handdator

Visa fullständig version : Den eviga frågan kring BCAA


MB2005
2006-08-12, 16:43
Det finns rätt många produkter att välja mellan, eller skall jag säga fabrikat. Vad skall man välja i denna djungel av aminosyror. Har sett att Self har aminocell som verkar vara rätt billigt om man ser på vad man får(250g). Vad, prismässigt, skall man välja? EAA tycks väl kosta och finns väl inte att köpa ännu, är det ens värt att vänta...

L-Sami
2006-08-12, 18:02
Det finns rätt många produkter att välja mellan, eller skall jag säga fabrikat. Vad skall man välja i denna djungel av aminosyror. Har sett att Self har aminocell som verkar vara rätt billigt om man ser på vad man får(250g). Vad, prismässigt, skall man välja? EAA tycks väl kosta och finns väl inte att köpa ännu, är det ens värt att vänta...

EAA ger ca 100% bättre effekt på proteinsyntesen när man tar det innan träning än vad vassleprotein gör så.

http://www.apoteket.se/rd?d=3172&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=Essamino

thomasR
2006-08-12, 18:24
EAA ger ca 100% bättre effekt på proteinsyntesen när man tar det innan träning än vad vassleprotein gör så.

http://www.apoteket.se/rd?d=3172&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=Essamino


Det där ser ju galet intressant ut. Varför använder inte folk denna vara istället för att vänta på Esapro? Är det så mycket sämre?

L-Sami
2006-08-12, 18:29
Det där ser ju galet intressant ut. Varför använder inte folk denna vara istället för att vänta på Esapro? Är det så mycket sämre?

Hehe, en tablett innehåller 600mg EAA alltså måste man ta 10 såna för att det ska vara optimalt. En burk innehåller 60 tabletter, så en burk räcker bara 6 x om man tar den innan träning. Om man kör 4 x gånger i veckan så kostar det ca 450kr i månaden.

Ugh
2006-08-12, 18:30
Det där ser ju galet intressant ut. Varför använder inte folk denna vara istället för att vänta på Esapro? Är det så mycket sämre?

Nej men det är väl svindyrt har jag förstått

Edit: äh för långsam :(

thomasR
2006-08-12, 18:34
Hehe, en tablett innehåller 600mg EAA alltså måste man ta 10 såna för att det ska vara optimalt. En burk innehåller 60 tabletter, så en burk räcker bara 6 x om man tar den innan träning. Om man kör 4 x gånger i veckan så kostar det ca 450kr i månaden.

Äh, jag har rätt stort överflöd med pengar nu när jag bor hemma. *rolleyes*

Du har inga rekommenderade doser och när grejerna ska tas osv?
Vet att jag kan söka, men wth.

Ugh
2006-08-12, 18:44
Äh, jag har rätt stort överflöd med pengar nu när jag bor hemma. *rolleyes*

Du har inga rekommenderade doser och när grejerna ska tas osv?
Vet att jag kan söka, men wth.

Rekomenderade dosen är väl 6g tror jag

thomasR
2006-08-12, 18:50
Rekomenderade dosen är väl 6g tror jag

Ah, det där känner jag faktiskt igen.

L-Sami
2006-08-12, 19:05
Rekomenderade dosen är väl 6g tror jag

Det är dosen som användes i den studien som Grub hade hittat.

thomasR
2006-08-12, 19:09
"Originally Posted by King Grub
6 g före, 6 g under, 6 g efter."


Woof, det blir lite pengar ^^

Så, malto direkt efter träningen är fortfarande ett "krav"?
Inga kolisar innan träningen heller?

Det skadar nog inte att jag frågar något som säkert frågats flera gånger förr. Nog inte bara jag som vill veta *innocent*

Brooklyn
2006-08-12, 19:11
"Originally Posted by King Grub
6 g före, 6 g under, 6 g efter."


Woof, det blir lite pengar ^^

Så, malto direkt efter träningen är fortfarande ett "krav"?
Inga kolisar innan träningen heller?

Det skadar nog inte att jag frågar något som säkert frågats flera gånger förr. Nog inte bara jag som vill veta *innocent*¨
kolisar före träningen är bara possitivt.

Jay-Z
2006-08-12, 19:20
Kolhydrat och protein tillsammans är alltid positivt.

MB2005
2006-08-12, 19:27
när släpps esapro då?
Men vanlig BCAA, typ aminocell, hur jämför sig detta med EAA

King Grub
2006-08-12, 19:31
Det finns flera olika märken av EAA-tillskott med exakt samma aminosyrefördelning som i Tipton och Wolfes studier på marknaden.

Men vanlig BCAA, typ aminocell, hur jämför sig detta med EAA

Det innehåller tre av dom essentiella aminsyrorna, dom grenade.

aliquis
2006-08-12, 19:46
EAA ger ca 100% bättre effekt på proteinsyntesen när man tar det innan träning än vad vassleprotein gör så.

http://www.apoteket.se/rd?d=3172&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=EssaminoDu är medveten om att det där är typ 45 gram aminosyror eller så för 149kr? Mao ca 3300kr/kilo...

Eiselts EAA skulle väl kosta 298kr/kg, jag väntar på dem.
Det där ser ju galet intressant ut. Varför använder inte folk denna vara istället för att vänta på Esapro? Är det så mycket sämre?Den är 11ggr dyrare?

aliquis
2006-08-12, 19:48
Animalgen eller vad de heter har någon produkt med 4gram EAA/portion eller hur det är, men den lär ju också vara dyrare än Eiselts...

thomasR
2006-08-12, 20:33
Det finns flera olika märken av EAA-tillskott med exakt samma aminosyrefördelning som i Tipton och Wolfes studier på marknaden.

Som alltså är lika dyra som Essamino på apoteket?

thomasR
2006-08-12, 20:34
Animalgen eller vad de heter har någon produkt med 4gram EAA/portion eller hur det är, men den lär ju också vara dyrare än Eiselts...

Ah, missade ditt inlägg. Fler tillverkare?

Timme
2006-08-25, 18:29
Som alltså är lika dyra som Essamino på apoteket?


Billigare...... Du har PM