handdator

Visa fullständig version : Pansarslusk till styrkelyftare (Styrketräning i lumpen)


Bönne
2006-08-10, 16:55
Denna tråden kommer fungera som en styrketräningsdagbok under tiden jag gör lumpen, främst för att jag själv, ska få en lite bättre överblick över träningen och för att det kan vara intressant för andra som ska rycka in, att se på ett ungefär hur det kan se ut.

Jag tränar enbart för styrka, delvis för att prestera bra i Styrkelyft, men även för allmän styrka.

Jag ryckte in på P7, som skyttegruppsbefäl (GA804), den 31e Juli, dvs elva dagar sedan och kommer att mucka i slutet av Juni.

Ett av målen är att gå upp och hålla mig lite över 75kg
I dagsläget pendlar vikten mellan 73-75kg, ca 178cm lång.

Vad nuvarande styrkestats ligger är svårt att säga, då jag för några månader sedan gjorde ett rejält dyk i vikten (orsakat av mycket att göra i kombo med lathet) och där med styrkeprestandan.

Har varit uppe på (bälte som hjälpmedel), vid en kroppsvikt av 79-80kg;
Böj: 135kg
Bänk 122.5kg
Mark; 205kg

Drar man bort 5% av vikten, så har man ungefär dagens styrka, så mitt andra mål är att komma tillbaks styrkemässigt och sedan klättra där över.



Det blir mest dels superset, då tiden ofta är knapp när jag väl kunnat träna. Kommer skriva så;
Knäböj
Bänkpress
Mark
10 x 50 <-- böj
10 x 50 <-- bänk
10 x 50 <-- mark

Dvs. övning nr2 blir alltså understruken och tredje fet (allt för att göra det krångligt)




Eftersom jag redan legat inne i tio dagar, så har jag redan hunnit träna tre gånger. Detta har inte varit några superpass eller under de perfekta omständigheterna dock.



02/08
Efter ett fyspass i grupp, där vi sprang lite, fick vi en kort rast i anslutning till lunchen, så ser jag chansen att få träna lite styrka, så springer raka vägen ner till gymmet för ett minipass.


Knäböj (trött i benan efter fyspasset, så kör jag bara explosiva)
Dips (även här bara explosiva, eftersom viktbälte/kedja saknades)

5 x 60kg
12 x kroppsvikt
5 x 60kg
12 x kroppsvikt
5 x 60kg


Chins

10 x kroppsvikt
10 x kroppsvikt
10 x kroppsvikt



Sedan var det bara att springa tillbaks till Logementet och duscha.



04/08
Bänkpress
5 x 50
5 x 50
5 x 90

Framåtlutande hantellyft åt sidan (baksida axel)
Hantellyft åt sidan (mitten axel)
10 x 9
10 x 9
10 x 9
10 x 9

Stånde vadpress
Drag till hakan
7 x 100 kg
8 x 30 kg
7 x 100 kg



06/08
Bänkpress (försök till explosiva)
5 x 50
6 x 90
5 x 100
5 x 90

Marklyft
1 x 150kg (funkade inte att köra utan magnesium med min urusla greppstyrka och extrema handsvett)

Chins
Knäböj
10 x kroppsvikt
5 x 60
8 x kroppsvikt
5 x 80

Smala latsdrag
5 x 100
4 x 100

Benspark
Hantellyft åt sidan
5 x 80kg
9 x 9
5 x 90kg
9 x 9




Nu är jag hemma, ska köra tunga mark i morgon var det tänkt, detta då på hemmagymmet, ska bli najs!

Kanske ett lätt ben- eller bänkpass på söndag, innan jag åker tillbaks till P7.



Efter dessa dagar, så kan jag i alla fall säga att det är ganska stressigt att hinna med träning, samt väldigt jobbigt, då man man är trött när man väl kommer till gymmet på kvällen, utmattad då det är så varmt och kanske inte kunnat äta så mycket i kombo med att man bär runt på tung utrustning, det gäller att ta övre och undre tandrad och trycka ihop dessa, som en löjtnant sa.

Ska i alla fall ha med några kilo Pure whey som jag tidigare i dag hämtade ut från posten (smaka på alla tre smaker och jag är nöjd), samt bälte, dragremmar och kedja (för att kunna hänga på extra vikt i chins och dips) tills på söndag.


Mer att komma...

BRÖÖÖÖD
2006-08-10, 17:11
Kör hårt! Denna journal kommer att följas! :thumbup:

Wennerberg
2006-08-10, 17:40
Broder du är tilllbaka igen innan du vet ordet av det

Krampus
2006-08-10, 17:50
Försök hålla fokus nu under tiden du är inne!
Jag tränande försöta månaden jag låg inne sedan falerade allt totalt.
Försök äta så fort du får tillfälle, för det kommer att komma perioder då ni får jävligt dåligt med käk.
Kommer du att träna på regementet eller på vanligt gym/klubb (dvs utanför)?

Bönne
2006-08-10, 17:58
Försök hålla fokus nu under tiden du är inne!
Jag tränande försöta månaden jag låg inne sedan falerade allt totalt.
Försök äta så fort du får tillfälle, för det kommer att komma perioder då ni får jävligt dåligt med käk.
Kommer du att träna på regementet eller på vanligt gym/klubb (dvs utanför)?Jag äter allt jag kommer åt för tillfället, en hel del godis också, fast det ersätter inte riktig mat förståss.

Jag kommer att träna på regementet, finns inget annat alternativ för min del. Fast klagar inte, kostar mig inget och det finns rätt bra med utrustning där.

Krampus
2006-08-10, 18:05
Jag äter allt jag kommer åt för tillfället, en hel del godis också, fast det ersätter inte riktig mat förståss.

Jag kommer att träna på regementet, finns inget annat alternativ för min del. Fast klagar inte, kostar mig inget och det finns rätt bra med utrustning där.
Ok, se till att du har tillgång till mat efter passet då, eftersom din lediga tid kommer att ligga på kvällen när matsalen stängt.
Kör hårt! :)

Bönne
2006-08-10, 18:11
Ok, se till att du har tillgång till mat efter passet då, eftersom din lediga tid kommer att ligga på kvällen när matsalen stängt.
Kör hårt! :)Jag har försökt lägga passen direkt före kvällfikan, i värsta fall, så har jag några burkar tonfisk gömda i skåpet, plus godis och kostillskott =)

Bönne
2006-08-13, 13:36
I fredags, var jag hemma i kära Näset och därför passa jag på att ta ett ryggpass med klubben.

11/08
Marklyft (blev inget tungt)
1 x 180
1 x 180
1 x 180

Chins
7 x kroppsvikt + 25kg
7 x kroppsvikt + 25kg
6 + 1 negativ x kroppsvikt + 25kg

Kabelrodd, brett grepp, droppset
4 x 100kg, 5 x 80kg, 5 x 65

Bönne
2006-08-18, 17:57
Tog med mig en kedja (för dips/chins), bälte och dragremmar), så nu ska det förhoppningsvis bli lite vassare pass.
13/08
Bänkpress (explosiva)
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Dips
5 x kroppsvikt
5 x kroppsvikt + 20kg
5 x kroppsvikt + 35kg
5 x kroppsvikt + 45kg

Uppåtlutande bänkpress
6 x 70
6 x 70
6 x 70

Låser mig rätt mycket till repsantal nu, rädd för att slita ut mig, då maten då och då är väldigt begränsad, samt att jag ofta är trött när jag tränar, så går jag till failure eller näst inpå, så har jag ingen som helst kraft nästa pass.


15/08
Marklyft
2 x 130
2 x 160
1 x 170

Chins
12 x kroppsvikt

Smala latsdrag
5 x 100kg
5 x 100kg

Tbar-rodd
6 x 20kg
6 x 40kg
6 x 60kg

Hade mer att ge detta passet, men var väldigt trött, då vi tidigare den dagen kört väldigt hårt (skulle ta oss fram så lågt som möjligt, detta i full stridsutrustning, regnkläder och AK5 i händerna, ljung under en som var blött = hög friktition, magasinväskor och tydligt fastna i ljungen också. Detta i kombination med att jag kände mig väldigt uttorkad, trodde jag skulle kräkas ett par gånger och var nästan sugen på att vägra order - men det går faktiskt att bita ihop) och inte kastat i mig så mycket mat heller - bättre att köra några ordentliga, explosiva reps som känns bra var tanken.

Sedan har det inte hunnit bli mer träning på grund av att tjänsten slutar så sent att man inte hinner till gymmet innan dem stänger.

Bönne
2006-08-18, 18:09
Ja just det, glömde att nämna det viktigaste.

Effekten av att köra mark och djupa böj, är ju att gluteus gärna växer till sig ordentligt, sedan hamnar den ur proportion förhållandevis till resten av kroppen, större då och byxor man använder, sitter lite tajtare där.


Det som händer, vi står ute i skogen, full stridsutrustning och AK5, våran löjtnant drar av ett skott = vi kasta oss ner på marken, jag faller mot knäna, bredbent, oj vilket misstag. Fick en reva i byxorna ända från svanskotan till pungen i mina uniformsbyxor, fick gå upp 05:40 nästa morgon för att hinna ordna ett nytt par innan uppställningen.=D

sunkan
2006-08-18, 18:52
Fick en reva i byxorna ända från svanskotan till pungen i mina uniformsbyxor, fick gå upp 05:40 nästa morgon för att hinna ordna ett nytt par innan uppställningen.=D

sovmorgon? Vi kliver upp 04.45 för att springa:D

Bönne
2006-08-18, 20:27
sovmorgon? Vi kliver upp 04.45 för att springa:DVi ska åka runt i strf 90, inte springa!

Sedan så är det ju så att vi lägger oss mycket sent - förviso för att vi snackar skit och kolla film, men ändå, blir ju lite sömn =)

Bönne
2006-08-20, 10:35
Då jag inte kunnat tränat sedan tisdags och inte fick chansen förrens i lördags, körde jag då ett helkroppspass på gymmet här "hemma" nu när jag var ledig.

20/08
Bänkpress (explosiva)
5 x 90kg
5 x 95kg
5 x 100kg
6 x 90kg

Knäböj (försök till explosiva, överskatta dock trycket i bena, fick "pump" i dem efter första setet, mycket misslyckat)
5 x 80
5 x 80
3 x 110

Chins
Dips
6 x kroppsviks + 15kg
6 x kroppsviks + 15kg
6 x kroppsviks + 15kg
6 x kroppsviks + 40kg

Samt ett set av; stöt, framåtlutande hantellyft och hantellyft åt sidan.


Får i mig för lite mat, blir trött snabbt. Ska vara ute i fält från måndag till torsdag kommande vecka, så blir ingen styrketräning då. Ska ta med mig min gripper dock.

//Sliten

Bönne
2006-09-02, 09:55
Fältvecka (v. 34), hemmagym som är stängt. Det har blivit snålt med träning alltså.

Deltog inte i serieomgång 3, dock var jag i Lund och hjälpte en lagkamrat som tävla där.


29/08
Knäböj - var helt ensam i gymmet, vågade inte köra tungt
3 x 50
3 x 80
3 x 100 (fanns mer, men kändes osäkert, hade ingen balans alls)

Latsdag - brett grepp
6 x 80
6 x 90
6 x 90

Drag till hakan
6 x 40
6 x 40

Uppåtlutande bänkpress
8 x 80
8 x 80

Benspark
5 x fullt magg
5 x fullt magg



31/08 - trött i kroppen efter stridsövningar, men körde ändå
Marklyft
3 x 120
2 x 160
1 x 170 (kändes ganska lätt, fanns betydligt mer, men hållningen var svår)

Benspark
3 x fullt magg
3 x fullt magg

Bänkpress
5 x 80
4 x 100 (har aldrig känts så tungt som det gjorde då)
6 x 90

Latsdrag smalt grepp
6 x 80
6 x 90

Frivändningar (ingen press) - Kör så lätt, så jag kan vara superexplosiv (eller ja, så explosiv som en av-dankad-smalfet-styrkelyftare kan vara)
5 x 50
5 x 50
5 x 60

Dips - använder mig av världens tunnaste kedja nu, fyfan vad den skär in i höfterna!
5 x +20kg
5 x +40kg
5 x +40kg

Hantellyft åt sidan - försöker köra så strikt som möjligt här.
12 x 7
12 x 7
10 x 10


01/09
Slutade ganska tidigt, tänkte då träna, men eftersom jag körde hela kroppen dagen innan, så tänkte jag att då får det bli hinderbanan istället. Kondition och explosivitet, kan vara bra att ha.

Banan finns i 250 och 500 meter, lite allt möjligt på den. Nu är det såhär, att de tyvärr plockade bort två hinder, eftersom de anses för farliga Första hindert, där man ska klättre upp för en stege och ner på andra sidan, ganska hög, man skulle slå sig rätt ordentligt ifall man föll, är ett av dem de tagit bort. Det andra var en längre bit in i slingan, var en väldigt brant ramp där du tog dig till toppen med hjälp av ett rep, sedan hoppa man ner på andra sidan, var nog ca 3 M högt, hoppa ner i sand, tycker inte den var så farlig, men det är klart, klantar man sig, så slår man sig. Samt, så har de "skyddsbrädor" på ett hinder, för att förhindra att man ska krossa pungen, men dessa brädor förstör bara för min del, jag kan inte köra ordentligt när de finns där, så det hindert hoppar vi också över.

Jag sprang 500M varianten, bästa tid blev 3.43 (jag har dålig kondition), men har tänkte springa den någon/några gånger i veckan, ett kul sätt att förbättra sin kondition. Springer då den två eller tre gånger (med vila mellan).





Mycket text, lite träning =)
Efter V. 38 så kommer det förmodligen bli mer träning, absolut tyngre träning då också. Min vikt ligger kvar på samma som när jag ryckte in, dvs 73-75kg, styrkan har blivit något sämre (samt att man arbetar hårt innan träningspassen), konditionen verkar bättre sig.

Målet nu är att dra 200kg i mark i slutet av denna månaden och springa hinderbanan på 3.30, samtidigt som jag ligger kvar på samma kroppsvikt.

Longshot
2006-09-02, 12:36
Vi ska åka runt i strf 90, inte springa!



Yea right! Du kommer att få springa som en dåre ska du se =)
- Avsittning!!! Omfattning höger, blixtlås, korridor :D

Så fort det smäller är det avsittning och det gör det väl ganska ofta i krig? =)

Räkna inte med mycket vagnstrid utan strid avsuttet och det är jobbigt.

Wennerberg
2006-09-02, 14:25
Ser ju bra ut. Får du tillräckligt med mat?

Bönne
2006-09-02, 14:36
Ser ju bra ut. Får du tillräckligt med mat?Nja, det är rätt tveksamt, äter massor, men man äter så sällan, så känns inte så bra.

Fast var och köpte en låda bars nyss, så har man något i fält. Vi ska ut i fält V.37, antagligen baskerprovet, så ska försöka ta med bars då =p

Yea right! Du kommer att få springa som en dåre ska du se =)
- Avsittning!!! Omfattning höger, blixtlås, korridor :D

Så fort det smäller är det avsittning och det gör det väl ganska ofta i krig? =)

Räkna inte med mycket vagnstrid utan strid avsuttet och det är jobbigt.Känner mig nästan redan bekväm i stridsutrustningen, så ser fram emot mycket krig i skogen =)

Bönne
2006-09-08, 17:59
Två pass under denna veckan.

Blir bara svårare och svårare att orka med träningen och klenare blir man, 13h dagar och tung utrustning är inte god uppvärmning inför strykepass.


05/09
Knäböj
3 x 80 - det har aldrig varit så segt, sluta här, kändes för dåligt.

Bänkpress
5 x 95
5 x 95
6 x 95 - blivit galet tungt här också, även om musklerna här inte är lika utmattade som ex. ben och rygg.

Chins
15 x +0kg
10 x +0kg

Dips - denna övningen mår man i alla fall bra av, att verkligen dra i botten utan att det känns obehagligt mår man bra av.
6 x +0kg
5 x +20kg
5 x +40kg

Drag till hakan
6 x 30
6 x 35



07/09
Marklyft - både trött i ben och rygg, men gav det ett försök ändå.
3 x 40kg (kändes ovanligt segt, trodde att det var 50kg först, blev ledsen när jag upptäckte att det var 40)
3 x 70kg
3 x 110kg
3 x 140kg
1 x 170kg
0 x 190kg (hade inget sug alls att dra, knäckt...)

Uppåtlutande bänk (smith)
6 x 70kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Chins
15 x +0kg

Axelpress bakom nacken
5 x 50kg
6 x 40kg
6 x 40kg

T-bar rodd
6 x 30kg
6 x 50kg
6 x 65kg

Benspark
3 x 50kg
6 x full magg
6 x full magg

Hantelkast åt sidan ala Coleman
8 x 14kg
8 x 14kg





Skitpass hela veckan, känner hur all kraft rinner av en och hur orken försvinner. Men strax påbörjas befattningsutbildningen och då rycktas det om att det blir mindre kvällstjänst, vilket kommer att hjälpa en!

Har bars i en magasinficka hela tiden, så känner man att maten inte är tillräcklig ute i fält, så har man lite extra. Kanske det kan hjälpa lite.



Hela nästa vecka kommer att spenderas i fältet (förmodligen baskerprovet), kommer därför inte bli någon träningen, möjligen att man kör lite enbensböj och chins. Men ska i alla fall försöka smuggla med bars så man kan få i sig lite käk när de svälter en.


//B.

Bönne
2006-09-21, 10:24
10/09
Uppåtlutande hantelpress
6 x 34
6 x 34
6 x 34

Chins (aldrig känt mig så svag i chins)
7 x +10kg
7 x +10kg
6 x +10kg

Hantellyft åt sidan
10 x 10
10 x 10

Benspark
6 x fullt magg
6 x fullt magg
6 x fullt magg

Frivändningar
5 x 50
5 x 60
5 x 60

Pushpress
5 x 60
5 x 60



Väldigt dåligt pass, inte mer att säga.


Sedan den söndagen (förrförra veckan) har jag inte kunnat träna, där emot gjort annat kul och jobbigt, fått baskern. Kanske kan skriva mer om det sedan.

BRÖÖÖÖD
2006-09-21, 15:55
Fortsätt kämpa med styrketrängen. Bra jobbat hittils i alla fall...

Bönne
2006-09-22, 10:24
Fortsätt kämpa med styrketrängen. Bra jobbat hittils i alla fall...I will.


På hemmaplan nu, körde ett pass igår med några från klubben och ska köra idag igen.

Tyvärr har jag tappat en hel del styrka, tre dygn och 1½ måltid är inte optimalt för att hålla kvar styrka :MrT:


21/09
Bänkpress
3 x 80
3 x 100
3 x 105
1 x 110
1 x 107.5

Hantelpress
6 x 35
6 x 35
5 x 35

Dips
5 x +0
5 x +25
3 x +40
3 x +40

Hantellyft åt sidan
8 x 14
8 x 14



Allt har blivit riktigt tungt, det är jävligt surt att falla tillbaks så mycket, men det är bara att göra som en löjtnant sa till oss under baskerprovet, att ta en stor tugga luft och bita ihop.

GSU'n är slut nu och befattningsutbildningen ska påbörjas, förhoppningsvis innebär detta lite mer tid till träning.

Ska även träna idag, vet inte riktigt vad de har planerat för mig, böj eller mark, jag återkommer med det passet i alla fall.

gusten86
2006-09-22, 10:37
Jag gjorde lumpen som skytt på stridsfordon9040a, hade tänkt bli biff i lumpen men det fanns verkligen inte tid till det, tro mig när övningarna drar igång så kommer du märka att det inte finns tid till nån sorts träning tyvärr. :(

Bönne
2006-09-22, 10:44
Jag gjorde lumpen som skytt på stridsfordon9040a, hade tänkt bli biff i lumpen men det fanns verkligen inte tid till det, tro mig när övningarna drar igång så kommer du märka att det inte finns tid till nån sorts träning tyvärr. :(Har inga planer på att bli biff, men däremot att hålla kvar styrkan och vikten, samt öka konditionen.

Av de jag har pratat med, så har de sagt att under GSU'n, så är det nästan omöjligt att träna, men under befattningsutbildningen blir det mindre kvällstjänst.

Och det är egentligen allt som behövs, två dagar i veckan, då det inte är kvällstjänst, för att man ska kunna underhålla. Slutar man halv tio, har man en halv timme på sig att träna, eller hur.

När man är ute i fält, är det helt klart tufft, men som gb för en pansarskyttegrupp, ska där inte finnas så många fältdygn.

gusten86
2006-09-22, 10:48
Jo kanske, men man e sjukt trött dom dagarna man inte har kvällstjänst, jag hade aldrig pallat träna regelbundet

Bönne
2006-09-22, 11:00
Jo kanske, men man e sjukt trött dom dagarna man inte har kvällstjänst, jag hade aldrig pallat träna regelbundetOm det där är problemet, så är det inget problem.

BRÖÖÖÖD
2006-09-22, 15:14
Jag gjorde lumpen som skytt på stridsfordon9040a, hade tänkt bli biff i lumpen men det fanns verkligen inte tid till det, tro mig när övningarna drar igång så kommer du märka att det inte finns tid till nån sorts träning tyvärr. :(

Sämsta peppningen jag någonsin har hört :banned

gusten86
2006-09-22, 15:45
Sämsta peppningen jag någonsin har hört :banned

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Tänkte mig inte riktigt för *kissass*

Rock'nRoll
2006-09-22, 16:00
Under min tid i lumpen så stoppade inte "trötthet" mig från att träna en endaste gång. Vill man styrketräna och tycker det är roligt så orkar man.

Bönne
2006-09-22, 16:41
Under min tid i lumpen så stoppade inte "trötthet" mig från att träna en endaste gång. Vill man styrketräna och tycker det är roligt så orkar man.Håller fullständigt med, att man inte hinner, är ett tecken på ointresse.


22/09
Pass nr.2 efter baskerprovet, kände mig fortfarande väldigt sliten, men försökte ändå.

Marklyft - sluta läs här.
5 x 80
3 x 110
1 x 140
0 x 170 (åt helvete, äpplet är verkligen surt nu...)
2 x 140
2 x 155

Chins
5 x +0
6 x +15
6 x +15
7 x +15

Smala latsdrag
3 x 80
3 x 100
3 x 110
1½ x 120



Allt känns åt helvete just nu, att inte träna på 1½ vecka och kombinera detta med att äta väldigt lite och proteinfattigt är inte helt enkelt så bra för träningen. Nu gäller det bara att fortsätta att träna fast man känner sig jätteklen och allt bara känns fel...

Bönne
2006-09-30, 06:25
Sådär, befattningsutbildningen har börjat nu. Denna veckan har varit ganska lugn, inte en enda kvällstjänst (självklart, fick vi ett större häfte att läsa som vi sedan fick skriva ett prov på under fredagen, så helt lugnt blev det ändå inte). Inte bara det, så blev jag uppgraderad från gruppbefäl till plutonsbefäl (samma utbildningsperiod), förhoppningsvis är det något positivt för framtida träning.


Men, ingen kvällstjänst på fyra dagar, innebar för min del, två helkroppspass.

25/09
Marklyft
3 x 110
3 x 130
2 x 150
1 x 165 (nu börjar det kännas lite bättre i alla fall)

Hantelpress uppåtlutande.
6 x 34
6 x 34
6 x 34

Latsdrag
6 x 100
6 x 100

Benspark
6 x full magg
6 x full magg

Sedan ett triset eller vad det kallas.

Flyes
Hantellyft åt sidan
Framåtlutande hantellyft
10 x 22
8 x 14
10 x 22
10 x 19
8 x 14
10 x 22


Det känns som styrkan börjar komma tillbaks lite nu i alla fall, även om det fortfarande är långt tillbaks.


28/09
Bänkpress
5 x 80
5 x 90
4½ x 95

T-bar rodd
6 x 30
6 x 50
6 x 70
6 x 70

Pushpress
5 x 50
3 x 55
3 x 60
3 x 65

Sedan fick det räcka för den dagen och det var dags för kvällfika. Som sagt, det känns som man är påväg tillbaks, upp istället för ner.


Och nu, eftersom jag är så tidigt uppe på en lördags, är för att jag ska vara på invägningen inför bänk-dm i Helsingborg om några timmar. Tävlingen kommer inte att gå bra, ingångsvikt kommer vara 90kg (hoppas jag tar över 100kg (jämfört med 122.5kg som jag tog på samma ställe i våras), kroppsvikt 74-76kg (jo, jag har lyckats med att bli tyngre och klenare samtidigt).

Återkommer i eftermiddag.

Bönne
2006-10-04, 20:08
Tävlingen i Helsingborg gick väl bra, placeringen blev 2'a i 75:an (vägde 75.0), bänkade bara 105kg (17.5kg under mitt pb på tävling).

Efter tävlingen var det dags för lite kondition, jaga brottsling fick det bli, tillsammans med laget, polisen i laget grep honom.



Styrkan börjar nog komma tillbaks lite, i måndags lyckades jag köra ett pass, idag slutade vi inte förrens nu, men imorgon ska vi vara fria på kvällen, så då blir det ett pass.


02/10
Benspark (hitta en annan benspark nu, äldre och småtrasig, men motståndet blev väldigt högt)
6 x 30
6 x 60
5 x 75

Chins
5 x 0+
5 x 15+
7 x 15+
5 x 25+

Hantelpress
6 x 34
7 x 34
7 x 34

Stöt
5 x 50
5 x 50
5 x 60

Skivstångsrodd
6 x 20
6 x 35
8 x 75




Det känns bättre när man tränar nu, vet inte riktigt varför, lite lugnare har det blivit kanske, men det känns som kroppen har vant sig, konditionen är något förbättrad.

Bönne
2006-10-06, 09:30
5/10
Marklyft - känns fortfarande dåligt, men det verkar vara pågång upp igen.
3 x 120
2 x 150
1 x 170 (kändes inte jättetungt)

Uppåtlutande bänkpress
6 x 80
6 x 90
7 x 90

Drag till hakan (v-grepp)
8 x 37.5
8 x 37.5
9 x 37.5

Knäböj
4 x 80
4 x 80
4 x 80

Dips
5 x +20
4 x +40

Bönne
2006-10-07, 21:16
Nu över helgen när man är hemma, så passa jag på att dra ett pass, en i klubben kom upp och hjälpte, så passa på att köra tungt i bänk och böj, känns bättre nu i alla fall.


07/10
Bänkpress
3 x 100
1 x 110
1 x 110
2 x 105

Böj
3 x 80
1 x 110
På med lindor
1 x 125
1 x 135
½ x 145 (det känns som det skulle kunna gå med lite mer vana med lindor)
½ x 145

Latsdrag (smala)
3 x 100
3 x 120 (slit och ostrikt, men tummarna under hakan)
3 x 120

Press bakom nacke, dropset
3 x 50
2 x 45
3 x 40
2 x 35
3 x 30
2 x 30




Kändes som ett bra pass, känns som man kanske kan komma tillbaks inom några månader, kanske. Mycket skönare att träna med folk som man vet kan passa bra, skulle aldrig våga/vilja köra likartat i lumpen.

Bönne
2006-10-11, 15:16
Passen börjar komma tätare nu, nästan så det blir tre gånger i veckan.

I förgår var jag på det igen och kände lite, fortfarande känns det som det är på uppgång.

09/10
Marklyft
2 x 130
1 x 160 (lätt, ska testa 180 vid nästa markpass)

Hantelpress
7 x 34
7 x 34
6 x 34

Drag till hakan
8 x 37.5
8 x 37.5
8 x 37.5

T-bar rodd
6 x 75
6 x 75

Bönne
2006-10-11, 19:25
Knäckte ett pass idag igen, känns fortfarande som jag är påväg upp, lite mer vila mellan helkroppspassen alternativt mer mat är förmodligen det som behövs just nu för att det ska sätta fart, samt tyngre vikter.


11/10
Chins
10 x +15
6 x +25
5 x +25

Uppåtlutande bänkpress
6 x 90
6 x 90

Stöt
5 x 50
4 x 60
4 x 60


Fick bli ett minipass, var rätt trött och kände mig inte helt återhämtad från förgårdagens pass.

Bönne
2006-10-15, 15:02
Jag har senaste tiden känt att jag håller på att kanske komma ur svackan, för att kunna komma tillbaks. Så nu i helg så lyckades jag ta en timme för att åka och träna, å passade då på att maxa, då en klubbkompis kunde komma upp och passa.

15/10
Bänkpress (mål; att ta 112.5)
3 x 100
1 x 110
1 x 115 (den blev så perfekt, så skönt att den gick upp)
0 x 120 (inte helt långt ifrån, kändes inte helt omöjligt)
1+neg x 110

Marklyft (mål; att ta 180)
1 x 150
1 x 180 (fanns för lite mer)
3 x 150 (körde långsamt och tyvärr kändes det då lättare)

Smala latsdrag
3 x 100
3 x 120

Chins
6 x +25

Dips
4 x +40




Mycket skönt pass, allt kändes bra och jag tror jag kan komma tillbaks till 200 i mark och 122.5 i bänk, innan 2007.



En sak som jag dock är lite störd på, är att jag har blivit så fruktansvärt icke explosiv i mark, känns inte alls som förr, utan nu är det snarare så att det känns lättare ifall jag kör hydral-stilen, detta trotts att jag nu, kör mer frivändningar än jag gjorde förut (en övning som jag främst börja med för att bli explosivare, men shi fick jag).

Bönne
2006-10-17, 19:43
Tillbaks till lumpen, vila i måndags, men idag så skulle vi köra fys under tjänst och detta i gymmet, så passa på att knäcka ett snabbt helkroppspass. Ökningarna har fortsatt känns det som.

17/10
Hantelpress
8 x 34
8 x 34
8 x 34

Frivändningar
5 x 50
4 x 60
4 x 60

Skivstångsrodd
8 x 60
8 x 60

Drag till hakan, skivstång
7 x 40
7 x 40

Bönne
2006-10-19, 16:56
Känner att jag bör vila en extra dag nu, börjar nog bli lite väl mycket, med tanke på hur lite jag käkat de senaste dagarna.

Idag kändes allt lite tyngre.

19/10
Uppåtlutande bänkpress
9 x 90
7 x 90
6 x 90

Chins
7 x +20
7 x +20

Knäböj
5 x 80
5 x 80

Pumpitup
2006-10-19, 17:15
Tycker att du jobbar på hur bra osm helst med tärningen, kul att se din motivation!

När får vi börja se egna initiativ av löpning i milspåret? ;)

Bönne
2006-10-20, 09:27
Tycker att du jobbar på hur bra osm helst med tärningen, kul att se din motivation!

När får vi börja se egna initiativ av löpning i milspåret? ;)Jag tänkte faktiskt ta och springa 5km idag någon timme efter lunch.

poko-pekka
2006-10-20, 09:52
Som alla andra redan sagt, skitkul läsning!

Ska själv in i lumpen snart (januari -07) som Bevakningsgruppchef. Peppande att läsa då man inser att det finns möjlighet att träna bara man vill! Ska bli kul att se hur det går med allt tränande i lumpen, kan bli rätt svårt då jag tränar boxning och då säkerligen måste lyckas tima en ledig stund samtidigt som den lokala boxningsklubben kör sina pass.*grr27*

Bönne
2006-10-22, 16:19
Bra att någon mer får nytta av journalen, som bevakningsgb tror jag du kommer få tid över till att träna, möjligen att det under din GSU (åtta veckor i början) kan bli tungt, men sedan så verkar bevakning ha en del tid över, tycker ofta man ser bevakningsfolket nere och träna, fast med boxningen kan det nog bli rätt tungt, vi har förvisso en boxningssäck på vårat gym på P7, men för att hålla igång boxningsfärdigheterna krävs det nog lite mer än en säck, kanske?


Och, idag blev det också ett pass, tänkte försöka mig på lite maxningar i böj och bänk, men hade riktigt trötta ben idag, så fick bli mark istället, även om det också gick åt skogen, då benen påverkade för mycket.

22/10
Bänkpress
3 x 100
1 x 110
1 x 120 (så väldigt skönt att det kom upp, 2.5kg från mitt gamla tävlings-pb nu)
0 x 122.5 (det gick inte riktigt, kändes inte helt omöjligt, men arslet åkte upp och kompisen fick lite traps-träning, tyvärr, men nästa vecka då så kanske)
3 x 105

Marklyft
2 x 160 (kände egentligen redan under uppvärmningen att jag var trött i benen, men testade här ändå, men valde att bryta, ingen kraft alls)

Smala latsdrag
5 x 100
3 x 120
3 x 120

Baksida axlar (någon maskin)
5 x 70
5 x 70



Passet börja bra, jäkligt glad för att 120kg återigen kommit upp i bänken, jäkligt surt dock att det varken blev böj eller mark idag, hade planer på att försöka på 145kg igen i böj (med lindor), alternativt 190 i mark, men de båda var att glömma tyvärr, tror inte bara det är att jag är trött i benen, utan tror helt enkelt det är så att jag inte alls lyckats komma tillbak på samma sätt i mark, antligen för att man belastar ben/rygg ständigt. Jag har varit rätt dålig på att köra på lite lättare vikter istället för att helt hoppa över det, det är ju inte så kul, men antligen min enda chans framöver i böj och mark.

Bönne
2006-10-24, 20:44
Träningen fortsätter att kännas bra, att både 145kg i böjen och 122.5kg i bänken kändes så nära, har verkligen motiverat en nu, marken känns förjävlig, men tror den ska komma strax den med.





24/10
Hantelpress (äntligen avancerat till ett par andra hantlar)
6 x 39
5 x 39
5 x 39

Stöt
4 x 60
4 x 65
4 x 60
10 x 50

T-bar rodd
6 x 80
6 x 80
6, 2, 1 x 80


Det blir färre övningar per pass nu, dumt nog kanske, eller kanske inte, får se hur det funkar.




På fredag, så ska jag förmodligen köra mark och då antingen försöka på 190kg (180 klarade förr förra veckan) eller då köra högre reps som jag förut sa att jag skulle försöka börja med i mark, då jag uppenbarligen inte gick bra i från mig där på senaste.

Bönne
2006-10-28, 09:51
Slutade en dag tidigare på grund av att vi hade en cermoni i torsdag (där anhöriga blev inbjudna, har numera en bild där min mamma står med en KSP 90b i anläggning :D), så deltog på ett pass med laget under fredagen.

Var dock på gränsen till för trött för att ens åka till gymmet, men försökte lite, roligare med lite lätt träning än ingen alls.


28/10
Marklyft
3 x 150
5 x 150 (fanns mer, känns som marken kanske kan röra sig någonstanns nu)

Chins
6 x +25
5, 1, ½, ½ x +25 (5 på rad, vila under ett par andetag 1 rep, negativ, två andetag, negativ - ungefär så blev setet)

Bänkpress
2 x 110
2 x 110
2 x 110

Stöt
3 x 70
3 x 70

Bönne
2006-11-01, 17:40
Känner att ens kondition har förbättrats något, skönt, även om den fortfarande är ganska pinsam - detta utan att jag självständigt kört så mycket kondition.


31/10
Stöt
4 x 55
4 x 65
4 x 70

T-bar rodd
6 x 85

DB-snatch (under all kritik gällande rörelse, men en hantel från golv till över huvudet i alla fall, kul övning)
3 x 20
3 x 27
2 x 32





Känt av hur ovig och oexplosiv jag har blivit jämnfört med när jag var 12år, detta har jag tänkt försöka träna tillbaks, så ska bli lite intervallträning åtminstonde en gång i veckan, sedan mer långa och explosiva rörelser på gymmet, fortsätta med att köra stöt regelbundet (jäkligt kul övning, även om ens utförande är under all kriktik) och testa lite fler övningar som snebelastar en.


Första snön föll förresten idag för oss här på P7, jävluskt rå vind också. Sitta uppe på ett lastbilstak och montera antenner var något som färga öron och fingrar vita, men kul med snö!

Bönne
2006-11-05, 19:46
Två pass averkade nu under denna några timmars längre ledighet, lite mark och böj, samt testa lite dips, var längre sedan.


03/11
Bänkpress
3 x 105
3 x 107.5
4 x 105

Marklyft
3 x 160
2 x 165 (känns kanske inte så tungt, men hållningen släpper snabbt)

Chins
6 x +25
4 x +25 (plus två negativa med +25, plus några utan vikt, plus negativa utan vikt)


05/11
Knäböj
6 x 80
1 x 110
1 x 120
1 x 130 (nog inte godkänd, men inte allt för långt i från)

Sedan blev det någon benövning i smithen, stod med fötterna ihop och en bra bit framför stången, tog väldigt bra på hela benen och rumpa.

Dips
3 x +25
3 x +50 (så längre sedan jag körde dips känns det som, men det gick faktiskt, fast jag höll förmodligen lite för brett)

Latsdrag (V-grepp)
3 x 120 (lite tyngre än vanligt, lite slarvigare än vanligt)
3 x 120 (samma här, fast lite värre)


Vikten ligger på 76kg nu ungefär, tänkt att jag ska försöka gå upp lite till åtminstonde, så vikterna på skivstången kan förändras därefter.

Wennerberg
2006-11-05, 23:51
Ser ju skönt ut! Hur känns det på 76kg? Vad tror du du väger efter lumpen?

Bönne
2006-11-08, 20:14
Ser ju skönt ut! Hur känns det på 76kg? Vad tror du du väger efter lumpen?Jag lär stanna där omkring, lite upp ner beronde på hur jobbiga dagar man har, skönt att väga lite ibland, när jag sprang idag, så kändes det hur lätt som helst.


07/11
Stöt
3 x 65
2 x 75 (Nytt PB)
3 x 70

Uppåtlutande bänk (smith)
8 x 90
8 x 90
7½ x 90 (negativ)


Körde inte mer, kände att rygg och ben behövde vila upp sig lite.

Bönne
2006-11-13, 20:59
Träningen fortsätter, även om det just nu känns lite tungt, då jag har haft svårt att sova på senaste, vaknar lätt och har svårt för att somna, länge sedan det var så senast.

Försökte köra ett pass i söndags, körde 2 set á 3 reps på 25 respektive 40kg i dips, innan jag gav upp och bara höll sällskap passet ut. Fick förviso lite träning, då jag bestämt mig för att gå hem på morgonen efter en fest, för att få igång kroppen lite, 3½ km stig igenom äng/skog, då jag gick och käkade kanelgifflar och drack en liter yoghurt, så satte magen igång, när jag hade 2½ km kvar, var jag riktigt skitnödig, hade det inte varit för att det var höst och alla blad var bortblåsta från buskarna, så hade det blivit skogen, men istället gick jag och fick spänna hela vägen hem, riktigt bra träning blev det där (samt 1.6mil på cykel i höstvädret, mysigt).


Hur som helst, så körde jag ett pass på regementet idag istället, inte det bästa, men det funkade.


13/11
Bänkpress
5 x 90
4 x 100
5 x 100 (funkade bättre då jag höll lite bredare)

Latsdrag V-grepp
6 x 100
6 x 110

Drag till hakan med skivstång
6 x 40
6 x 50
6 x 50



Fortfarande träningsvärk i benen, ska försöka springa bort den imorgon.

Bönne
2006-11-18, 16:43
Slutade lite tidigare, så hann delta på träningen med laget i går.


17/11
Mark - Känns fortfarande sanslöst tungt, fan vad jag stör mig.
3 x 160
2 x 165

Kronlyft
3 x 155
2 x 180

Chins
6 x +25
6 x +25 (chinsen börjar nästan kännas riktigt bra igen)

Hantelpress
8 x 36.5
8 x 36.5



Marken känns åt helvete, resten känns OK till bra.

Bönne
2006-11-19, 18:52
19/11
Bänkpress - lite träningsvärk efter hantelpressen i förgår
1 x 110
0 x 120 (nära, kände mig ur form redan på uppvärmningen, så inget jag tar hårt)
1 x 115

Latsdrag med v-grepp
4 x 120
3 x 120

Dips
4 x 50
4 x 50


Sanslös pump i låren efter att ha cyklat (cyklar fortfarande till träningen när jag är hemma, 8 km enkel riktning).

Bönne
2006-11-23, 18:01
Ny kroppsvikt på 76kg, förklaring till ökad kroppsvikt är att det lagas mat i regementets egna nybyggda kök nu, högre kvalité på framför allt köttet och allt har då blivit godare.

Testade en ny övning för baksida lår igår, finnen, helt klart för tjock och svag för den övningen, klara knappt negativa, men något jag ska försöka mig på mer. Kunde inte köra baksida lår på samma vikter som jag brukar i en maskin för baksida lår efter det där i alla fall, så något bör den ha gjort =)

22/11
Stöt (Ökat i stöt!)
3 x 60
3 x 70
3 x 75 (Nytt PB, förut tagit 2 x 75, detta för elva dagar sedan)
2 x 80 (Nytt PB, aldrig tagit 80 förut)

Dips
6 x 50 (nytt pb sedan inryck i alla fall, förut gjort 4 x 50, detta då för fyra dagar sedan, ökningen beror förmodligen lite på teknik,faller ner lite snabbare nu, känns inte det minsta otrevligt någon stanns att gå ner i botten snabbt upptäckte jag)
4 x 50




Slutsats, det kilot/halvkilot jag ökat i kroppsvikt har hjälpte styrkan mycket - hoppas nu bara att böjen eller marken känns lika bra på söndag.

Bönne
2006-11-26, 17:50
26/11
Marklyft
5 x 130
5 x 130
8 x 130 (känns lätt på något sätt, men verkar nästan som det är vaderna som ger upp först)

Bänkpress
2 x 110
1 x 120 (kändes verkligen svintungt, verkar vara påväg ner igen *gah!* )
2 x 110

Chins
3 x +15
4 x +30
3 x +30

Bönne
2006-12-04, 18:02
Hamnat i en svacka nu känns det som, körde ett pass under förra veckan, försökte på två, men det gick verkligen åt skogen, så körde bara på med lätta vikter bara för att, inte lönt att skriva ner.

Känns fortfarande lite smådåligt, men ska inte lika dåligt i alla fall, testade att väga mig och då vägde jag 74.6, dvs ner 1½kg sedan jag senast vägade mig, detta dock inte med flit, förmodligen anledningen till svackan, tror det är tjänsterna vi haft senaste dagarna då vi tvingats att äta frystorkat som orsakat viktnedgången.

3/12
Bänkpress
3 x 100
1 x 110
1 x 115
1 x 117.5
1 x 110

Marklyft
5 x 110
5 x 150 (kändes ju bra att det åtminstonde gick)

Chins
3 x +15
3 x +35
3 x +35

Bönne
2006-12-16, 21:38
Blivit lite dåligt med träningen på senaste, kört väldigt lätta pass, så inget jag har skrivit ner.


Dock ligger jag i en svacka nu och inget känns särskilt bra.

Blandade lyft sedan den 3e december till idag.


Stöt
3 x 70
3 x 70 (känns fortfarande kasst)

Chins
6 x +20
6 x +20

Mark
0 x 180 (kunde knappt rubba skitet)

Bänkpress
1 x 117.5




Bänkpress resultatet är från en liten lokaltävling inom klubben som gick idag, kom på en tredje plats, 9 deltagare. Vägde 76.7kg, lite mer än jag trodde, men inget negtivt med det, snarare tvärtom.

Bönne
2006-12-20, 14:24
Gått neråt med träningen och blivit mindre av den på senaste, men tror det kan ta sig en vändning nu.

18/12
Stöt
4 x 70 (kändes klart bättre än de två tidigare passen)
1 x 80 (försökte på en 2e, frivändningen gick bra, pressen misslyckades)

Hantelpress
5 x 40
4 x 40


Då jag under passet körde bencurl hände nog något i knäväcket, kände inget direkt, inget alls, men när jag skulle ta av mig kängorna dagen efter så kändes det verkligen, förhoppningsvis inget som kommer stanna och förstöra.

Brooklyn
2006-12-20, 16:46
omg, gör du dips med 50kg extra? *drool*

sunkan
2006-12-20, 18:44
P7 i skåne alltså. Undra om det är hos er jag har min slutövning i juni?

Bönne
2006-12-23, 18:07
omg, gör du dips med 50kg extra? *drool*Det är mindre än det låter.

P7 i skåne alltså. Undra om det är hos er jag har min slutövning i juni?Det är i Malmö slutövningen ska äga rum, vet inte exakt vart i Malmö dock. Men tillhör du P4 så är det med oss skulle jag tro =)




Känt mig rätt krasslig sedan i måndags, så har inte tränat förrens igår (fredags), var så sugen på det, så blev ett snabbt pass, men tog det lugnt då jag var sjuk (kan ju inte träna förrens den 26e sedan då jag firar jul i Sthlm).

22/12
Stöt
2 x 50
1 x 65
1 x 75
1 x 75

Hantelpress
5 x 40
5 x 40


Under kompletteringsövningarna, så kördes bland annat bencurl och knäväcket kändes då helt 100.

sunkan
2006-12-23, 18:14
Det är mindre än det låter.

Det är i Malmö slutövningen ska äga rum, vet inte exakt vart i Malmö dock. Men tillhör du P4 så är det med oss skulle jag tro =)






Näe men I19 boden:D våran slutövning är iaf i malmö i slutet av juni:) då kanske jag är med mot er alltså

Bönne
2006-12-23, 18:29
Näe men I19 boden:D våran slutövning är iaf i malmö i slutet av juni:) då kanske jag är med mot er alltsåI19 skulle väl kriga mot våran kokpersonal, mer vet jag inte.


Nä, men det stämmer nog, kan bli kul =)

sunkan
2006-12-26, 10:52
I19 skulle väl kriga mot våran kokpersonal, mer vet jag inte.


Nä, men det stämmer nog, kan bli kul =)

hah:laugh:

andyasson86
2006-12-29, 12:02
Förmodar att detta är Björns journal=)

Jävla starkt av dig att träna, ändå så pass mycket under lumpen. Jag lyckas bara ta mig till gymet max 2ggr/veckan, och jag gör inte ens lumpen haha!

Bänken ser ju bra ut. Mark o böj kommer så fort du slutar med all jävla konditionsträning=)

Ha d gött

/Andreas

Bönne
2006-12-29, 12:59
Förmodar att detta är Björns journal=)

Jävla starkt av dig att träna, ändå så pass mycket under lumpen. Jag lyckas bara ta mig till gymet max 2ggr/veckan, och jag gör inte ens lumpen haha!

Bänken ser ju bra ut. Mark o böj kommer så fort du slutar med all jävla konditionsträning=)

Ha d gött

/AndreasHehe, jag får hoppas att böjen och marken kommer tillbaks då =)

Jag och några har snackat om att leka lite med däcket i början av januari, du borde hänga på =)


27/11
Bänkpress
2 x 100
2 x 110
2 x 110
1+neg x 115

Kabelrodd
5 x 80
5 x 100
5 x 100

Dips
5 x +25
5 x +45
4 x +55

Stöt
3 x 65
3 x 65

andyasson86
2006-12-29, 13:57
Hade varit skoj, hur länge har du ledigt från militären?

Tvivlar iof på om jag överhuvudtaget kan välta det i nuläget=)



Hehe, jag får hoppas att böjen och marken kommer tillbaks då =)

Jag och några har snackat om att leka lite med däcket i början av januari, du borde hänga på =)


27/11
Bänkpress
2 x 100
2 x 110
2 x 110
1+neg x 115

Kabelrodd
5 x 80
5 x 100
5 x 100

Dips
5 x +25
5 x +45
4 x +55

Stöt
3 x 65
3 x 65

andyasson86
2006-12-29, 14:03
Kommer vara nere i höllviken lite mer nu, ska börja boxas ett par dar i veckan - vill göra nått annat än att bara lyfta..

Så då kan jag ju passa på att välta lite däck också, antingen innan eller efter..

Wennerberg
2006-12-29, 14:54
När fan muckar du? Jag vill bli bra i ryggen*grr*

Bönne
2006-12-31, 15:42
När fan muckar du? Jag vill bli bra i ryggen*grr*21e Juni, fast kanske söker till NBG så då blir det ingen direkt Muck =p

Hur går det med din kota i ryggen? Kan du inte hänga dig i ett chinsräck lite eller köra jävligt våldsamma latsdrag?



Dagens pass och årets sista;
31/12
Knäböj
2 x 105
1 x 115
1 x 125
1 x 125
1 x 125 (känns som jag har blivit starkare i benen, men ändå går böj inte bättre, kört för lite böj och istället bara kört benspark etc)

Bänkpress
4 x 100
1 x 110 (lätt)
1 x 110 (lätt)

Stöt
1 x 75
3 x 65
2 x 70

Bönne
2007-01-05, 20:22
Fått något skit i halsen nu, vet inte riktigt vad det är, så var bara social och passa en lagpolare istället på onsdagens bänkpass. Men idag fick jag någon hostmedicin så kunde köra hårt igen =)

05/01
Bänkpress (passa på det då jag kom lite tidigt och en redan börjat)
2 x 110
1½ x 115 (nästa att jag fick den sista)

Marklyft
3 x 150
1 x 175 (kändes mycket lättare än förra veckans 170 kändes)
1 x 175

Stöt
3 x 55
3 x 65
3 x 75 (inte så tungt faktiskt)

Chins
4 x +25 (utan dragremmar, tänkt sluta med dem nästa helt nu)

Latsdrag (v-grepp)
5 x 100
5 x 110
4½ x 120 (utan remmar, kändes bra)

Bönne
2007-01-08, 19:51
Slut på ledigheten och tillbaks till regementet nu. Varit kul att träna lite på hemmaplan, träningen har gått lite bättre än vanligt tror jag.


08/01
Hantelpress
6 x 39
4 x 42.5
4 x 42.5
3+neg x 39

Dips
5 x +25
5 x +35
5 x +45

Knäböj
4 x 90
1 x 120
1 x 130
1 x 130
1 x 130

Kabelrodd
6 x 90
10 x 80
10 x 80



Fortfarande inte helt frisk, men kändes som ett OK pass.

Bönne
2007-01-12, 18:08
13/01
Stöt
3 x 65
3 x 75
1 x 80
1 x 80 (lätt)
0 x 85
0 x 85 (ska försöka igen nästa vecka, tror att det ska gå då)

Chins (utan remmar nu, ska skippa remmar helt framöver hade jag tänkt)
6 x +20
4 x +25

Dips
5 x 25
4 x 45
3 x 45

Bönne
2007-01-16, 19:08
15/12
Knäböj
3 x 110
3 x 110
3 x 110 (lätt, men utan pass, så feg)

Hantelpress
5 x 39
5 x 39

DB-snatch (under all kritik gällande rörelse, men en hantel från golv till över huvudet i alla fall, kul övning)
2 x 34
2 x 34
3 x 34

T-bar rodd (minns inte vad vikten är på själva "armen", räknar på 10kg)
8 x 70
10 x 70



OK pass, kände mig i rätt bra form, håller det i sig så ska nog 85kg funka i stöt till nästa pass (förhoppningsvis i morgon eller övermorgon).

Bönne
2007-01-17, 21:37
Skrev fel datum angånde förgårdagens pass, 15/01 ska det så det så klart stå, inte 15/12.

17/01
Stöt
2 x 70
2 x 70
1 x 85 (PB, kändes bra och inte allt för tungt)
0 x 90 (pressen misslyckades)

Latsdrag V-grepp
6 x 100
6 x 110
4 x 115

Dips
5 x 25
4 x 50
4 x 50

Bönne
2007-01-20, 16:43
20/01
Bänkpress
3 x 100
1 x 110
1 x 115
1 x 110

Knäböj
3 x 100
1 x 120
1 x 120
3 x 100
3 x 100
3 x 100

Chins
5 x +15
5 x +20
3 x +35

Bönne
2007-01-25, 21:44
22/01
Stöt
3 x 75
2 x 80
2 x 80

Hantelpress
5 x 40
5 x 40


24/01
Marklyft
2 x 160
1 x 180
1 x 190 (det gick, trodde jag inte, utan bälte också)

Dips
5 x +25
5 x +50
5 x +50

DB-snatch (under all kritik gällande rörelse, men en hantel från golv till över huvudet i alla fall)
3 x 34
5 x 34
5 x 34

T-bar rodd
6 x 70
7 x 70 (inte så tungt, men jag var lat)

Bönne
2007-01-28, 14:48
28/01
Knäböj
3 x 90
2 x 120
3 x 120

Bänkpress
1 x 110
1 x 115
1 x 120

Stöt
3 x 75

Chins
5 x +25
5 x +25

Chins med supinerat smalt grepp (pull-up eller vad det kallas)
4 x +40

Bönne
2007-02-04, 19:01
04/02
Inte det vanliga passet, köra omgång 1 i serien. Åkte med klubben ändå upp till Göteborg för att göra detta, mest för att stödja de andra lyftarna och se några tungviktare.

Men för att få ut lite mer av den, så testa jag hur mycket vätska jag kunde tappa på ett dygn, så slutade dricka/käka (bortsett från tre biffar, lite kaffe och några snappsar på kvällen) på lördagen, börja med kroppsvikten 77.7 och när det var dags att väga in på söndag förmiddag vägde jag 73.7 =)

Så 4 kilo bort på ett dygn, utan att det kändes nämnvärt jobbigt/hämnande.

Knäböj
125kg, efter att ha haft en ingång på 100kg (hade inte en aning om hur det skulle kännas i varken böj eller bänk) och fått 120kg underkänt (våvla till i botten)

Bänkpress
120kg, nio vita lampor

Mark
200, nio vita lampor

Bönne
2007-02-23, 19:12
Haft ett litet uppehåll nu, ofrivilligt sådant dock, fältveckor, hjälpte till på en tävling på mitt gym under en ledig helg och lite lathet. Men under veckan så drog jag igång lite igen med korta pass, drog lite mark och så, men blir hårt igen kommande vecka.

Men jag har åtminstonde åstadkommit något vettigt denna veckan, nämligen åkt Vita Blixten (försvarets längdåkningsskidor (från 1907)), kändes jäkligt manligt, många tusen som slitigt runt i Kronans tjänst på dem, kul att kunna säga att man gjort det nu i alla fall =D

http://www.geting.se/image.php/28732-DSC0570.jpg (http://www.geting.se/viewimage.php?image=28732-DSC0570.jpg)

Bönne
2007-03-02, 15:52
Sådär, första riktiga passet på väldigt länge.

02/03
Bänkpress
3 x 80
3 x 100
2 x 110
1 x 115

Knäböj
3 x 110
3 x 110
3 x 110 (måste tvinga mig iväg från så låga vikter, så kommer inte att köra på under 120 i fortsättningen)

Chins
6 x +25
6 x +25
5 x +25

Bönne
2007-03-04, 15:18
04/03
Marklyft
3 x 120
2 x 160
1 x 170

Latsdrag (smalt grepp)
5 x 100
4 x 120

Dips
5 x +25
5 x +45

Bönne
2007-04-06, 19:13
Fält och sjukdom har kommit ivägen för senaste veckornas träning, men har faktiskt tränat styrka två gånger och kondition en gång.

Tappat en del styrka, hela kroppen, vikten ligger på 75kg (diet där hälften av allt som äts är godis, blivit för lat för att äta riktigt).

Bör komma något vettigt pass strax.

Bönne
2007-04-30, 18:13
Övningar som har omöjliggjort träning, men nu fick jag en liten lucka där jag hann uträtta en del saker och fick tillfälle att träna.

Nästan en månad sedan förra passet, men ändå kändes det inte så kasst, hade i alla fall bra tempo när jag cykla till och från gymmet =p

30/04
Stöt
5 x 50
5 x 65
3 x 70
3 x 75

Benspark
6 x hela
6 x hela
5 x hela

Chins
5 x +15kg
5 x +25kg
4 x +30kg
3+1 x +30kg

Hantelpress
5 x 33
4 x 39



Nästa pass kommer igen om kanske 2 veckor.

Bönne
2007-05-26, 12:35
Också nästan en månad senare, dock kört en gång mellan här, men blivit lite mer kondition.

MUCK om 26 dagar.

26/05
Marklyft - inte kört marklyft på strax 2 månader
1 x 100
1 x 100
1 x 130
1 x 130
1 x 150
1 x 150 (kändes inte maxtungt, men kändes ändå tungt)

Chins
5 x bw
5 x +15
5 x +20
5 x +20

Bänkpress - ännu längre sen än marklyft...
5 x 50
5 x 80
3 x 100


Fick bli ett minipass, hade bråttom.
Ska ut på ytterligare en övning nu, så det det ett kort uppehåll sedan kanske man kan ha tillfälle att börja igen.

Bönne
2007-06-17, 09:49
11/06
Benspark
6 x full mag
6 x full mag

Hantelpress
6 x 34
4 x 40
4 x 40

Hantelrodd
9 x 52 (h&v)
9 x 52 (h&v)

Dumbbell snatch
5 x 24
3 x 34
3 x 34


14/06
Stöt
3 x 50
3 x 70
2 x 80

Chins
5 x +25
5 x +25

Bönne
2007-06-23, 09:27
MUCK!

Där med också slut på denna journal.

Till er som skall komma att göra lumpen, så kan jag säga att det visst går att träna under tiden man ligger inne, dock kommer man att vara trött många gånger och då gäller att man har vilja. Samt ofrivilliga träningsupphåll när man bor ute i skogen, vilket man gör en del, speciellt på slutet.

Maten (på p7) är dock bristfällig, dålig kvalité (främst på köttet), är man den som oroar sig för proteinintaget, så är proteinpulver ett måste.

Och lumpen i allmänhet då, jo visst är den värd att genomföra, men inte mer än så, men träffat jäkligt kul folk, många märkliga, vissa man avskyr, men främst bra folk.

För er som lätt blir understimluerade, så ska jag varna för att allt är överpedagogiskt, hela tiden, samt att det ofta är en massor av väntan. Jag var enormt understimulerad större delen av värnplikten...