handdator

Visa fullständig version : snabb fråga - digitalkamera


Lellan
2006-08-11, 20:40
Har aldrig laddat upp (ner?) bilder från digitalkameran in i datorn förut, men tänkte göra det nu men kameran dog (slut på batteri) och jag får lixom inte igång det.. :em:

Brukar kameran behöva vara på? Antar det va? (sorry, helt dataokunnig) Laddaren är i dalarna.. Tänkte bara fråga så jag inte sitter här och försöker i onödan..? (Har ringt tekniska kompisar men det packet är ute och super)

Davil
2006-08-11, 20:43
Har aldrig laddat upp (ner?) bilder från digitalkameran in i datorn förut, men tänkte göra det nu men kameran dog (slut på batteri) och jag får lixom inte igång det.. :em:

Brukar kameran behöva vara på? Antar det va? (sorry, helt dataokunnig) Laddaren är i dalarna.. Tänkte bara fråga så jag inte sitter här och försöker i onödan..? (Har ringt tekniska kompisar men det packet är ute och super)
Vad är det för kamera ?

obesogen
2006-08-11, 20:43
Ja.

Lellan
2006-08-11, 20:45
Vad är det för kamera ?

öh.. nån vattentät sak som det står Pentax 6.0 på. Ingen värsting direkt, men allt jag behöver. Tyvärr behöver jag tydligen laddare också.. och med postgången lär jag väl ha den om typ en vecka.. *suck* Tack för snabba svar iaf!

Empe
2006-08-11, 20:45
Vad är det för fel med att testa? Den pajar ju inte av det.

Lellan
2006-08-11, 20:48
Vad är det för fel med att testa? Den pajar ju inte av det.


Testing, testing no funking..

Kurash
2006-08-11, 20:50
Annars kan du plocka ur minneskortet, detta förutsätter såklart att du har en kortläsare att stoppa det i sen... Men om du ska köra direkt från kameran måste den vara påslagen, aldrig hört nåt annat.

Lellan
2006-08-11, 20:55
Annars kan du plocka ur minneskortet, detta förutsätter såklart att du har en kortläsare att stoppa det i sen... Men om du ska köra direkt från kameran måste den vara påslagen, aldrig hört nåt annat.

Ok, ska natta mig nu men kollar efter luckan imorrn. (Hade bara fundering på att posta bild i "normalbild"tråden där man slipper spänna sig, tycker det är kul att så många på forumet visat nunan så jag kan väl göra de ja me, så det var inget livsviktigt men tack för alla snabba svar! )

(Helt ok om nån moderator tar bort den här tråden, tror inte att den är till glädje för någon men tack för svaren som sagt! )