handdator

Visa fullständig version : Atreo`s rehab/nya liv.......


atreo
2006-08-10, 10:30
Kul att ni valde att läsa detta !
Vet inte riktigt vad jag ska skriva här men kan ju alltid börja med en liten livs historia !

26 År
182 cm lång
75 Kg

Får väll börja med att berätta vaför man har börjat att träna.
Sommaren 2000 så var jag med om en svår mc- olycka som resulterade i nästan en amputerad vänster underben. " När jag vaknade till efter smällen med lastbilen så låg jag på rygg och kunde se undersidan av skon.. så de va ju ingen vacker syn..
Så man hade inte något val än att ligga där och invänta ambulansen samt att lastbil`s chaffisen fick knyta sin tröja runt mitt lår för att stoppa blödningen ! "

Nu när allt är klart med operationer m.m Så har man kommit rätt lindrigt undan med tanke på att man tömde mas på allt blod.
................................................

Lista över skavanker man har nu.

90 Grader`s rörlighet i vänster knä
Saknar korsbanden i knäet
Saknart yttre ledbandet i knäet
Stel opererad fot led
Nerv tråden av sliten som går på utsidan av benet " Ingen känsel på framsidan på underbenet "
Transplantation av båda Latissimus Dorsi till benet !
Samt transplantation av blod kärl från höger ben till vänster....
& sisst men inte minst har dom tagit ben mjöl från bekenbenet för att stimulera ny tillväxt av skellet på vänster benet !
ps... De sisst nämda kan jag bara säga fyfan för dom som behöver göra de.... ! Värsta jag har varit med om ! Tur att dom tog det från 2 ställe på 2 olika gånger !
O sen har jag väll typ hur många ärr som helst och ett par tusen stygn men som är bort plockade nu.

Så ja där har ni nu en lite själv bio av mig !

------------------------------
Har tränat nu sen mitt av januari -06
Tyvärr kan jag e dom svenska namnen på alla övningar
Vikterna är från det senaste passet

Mån - Ben, Mage

Benpress i maskin = 8,8,8,8 på 190Kg
Leg Extension = 8,8,8,8 på 35 Kg Tyvärr så känns de och låter det som man käkar knäckebröd i knäet med denna övningen ! " Brosket som håller på att ge upp" Men de e bara tutta och köra.
Baksida lår i maskin = 8,8,8,8 40 Kg Lite svårt när man inte har full rörlighet i knäet.


Tis - Vila

Ons - Rygg & Bröst

Rygg
Rodd = 8*8*8*8 50 Kg har ju sin förklaring = )
Front pulldown = 8,8,8,8 tror de va 50 kg här med !
Länd ryggen

Bröst
Hantel press = 8,8,8,8 +-3 på den sissta 20,5 Kg
Standing fly = 8,8,8,8 25 Kg men på den sissta får jag gå ner på 20 kg
Dessa brukar ge mig fin träningsvärk.
Ibland slänger jag in bänkpress där jag försöker köra så många 8:or på 50 Kg.

Tors- Vila

Fre - vila

Lör Axlar,Biceps/triceps

Ja som ni kanske har förståt så är jag inte en biff direkt men e på väg sakta men säkert. Får hoppas på de i allafall !

Ser till så att jag äter Frukost, mellanmål, Lunch , Mellanmål, Middag,
Samt att jag ligger runt 150+ gram protein omdagen !

Ni får gärna kommenter man lära sig så länge man lever.....

//
Jonas

atreo
2006-08-15, 12:42
15/8
Dagen efter ben passet...

Efter 4 dagar av konstant regnande så var jag inte direkt på hugget för ett super tungt ben pass.

Benpress = 80kg/10 130kg/10 150kg/10 170kg/10 känns bra att jag palla med det med tanke på humöret va inte på Top..
Curlbaksida lår 20/10 25/10 30/10 30/10

Sen ett försök till att köra knäböj.... Gick så där.. Man är inte av den grova kalibern så man får rätt ont av stången.
-------------------
Magen

Lutande bänk. 5kg/20 10kg/15 10kg/10 10kg/10
Benlyft 15 st / 15st / 10st / 10st
Knä till bröst 15st / 15st / 10st / 10st

Nu i skrivande stunden så känns magen som om jag har blivit överkörd så dagen blev ett bra dag trots allt !!

// Jonas

atreo
2006-08-17, 06:49
Ons 16/8

Rygg & Bröst !

Rygg

Är de bara jag eller har alla någon muskel grupp som man bara känner " ja fy fan va skönt de känns " Så känns de i allafall för mina rygg övningar !

Drag till bröst = 30/8 35/8 40/8 35/8

T-Bar = 30/8 45/8 50/8 50/8, Känner att jag klara vikten utan problem, men det är skit jobbigt att hitta balansen för denna övningen tycker jag.

En hands rodd= 15/8 20/8 25/8 20/8 Känns fint men vrid kroppen och tar hjälp med axel/skuldran när det blir för tungt..

Ryggresningar= utan vikt /8 5/8 10/8 10/8


Bröst

Bänkpress= 50/8 50/8 Ps.60/7 55/8 med hjälp

Dips= Hehe korkad att försöka sig på denna efter "Tungt " bänk pass Klara bara 3 st

Cable cross over= 15/8 20/8 25/8 20/8

Trött som bara den ! Tror att bänkpressen tog för mycke kraft utan att jag riktigt känner av att jag har tränat bröst idag !!

Men ryggen den känns riktigt bra ! Och jag mår som en spillekråka......

// Jonas