handdator

Visa fullständig version : Hjälp att hitta från T-centralen till djurgården :)


Alexlindgren
2006-08-10, 19:38
Tjena. Behöver lite guidning nu, hittar själv som en kratta. Ska imorgon åke hemifrån till T-centralen, vilket jag vet hur man gör, men sedan ska man upp till sergels torg. Jag åker gröna linjen från Norra sköndal. Vilket håll ska man gå när man kommit ut från tunnelbanan för att komma upp till sergels torg?

Ska ta någon av dessa bussar tror jag:
69
47

Vart ifrån går dom, på sergelstorg alltså? :)
MVH. Alex

Yankeee
2006-08-10, 19:39
Båda bussarna fungerar. Det är ju skyltat nere vid t-banan vilket håll du ska åt.

Cilia
2006-08-10, 20:29
Ska ta någon av dessa bussar tror jag:
69
47

Vart ifrån går dom, på sergelstorg alltså? :)
MVH. Alex
Gå upp vid Vasagatan istället och ta 47an därifrån.
Då slipper du alla dom som går på vid Sergels torg.
Tror 69an går därifrån med men det beror ju på var på Djurgården du ska vilken av bussarna som är bäst.

Nackdelen är att du missar dom extrabussar som bara går till Djurgården.

Annars så går bussarna utanför Axelssons som ligger i hörnan Drottninggatan/Klarabergsgatan. Finns en uppgång precis där men oavsett vilken du tar så kommer du upp i den hörnan bara att titta efter affären. Den ligger mittemot där gamla muttern låg tidigare och nu den nya T-baneuppgången.

Mandus
2006-08-10, 20:35
www.sl.se

Piranha
2006-08-10, 20:36
taxi

Pellefant
2006-08-10, 21:17
Jag åker gröna linjen från Norra sköndal. Vilket håll ska man gå när man kommit ut från tunnelbanan för att komma upp till sergels torg?

Framåt. Dvs sitt längst fram i tåget.

Annars kan du gå av redan vid Slussen och ta färjan, den är trevlig. Kostar dock extra(30/20 kr) om du inte har månadskort.

http://www.waxholmsbolaget.se/show.asp?id=5901

Perscitus
2006-08-10, 21:37
Ett bra tips är att du slår upp på Eniro och samtidigt får lite träning på det du är dålig på. Skriv ut en karta, ta en referenspunkt som du hittar till, ställ dig där med kartan i handen, hitta en väg som både på kartan och i verkligheten. Nu vet du riktningen. Sedan är det bara att med den riktningen som referenspunkt ta kurs mot den väg du ska gå mot. Är inte menat som något nedsättande överhuvud taget och hoppas du inte tar det som det. Efter några gånger har du lokalsinne som den värste orienterare. :) Hjärnan har mycket goda träningsmöjligheter vad gäller detta!

Alexlindgren
2006-08-10, 22:38
Tack för alla tips :).

Nejdå, tog inte det nedsättande, superbra tips :)