handdator

Visa fullständig version : F-secure anti-virus


aliquis
2006-08-11, 01:55
Är det bara för mig det är tokslött? Jag måste slå av skiten för jag står inte ut med typ 2 sekunders lag var 5e sekund...

Åh, skitprogramvara, det finns alldeles för mycket av den :(

Googlade lite på det men jag hittar inget speciellt.

tuben
2006-08-11, 01:57
Hade det förut när jag hade telia adsl och var tvungen att stänga av det för det segade ner datorn.

NOD32 kör jag med nu och är verkligen värt sina pengar tycker jag.

aliquis
2006-08-11, 02:00
Slog av realtidsscanningen och då går det ju snabbt, men tja, då gör det ju inte mycket till nytta förens man söker igenom alla filer manuellt, hur i helsingland kan det vara så långsamt? Värdelösa algoritmer? De andra programmen har jag ju inte märkt av i närheten av så mycket. Och vad är det det ligger o söker igenom hela tiden? Browsercache?

aliquis
2006-08-11, 02:01
Hade det förut när jag hade telia adsl och var tvungen att stänga av det för det segade ner datorn.

NOD32 kör jag med nu och är verkligen värt sina pengar tycker jag.Ofta jag skulle köpa ett antivirusprogram, men tack ändå, jag kan väl ladda ner kaspersky men känns fel att köra något som kostar pengar när det finns gratisalternativ, jag vet inte om man kan ladda ner uppgraderingar hur som helst heller.

aliquis
2006-08-11, 02:04
"Some weaknesses: F-Secure Internet Security flagged the most false positives among the ten suites we tested, and it detected only 50 percent of the adware we threw at it, ranking second to last. In our speed tests at default settings, this package had the slowest on-demand scan, although it did not significantly impact applications running in our WorldBench 5 benchmark suite--a result that suggests F-Secure Internet Security won't slow you down during day-to-day computing activities. F-Secure says its real-time protection and five scan engines--two for viruses and one each for spyware, rootkits, and heuristics--account for the overall slow scan speed."

http://www.pcworld.com/article/id,125790;page,1/article.html

aliquis
2006-08-11, 02:21
Skillnaden i hastighet på kaspersky o f-secure var ju som natt o dag, guit verkar inte störande heller, tyvärr verkar inte en key från 2005 vara särskilt giltig längre ;)