilket också syns på dem.

willis
2006-08-15, 12:24
Kolo har raserat min värld, jag kommer aldrig hitta en tjej som passar in på de ideal ni skapat åt mig :Virro

Jag tror att det Robbin säger säger som stämmer bäst, tjejerna i min klass (ska upp i 3an på gymnasiet nu) motionerar inte alls och lever i princip för att supa. Dom är smalfeta på gränsen till, imo, feta allihopa.

Angel
2006-08-15, 14:08
Är natascha peyre ett exempel på en smalfet person?

Hon e ju liten och smal men ändå ser hon inte tränad ut, utan bara helt slät....

Trance
2006-08-15, 14:17
Är natascha peyre ett exempel på en smalfet person?

Hon e ju liten och smal men ändå ser hon inte tränad ut, utan bara helt slät....

Nej, hon är inte smalfet enligt mig. Smalfet är man när man har de klassiska tecknen för fetma. Putande mage, kärlekshandtag etc men ändå smala armar, smala ben etc.

userfriendly
2006-08-15, 16:50
Det här tror jag också har mycket med saken att göra. Min erfarenhet är faktiskt att tjejerna numer (iaf i min omgivning) super oftare än snubbarna. Sen så verkar det också väldigt ofta vara väldigt dåligt med idrottsintresse bland unga kvinnor vilket också syns på dem.

Tjejer har börjat komma ikapp killarna med supandet, vet inte riktigt vilken ålder vi pratar om här men det är ingen större skillnad i alkoholkonsumtionen mellan könen egentligen. O alkohol är en bidragande faktor till ev. fetma eller iaf ohälsa.
Däremot äter kvinnor bättre än män och tränar mkt mer (som sagt, svårt att veta åldersgränserna här, kan vara olika i tonåren)

vet inte om det sagts tidigare i tråden, men glöm inte att många tjejer bantar jätteofta o äter näringsfattig kost, dessutom tränar de väldigt sällan såna sporter som inkulderar styrketräning. ständigt bantande leder inte till muskler, fastare hud eller hög förbränning :MrT:

userfriendly
2006-08-15, 16:51
Bortsett från statistiken så säger mina personliga erfarenheter att ungar är tjockare idag, betydligt mer än vad statistiken säger. Jobbade som badvakt på eriksdalsbadet (lagom stort bad) i somras. Utan tvekan var varannan unge tjock. Dessutom är ju ungarna som drar och badar de som rör på sig.

Bara att kolla in valfritt bad själv annars.

han i reklamen för mobilgrejset är smalfet enligt mig. Han som får alla mobiltelefoner och de börjar ringa. Det syns att han äter mkt skit tycker jag :D

Trance
2006-08-15, 16:52
Tjejer har börjat komma ikapp killarna med supandet, vet inte riktigt vilken ålder vi pratar om här men det är ingen större skillnad i alkoholkonsumtionen mellan könen egentligen. O alkohol är en bidragande faktor till ev. fetma eller iaf ohälsa.
Däremot äter kvinnor bättre än män och tränar mkt mer (som sagt, svårt att veta åldersgränserna här, kan vara olika i tonåren)

vet inte om det sagts tidigare i tråden, men glöm inte att många tjejer bantar jätteofta o äter näringsfattig kost, dessutom tränar de väldigt sällan såna sporter som inkulderar styrketräning. ständigt bantande leder inte till muskler, fastare hud eller hög förbränning :MrT:

Tror kvinnor framförallt är bättre i högre år när det gäller träning, tror inte samma gäller i tonåren. Men minns inte riktigt hur det var. Dock har ju killar rätt mycket fusk med testosteronet också.

cam
2006-08-17, 11:21
Är det inte så att stress leder till ökad utsöndring av kortisol vilket gör att man lättare blir bukfet?
Min egen fettfördelning har ändrats genom åren, förr lagrade jag allt på rumpan men nu hamnar det mesta kring midjan. Och då har jag ändå lagt om kosten, dock har jag börjat stressa mer...

AnneRockar
2006-08-21, 21:12
jag tycker att det rä så tragiskt att ni sitter och pratar om lite fett på tjejers lår/mage/midja som något i stil med världens undergång. Det är sådant som leder till anorexi och dylikt bland många tjejer.
ni vill ha en smal fit tjej, men hon ska fortfarande ha brösten kvar! Har hon inte det är hon "ingen riktig tjej", någon gång borde ni inse att det är ett ideal som är väldigt högt för de flesta.
vad gör det egentligen med lite fett? :eating:

LadyG
2006-08-21, 22:05
Jag tror faktiskt inte de pratar om myshullet (dvs det lilla extra utöver den normala andelen fett som kvinnor måste ha för att må bra och få mens), rätta mig om jag har fel. I andra trådar är det flera som uttryckt en önskan om att en kvinna ska ha former på de rätta ställena, men det innefattar nog inte sladdriga lår, putmage, kärlekshantag eller dubbelhaka.

Fast jag kan ju ha missförstått diskussionen helt :)

Yankeee
2006-08-22, 05:05
jag tycker att det rä så tragiskt att ni sitter och pratar om lite fett på tjejers lår/mage/midja som något i stil med världens undergång. Det är sådant som leder till anorexi och dylikt bland många tjejer.
ni vill ha en smal fit tjej, men hon ska fortfarande ha brösten kvar! Har hon inte det är hon "ingen riktig tjej", någon gång borde ni inse att det är ett ideal som är väldigt högt för de flesta.
vad gör det egentligen med lite fett? :eating:

Du verkar inte ha insett att vi inte pratar om något ideal öht utan bara fenomenet "smalfet".

Milia
2006-08-22, 07:46
jag tycker att det rä så tragiskt att ni sitter och pratar om lite fett på tjejers lår/mage/midja som något i stil med världens undergång. Det är sådant som leder till anorexi och dylikt bland många tjejer.
ni vill ha en smal fit tjej, men hon ska fortfarande ha brösten kvar! Har hon inte det är hon "ingen riktig tjej", någon gång borde ni inse att det är ett ideal som är väldigt högt för de flesta.
vad gör det egentligen med lite fett? :eating:
Har du läst tråden "vad har hänt med Jessica Alba" då, i allmänt forum?
Jag vill bara gråta när jag ser hur folk skriver att de tycker hon ser "normal" ut, när hon på bilderde inte är annat än mager, revbenen sticker ut, benen och armarna är som pinnar:cryout:

Idealen överhuvudtaget i samhället är hemska!
Fatta hur lite hon måste äta för att se ut sådär, DET ÄR INTE NORMALT.

Trance
2006-08-22, 08:08
Har du läst tråden "vad har hänt med Jessica Alba" då, i allmänt forum?
Jag vill bara gråta när jag ser hur folk skriver att de tycker hon ser "normal" ut, när hon på bilderde inte är annat än mager, revbenen sticker ut, benen och armarna är som pinnar:cryout:

Idealen överhuvudtaget i samhället är hemska!
Fatta hur lite hon måste äta för att se ut sådär, DET ÄR INTE NORMALT.

I den tråden var jag ironisk, så inte folk läser den och hoppar på mig. Men hur som helst hon såg väl inte så illa ut, armarna var ju absolut inte pinnar. Hon är väl rätt smal naturligt? Det är ju inte heller så att killarna här inte har samma krav på killar.

Sedan angående smalfet, de flesta på detta forum vill ha en vältränad tjej och det betyder inte nödvändigtvis samma sak som lågt fettprocent.

Milia
2006-08-22, 08:16
Jag menade inte att hoppa på dig, det finns fler personer som tyckte hon såg "helt normal" ut.
Jag tror inte hon är "naturligt smal".
Hon har ju dessutom haft ätstörningar förut, vilket får mig att tro att hon kanske fortfarande har det..ränderna går aldrig ur en tiger....

Och jo, jag tycker definitivt att hennes armar var pinnar och att hon är mager.
Grejen med dagens ideal och alla jäkla modeller och retuscherade bilder gör att folk börjar tro att det är "normalt". Jag tvivlar på att hon har en fungerande mens.

Hon är nog bara några kilo tyngre än vad jag var när jag hade anorexia och låg inne med sondmatning, därav min reaktion.

Guddi
2006-08-22, 09:25
jag tycker att det rä så tragiskt att ni sitter och pratar om lite fett på tjejers lår/mage/midja som något i stil med världens undergång. Det är sådant som leder till anorexi och dylikt bland många tjejer.
ni vill ha en smal fit tjej, men hon ska fortfarande ha brösten kvar! Har hon inte det är hon "ingen riktig tjej", någon gång borde ni inse att det är ett ideal som är väldigt högt för de flesta.
vad gör det egentligen med lite fett? :eating:
Med tanke på att fett runt midjan är mer korrelerat än BMI till hjärt och kärlsjukdomar samt diabetes så är det inte tragiskt att vi diskuterar det.

Lägg där också till att en bred höft har motsatt verkan på risken för hjärt och kärlsjukdomare så skulle jag säga att det spelar väldigt stor roll med lite fett, OM man har det på fel ställe (källa om du inte tror mig: http://www.ajcn.org/cgi/reprint/74/3/315.pdf).

Det är ingen i den här tråden som har påstått att tjejerna ska se ut som stickor. För min egen del så anser jag bara att unga tjejer rent allmänt borde motionera mer för att både må och se bättre ut.

AnneRockar
2006-08-22, 14:37
Du verkar inte ha insett att vi inte pratar om något ideal öht utan bara fenomenet "smalfet".

jo, men då har jag tydligen helt missat vad "smalfet" är, för det verkar som om smalfet är när en tjej har fett runt midjan och låren m.m det är självklatr skillnad på fett och "mysfett", men förklara gärna för mig vad smalfet är

AnneRockar
2006-08-22, 14:42
Med tanke på att fett runt midjan är mer korrelerat än BMI till hjärt och kärlsjukdomar samt diabetes så är det inte tragiskt att vi diskuterar det.

Lägg där också till att en bred höft har motsatt verkan på risken för hjärt och kärlsjukdomare så skulle jag säga att det spelar väldigt stor roll med lite fett, OM man har det på fel ställe (källa om du inte tror mig: http://www.ajcn.org/cgi/reprint/74/3/315.pdf).

Det är ingen i den här tråden som har påstått att tjejerna ska se ut som stickor. För min egen del så anser jag bara att unga tjejer rent allmänt borde motionera mer för att både må och se bättre ut.


Det finns väldigt många tjejer som motionerar mycket, exempelvis fotbollsträningar fem dagar i veckan, de kan ändå ha lite lovehandles kvar, det kanske beror på fel kost, vad vet jag? Jag tycker bara att vissa inlägg här lät lite överdrivna. Jag tycker att de är synd att många killar tycker att tjejer ska se ut som modellerna på bilder i modetidningarna. De verkar inte ha insett grejen med retuschering.

Och det är klart att det inte är tragiskt att diskutera var det dåliga fettet sitter och varför det är dåligt, men det var överhuvudtaget inte det diskussionen handlade om innan du skrev det.

nutz
2006-08-22, 14:49
Just smalfeta tjejer brukar vara besatta av att ha för små brallor.

SPACEJAM
2006-08-22, 14:59
han i reklamen för mobilgrejset är smalfet enligt mig. Han som får alla mobiltelefoner och de börjar ringa. Det syns att han äter mkt skit tycker jag :D

Haha må så vara. Men han är inte skadligt fet. "Valpfet" kanske man kan säga. Han är ju max 12-13? *innocent*

Trance
2006-08-22, 14:59
Det finns väldigt många tjejer som motionerar mycket, exempelvis fotbollsträningar fem dagar i veckan, de kan ändå ha lite lovehandles kvar, det kanske beror på fel kost, vad vet jag? Jag tycker bara att vissa inlägg här lät lite överdrivna. Jag tycker att de är synd att många killar tycker att tjejer ska se ut som modellerna på bilder i modetidningarna. De verkar inte ha insett grejen med retuschering.

Och det är klart att det inte är tragiskt att diskutera var det dåliga fettet sitter och varför det är dåligt, men det var överhuvudtaget inte det diskussionen handlade om innan du skrev det.

En sak du glömmer är att de som skriver här är ofta rätt vältränade, därför ställer de samma krav på de tjejer de vill ha. Sedan jo, en tjej kan ha platt mage utan att svälta ijhäl sig.

raZmus
2006-08-22, 15:03
Det verkar hända något magiskt kring 20-åldersstrecket som gör att kvinnor blir smalfetare. Baserat på egen empirisk forskning.

arnold2k5
2006-08-22, 15:15
i min klass så e tränar istortsätt alla killar och nästan inga tjejer. .och där finns fenomenet "smalfet" hos flera tjejer. .

och visst lite fett gör inget. .men en supersmal tjej med lovhandels. .de e tyvärr inte snyggt. .då ser jag hellre en del muskler + lovhandels på en brud. .

sen håller jag fullständigt med om att dagens ideal e helt åt helvete snevridna. .(90 % av kändisarna som e "trendiga" e ju för fan nästan anorektiker. . vilket e de absolut mest osunda av allt)

jag drar mina slutsatser efter hur tjejerna i min klass tycker/tänker om träning/mat:
och det är att ofta skippar man lunchen(och trycker i sig typ en kokosboll i fiket nån/några timmar senare) än att dra ut o jogga lite extra. .
gym kommer inte änns på frågan då alla e så "rädda" för att bli biffiga. .:Virro när man säger att risken för att dom blir biffiga innan dom hinner märka nått e ungefär lika med 0 så får man den fet utskällning av nån som kan de här- -för de stod ju i nån trendig tidning(+ att de krävs en jävla massa jobb för att bli biffig)

sen så e de viktigare att väga lite (och som vi alla vet väger fett mindre än muskler) så vågen går före spegeln. . alltås hellre smalfet och väga 50 kilo än vältränad o väga 55-60 kilo

kortfattat så betyder de framförallt att okunskapen om träning och mat leder till detta fenomen. .sen finns de andra faktorer som säker kan spela in. .

Yankeee
2006-08-22, 16:34
jo, men då har jag tydligen helt missat vad "smalfet" är, för det verkar som om smalfet är när en tjej har fett runt midjan och låren m.m det är självklatr skillnad på fett och "mysfett", men förklara gärna för mig vad smalfet är

Det är förklarat vad smalfet är. Saken är fortfarande den att tråden inte handlar om ideal, förstår inte varför du snurrar in dig i där.

Axmode
2006-08-22, 16:41
Såhär såg jag ut för 1.5 år sedan innan jag började träna. Detta är i mina ögon smalfet.

LadyG
2006-08-22, 18:24
Just smalfeta tjejer brukar vara besatta av att ha för små brallor.

Amen.

Det är det näst fulaste man kan ha på sig. Vill man ge intryck av att vara smal ska man INTE korva i sig i kläder som gör att magen och höfterna väller över kanten, och kameltå är direkt motbjudande.

...fast det är väl mode nu kan tänkas?

Krampus
2006-08-22, 18:28
jag tycker att det rä så tragiskt att ni sitter och pratar om lite fett på tjejers lår/mage/midja som något i stil med världens undergång. Det är sådant som leder till anorexi och dylikt bland många tjejer.
ni vill ha en smal fit tjej, men hon ska fortfarande ha brösten kvar! Har hon inte det är hon "ingen riktig tjej", någon gång borde ni inse att det är ett ideal som är väldigt högt för de flesta.
vad gör det egentligen med lite fett? :eating:

:thumbup:

flenders
2006-08-22, 18:30
Amen.

Det är det näst fulaste man kan ha på sig. Vill man ge intryck av att vara smal ska man INTE korva i sig i kläder som gör att magen och höfterna väller över kanten, och kameltå är direkt motbjudande.

...fast det är väl mode nu kan tänkas?

Mode verkar vara emo. Det sprillar av dem på sta'n.

BigForre
2006-08-22, 18:40
Det finns väldigt många tjejer som motionerar mycket, exempelvis fotbollsträningar fem dagar i veckan, de kan ändå ha lite lovehandles kvar, det kanske beror på fel kost, vad vet jag? Jag tycker bara att vissa inlägg här lät lite överdrivna. Jag tycker att de är synd att många killar tycker att tjejer ska se ut som modellerna på bilder i modetidningarna. De verkar inte ha insett grejen med retuschering.

Och det är klart att det inte är tragiskt att diskutera var det dåliga fettet sitter och varför det är dåligt, men det var överhuvudtaget inte det diskussionen handlade om innan du skrev det.

Blir en kort förklaring då jag läste den här tråden som hastigast för några dagar sedan, men fenomenet har diskuterats på brädan tidigare. Som nämnts tidigare behandlas inte ideal i den här tråden, utan just fenomenet smalfet. Däför borde du läsa igenom tråden från början till slut för att få grepp om ämnet. Dina fotbollsflickor som du nämner kommer aldrig att passa in på beskrivningen smalfet eftersom de tränar regelbundet, dock kan de fortfarande vara smala eller feta.

Lite sunt hull på en hälsosam kropp :thumbup:

AnneRockar
2006-08-22, 21:22
Amen.

Det är det näst fulaste man kan ha på sig. Vill man ge intryck av att vara smal ska man INTE korva i sig i kläder som gör att magen och höfterna väller över kanten, och kameltå är direkt motbjudande.

...fast det är väl mode nu kan tänkas?


Haha, jag håller med:thumbup:

AnneRockar
2006-08-22, 21:24
En sak du glömmer är att de som skriver här är ofta rätt vältränade, därför ställer de samma krav på de tjejer de vill ha. Sedan jo, en tjej kan ha platt mage utan att svälta ijhäl sig.


Ja, det kan jag väl förstå! Och ja, det vet jag det med, men det är inte det saken gäller.
Jag tycker med att det är skitfult med kärlekshandtag, men på vissa här låter det som värsta grejen, och det är de jag reagerar på.

AnneRockar
2006-08-22, 21:36
Det är förklarat vad smalfet är. Saken är fortfarande den att tråden inte handlar om ideal, förstår inte varför du snurrar in dig i där.

Jag ber om ursäkt om jag har uttryckt mig felaktigt tidigare, jag menar att om man resonerar som så att lite "lovehandles" är värsta grejen så skapar det ideal, inte att denna tråden handlar om ideal, vilket jag iofs tycker att den gör ändå.
Helt ärligt tror jag nämligen inte att man hade tänkt som man gör om lovehandles om inte alla modeller nuförtiden var skitsmala, titta bara på en musikvideo från 95, var där några supersmala tjejer som dansade? Nej. Hade i stort sett någon hört talas om fenomenet lovehandles då? Nej. Varför? Därför att massmedia inte proppade oss fulla med fettets hemskhet. Då fick man lov att se ut som en normal människa utan att skämmas.

That's all folks!

no1fitness
2006-08-24, 04:18
Är man 30+ har man iaf åldern att skylla på ;)
(fast du är iofs tight så du behöver inte oroa dig)




Ha ha, tack. *kissass*

Cerberus
2006-08-24, 08:19
shit man, normala tjejer har lovehandles. Har de inte det, visst det e ett plus men vad fan, det finns väl viktigare saker att bry sig om?

Emmi
2006-08-25, 21:28
Det är väl skillnad på att vara smalfet och ha lite lovehandles.

En smalfet tjej ser spinkig ut förutom att hon har för mycket fett på magen. "Öl och chips framför TVn varje kväll"-fett, sånt som smala gubbar får.

En smalfet tjej är INTE en normalbyggd tjej med lite lovehandles.

Yankeee
2006-08-26, 06:22
Det är väl skillnad på att vara smalfet och ha lite lovehandles.

En smalfet tjej ser spinkig ut förutom att hon har för mycket fett på magen. "Öl och chips framför TVn varje kväll"-fett, sånt som smala gubbar får.

En smalfet tjej är INTE en normalbyggd tjej med lite lovehandles.

Så rätt så!

Synd att vissa måste dra in preferenser och ideal hela tiden när det inte har något _öht_ med tråden att göra.

cam
2006-08-27, 11:15
shit man, normala tjejer har lovehandles. Har de inte det, visst det e ett plus men vad fan, det finns väl viktigare saker att bry sig om?

Jag gillar dig :thumbup:

Dock tycker jag att man blir lite oroad över hälsan på dagens unga överlag. De äter massa näringslöst skit, rör sig inte, tjejerna bantar och får näringsbrist och blir smalfeta istället. Samtidigt har vi ett samhällsklimat som gör att folk blir spända och stressade, jobbar för mycket eller får inget jobb, blir sjukskrivna mm. Vilket leder till att man tröstäter, är trött och orkar inte välja eller laga bra mat, samt super mer för att fly vardagen. Psykisk ohälsa leder ofta till fysisk ohälsa.
Tycker det är mer relevant att bekymra sig för hur folk mår, vilket ofta är orsaken till hur de ser ut.

shadowfire
2006-08-27, 12:20
Beskrivningen smalfet tror jag härstammar från att många - särskilt yngre - bantar och inte tränar. Alltså, går ner i ett minst sagt katabolt stadie och lever på knappt ingen mat alls, istället för att äta rätt o träna rätt.

Det är bara en vild gissning, men jag upplever att smala tjejer med "hängmage" är bantartypen, medan tränings o gymtjejerna har jämnare spridning över kroppen även om de har lite högre bf.

Edit: missade cam's inlägg, det var väl ungefär samma sak som jag menade...

T-train
2006-08-27, 16:12
Beskrivningen smalfet tror jag härstammar från att många - särskilt yngre - bantar och inte tränar. Alltså, går ner i ett minst sagt katabolt stadie och lever på knappt ingen mat alls, istället för att äta rätt o träna rätt.

Det är bara en vild gissning, men jag upplever att smala tjejer med "hängmage" är bantartypen, medan tränings o gymtjejerna har jämnare spridning över kroppen även om de har lite högre bf.

Edit: missade cam's inlägg, det var väl ungefär samma sak som jag menade...

Yes, jag tror du är rätt ute. En del av min äldre kompisar som jag hängde med förr..var riktiga pommes..de åt en gång om dagen på sin höjd..annars bara nutrilett(en del kräktes också regelbundet). De kunde även gå till gymmet o stå på crosstrainer eller bandet i timmar. Riktiga puddingar allihopa, fina goa tjejer..men inte en muskel på kroppen..o gissningsvis en högre fettprocent en många tjejer som är betydligt tyngre.

Sedan tror jag också stress är en viktig faktor gällande bukfett, finns mycket forskning som visar på att stress (o sömnbrist, som ger en form av stress) gör att fettet lättare sätter sig runt magen. Sedan finns det en koppling mellan benmuskler o midja. Tränar man benen krymper i regel midjemåttet (benmuskler kan dra en del kalorier per dygn).

Sedan måste jag tillägga att baken på både tjejer o killar har förändrats..helt klart så att putrumpornas tid verkar vara förbi.:cryout:

nutz
2006-08-27, 16:23
Mitt ex hade grymma lovehandles, proppmätt 24/7. Daska till låret och surfa på magen! Hur sött som helst.

shadowfire
2006-08-27, 17:18
Sedan måste jag tillägga att baken på både tjejer o killar har förändrats..helt klart så att putrumpornas tid verkar vara förbi.:cryout:
*cry* *cry* *cry*
Putrumpor!!! världsklass ju...

Spongebob
2006-08-27, 17:47
jag måste ha missat dessa smalfeta tjejer. personligen tycker jag att dagen ungdomar är smalare än förrut.
alla storlekar har ju blivit mindre.

de flesta man ser på stan består av två pinnar till ben 2 meloner till bröst och tandpetare till armar.

vart har alla "normal"byggda flickor tagit vägen?

Trance
2006-08-27, 17:56
de flesta man ser på stan består av två pinnar till ben 2 meloner till bröst och tandpetare till armar.


och med stan menar du porrfilmerna du har på datorn?

charlie
2006-08-27, 22:01
[QUOTE=Spongebob]jag måste ha missat dessa smalfeta tjejer. personligen tycker jag att dagen ungdomar är smalare än förrut.
alla storlekar har ju blivit mindre.

Storlekar blivit mindre!!!? Tvärtom, de har ändrat hela storlekssystemet för att folk ine ska känna sig feta. En xs var st 32 innan, men är idag 34-36 (fd. S) När jag deffade ner mig senast ramlade trosorna av höfterna för att de förstorat storlekarna*grr27* , istället för att lägga till fler storlekar. Allt för att folk inte ska känna sig feta!:Virro

Fredrik_S
2006-08-28, 01:06
Allt för att folk inte ska känna sig feta!:Virro
Det viktiga är inte hur man ser ut, utan hur man tror man ser ut.

Cerberus
2006-08-28, 10:24
Jag gillar dig :thumbup:

Dock tycker jag att man blir lite oroad över hälsan på dagens unga överlag. De äter massa näringslöst skit, rör sig inte, tjejerna bantar och får näringsbrist och blir smalfeta istället. Samtidigt har vi ett samhällsklimat som gör att folk blir spända och stressade, jobbar för mycket eller får inget jobb, blir sjukskrivna mm. Vilket leder till att man tröstäter, är trött och orkar inte välja eller laga bra mat, samt super mer för att fly vardagen. Psykisk ohälsa leder ofta till fysisk ohälsa.
Tycker det är mer relevant att bekymra sig för hur folk mår, vilket ofta är orsaken till hur de ser ut.

Varför gillar du mig? :D

så töntigt att folk ställer såna krav på människor, visst jag tycker det e grymt vidrigt med övervikt och fetma men lovehandles har de flesta tränande individer t.om. De finns där av en anledning.

jag såg ett inslag igår på 1an om fetma, de säger att det är hopplöst.

Jag säger att det beror på att folk inte lägger VÄRDE i sin hälsa, sitt mående osv. Om de bara insåg vad fysisk aktivitet, sund kost och sunt tänkande(optimism) gör med ens mentala och fysiska hälsa(och andras, ganska smittsamt:D) så vore det andra bullar.

Behöver inte va svårt, behöver inte va tufft, viktigast är att ta ett steg i rätt riktning.

Spongebob
2006-08-28, 16:08
[QUOTE=Spongebob]jag måste ha missat dessa smalfeta tjejer. personligen tycker jag att dagen ungdomar är smalare än förrut.
alla storlekar har ju blivit mindre.

Storlekar blivit mindre!!!? Tvärtom, de har ändrat hela storlekssystemet för att folk ine ska känna sig feta. En xs var st 32 innan, men är idag 34-36 (fd. S) När jag deffade ner mig senast ramlade trosorna av höfterna för att de förstorat storlekarna*grr27* , istället för att lägga till fler storlekar. Allt för att folk inte ska känna sig feta!:Virro


jasså där ser man jag har alltid trot att 34-36 är S aja där ser man. jag upplever det som så iaf att alla jeans och tröjer är mindre, ken ju iofs bero på att man börjat träna ;)

Cilia
2006-08-28, 20:19
Storlekar blivit mindre!!!? Tvärtom, de har ändrat hela storlekssystemet för att folk ine ska känna sig feta. En xs var st 32 innan, men är idag 34-36 (fd. S) När jag deffade ner mig senast ramlade trosorna av höfterna för att de förstorat storlekarna*grr27* , istället för att lägga till fler storlekar. Allt för att folk inte ska känna sig feta!:Virro
Fast om trosorna i storlek 34 trillar av dig så måste du vara extremt liten. Storlek 32 är väl den storlek som Posh har?

charlie
2006-08-28, 21:53
Fast om trosorna i storlek 34 trillar av dig så måste du vara extremt liten. Storlek 32 är väl den storlek som Posh har?


När jag deffade ner mig blev jag självklart mindre, men inte mer än smal.

AnneRockar
2006-08-30, 08:31
Så rätt så!

Synd att vissa måste dra in preferenser och ideal hela tiden när det inte har något _öht_ med tråden att göra.


Synd att vissa inte bryr sig om att läsa ordentligt vad andra skriver. Då skulle de förstått att det är uppfattat att själva trådne itne handlar om ideal i sig, men att en ganska stor del av snacket som går här undermedvetet gör det.:banned

z_bumbi
2006-08-30, 08:52
Synd att vissa inte bryr sig om att läsa ordentligt vad andra skriver. Då skulle de förstått att det är uppfattat att själva trådne itne handlar om ideal i sig, men att en ganska stor del av snacket som går här undermedvetet gör det.:banned

Jag har inte skrivit i tråden innan men de flesta verkar tycka att fettet inte är något problem i sig utan snarare att avsaknaden av muskler och träning är problemet. Jag håller med både ur hälso- och "ideal"synpunkt. Det finns självklart folk som tycker att fettet är det enda problemet men de blir någon gång äldre än 18-20 och inser förhoppningsvis att det finns andra värden här i livet.

Att sen vissa (Rent allmänt) inte tar till sig delen om träning och bara fokuserar på fettet och att det sen i sin tur kan leda till ännu sämre kroppsuppfattningar är en risk man tyvärr tar så fort man pratar om träning, fett och kost. Det är något jag alltid försöker ha i bakhuvudet numera då det har varit på håret att det gått riktigt snett vid ett tillfälle.

Guddi
2007-02-03, 23:18
Ursäkta om någon blir irriterad på att jag drar upp en gammal tråd nu men jag tycker att detta kan få fart på diskussionen i tråden igen.

BACKGROUND: In obese subjects, the adipose mass represents an important source of proinflammatory cytokines. We have identified a new syndrome-the normal-weight obese (NWO) syndrome-in women with normal weight and body mass index but whose fat mass is >30% of their total body weight and whose risk of developing obesity-related diseases is likely increased.
De Lorenzo A, Del Gobbo V, Premrov MG, Bigioni M, Galvano F, Di Renzo L. Normal-weight obese syndrome: early inflammation? Am J Clin Nutr. 2007 Jan;85(1):40-5.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17209175&query_hl=2&itool=pubmed_docsum


Verkar som att smalfet har fått en helt ny innebörd...

Yankeee
2007-02-04, 09:20
Verkar som att smalfet har fått en helt ny innebörd...

Det är ju precis vad vi har sagt hela tiden, eller så är min engelska kass.

Guddi
2007-02-04, 09:38
Det är ju precis vad vi har sagt hela tiden, eller så är min engelska kass.Jepp, den säger i stort sett samma sak som merparten i denna tråden har sagt. Fast vi hade egentligen inget riktigt belägg för det mer än egna observationen. Nu har vi en studie.

Vet inte hur det är för er men när jag försöker berätta sånt här för folk slutar det ofta med att jag får en arg mob mot mig om det inte är så att jag kan bevisa mina påståenden :)

Yankeee
2007-02-04, 09:42
Jepp, den säger i stort sett samma sak som merparten i denna tråden har sagt. Fast vi hade egentligen inget riktigt belägg för det mer än egna observationen. Nu har vi en studie.

Vet inte hur det är för er men när jag försöker berätta sånt här för folk slutar det ofta med att jag får en arg mob mot mig om det inte är så att jag kan bevisa mina påståenden :)

Yeah.

Tycker att folk skiter fullständigt i vad man säger (trots att man kan bevisa att det är sant) när det motsäger vad som står i kvällstidningarna. Men det beror kanske på vilka man umgås med :/