handdator

Visa fullständig version : Nytt schema för bradpitlookalike, va tycks?


Brooklyn
2006-08-10, 11:59
hade nu tänkt att lägga upp ett nytt schema då mitt knä äntligen är fit for fight! tänkte lägga upp det på 4 dagar men skulle behöva tips på övningar, hade även tänkt börja med marklyft + knäböjj (övningar som jag aldrig har utfört)

såhär ser det iaf ut hittils, men jag vill ha massive kritik och tips!!

Bröst
bröst+bic (eller tric?)
bänk 5set
snebänk/sneflyes 3set
flyes 3set

Biceps
stående curls 3set
conccurls 3set
bicstång 4set

Axlar
stående framåtböjda hantellyft 3set
stående militärpress 4set
sittande axelpress 3set

Triceps
pushdowns 3set
kickbacks 3set
tips på till övning?

Ben
knäböjj
benpress
vadpress

rygg
marklyft
vlots med smalt handtag 3set
sittande kabelrodd 3set
hantelshrugs 3set

mage
tips?!


här är vad jag tror är "bra" övningar, (har inte så stor koll) va tror ni om setantalen?, och hur många reps ska jag köra? brukar ligga på 8 i princip varje övning.

tips!?
bifogar även en rolig bild :naughty:

shibi
2006-08-10, 12:04
Kan tyvärr inte säga nåt om schemat, men måste bara säga att du är verkligen på god väg att få den kroppen. Väldigt lik tycker jag.

Brooklyn
2006-08-10, 12:05
Kan tyvärr inte säga nåt om schemat, men måste bara säga att du är verkligen på god väg att få den kroppen. Väldigt lik tycker jag.
mm, det är väl magen som släpar efter rejält, magmuskulaturen har alltid varit den svåraste :S

Robbin
2006-08-10, 12:17
Är det jag som är dum i huvudet eller har du inte ens skrivit upp något shcema? Du har ju bara skrivit upp en massa övningar? Eller ville du ha hjälp att lägga upp hela schemat?

Tolvtin
2006-08-10, 12:20
Lite plattare bröst och kanske anningen större armar lite mindre bf så rutorna kommer fram mer, sen är du där ;)

Robbin
2006-08-10, 12:23
Angående övningarna ser det överlag bra ut, jag skulle varierat med hantelpressar på bröst också. På triceps skulle jag lagt till tricepspress av något slag, typ liggande runt huvudet. Mage så kan du köra tex benlyft, crunches, sittups, diverse magmaskiner, crunches i sån där gaysnörmaskin osv. Fast vill du se ut som brad på bilden så borde du bara köra mage i något år eller något och sen deffa ner dig, du ser ut att ha tillräckliga bröst och armar redan. Raka bort håret på magen också och glöm inte ciggaretten.

Brooklyn
2006-08-10, 12:28
tack för hjälpen Robin, nja pitten i fightclub är ju inte mitt mål direkt, jag la in bilden för plojj bara, målet är väl att bli större, överallt! *flex*
och sen lite tips på hur jag ska lägga upp schemat, vilka dagar man ska köra vilka muskelgrupper, tex om jag ska köra bröst/bic eller bröst/tric? u got the point ;)

MilkmaN
2006-08-10, 12:45
Ska du träna 4 dagar är följande rätt trevligt:

Armar + Underarmar
Ben + mage
Bröst + Axlar
Rygg

Det du har skrivit upp så tycker jag att det är roligt att du har 2 övningar för Ben, 1 för vader och 3 för biceps.

Mer benövningar! Hacksquat, raka mark, finnen, frontböj, benspark, lårcurl.

Sedan 2-3 vadövningar. Du vill INTE sitta i den sitsen som många här på brädan gör, med minimala vader tack vare lam vadträning i början på karriären som de nu får ta igen med monsterpass.

Robbin
2006-08-10, 12:45
och sen lite tips på hur jag ska lägga upp schemat, vilka dagar man ska köra vilka muskelgrupper, tex om jag ska köra bröst/bic eller bröst/tric? u got the point ;)

Finns nog nästan lika många upplägg som det finns tränande, själv kör jag halvkroppspass nu. Alltså överkropp/underkropp. Så då kör jag ju alla muskler på överkroppen på samma pass, och likadant för underkroppen.
Du skulle även kunna köra vad jag tror kallas "drag-press-upplägg". Alltså de muskler du tränar genom att pressa kör du tillsammans. Bröst,axlar, triceps. Och de muskler du tränar genom dragövningar kör du tillsammans rygg,biceps. Sen kör du ben på en egen dag.

Sen har jag även tränat med mer splitt, nästan en muskelgrupp per träningspass. Exempel:
Bröst
Rygg
Axlar
Ben
Triceps, biceps

Tipset jag ger dig är att känna efter hur du tycker det känns bra att träna.

Brooklyn
2006-08-10, 12:50
låter grymt.
tack för hjälpen :)

L-Sami
2006-08-10, 13:43
Dips med vikt på triceps dagen...

polaren
2006-08-10, 14:04
Liggande tricepsextensions, smalbänk, dips är tips på tricepsövningar där du kan lasta på ordentligt :)

kickbacks och pushdowns räcker inte för att få saftiga triccor

jewzie
2006-08-10, 15:12
Triceps-kickbacks i cabelcrossen rockar fett. Min triceps hade bonge flera dagar sist jag körde. Kan tillägga att jag kört den i ca 1 år och alltid fått samma sköna träningsverk :thumbup:

Annars så är smalbänk en grym övning. Men tyvärr så har man inga polare (virrelan) som orkar passa/köra den så man blir tvungen att antingen köra själv eller att köra någon annan övning. :D

virrelan
2006-08-10, 15:16
Annars så är smalbänk en grym övning. Men tyvärr så har man inga polare (virrelan) som orkar passa/köra den så man blir tvungen att antingen köra själv eller att köra någon annan övning. :D
LOL *whatever*