handdator

Visa fullständig version : fettmassa på bröst!


krilleh
2006-08-11, 13:41
Tycker mina bröst är alldeles för *feta* jämför med de andra musklerna. Som om fettet hamnar mest där under själva bulken. Det är mest liksom "under brösten" som är störande och fult. Hänger liksom lite. Inte mkt men lär bli mer tills vintern när jag bulkar. Tror ni det kmr hjälpa om jag kör uppochnervänd bänkpress? Så de tar mer på nedre bröst och på så sätt kanske de inte hänger lika mkt eller vad man ska säga.

Vissa säger ju att det räcker med vanlig bänk/plan hantelpress för att träna nedre bröst, men tycker ni det bör bli bättre?

Tack

Robbin
2006-08-11, 13:42
Lär inte hjälpa med nedåtlutande bänkpress nej. Gå ner mer i vikt så ska du se att fettet försvinner.

krilleh
2006-08-11, 13:44
Lär inte hjälpa med nedåtlutande bänkpress nej. Gå ner mer i vikt så ska du se att fettet försvinner.

Jepp efter vårens deff var de bra. Men jag bulkar under höst/vinter och lite jobbigt just då. Thats all.

Robbin
2006-08-11, 13:49
Jepp efter vårens deff var de bra. Men jag bulkar under höst/vinter och lite jobbigt just då. Thats all.

Är nog inte så mycket du kan göra åt det isåfall, fettet väljer själv vart det vill sätta sig.

Anonym112
2006-08-11, 15:29
Går inte göra nåt åt det kommer alltid vara så. Kroppen har valt att ha mer fett där.

Men tänk positivt istället.. då är det ju mindre fett på ett annat ställe istället :D

Halldin
2006-08-11, 15:53
Har liknande problem, trodde det var gynekomasti men det tycks mest handla om väldigt ofördelaktig fettplacering.

Jag tror dom krymper rätt mycket om man har mindre vätska i kroppen, så mindre salt och helst inget kreatin kanske hjälper lite?

Annars är det bara att gilla läget. :(

Beast
2006-08-11, 16:37
Sluta tokbulka då det helt enkelt inte kommer ge dig mer än en ren och fin bulk.

krilleh
2006-08-11, 16:38
Sluta tokbulka då det helt enkelt inte kommer ge dig mer än en ren och fin bulk.

vart skriver jag att jag tokbulkar?

Cerberus
2006-08-11, 17:27
jag har samma problem, tyvärr inget mer att göra åt det än att svälta dig länge som fan..verkar som om fettet kring midja, bröst e där de vill va kvar mest fett på mig(bortsett från röven då).

Jag skiter i det just nu och börjar bygga i slutet av månaden istället, mer muskler = mer yta för fettet att ligga på :D

krilleh
2006-08-11, 17:32
jag har samma problem, tyvärr inget mer att göra åt det än att svälta dig länge som fan..verkar som om fettet kring midja, bröst e där de vill va kvar mest fett på mig(bortsett från röven då).

Jag skiter i det just nu och börjar bygga i slutet av månaden istället, mer muskler = mer yta för fettet att ligga på :D

Hehe, jepp. Dock tycker jag de försvinner rätt snabbt när väl min deff börjar. Fast med vissa T shirts ser de rätt fult ut när man väger som mest innan deffen ska sättas igång.

Fartman
2006-08-11, 17:56
Jag har samma problem. Min lösning på problemet kommer att bli det Beast förespråkar, dvs att man ser till att inte lägga på sig onödigt med fett.