handdator

Visa fullständig version : Nå, hur röstar ni i valet?


Sidor : [1] 2 3 4

Scratch89
2006-08-09, 19:59
Maktmissbruk (http://www.maktmissbruk.se)

tossefar
2006-08-09, 20:01
Är du ens gammal nog att rösta?
Vad menar du med att länka till en tecknad skitsida? Vad ska vi diskutera?

Löjtnant Blank
2006-08-09, 20:03
Är du ens gammal nog att rösta?
Vad menar du med att länka till en tecknad skitsida? Vad ska vi diskutera?
:thumbup:

Pudzianovski
2006-08-09, 20:04
Är du ens gammal nog att rösta?
Vad menar du med att länka till en tecknad skitsida? Vad ska vi diskutera?

Läs om gör rätt.

Ryska_raketen
2006-08-09, 20:04
Jag röstar på emo scratch

tossefar
2006-08-09, 20:05
Läs om gör rätt.
Vad ska jag läsa? Jag läste på länken att Östros höjer skatter för att kunna ta över folks hus själv. Inte ens jag är så cp.

Yankeee
2006-08-09, 20:06
Det är såna här saker som gör att man inte vill rösta på m.

Scratch89
2006-08-09, 20:06
Är du ens gammal nog att rösta?
Vad menar du med att länka till en tecknad skitsida? Vad ska vi diskutera?
Har du ens tittat igenom sidan?

Pudzianovski
2006-08-09, 20:06
Vad ska jag läsa? Jag läste på länken att Östros höjer skatter för att kunna ta över folks hus själv. Inte ens jag är så cp.

"Nå, hur röstar ni i valet?"


Det var frågan. Den kanske var svår att förstå?

Scratch89
2006-08-09, 20:07
Det är såna här saker som gör att man inte vill rösta på m.
För att lugna dig; det är MUF som står bakom sidan, tror jag. Inte M.

Allan
2006-08-09, 20:07
Osmakligt.


allan

Scratch89
2006-08-09, 20:08
Jag röstar på emo scratch
Jag är inte EMO. ;)

Yankeee
2006-08-09, 20:08
För att lugna dig; det är MUF som står bakom sidan, tror jag. Inte M.

Precis och de gör ingen nytta som vanligt.

Scratch89
2006-08-09, 20:08
Osmakligt.


allan
Visst är det lite pubbe-vrål, men har vi inte hört lika mycket, eller ännu mer från andra sidan?
Vad är det som är fel i propagandan?

Hades
2006-08-09, 20:10
Tycker det är lite intressant att 99% av alla moderater lägger ner all sin energi på att smutskasta andra partier istället för att komma med något konkret själva.

Yankeee
2006-08-09, 20:11
Tycker det är lite intressant att 99% av alla moderater lägger ner all sin energi på att smutskasta andra partier istället för att komma med något konkret själva.

Vilket oppositionsparti gör inte det?

akAn
2006-08-09, 20:11
någon som sett socialdemokraternas förvridna propagandafilm? DÄR kan man snacka om att smutskasta andra partier

http://val.ssu.se/

Yankeee
2006-08-09, 20:14
någon som sett socialdemokraternas förvridna propagandafilm? DÄR kan man snacka om att smutskasta andra partier

http://val.ssu.se/

Orkade till andra meningen "saldot på privatkontot avgör vem som ska lyckas...".

Det förvånar mig fortfarande att folk är så dumma att de går på sådant.

tuben
2006-08-09, 20:15
Jag röstar på emo scratch

hahaha ruski rocketski :hbang: :laugh:

Hades
2006-08-09, 20:17
Vilket oppositionsparti gör inte det?
Alla gör det givetvis i någon utsträckning, men mina egna iaktagelser säger att moderater är extremt dåliga på att lägga fram några egna sakliga argument. Det brukar låta ungefär "ja, det är i alla fall inte ett jävla dugg bra som det är nu". Och sen är det slutdiskuterat, utan att det förklaras vad som ska ändras och hur.

Scratch89
2006-08-09, 20:18
Orkade till andra meningen "saldot på privatkontot avgör vem som ska lyckas...".

Det förvånar mig fortfarande att folk är så dumma att de går på sådant.
Det intressanta är ju att det är sossarnas politik som gör att folk desperat försöker köpa sig förbi alla hinder. Se på Persson och hans höftledsoperation...

LadyG
2006-08-09, 20:18
Finns det verkligen folk som bryr sig längre?

När det enda debatten består av är pajkastning tycker jag den är fullständigt ointressant.
Jag är fullständigt ointresserad av juvenilt fingerpekande och jag vill inte offra tid på att lyssna på hur man skyller på varandra för att saker och ting inte blev bra.

Jag vill veta vad partierna tänker göra för att bekämpa inflationen, hur de ska hantera det sjunkande stödet till idrottsföreningarna, hur de ska förbättra barnomsorgen för både barn och personal och vad de tänker göra åt den dolda arbetslösheten. Jag vill veta vad de tänker göra själva, inte vad de tycker att motståndaren gör fel.

Scratch89
2006-08-09, 20:18
Alla gör det givetvis i någon utsträckning, men mina egna iaktagelser säger att moderater är extremt dåliga på att lägga fram några egna sakliga argument. Det brukar låta ungefär "ja, det är i alla fall inte ett jävla dugg bra som det är nu". Och sen är det slutdiskuterat, utan att det förklaras vad som ska ändras och hur.
Återigen, MUF MUF MUF, inte Moderaterna. Att MUF agerar underdog på alla håll, precis som SSU eller UV är väl ingen nyhet?

Yankeee
2006-08-09, 20:19
Alla gör det givetvis i någon utsträckning, men mina egna iaktagelser säger att moderater är extremt dåliga på att lägga fram några egna sakliga argument. Det brukar låta ungefär "ja, det är i alla fall inte ett jävla dugg bra som det är nu". Och sen är det slutdiskuterat, utan att det förklaras vad som ska ändras och hur.

Har du några konkreta exempel?

Scratch89
2006-08-09, 20:22
Sen tycker jag att som opposition har man rätt att klaga. Sossarna lovade massor av saker både 98 och 02, hur mycket har hänt, egentligen?
Jag tycker det är värre att sitta på det sjunkande skeppet och desperat vråla "Men tänk hur mycket värre det blir om ni röstar på dem?!", då man inte har kunnat bevisa huruvida ens ideologi fungerar i praktiken.

LadyG
2006-08-09, 20:24
Tror du M & co hade lyckats bättre, och hur? Eller kan du bara klaga?

Bronkitkorv
2006-08-09, 20:26
Inte tänker jag rösta på jävla skitmoderaterna efter jag sett den där jävla sidan i allafall...

Scratch89
2006-08-09, 20:26
Tror du M & co hade lyckats bättre, och hur? Eller kan du bara klaga?
Ja, det tror jag. Sänka skatterna, öka friheten och minska förtrycket på mig som individ.

Jag kan inte bara klaga, har du inte läst några andra inlägg av mig?

Davil
2006-08-09, 20:26
Finns det verkligen folk som bryr sig längre?

När det enda debatten består av är pajkastning tycker jag den är fullständigt ointressant.
Jag är fullständigt ointresserad av juvenilt fingerpekande och jag vill inte offra tid på att lyssna på hur man skyller på varandra för att saker och ting inte blev bra.

Jag vill veta vad partierna tänker göra för att bekämpa inflationen, hur de ska hantera det sjunkande stödet till idrottsföreningarna, hur de ska förbättra barnomsorgen för både barn och personal och vad de tänker göra åt den dolda arbetslösheten. Jag vill veta vad de tänker göra själva, inte vad de tycker att motståndaren gör fel.
:thumbup:

Scratch89
2006-08-09, 20:27
Inte tänker jag rösta på jävla skitmoderaterna efter jag sett den där jävla sidan i allafall...
Varför inte?

shibi
2006-08-09, 20:33
någon som sett socialdemokraternas förvridna propagandafilm? DÄR kan man snacka om att smutskasta andra partier

http://val.ssu.se/

Jag mådde illa av att se den filmen.

Gandalf
2006-08-09, 20:33
Jag röstar inte alls ligger hellre hemma i soffan.
Borgarna vill göra allt sämre för arbetarna snabbt medans Socialdemokraterna och deras svans Vänsterpartiet vill försämra för arbetarna långsamt så vad har man att rösta på om man är en arbetare?
Valet kommer att vinnas lätt av Sossarna eftersom dom gånger som borgarna haft makten så har dom ju kört Sverige i botten och inget säger ju att dom skulle lyckas bättre denna gång.

rQx
2006-08-09, 20:33
Tyckte sidan var nice ;)

Scratch89
2006-08-09, 20:34
Tyckte sidan var nice ;)
Var du ironisk nu? Var det inte du som var aktiv ungvänstrare?

Allan
2006-08-09, 20:36
Ja, det tror jag. Sänka skatterna,.....

Men Reinfeldt tog ju avstånd från den politiken under partikongressen 2005, när han spolade ner Bo Lundgren, Hökmark, Per Bill och Westerberg - hela den s k bunkerhögern - i toaletten. Det nya arbetarpartiet, vi älskar kollektivavtal etc??? MUF var ju skitförbannade på Reinfeldt då....


allan

Yankeee
2006-08-09, 20:36
Valet kommer att vinnas lätt av Sossarna eftersom dom gånger som borgarna haft makten så har dom ju kört Sverige i botten och inget säger ju att dom skulle lyckas bättre denna gång.

Återigen visar du din okunskap.

skaparn
2006-08-09, 20:37
MUF...
SSU...
Vilka sällskap.

Det som skiljer dom är att MUF i många fall har rätt, medan SSU har kroniskt fel. Den enda ungdomsförbundsaktive idag jag har respekt för är Fredrik Federley.

LadyG
2006-08-09, 20:39
Ja, det tror jag. Sänka skatterna, öka friheten och minska förtrycket på mig som individ.

Jag kan inte bara klaga, har du inte läst några andra inlägg av mig?

Nej, det kan jag inte påstå. Inget som jag kommer ihåg iaf.

Skattesänkningar måste finansieras på något sätt, så var skulle du dra ner kostanderna någonstans?

"Öka friheten" låter bra, kan du specificera lite mer exakt hur du hade tänkt dig denna frihet? Kan du samtidigt definiera "förtryk" lite närmare?

Scratch89
2006-08-09, 20:41
Men Reinfeldt tog ju avstånd från den politiken under partikongressen 2005, när han spolade ner Bo Lundgren, Hökmark, Per Bill och Westerberg - hela den s k bunkerhögern - i toaletten. Det nya arbetarpartiet, vi älskar kollektivavtal etc??? MUF var ju skitförbannade på Reinfeldt då....


allan
Vart vill du komma?

Trance
2006-08-09, 20:42
Det intressanta är ju att det är sossarnas politik som gör att folk desperat försöker köpa sig förbi alla hinder. Se på Persson och hans höftledsoperation...

Alla idiotiska MUF-miffon som tar upp höftledsoperation har gjort att jag inte kommer rösta på Moderaterna längre, blir så jävla irriterad på det. Ännu värre är all barnsligt gjorda propagandafilmer. Men eftersom SSU är lika jäkla illa så gör jag inte en helomvändning.

Jag kommer nog rösta på folkpartiet. Skall dock plugga in mig lite mer när det närmar sig.

Scratch89
2006-08-09, 20:52
Nej, det kan jag inte påstå. Inget som jag kommer ihåg iaf.

Skattesänkningar måste finansieras på något sätt, så var skulle du dra ner kostanderna någonstans?

"Öka friheten" låter bra, kan du specificera lite mer exakt hur du hade tänkt dig denna frihet? Kan du samtidigt definiera "förtryk" lite närmare?
Bra inlägg från skaparn:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1716541&postcount=81


Enligt moderat.se:


Våra skattesänkningar finansierar vi genom besparingar, stramare bidrag, ökade a-kasseavgifter för de som har arbete samt slopande av vissa skattenedsättningar.

Alla tjänar på våra skattesänkningar. Men det är framförallt de som idag lever på små marginaler som kommer se sitt utrymme öka bäst. Våra förslag innebär att ca 75 procent av skattesänkningarna tillfaller låg- och medelinkomsttagare.

Sänkt skatt är också viktigt för att vi ska få bättre tillväxt och utveckling i vår ekonomi. Kan kakan växa snabbare får alla mer pengar

Du kanske tänker; men nej, sparka på de som ligger ner? Knappast.



Öka friheten, då menar jag förstås att folk där uppe inte ska kontrollera mig här nere. Dvs, mindre skatt; jag vill själv bestämma över mina egna pengar. Bort med alla dumma lagar som inte skapar möjligheter eller skyddar, utan bara skapar utanförskap.

rQx
2006-08-09, 20:52
Var du ironisk nu? Var det inte du som var aktiv ungvänstrare?
Inte någon ironi, jag är och har alltid varit höger =)

Scratch89
2006-08-09, 20:54
Alla idiotiska MUF-miffon som tar upp höftledsoperation har gjort att jag inte kommer rösta på Moderaterna längre, blir så jävla irriterad på det. Ännu värre är all barnsligt gjorda propagandafilmer. Men eftersom SSU är lika jäkla illa så gör jag inte en helomvändning.

Jag kommer nog rösta på folkpartiet. Skall dock plugga in mig lite mer när det närmar sig.
Är jag ett idiotiskt MUF-miffo?
Varför är det ett dåligt exempel, egentligen?
Persson vill ta bort den privata sjukvården, för den inte fungerar, den våldtar den svenska välfärden osv, men sen är det helt ok att gå dit själv och skippa vårdkön när det behövs? Det är väl ett ypperligt exempel på att politikerna där uppe inte har någon som helst verklighetsförankring.

Minska politikernas makt, minska även deras antal i riksdagen.

Scratch89
2006-08-09, 20:55
Inte någon ironi, jag är och har alltid varit höger =)
:thumbup:

LadyG
2006-08-09, 21:01
Det där låter ju bra, men jag tror inte det fungerar i praktiken av den enkla anledningen att folk inte är så hederliga att de bara tar ut de bidrag de har rätt i (t ex både sjukpenning OCH vård av barn) och de lyckas ofta komma undan avgifter de borde betala (arbetsgivaravgifter och skatt på svarta pengar t ex). Det problemet kommer inte att försvinna bara för att FK och AF blir ännu mer rabiata än de redan är.

Det vore mer intressant att komma tillrätta med svartarbete, skattefusk och bidragsfiffel, om man vill finansiera något.

Det är inte nödvändigt att sänka skatten för att öka tillväxten, däremot måste staten komma tillrätta med de saker som påverkar industrin negativt. Energipolitiken i dagsläget kommer att driva SSAB och andra stora industrier rakt ner i Kina, eller annat billigt land, eftersom de är storkonsumenter när det gäller energi. Sänk den största utgiften av alla för den tunga industrin (energikostnaderna) så kommer de ha pengar över till annat.

Som Reinfeldt själv konstaterade, när han inte ville sänka skatterna: "Om man vill ha en viss servicenivå måste det få kosta."

Trance
2006-08-09, 21:03
Är jag ett idiotiskt MUF-miffo?
Varför är det ett dåligt exempel, egentligen?
Persson vill ta bort den privata sjukvården, för den inte fungerar, den våldtar den svenska välfärden osv, men sen är det helt ok att gå dit själv och skippa vårdkön när det behövs? Det är väl ett ypperligt exempel på att politikerna där uppe inte har någon som helst verklighetsförankring.


Persson som ledare för landet är i en unik position, tro fan att han inte skall vara tvungen att sjukskriva sig för att vänta på en operation när han inte kunde halta runt längre. Perssons visioner om hur landet skall se ut är skiljda från hur landet ser ut just nu. Så jag ser ingen anledning varför han skulle göra bort Sverige offentligt genom att lägga sig i en kö och vänta. Blev lika irriterad när folk gnällde över hans bondgård.


Minska politikernas makt, minska även deras antal i riksdagen.

Ja.

aliquis
2006-08-09, 21:13
Ingen aning, finns väl inte så mycket att välja på, blir ju skit hur som helst.

Vänsterpartiet, miljöpartiet eller centerpartiet?

n1tro
2006-08-09, 21:18
Soc, eller nä

scratch vill du ha min röst eller?

Scratch89
2006-08-09, 21:18
Persson som ledare för landet är i en unik position, tro fan att han inte skall vara tvungen att sjukskriva sig för att vänta på en operation när han inte kunde halta runt längre. Perssons visioner om hur landet skall se ut är skiljda från hur landet ser ut just nu. Så jag ser ingen anledning varför han skulle göra bort Sverige offentligt genom att lägga sig i en kö och vänta. Blev lika irriterad när folk gnällde över hans bondgård.
Sverige är i stort sett det enda landet som är så brutalt emot ickestatliga sjukhus, så han har nog redan gjort bort sig tillräckligt.
Själva grejen är att varför förbjuda någon för folket som sedan gubbarna uppe på toppen kan använda? Det är DET jag är emot, om han sedan gick före i någon kö det spelar mindre roll för mig, då jag inte stod i kön.
Bondgården förstår jag inte heller varför folk klagar över, han ska väl för fasen få bo vart han vill?

jwzrd
2006-08-09, 21:21
Det intressanta är ju att det är sossarnas politik som gör att folk desperat försöker köpa sig förbi alla hinder. Se på Persson och hans höftledsoperation...

Han är ledare i landet, det underlättar om han är frisk - tycker du inte det?

jwzrd
2006-08-09, 21:22
Ja, det tror jag. Sänka skatterna, öka friheten och minska förtrycket på mig som individ.

Jag kan inte bara klaga, har du inte läst några andra inlägg av mig?

Trycket på dig som individ verkar onekligen högt käre bourgarbracka. Snygg bild också.

mathor
2006-08-09, 21:23
Det blir feministiskt initiativ för min del. Sidorna från MUF och SSU som postats här är fruktansvärt pinsamma.

n1tro
2006-08-09, 21:23
Han är ledare i landet, det underlättar om han är frisk - tycker du inte det?

årets.. :D

jwzrd
2006-08-09, 21:28
Men Reinfeldt tog ju avstånd från den politiken under partikongressen 2005, när han spolade ner Bo Lundgren, Hökmark, Per Bill och Westerberg - hela den s k bunkerhögern - i toaletten. Det nya arbetarpartiet, vi älskar kollektivavtal etc??? MUF var ju skitförbannade på Reinfeldt då....


allan

Haha, sedär, andra gången samma dag som en sousse äger upp en muff! :)

Soussarna - Bourgarna: 2-0

Scratch89
2006-08-09, 21:40
Trycket på dig som individ verkar onekligen högt käre bourgarbracka. Snygg bild också.
Vad har min bild med saken att göra?

Styrkebyggare
2006-08-09, 21:41
Det finns i alla fall ett väldigt tydligt mönster beträffande argument och fokusområden hos de båda blocken. Detta är att de rödgröna (med vissa undantag från mp) riktar in sig på hur skattepengarna skall förbrukas och fördelas, medan de blåa lägger fokus på hur de skall genereras (och det är INTE genom att skatta skiten ur befintligt underlag).

Enligt detta lätt generaliserade resonemang föredrar jag det senare alternativet.

Beträffande sidan från MUF så innehöll den ju lite sedvanligt småbarnsliga formuleringar (liksom brukar vara fallet från ungdomsförbund). Statistik är dock som alltid intressant.

mela
2006-08-09, 21:42
Hur orkar ni?
"Jag tänker inte rösta på dem för att de smutskastar." Men mina vänner SÅN ÄR POLITIKEN! Alla partier smutskastar och M är INTE värst. Det säger jag inte för att jag är MUFare själv. Men SSU är sjukt jävla bra på smutskastning. De kan mer om vår politik än om sin egen. Blir ju störd när man debatterar med dem och de pratar om oss.

Scratch89
2006-08-09, 21:43
Beträffande sidan från MUF så innehöll den ju lite sedvanligt småbarnsliga formuleringar (liksom brukar vara fallet från ungdomsförbund). Statistik är dock som alltid intressant.
Har man lite tolerans och såndära kritik inbyggt i sig kan man filtrera bort barnsligheterna och se den mycket intressanta statistiken.

Scratch89
2006-08-09, 21:44
Hur orkar ni?
"Jag tänker inte rösta på dem för att de smutskastar." Men mina vänner SÅN ÄR POLITIKEN! Alla partier smutskastar och M är INTE värst. Det säger jag inte för att jag är MUFare själv. Men SSU är sjukt jävla bra på smutskastning. De kan mer om vår politik än om sin egen. Blir ju störd när man debatterar med dem och de pratar om oss.
Det ger ju en iofs inte rätten att vara lika jävlig tillbaka. ;)

Destra
2006-08-09, 21:45
Men Reinfeldt tog ju avstånd från den politiken under partikongressen 2005, när han spolade ner Bo Lundgren, Hökmark, Per Bill och Westerberg - hela den s k bunkerhögern - i toaletten. Det nya arbetarpartiet, vi älskar kollektivavtal etc??? MUF var ju skitförbannade på Reinfeldt då....


allan

Nu hängde jag inte på.
Menar du att M inte skulle vilja sänka skatterna?

Trance
2006-08-09, 21:46
Hur orkar ni?
"Jag tänker inte rösta på dem för att de smutskastar." Men mina vänner SÅN ÄR POLITIKEN! Alla partier smutskastar och M är INTE värst. Det säger jag inte för att jag är MUFare själv. Men SSU är sjukt jävla bra på smutskastning. De kan mer om vår politik än om sin egen. Blir ju störd när man debatterar med dem och de pratar om oss.

Asså ja de e så mycke värre än va viiii är så vi måste snacka skit!

Jag tycker bara det är löjligt. Alla gör det säkert men känns ändå skönt att kunna säga att jag inte röstar på moderaterna på grund av MUF.

mela
2006-08-09, 21:49
Asså ja de e så mycke värre än va viiii är så vi måste snacka skit!

Jag tycker bara det är löjligt. Alla gör det säkert men känns ändå skönt att kunna säga att jag inte röstar på moderaterna på grund av MUF.

Jag snackar inte skit om sossar. Det jag säger om den är ren fakta - medan de hittar på massa skit :D Jag fick höra att jag va fascist häromdagen och att jag ville att folk skulle dö *screwy*

Scratch89
2006-08-09, 21:51
Jag snackar inte skit om sossar. Det jag säger om den är ren fakta - medan de hittar på massa skit :D Jag fick höra att jag va fascist häromdagen och att jag ville att folk skulle dö *screwy*
Så därför är alla SSUare onda och är av den åsikten?
Jag brukar inte ha någon svårighet alls med att diskutera med folk av olika åsikt; jag bor i en extremsosses hus, och alla släktingar på min mors sida har varit eller är engagerade politiskt på vänsterfronten. Att hålla på och dela upp sig i sossar och moderater på hemmaplan, ute på stan eller i vänskapskretsen är ju bara dumt, och löjligt.

Trance
2006-08-09, 21:52
Jag snackar inte skit om sossar. Det jag säger om den är ren fakta - medan de hittar på massa skit :D Jag fick höra att jag va fascist häromdagen och att jag ville att folk skulle dö *screwy*

Snygg länk du har i signaturen, den som visades först här i tråden. Detta är fakta?

mela
2006-08-09, 21:53
Snygg länk du har i signaturen, den som visades först här i tråden. Detta är fakta?

Jag har den för att reta raQblad med hans länk om Moderaterna. Jag tar den ungefär lika seriöst som knappnytt länken.

paddanboy
2006-08-09, 21:53
Sverigedemokraterna, ett medvetet val.

Scratch89
2006-08-09, 21:53
Snygg länk du har i signaturen, den som visades först här i tråden. Detta är fakta?
Oavsett om det är vinklad fakta är det fortfarande fakta. Eller har jag missat nåt?

mela
2006-08-09, 21:54
Så därför är alla SSUare onda och är av den åsikten?
Jag brukar inte ha någon svårighet alls med att diskutera med folk av olika åsikt; jag bor i en extremsosses hus, och alla släktingar på min mors sida har varit eller är engagerade politiskt på vänsterfronten. Att hålla på och dela upp sig i sossar och moderater på hemmaplan, ute på stan eller i vänskapskretsen är ju bara dumt, och löjligt.

Nej. Men jag kan på allvar säga att jag inte träffat en SSUare som inte pratat om Moderat politik. SSUs ombudsmän i GBG spred ut att Moderaterna vill ta bort alla bidrag och vill att folk ska dö istället för att leva på bidrag :D Lite komist. Men mest tragiskt eftersom alla trodde på dem.

Trance
2006-08-09, 21:55
Oavsett om det är vinklad fakta är det fortfarande fakta. Eller har jag missat nåt?

Göran Persson
Kännetecken:
Bufflig och hårdhänt
Har alltid rätt, även när han har fel.

manko
2006-08-09, 21:56
Ja, det tror jag. Sänka skatterna, öka friheten och minska förtrycket på mig som individ.

Jag kan inte bara klaga, har du inte läst några andra inlägg av mig?

lovar att din pappa är moderat och han har sagt "sosarna är elaka" osv :D:D:D:D:D

Deceiver85
2006-08-09, 21:56
maktmissbruk.se är en fruktansvärt rolig hemsida, politisk humor när den är som bäst.

mela
2006-08-09, 21:57
lovar att din pappa är moderat och han har sagt "sosarna är elaka" osv :D:D:D:D:D

Man kan faktiskt tänka själv när man är 17. Alla är inte dickheads och tänker med ollonet.

Barkbiten
2006-08-09, 21:57
Unika partiet ftw!

Deceiver85
2006-08-09, 21:58
Sverigedemokraterna, ett medvetet val.
+1

manko
2006-08-09, 21:59
Man kan faktiskt tänka själv när man är 17. Alla är inte dickheads och tänker med ollonet.

någon blir ledsen i ögat visst ? *cry* menade inte att det är detta år som pappa sagt partier man ska rösta på. syftar mer på under hela uppväxten vad barnen hört ;D

bluelight
2006-08-09, 22:00
Nej. Men jag kan på allvar säga att jag inte träffat en SSUare som inte pratat om Moderat politik. SSUs ombudsmän i GBG spred ut att Moderaterna vill ta bort alla bidrag och vill att folk ska dö istället för att leva på bidrag :D Lite komist. Men mest tragiskt eftersom alla trodde på dem.

Folk som inte vill jobba men kan jobba (inga hinder, skador osv), vad ska hända med dom?

Jag tycker faktiskt man lever bara en gång, om man inte vill jobba så sure, du ska inte ha mycket pengar då men du ska klara dig till öl & makaroner.

Scratch89
2006-08-09, 22:01
lovar att din pappa är moderat och han har sagt "sosarna är elaka" osv :D:D:D:D:D
Varför skulle han vara det?
Han har jobbat nere på golvet på Volvo i 17 år, nu arbetar han som skiftarbetande på Limträ, självklart nere på golvet. Han skulle vara den perfekta sossen. Sen om han är det, spelar det någon roll ?

manko
2006-08-09, 22:01
Varför skulle han vara det?
Han har jobbat nere på golvet på Volvo i 17 år, nu arbetar han som skiftarbetande på Limträ, självklart nere på golvet. Han skulle vara den perfekta sossen. Sen om han är det, spelar det någon roll ?

yeye, allt som skrivs i forumet är inte super seriöst. wattt evahhh

mela
2006-08-09, 22:02
någon blir ledsen i ögat visst ? *cry* menade inte att det är detta år som pappa sagt partier man ska rösta på. syftar mer på under hela uppväxten vad barnen hört ;D

Nej, men jag blir så JÄVLA förbannad på folk som klankar ner på andra som är yngre. Folk verkar inte tro att man kan tänka själv när man är 16-20 år. Man är naiv och oerfaren. Visst man har inte levt lika länge, men man kan ha sett och lärt sig betydligt mycket mer. Är man intresserad av något så lär man sig. Man blir inte styrelseledamot i ett ungdomsförbund om man inte tror på det man arbetar för.

Ofta blir folk som sina föräldrar, undermedvetet. Mina föräldrar är M och jag är M. Men jag visste inte vad de tyckte innan jag blivit aktiv.

Scratch89
2006-08-09, 22:03
maktmissbruk.se är en fruktansvärt rolig hemsida, politisk humor när den är som bäst.
Huh? :Virro

mela
2006-08-09, 22:05
Folk som inte vill jobba men kan jobba (inga hinder, skador osv), vad ska hända med dom?

Jag tycker faktiskt man lever bara en gång, om man inte vill jobba så sure, du ska inte ha mycket pengar då men du ska klara dig till öl & makaroner.

Så här blir det.

Den verkliga arbetslösheten
21 procent är den andel av den arbetsföra befolkningen som vare sig arbetar eller studerar på heltid utan att samtidigt söka jobb, enligt SCB:s statistik för juni 2006. Studerande som samtidigt söker ett arbete ingår i detta mått, som vi kallar bred arbetslöshet. I juni var det 1 222 000 personer som på detta sätt stod utanför arbetsmarknaden för att de inte hade ett arbete eller inte studerade.

I juni var det ytterligare 1 988 000 personer eller cirka 34 procent som var frånvarande från sin arbetsplats. Vi kallar denna andel för frånvarokvoten.

I juni var det ca 223 000 personer av dessa som var frånvarande på grund av sjukdom.

Det bör observeras att måttet bred arbetslöshet stiger kraftigt under sommarmånaderna och runt jul då skolor och andra utbildningar gör uppehåll. Detsamma gäller förstås total frånvaro.

Bakgrund: Bred arbetslöshet - moderaternas mått på arbetslösheten
Moderaterna har länge betonat att långt fler står utanför arbetsmarknaden än de som SCB redovisar som arbetslösa. Detta får stöd hos utredare på LO. En aktuell fråga är vilken statistik som bäst belyser hur det egentligen står till med svensk arbetsmarknad. Det handlar både om att uppskatta hur stor arbetskraftsreserven är och att beräkna hur stor försörjningsbördan är för dem som arbetar.

Det finns flera olika sätt att mäta arbetslösheten, efterfrågetrycket eller utanförskapet på arbetsmarknaden. Regeringen har valt att använda måttet öppen arbetslöshet, vilket visar hur stor andel av arbetskraften som aktivt söker jobb förutom de som också studerar. I internationella sammanhang räknas heltidsstuderande, som samtidigt söker arbete, som arbetslösa enligt den s.k. ILO-konventionen. Eurostats arbetslöshetsmått och OECD:s mått på standardiserad arbetslöshet ligger därför båda högre än det svenska måttet.

AMS redovisar ett s.k. obalanstal, vilket inkluderar personer i arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Ibland används det synonyma begreppet total arbetslöshet som också mäter öppet arbetslösa och personer i åtgärder som andel av arbetskraften. Konjunkturinstitutet har introducerat måttet utvidgad arbetslöshet, vilket inkluderar s.k. latent arbetslösa. De latent arbetslösa är de som är arbetslösa men inte sökt jobb under de senaste fyra veckorna samt heltidsstuderande som sökt arbete. Vi anser att inget av dessa mått är helt uttömmande.

Moderaterna tycker det är viktigt att arbetslöshetsmåttet mäter hur många som skulle kunna arbeta om arbetsmarknaden fungerade väl. Utgångspunkten för vår politik är att alla ska kunna arbeta efter vars och ens förmåga. Det innebär både att det ska löna sig att arbeta och att arbetsplatserna måste anpassas till individers olika behov. Vi vill göra det möjligt för alla att kunna försörja sig själva. Med denna utgångspunkt är det naturligt att välja ett arbetslöshetsmått i vilket även långtidssjukskrivna (utanför arbetskraften) och förtidspensionerade ingår.

Vi har valt måttet bred arbetslöshet för att belysa hur stor andel av befolkningen som inte har ett arbete men skulle kunna ha det om politiken var inriktad på detta. Begreppet bred arbetslöshet används även i exempelvis Canada och Nederländerna, men beräknas något annorlunda där.

Definition
Bred arbetslöshet beräknas som: Befolkningen i förvärvsaktiv ålder (16-64 år) minus antalet sysselsatta minus antalet studerande som inte söker jobb dividerat med befolkningen (16-64 år) andelen uttryckt i procent. Antalet studerande som inte söker jobb beräknas som antalet heltidsstuderande minus heltidsstuderande som sökt arbete.



Källor
Arbetsmarknadsundersökningar från SCB, Pressmeddelanden samt grundtabeller 16 och 17.

Scratch89
2006-08-09, 22:05
yeye, allt som skrivs i forumet är inte super seriöst. wattt evahhh
Hur fan ska du ha det? Är det så värt att vräka ur sig helt värdelösa saker, och sedan inte stå för det? Jag kom ihåg när jwzrd fick ryck, och skrek "VADÅ 'Jabah-skoja'?!". Herregud.

manko
2006-08-09, 22:06
Nej, men jag blir så JÄVLA förbannad på folk som klankar ner på andra som är yngre. Folk verkar inte tro att man kan tänka själv när man är 16-20 år. Man är naiv och oerfaren. Visst man har inte levt lika länge, men man kan ha sett och lärt sig betydligt mycket mer. Är man intresserad av något så lär man sig. Man blir inte styrelseledamot i ett ungdomsförbund om man inte tror på det man arbetar för.

Ofta blir folk som sina föräldrar, undermedvetet. Mina föräldrar är M och jag är M. Men jag visste inte vad de tyckte innan jag blivit aktiv.

sorry maam, att jag skrev i tråden super m :(

manko
2006-08-09, 22:07
Hur fan ska du ha det? Är det så värt att vräka ur sig helt värdelösa saker, och sedan inte stå för det? Jag kom ihåg när jwzrd fick ryck, och skrek "VADÅ 'Jabah-skoja'?!". Herregud.

Allt som skrivs på forumet är ju inte 100% seriöst. men ät ett äpple o chilla ner några hekton :o

jwzrd
2006-08-09, 22:08
Man kan faktiskt tänka själv när man är 17. Alla är inte dickheads och tänker med ollonet.

Trots det verkar både du och Scratch89 rätt omedvetna om vad era respektive partier driver för politik. Kanske vore det bättre om ni åtmintone tänkte med ollonen?

mela
2006-08-09, 22:08
sorry maam, att jag skrev i tråden super m :(

Du har sån attityd som gör att jag vill sparka sönder könet på dig. Jag är grinig nu visst, men du är så jävla nedklankande. "Oj, vad tuff du är."

Noodles
2006-08-09, 22:09
Nej, men jag blir så JÄVLA förbannad på folk som klankar ner på andra som är yngre. Folk verkar inte tro att man kan tänka själv när man är 16-20 år. Man är naiv och oerfaren. Visst man har inte levt lika länge, men man kan ha sett och lärt sig betydligt mycket mer. Är man intresserad av något så lär man sig. Man blir inte styrelseledamot i ett ungdomsförbund om man inte tror på det man arbetar för.

Ofta blir folk som sina föräldrar, undermedvetet. Mina föräldrar är M och jag är M. Men jag visste inte vad de tyckte innan jag blivit aktiv.

Jag förstår din frustration och kände likadant när jag var i den åldern. Den största anledningen till att "äldre" har den uppfattningen är nog att de (jag också) ser tillbaka på hur de själva var. Jag var politiskt intresserad och väldigt engagerad ända från början på högstadiet. Ändå är det nästan så jag rodnar när jag tänker på vissa saker jag tyckte och "visste". Framför allt inser man hur mycket insikter som kommit pga erfarenheter och ännu fler år att läsa in sig i olika frågor.

mela
2006-08-09, 22:09
Trots det verkar både du och Scratch89 rätt omedvetna om vad era respektive partier driver för politik. Kanske vore det bättre om ni åtmintone tänkte med ollonen?

Jag vet mkt om moderaterna. Förmodligen mer än dig.

Yankeee
2006-08-09, 22:09
Du har sån attityd som gör att jag vill sparka sönder könet på dig. Jag är grinig nu visst, men du är så jävla nedklankande. "Oj, vad tuff du är."

Bra reklam för m.

bluelight
2006-08-09, 22:10
Så här blir det.

Den verkligt...............
Arbetsmarknadsundersökningar från SCB, Pressmeddelanden samt grundtabeller 16 och 17.

......


text text

Det står ju inte vad som händer med personen där? Eller är jag för trött? ;/

jwzrd
2006-08-09, 22:10
Hur fan ska du ha det? Är det så värt att vräka ur sig helt värdelösa saker, och sedan inte stå för det? Jag kom ihåg när jwzrd fick ryck, och skrek "VADÅ 'Jabah-skoja'?!". Herregud.

Och nu väntar vi på att du säger det också :)

manko
2006-08-09, 22:11
Du har sån attityd som gör att jag vill sparka sönder könet på dig. Jag är grinig nu visst, men du är så jävla nedklankande. "Oj, vad tuff du är."

:D :D lite att ta i om man blir på riktigt över något som skrivs på interwebben :D

paddanboy
2006-08-09, 22:11
Finns ingen chans att "Alliansen" vinner detta val. När vänstern slår på valtrumman så kan man enbart be till högre makter om man skall lyckas.

Därför gör jag det.
Ett nederlag för Sverigedemokraterna är ett nederlag för Sverige.

mela
2006-08-09, 22:11
Det står ju inte vad som händer med personen där? Eller är jag för trött? ;/

Om människor inte arbetar går inte samhället runt. Alla vill inte arbeta, men det är ett KRAV för att allt ska fungera. Eller vill du dra tillbaka tiden till stenåldern igen? Så kan du få jaga din egna mat?

jwzrd
2006-08-09, 22:12
Jag vet mkt om moderaterna. Förmodligen mer än dig.

Du visste inte vilket parti det var som kom med fastighetsskattsförslaget från den andra tråden. Ganska centralt, no?

Vad du vet om MUF och om MUFs M-propagandra lär ingen slå dig på fingrarna med. Det har du alldeles rätt i!

tigerofsweden
2006-08-09, 22:12
Därför gör jag det.
Ett nederlag för Sverigedemokraterna är ett nederlag för Sverige.

+1

mela
2006-08-09, 22:13
Finns ingen chans att "Alliansen" vinner detta val. När vänstern slår på valtrumman så kan man enbart be till högre makter om man skall lyckas.

Därför gör jag det.
Ett nederlag för Sverigedemokraterna är ett nederlag för Sverige.


Socialdemokraternas valbudget är betyyyydligt mycket större än Alliansens. De kommer att synas och höras mycket mer. Och de flesta väljarna bestämmer sig faktiskt på valdagen.

Alliansen kommer att få jobba som djur. Det är vad jag tror.

Scratch89
2006-08-09, 22:13
Och nu väntar vi på att du säger det också :)
:D


Har inte vi haft en diskussion om mina MUF-propaganda principer? Eller snarare, min brist på propagandan? Jag tycker det är skittråkigt att diskutera partipolitik. :D

bluelight
2006-08-09, 22:13
Om människor inte arbetar går inte samhället runt. Alla vill inte arbeta, men det är ett KRAV för att allt ska fungera. Eller vill du dra tillbaka tiden till stenåldern igen? Så kan du få jaga din egna mat?

Det fungerar ju nu?

mela
2006-08-09, 22:14
Du visste inte vilket parti det var som kom med fastighetsskattsförslaget från den andra tråden. Ganska centralt, no?

Vad du vet om MUF och om MUFs M-propagandra lär ingen slå dig på fingrarna med. Det har du alldeles rätt i!

Jag jobbar, eller jobbade iaf innan sommarn, mer med Moderaterna än med MUF. Jag sitter med och bedriver politiken i kommunen här som jag bor i. Så relativt bra koll bör jag ha.

Jag vet att M vill(e) ta bort fastighetsskatten. Men att jag inte vet om det va KD eller C som började att driva frågan har väl inte med M's politk att göra, eller?

rQx
2006-08-09, 22:15
Vilet datum är det val egentligen?

jwzrd
2006-08-09, 22:16
Socialdemokraternas valbudget är betyyyydligt mycket större än Alliansens. De kommer att synas och höras mycket mer. Och de flesta väljarna bestämmer sig faktiskt på valdagen.

Alliansen kommer att få jobba som djur. Det är vad jag tror.

Vad jag tror är att alliansen gör två intressanta saker. Det ena är att dra missnöjespartikortet och envist citera statistik om arbetslöshet. En bra sak tycker jag. Det andra som är betydligt sämre är att man tar över i princip hela sousse-politiken, nu kan det inte vara mycket kvar man inte införlivat. Det betyder att vi väljare har att välja mellan två socialdemokratiska arbetarpartier; ett som alltid varit det och ett som blev det i valrörelsen.

En fråga mela, vad röstar Vanliga Moderater på nu när moderaterna slängt ut sin vanliga politik? Sverigedemokraterna som intelligensreserven här med Paddan i spetsen? Folkpartiet?

mela
2006-08-09, 22:16
Det fungerar ju nu?

Gör det?
IV är det största programmet på gymnasiet bland killar för att killar får för dåliga betyg i skolan.
Väntetiden på sjukhusen är brutala.
Genomsnittsstrafftiden för våldtäkt är 17,9 månader.
Endast ett av fyra anmälda brott undersökt.

Fungerar det?

manko
2006-08-09, 22:17
Gör det?
IV är det största programmet på gymnasiet bland killar för att killar får för dåliga betyg i skolan.
Väntetiden på sjukhusen är brutala.
Genomsnittsstrafftiden för våldtäkt är 17,9 månader.
Endast ett av fyra anmälda brott undersökt.

Fungerar det?

och om moderaterna vinner då?

lite bättre betyg?
ingen går till sjukish
strafftiden på 18.0 månader?

nu skrev jag igen :'(

jwzrd
2006-08-09, 22:17
Jag jobbar, eller jobbade iaf innan sommarn, mer med Moderaterna än med MUF. Jag sitter med och bedriver politiken i kommunen här som jag bor i. Så relativt bra koll bör jag ha.

Jag vet att M vill(e) ta bort fastighetsskatten. Men att jag inte vet om det va KD eller C som började att driva frågan har väl inte med M's politk att göra, eller?

Först säger du att m ville ta bort fastighetsskatten, men du fortsätter med att det på något vis ändå inte har med m:s politik att göra? Förutom politik så har det med att vara insatt att göra.

paddanboy
2006-08-09, 22:18
Socialdemokraternas valbudget är betyyyydligt mycket större än Alliansens. De kommer att synas och höras mycket mer. Och de flesta väljarna bestämmer sig faktiskt på valdagen.

Alliansen kommer att få jobba som djur. Det är vad jag tror.

Det handlar inte enbart om budget, utan snarare det gedigna system av myndigheter och organisationer Socialdemokraterna byggt upp sedan de tog över makten för herrans massa år sedan.

Denna organism kräver stora resurser för att överrösta. När väl sanningens ljus når riksdagen, blir den vara svår att släcka.

mela
2006-08-09, 22:20
En fråga mela, vad röstar Vanliga Moderater på nu när moderaterna slängt ut sin vanliga politik? Sverigedemokraterna som intelligensreserven här med Paddan i spetsen? Folkpartiet?

Jag anser att det är samma politik, men förnyad och anpassad till Sverige. Det går inte att göra Sverige till ett miniUSA. Sverige är ett socialdemokratiskt land - för att politiken skall fungera måste den anpassas. Dock är grunderna kvar.

De moderater som jag vet som lämnat M efter att vi blev "nya" har gått över till.. och sp fick jag hjärnsläpp och kommer inte på vad partiet heter. Ett parti som jobbar mycket mer med EU - Bo Lundgren är bl.a. med i styrelsen.

rQx
2006-08-09, 22:20
Vad jag helst av allt ser i årets val är i alla fall att vänstern åker ut från riksdagen.

mela
2006-08-09, 22:21
Det handlar inte enbart om budget, utan snarare det gedigna system av myndigheter och organisationer Socialdemokraterna byggt upp sedan de tog över makten för herrans massa år sedan.

Denna organism kräver stora resurser för att överrösta. När väl sanningens ljus når riksdagen, blir den vara svår att släcka.

Budgeten är mkt. De har råd att synas mycket mycket mer. De har fler valarbetare och LO bland annat.

mela
2006-08-09, 22:22
och om moderaterna vinner då?

lite bättre betyg?
ingen går till sjukish
strafftiden på 18.0 månader?

nu skrev jag igen :'(

www.moderat.se
läs och va tyst

mela
2006-08-09, 22:22
Först säger du att m ville ta bort fastighetsskatten, men du fortsätter med att det på något vis ändå inte har med m:s politik att göra? .

Läs om. Läs rätt.

Scratch89
2006-08-09, 22:26
Som jag precis skrev: dittan dattan hit och dit med procentsatser är förbannat tråkigt och ointressant. Det är ju principsak vad jag kommer rösta på (nästa val, då jag är 21).

mela
2006-08-09, 22:27
Som jag precis skrev: dittan dattan hit och dit med procentsatser är förbannat tråkigt och ointressant. Det är ju principsak vad jag kommer rösta på (nästa val, då jag är 21).

Du röstade i ungt val hoppas jag? *slap*

Scratch89
2006-08-09, 22:28
Du röstade i ungt val hoppas jag? *slap*
Ja? Vad fan spelar det för roll egentligen då? *screwy*

paddanboy
2006-08-09, 22:28
Budgeten är mkt. De har råd att synas mycket mycket mer. De har fler valarbetare och LO bland annat.

Man måste kunna göra någon konstruktivt med pengarna också. Socialdemokraternas viktigaste bidrag är knappast valbudgeten utan valboskapen och dessa organisationer och myndigheter som helt är beroende av en socialdemokratisk politik. Det är ju klart dessa motarbetar regimskifte då de är rädda om sitt eget skinn.

Sedan har vi facken. Samt kanske det viktigaste av allt; en likriktad massmedia.

mela
2006-08-09, 22:29
Man måste kunna göra någon konstruktivt med pengarna också. Socialdemokraternas viktigaste bidrag är knappast valbudgeten utan valboskapen och dessa organisationer och myndigheter som helt är beroende av en socialdemokratisk politik. Det är ju klart dessa motarbetar regimskifte då de är rädda om sitt eget skinn.

Sedan har vi facken. Samt kanske det viktigaste av allt; en likriktad massmedia.

Jo. Sossarna är sjukt bra på att kampanja. Och de har allt. Det har du rätt i. Men de har fortfarande sjukt stor valbudget :P

bluelight
2006-08-09, 22:30
Gör det?
IV är det största programmet på gymnasiet bland killar för att killar får för dåliga betyg i skolan.
Väntetiden på sjukhusen är brutala.
Genomsnittsstrafftiden för våldtäkt är 17,9 månader.
Endast ett av fyra anmälda brott undersökt.

Fungerar det?

Fast frågan är ju om dom där problemen (ser inte det sista som ett problem, snarare BRA prioritering *) kommer lösas genom att tvinga folk ut i arbete för att inte svälta ihjäl.

*varför ska man ens undersöka vissa brott? "min cykel blev stulen igår.. ööh röd.. inget ramnr.. biltemasadel"
Såna brott anmäler man ju för att kunna skicka in papper till försäkringsbolaget, inte för att det kan bli löst.

Lillgrabben
2006-08-09, 22:32
Det kan inte helt enkelt vara så enkelt att svenska folket i gemen är ganska nöjda med politiken sossarna & dess samarbetspartier för?

De senaste valresultaten pekar i allafall på detta.

mela
2006-08-09, 22:32
Fast frågan är ju om dom där problemen (ser inte det sista som ett problem, snarare BRA prioritering *) kommer lösas genom att tvinga folk ut i arbete för att inte svälta ihjäl.

*varför ska man ens undersöka vissa brott? "min cykel blev stulen igår.. ööh röd.. inget ramnr.. biltemasadel"
Såna brott anmäler man ju för att kunna skicka in papper till försäkringsbolaget, inte för att det kan bli löst.

En nära vän till mig blev våldtagen. "Förundersökning läggs ner."
Det är ingen bra prioritering.

Yankeee
2006-08-09, 22:33
Det kan inte helt enkelt vara så enkelt att svenska folket i gemen är ganska nöjda med politiken sossarna & dess samarbetspartier för?


Visst att folk är dumma, men så dumma?

Scratch89
2006-08-09, 22:33
Det kan inte helt enkelt vara så enkelt att svenska folket i gemen är ganska nöjda med politiken sossarna & dess samarbetspartier för?

De senaste valresultaten pekar i allafall på detta.
Jag har inte sett dessa, kan du länka om du har länk? :)

mela
2006-08-09, 22:35
Visst är folk är dumma, men så dumma?
Folk är så dumma. Och folk bryr sig inte. "Men jag överlever ju." *slap*

En kompis till mig ska rösta på S för att hon vill ha massa bidrag. *screwy*

grisbil3n
2006-08-09, 22:38
Jag orkar inte rösta.

Sen är jag rätt tuff.

Lillgrabben
2006-08-09, 22:38
Jag har ingen länk att tillgå & kommer inte heller att försöka leta efter en.

Men om inte väljarna varit relativt tillfreds med politiken som förs hade de knappast röstat som de gjort. Jag hade i allafall inte gjort det.

Yankeee
2006-08-09, 22:39
Men om inte väljarna varit relativt tillfreds med politiken som förs hade de knappast röstat som de gjort. Jag hade i allafall inte gjort det.

Det är en jävla skillnad på att vara nöjd med politiken och att vara nöjd med hur ens egen situation ser ut. Hade jag hinkat bidrag hade jag varit nöjd trots att jag inte tål s.

paddanboy
2006-08-09, 23:14
Socialdemokraterna har så många skandaler att det skulle räcka till en egen skvallertidning. Allt från doktorshattar till att stänga ner demokratiska tidskrifter.

De har gjort så mycket under mandatperioden att de inte förtjänar något förtroende av folket.

Axmode
2006-08-09, 23:37
Socialdemokraterna har så många skandaler att det skulle räcka till en egen skvallertidning. Allt från doktorshattar till att stänga ner demokratiska tidskrifter.

De har gjort så mycket under mandatperioden att de inte förtjänar något förtroende av folket.

Det kan inte vara så att media tar upp sossarnas skandaler mer än t.ex moderaternas för då kan folk klaga mer = mer tidningar säljs?

MacLeod
2006-08-09, 23:38
Sidan var ju hur kul som helst. Hade inte tyckt den var mindre rolig om den var gjord av vänstern.

Janna
2006-08-10, 00:05
Det är såna här saker som gör att man inte vill rösta på m.

Jo och det är säkerligen moderaterna som finansierat och uppmuntrat skapandet av den här sidan ... för det skulle ju aldrig kunna vara en flash-kunnig privatperson.

Om man skulle döma partierna efter vilka som röstar på dem skulle det bli lite skevt. På en fest för ett par veckor sedan stötte jag på ett par killar i 25års åldern som upptäckt hur bekvämt det är att leva på socialbidrag. De gjorde högt och tydligt klart för mig att de tänkte rösta på socialdemokraterna och kom med en massa konstiga argument för detta. Socialodemokraterna uppskattar nog deras "reklamkampanj" lika mycket som moderaterna uppskattar den här reklamkampanjen.

Ett tips är att ni slutar prata om partiernas pajkastning på varandra när ni inte ens själva har förmåga att vara källkritiska.

paddanboy
2006-08-10, 00:18
Moderaterna talar gärna högt om den "Svenska avundsjukan", samtidigt kan de diskutera om idioter som pratar om socialbidragets förträfflighet.

myggan
2006-08-10, 00:18
politiksnack på forum är såååå gulligt :love:


seriöst.. fortsätt :laugh:

Bolio
2006-08-10, 00:29
Osmakligt.


allan

+1

Janna
2006-08-10, 00:35
Moderaterna talar gärna högt om den "Svenska avundsjukan", samtidigt kan de diskutera om idioter som pratar om socialbidragets förträfflighet.

Så du menar att socialdemokraterna är oskyldiga som jungfrur när det gäller pajkastning. Get real, det är rena rama sandlådekriget från alla håll därute.

Fartman
2006-08-10, 00:38
Det är såna här saker som gör att man inte vill rösta på m.
+1, Jag tror jag ska typ rösta på KD (jag vill inte ha kvar nuvarande regering) eller något bara för att inte stödja idioter som MUF. Deras smutskastningskampanjer gör ju inte precis att man tar dom på allvar, och det drabbar ju tyvärr moderpartiet iaf indirekt.
Förövrigt verkar det som att alla ungdomsförbund är fulla med en massa idioter, det känns väldigt ofta att det är vilsna ungdomar som söker umgänge som huserar i ungdomsförbunden.

Tenzu
2006-08-10, 00:43
Vet inte. Är politiskt intresserad men dessvärre har jag inte funnit mig hemma hos något parti, känns som jag står ganska långt ifrån samtliga.

thomasR
2006-08-10, 01:07
Pest eller kolera, eh eh?

Janna
2006-08-10, 01:15
Förövrigt verkar det som att alla ungdomsförbund är fulla med en massa idioter, det känns väldigt ofta att det är vilsna ungdomar som söker umgänge som huserar i ungdomsförbunden.

Problemet är väl att det är ganska mycket uproriska unga flickor och pojkar som engagerar sig i ungdomspartierna, det verkar vara viktigare för dem att göra sig hörda än vad de gör sig hörda för - Politikens stureplansyndrom?

mini
2006-08-10, 06:32
Jag tycker det är svårt. Jag vet ärligt talat inte alls hur jag kommer rösta. Det känns som att vilket borgerligt parti man än röstar på hamnar rösten på Reinfeldt iom alliansen.
Känns viktigare än någonsin att faktiskt rösta ändå för att förhindra att partier som SD får för mycket makt.

Hades
2006-08-10, 06:37
Har du några konkreta exempel?
Till exempel Västervikstidningen. Ledaren är nio av tio dagar smutskastning av S, V eller MP, men aldrig något konstruktivt om vad M vill göra.

Yankeee
2006-08-10, 07:58
Till exempel Västervikstidningen. Ledaren är nio av tio dagar smutskastning av S, V eller MP, men aldrig något konstruktivt om vad M vill göra.

Okey, så vad en skribent gör går för hela partiet?

The Somberlain
2006-08-10, 08:01
Liberalt.

Yankeee
2006-08-10, 08:13
Jo och det är säkerligen moderaterna som finansierat och uppmuntrat skapandet av den här sidan ... för det skulle ju aldrig kunna vara en flash-kunnig privatperson.

Om man skulle döma partierna efter vilka som röstar på dem skulle det bli lite skevt. På en fest för ett par veckor sedan stötte jag på ett par killar i 25års åldern som upptäckt hur bekvämt det är att leva på socialbidrag. De gjorde högt och tydligt klart för mig att de tänkte rösta på socialdemokraterna och kom med en massa konstiga argument för detta. Socialodemokraterna uppskattar nog deras "reklamkampanj" lika mycket som moderaterna uppskattar den här reklamkampanjen.

Ett tips är att ni slutar prata om partiernas pajkastning på varandra när ni inte ens själva har förmåga att vara källkritiska.

Alla andra lyckades förstå vad jag menade, konstigt. Nästa gång tänker vi ett steg längre innan vi gör en lång utläggning om nada, catfish?

stefannn
2006-08-10, 08:54
ge mig mina minuter tillbaka...

jim
2006-08-10, 08:58
Tycker det är lite intressant att 99% av alla moderater lägger ner all sin energi på att smutskasta andra partier istället för att komma med något konkret själva.

Det har jag också noterat, säger en del om värdet av deras eget partiprogram?

Hades
2006-08-10, 09:05
Okey, så vad en skribent gör går för hela partiet?
Du bad om ett konkret exempel och du fick ett konkret exempel. Jag anser att det är ett beteende som kan hittas hos de flesta moderater, från Fredrik Regnfilt till smådebattörer som mela och du.

robin-
2006-08-10, 09:41
Du verkar inte ha sett någon direkt debatt mellan Reinfeldt & Persson? Senaste debatten jag såg, så var det absolut tvärtom. Persson stod & smutskastade M & Reinfeldt rent personligt. Medan Reinfeldt försökte förklara deras ideér och frågor inför valet. Så skitsnack att MUF & M är mycket bättre än SSU & S i smutskastning! Häromdan kom det t.ex. upp en poster på Reinfeldt här på stan, där dom satt Fredriks ansikte på ett får, & Skrev "En ulv i fårakläder" etc etc, och vilka hade satt upp den? Just det, SSU. Och mycket värre har kommit upp under åren. Så SKITSNACK!

jim
2006-08-10, 09:46
Även om jag gärna skulle blanda mig djupare i debatten som pågår här som i runda drag handlar om S vs M, så faller det snabbt ur mitt intresse när jag ser hur många som vill/tänker rösta på Sverigedemokraterna!

Jag blir rädd! Riktigt rädd!

paddanboy
2006-08-10, 09:55
Vare sig det är bluffvänstern eller kameleonthögern som vinner så förändras inget. Den Svenska likriktningen är svår att förändra.

Rösta istället på verkliga demokrater som vill förändra.
X. Sverigedemokraterna

jim
2006-08-10, 09:58
Vare sig det är bluffvänstern eller kameleonthögern som vinner så förändras inget. Den Svenska likriktningen är svår att förändra.

Rösta istället på verkliga demokrater som vill förändra.
X. Sverigedemokraterna

Så länge jag står och andas kommer jag aldrig acceptera smygfascism som en politisk inriktning i mitt land.

paddanboy
2006-08-10, 10:07
Så länge jag står och andas kommer jag aldrig acceptera smygfascism som en politisk inriktning i mitt land.

Jo, sen behöver du ju inte dö i okunskap.
http://susning.nu/Fascism

jwzrd
2006-08-10, 10:09
Vare sig det är bluffvänstern eller kameleonthögern som vinner så förändras inget. Den Svenska likriktningen är svår att förändra.

Rösta istället på verkliga demokrater som vill förändra.
X. Sverigedemokraterna

Hur vill sd tackla arbetslösheten?

Whistler
2006-08-10, 10:13
Jag är inte tillräckligt insatt i politiken för att rösta på något så stort som moderaterna eller socialdemokraterna. Vet man inte allt vad de står för kan man inte ställa sig bakom dem.

Min röst går till Piratpartiet.

Om man kunde rösta även MOT ett parti och inte bara för ett, så skulle jag rösta mot Socialdemokraterna. Kampsportsförbudet nådde smärtor i mitt hjärta jag aldrig anat att politik kunde nå.

Yankeee
2006-08-10, 10:14
Du bad om ett konkret exempel och du fick ett konkret exempel. Jag anser att det är ett beteende som kan hittas hos de flesta moderater, från Fredrik Regnfilt till smådebattörer som mela och du.

Är alla tyskar nazister?

Fö så har moderaterna förslag, problemet är att folk skiter fullständigt i dem.

Scratch89
2006-08-10, 10:16
Jag är inte tillräckligt insatt i politiken för att rösta på något så stort som moderaterna eller socialdemokraterna. Vet man inte allt vad de står för kan man inte ställa sig bakom dem.

Min röst går till Piratpartiet.

Om man kunde rösta även MOT ett parti och inte bara för ett, så skulle jag rösta mot Socialdemokraterna. Kampsportsförbudet nådde smärtor i mitt hjärta jag aldrig anat att politik kunde nå.
Smart idé. Att rösta EMOT är det fler som vill än rösta FÖR! Kanske kunde utveckla den idén sen när jag blir statsminister... :cool:

jwzrd
2006-08-10, 10:16
Är alla tyskar nazister?

Fö så har moderaterna förslag, problemet är att folk skiter fullständigt i dem.

Jag tror att en del av problemet just nu är att M och S antagligen är hyffsat överrens om en stor del av vad som behöver göras och görs just nu, skillnaderna är kanske inte tillräckligt stora för att var tillräckligt motiverande för många?

paddanboy
2006-08-10, 10:19
Hur vill sd tackla arbetslösheten?

Kortfattat
Trygghet genom tillväxt
Den svenska välfärden lever i dag på lånad tid och lånade pengar. En oansvarig hushållning med våra gemensamma resurser och en företagsfientlig politik har resulterat i en omfattande arbetslöshet, en överdimensionerad byråkrati, stora brister i välfärden och en växande statsskuld. Bristerna i den svenska ekonomin måste omedelbart åtgärdas om inte effekterna på den svenska välfärden skall bli förskräckande vid nästa lågkonjunktur.

Sverigedemokraterna vill:


Slå vakt om en tillväxtinriktad, men ansvarstagande marknadsekonomi.

Förbättra villkoren för småföretagarna.

Sänka arbetsgivaravgifterna.

Sänka fastighetsskatten och inkomstskatten för låginkomsttagare.

Minska byråkratin och antalet myndigheter.

Verka för att minska utflyttningen av svenska arbetstillfällen till andra länder.

Källa:http://www.sverigedemokraterna.net/nyhet.php?action=fullnews&id=606#tillvaxt

Mer: http://www.sverigedemokraterna.net/asikter_program.php?action=fullnews&id=235

Yankeee
2006-08-10, 10:20
Jag tror att en del av problemet just nu är att M och S antagligen är hyffsat överrens om en stor del av vad som behöver göras och görs just nu, skillnaderna är kanske inte tillräckligt stora för att var tillräckligt motiverande för många?

Kanske, vad vet jag? :)

jwzrd
2006-08-10, 10:21
Kortfattat


Mer: http://www.sverigedemokraterna.net/asikter_program.php?action=fullnews&id=235

Men är dom där sakerna sanna? Lånade pengar? Växande statsskuld? Det där har dom hämtat från mitten av 90-talet.

jwzrd
2006-08-10, 10:21
Kanske, vad vet jag? :)

Jag tror det stora problemet är bytet snarare än det påstådda innehållet om du är med på hur jag menar.

Yankeee
2006-08-10, 10:23
Jag tror det stora problemet är bytet snarare än det påstådda innehållet om du är med på hur jag menar.

Du menar, varför laga något som inte trasigt? Typ?

Hades
2006-08-10, 10:23
Är alla tyskar nazister?

Fö så har moderaterna förslag, problemet är att folk skiter fullständigt i dem.
Hur många konkreta exempel måste jag ha för att få generalisera?

jwzrd
2006-08-10, 10:26
Du menar, varför laga något som inte trasigt? Typ?

Nej det vore rationellt. Jag menar mer som att, det som finns nu vet vi hur det ser ut, det andra alternativet ser onekligen blänkade och fint ut (så länge någon torkar bort drägglet och fradgan från muffarna som leker kull runt), ingen kan säga något annat. Det handlar trots allt om redig sousse-politik, men med vissa sämre saker borttagna och det är ju Nya Tag(tm) och allt det där. MEN valfläsk och att byta vissa saker gillar ingen; det blir som att byta från bajen till AIK.

Yankeee
2006-08-10, 10:27
Hur många konkreta exempel måste jag ha för att få generalisera?

Fler än ett?

jim
2006-08-10, 10:28
Jo, sen behöver du ju inte dö i okunskap.
http://susning.nu/Fascism

En bättre formulering hade varit reaktionär och elitistisk. Det mest kloka förhållningsättet är väl att ignorera SD som parti och inte respektera deras åsikter som riktiga åsikter då de flesta nog ser deras valprogram som ganska tragikomiskt. Men samtidigt oroar man sig lite att ens 1% av befolkningen sympatiserar med politik på nivån av ett medeltida samhälle.

Yankeee
2006-08-10, 10:29
Nej det vore rationellt. Jag menar mer som att, det som finns nu vet vi hur det ser ut, det andra alternativet ser onekligen blänkade och fint ut (så länge någon torkar bort drägglet och fradgan från muffarna som leker kull runt), ingen kan säga något annat. Det handlar trots allt om redig sousse-politik, men med vissa sämre saker borttagna och det är ju Nya Tag(tm) och allt det där. MEN valfläsk och att byta vissa saker gillar ingen; det blir som att byta från bajen till AIK.

Fast jag vet inte om det måste vara något dåligt. Visst vore det bättre att köra helt på sina verkliga åsikter, men man bör kanske vara lite flexibel. Vill majoriteten att sousse-politiken ska gälla i stora drag så kanske man måste anpassa sig.

skaparn
2006-08-10, 10:29
Fler än ett?

Tumregeln är tre, sen får man generalisera hur mycket man vill.

jwzrd
2006-08-10, 10:30
Fast jag vet inte om det måste vara något dåligt. Visst vore det bättre att köra helt på sina verkliga åsikter, men man bör kanske vara lite flexibel. Vill majoriteten att sousse-politiken ska gälla i stora drag så kanske man måste anpassa sig.

Jag påstår inte att bourgarna gör fel i att gå mot en mer soussig politik.

paddanboy
2006-08-10, 10:32
Men är dom där sakerna sanna? Lånade pengar? Växande statsskuld? Det där har dom hämtat från mitten av 90-talet.

Från Riksgäldskontoret

För tolvmånadersperioden t.o.m. juli uppgick lånebehovet till
– 35 miljarder kronor (dvs. ett överskott). Statsskulden var
1 218 miljarder kronor i slutet av juli.

www.rgk.se

Statsskulden i år (http://www.rgk.se/oliver_upload/upl11500-statsskuld.gif)

http://www.rgk.se/showdoc.asp?docid=253

jwzrd
2006-08-10, 10:33
Från Riksgäldskontoret

Ett lånebehov på -35mdr, är det vad det står? Ett överskott? Jag missuppfattar säkert något, men det där ser onekligen ut som att man har 35mdr över.

Noodles
2006-08-10, 10:46
det där ser onekligen ut som att man har 35mdr över.

Var det någon som letade efter 30 mdr till fastighetsskatten?

Resterande 5 miljarder kan vi lägga på kontorsmaterial.

jwzrd
2006-08-10, 10:47
Var det någon som letade efter 30 mdr till fastighetsskatten?

Resterande 5 miljarder kan vi lägga på kontorsmaterial.

Haha perfekt! Du ringer regnfilt och lejonpung, jag ringer Maud och Hjörel Skägglund.

Yankeee
2006-08-10, 10:50
http://www.svd.se/images/ettan2006/060810/allianskarlstad339.jpg

Fulaste bussen ever? Vore det inte bättre att ha partisymbolerna där så att man slipper deras fula trynen? :Virro

paddanboy
2006-08-10, 10:57
Ett lånebehov på -35mdr, är det vad det står? Ett överskott? Jag missuppfattar säkert något, men det där ser onekligen ut som att man har 35mdr över.

Jadu, 2005 så ökade statsskulden och om den i år går ner något kan man bara undra vad som händer i en riktig lågkonjunktur. Oansvarig politik är namnet.

Vi lever i varje fall på lånad tid.

tossefar
2006-08-10, 11:00
Jadu, 2005 så ökade statsskulden och om den i år går ner något kan man bara undra vad som händer i en riktig lågkonjunktur. Oansvarig politik är namnet.

Vi lever i varje fall på lånad tid.
Huh? Du länkade ju själv till fakta som visade ett överskott av pengar, alltså en minskande skuld.

Noodles
2006-08-10, 11:01
Kortfattat


Mer: http://www.sverigedemokraterna.net/asikter_program.php?action=fullnews&id=235

Vad innebär en ansvarfull hushållning med resurserna? Hur ska skattesänkningarna finansieras? Det räcker nog inte med att lägga ner lite myndigheter.

paddanboy
2006-08-10, 11:09
En bättre formulering hade varit reaktionär och elitistisk. Det mest kloka förhållningsättet är väl att ignorera SD som parti och inte respektera deras åsikter som riktiga åsikter då de flesta nog ser deras valprogram som ganska tragikomiskt. Men samtidigt oroar man sig lite att ens 1% av befolkningen sympatiserar med politik på nivån av ett medeltida samhälle.

De flesta har inte ens läst deras partiprogram, de går efter vad bluffmakare och proffstyckare som du säger. Ogrundade påstående och påhopp som folk köper eftersom de hört det hela tiden. Joseph Goebbels, propgandaminister i Nazi-tyskland påstod att ju mer man repeterar sina "sanningar" desto snabbare tror folk på det.

Anledningen till varför man ignorerar Sverigedemokraterna är ju för att man inte klarar av diskussioner med dem. De vinner diskussionerna. Enda politisk korrekta eller sympatisörer med riksdagspartier svarar med är påhopp och ogrundade påståenden precis som du pysslar med.

paddanboy
2006-08-10, 11:12
Huh? Du länkade ju själv till fakta som visade ett överskott av pengar, alltså en minskande skuld.

Det var för år 2006. Idag alltså. Rent genrellt men med undantag fortsätter Sverige låna pengar om man nu får tro diagramen.

Noodles
2006-08-10, 11:12
De flesta har inte ens läst deras partiprogram, de går efter vad bluffmakare och proffstyckare som du säger. Ogrundade påstående och påhopp som folk köper eftersom de hört det hela tiden. Joseph Goebbels, propgandaminister i Nazi-tyskland påstod att ju mer man repeterar sina "sanningar" desto snabbare tror folk på det.

Anledningen till varför man ignorerar Sverigedemokraterna är ju för att man inte klarar av diskussioner med dem. De vinner diskussionerna. Enda politisk korrekta eller sympatisörer med riksdagspartier svarar med är påhopp och ogrundade påståenden precis som du pysslar med.

Vad är din teori om varför den bilden av SD har uppstått? Beror det på en stor mediekonspiration?

jwzrd
2006-08-10, 11:14
De flesta har inte ens läst deras partiprogram, de går efter vad bluffmakare och proffstyckare som du säger. Ogrundade påstående och påhopp som folk köper eftersom de hört det hela tiden. Joseph Goebbels, propgandaminister i Nazi-tyskland påstod att ju mer man repeterar sina "sanningar" desto snabbare tror folk på det.

Anledningen till varför man ignorerar Sverigedemokraterna är ju för att man inte klarar av diskussioner med dem. De vinner diskussionerna. Enda politisk korrekta eller sympatisörer med riksdagspartier svarar med är påhopp och ogrundade påståenden precis som du pysslar med.

Att andra slutar prata betyder inte att du vinner.

paddanboy
2006-08-10, 11:14
Vad är din teori om varför den bilden av SD har uppstått? Beror det på en stor mediekonspiration?

Ja, vi har sett mycket tecken på denna fundamentalism emot icke korrekta åsikter i Sveriges monopolistiska media.

jwzrd
2006-08-10, 11:15
Ja, vi har sett mycket tecken på denna fundamentalism emot icke korrekta åsikter i Sveriges monopolistiska media.

Det är kul att du pratar om "monopolism" när det gäller alternativen till SD med tanke på vilken styrelseform SD och vänner står för.

paddanboy
2006-08-10, 11:16
Att andra slutar prata betyder inte att du vinner.

Kan ju diskuteras. Kan man vinna genom att hålla tyst så är det frågan om man verkligen är rättfärdig vinnare.

paddanboy
2006-08-10, 11:17
Det är kul att du pratar om "monopolism" när det gäller alternativen till SD med tanke på vilken styrelseform SD och vänner står för.

Demokrati.

jwzrd
2006-08-10, 11:20
Kan ju diskuteras. Kan man vinna genom att hålla tyst så är det frågan om man verkligen är rättfärdig vinnare.

Rättfärdig? Herregud, du pratar om en samling brottslingar med fascistoida tendenser maskerade som ett seriöst politiskt parti och pratar om att rättfärdighet? Du är en smart människa någonstans bakom sökandet efter hårda män i SD och säkert också bland svårare alternativ, men vad menar du med det?

paddanboy
2006-08-10, 11:29
Rättfärdig? Herregud, du pratar om en samling brottslingar med fascistoida tendenser maskerade som ett seriöst politiskt parti och pratar om att rättfärdighet? Du är en smart människa någonstans bakom sökandet efter hårda män i SD och säkert också bland svårare alternativ, men vad menar du med det?

SD är knappast perfekt, men det är inget parti. Helst skulle jag sett att SD startades om för länge sedan under annat namn, eller att invandrare startade upp något liknande. Men nu gäller det Sveriges väl och framtid, då finns inte tid för kompromisser eller lögner.

Men när ni pratar om att SD skulle gömma något så frågar man ju sig hur det går till? Menar du att de om dagarna pratar om kultur men om nätterna drömmer om folkmord? Har de någon hemlig kod som de arbetar och pratar emellan sig?

Hela partiet är rensat från ickedemokratiska element och den fakta om brottslingar och allt är taget från tidigt 90-tal. I Sverigedemokraterna är det i år mer invandrare representerade än de flesta riksdagspartier.

Invandringsfrågan är ytterst aktuell och viktig, det har till och med undersökningar gjorts gällande. Men det tystas ner bland riksdagspartierna.

Raptor
2006-08-10, 11:33
jag kommer att rösta blankt.
stödjer inte vänstern efter vad som hände efter tsunamin. aldrig stödja den sittande regeringen för det sveket.
högern passar inte min samhällsposition idag och de har inget som lockar mig. tycker att de inte kommer med något konkret utan endast klagar, men sådant gör alltid oppositionen.

när det kommer till extrema partier, åt både vänstern och högern, så handlar det om att jag anser att demokrati är det bästa vi har idag. i framtiden så kanske man kommit på något nytt men tills dess är det demokrati som gäller. finns för mycket hat i världen!

piratpartiet är rena skämtet, är människor så jävla egoistiska att det enda de bryr sig om är gratis musik och filmer?

väl mött!

paddanboy
2006-08-10, 11:34
jag kommer att rösta blankt.
stödjer inte vänstern efter vad som hände efter tsunamin. aldrig stödja den sittande regeringen för det sveket.
högern passar inte min samhällsposition idag och de har inget som lockar mig. tycker att de inte kommer med något konkret utan endast klagar, men sådant gör alltid oppositionen.

när det kommer till extrema partier, åt både vänstern och högern, så handlar det om att jag anser att demokrati är det bästa vi har idag. i framtiden så kanske man kommit på något nytt men tills dess är det demokrati som gäller. finns för mycket hat i världen!

piratpartiet är rena skämtet, är människor så jävla egoistiska att det enda de bryr sig om är gratis musik och filmer?

väl mött!

Om du sympatiserar med demokratin så är en blankröst knappast främjande för demokrati.

Raptor
2006-08-10, 11:36
Om du sympatiserar med demokratin så är en blankröst knappast främjande för demokrati.

det är för min sida en protest.
att vara soffliggare och bara klaga, det är inte främjande för demokrati.
att rösta blankt och klaga på att allt det går, det som är tjusningen med demokrati!

väl mött!

Scratch89
2006-08-10, 11:44
det är för min sida en protest.
att vara soffliggare och bara klaga, det är inte främjande för demokrati.
att rösta blankt och klaga på att allt det går, det som är tjusningen med demokrati!

väl mött!
Även fast jag tycker att en blank röst är en bortkastad röst, skriver du bra. :thumbup:

Hades
2006-08-10, 11:50
Fler än ett?
Bra, då kan jag fortsätta generalisera. Inte ens du tror väl att jag baserar min uppfattning på en person?

Raptor
2006-08-10, 11:56
Även fast jag tycker att en blank röst är en bortkastad röst, skriver du bra. :thumbup:

tackar!
säkert många som inte håller med mig.
men det är ju min åsikt i denna gröt av politiska partier där jag inte finner någon, som jag anser, ska kunna leda Sverige på ett bra sätt. då är det bättre att rösta blankt och vänta tills nån dyker upp.

skulle fler göra så och inte bara ta ett parti i sista minuten så hade nog det politiska läget ändrats och bättre och starkare ledare kan komma fram och dunka näven i bordet och sluta vela.

väl mött!

Bärs
2006-08-10, 12:14
Jag tycker inte att en blank röst är bortkastad. Det är en signal det också.

jim
2006-08-10, 12:33
De flesta har inte ens läst deras partiprogram, de går efter vad bluffmakare och proffstyckare som du säger. Ogrundade påstående och påhopp som folk köper eftersom de hört det hela tiden. Joseph Goebbels, propgandaminister i Nazi-tyskland påstod att ju mer man repeterar sina "sanningar" desto snabbare tror folk på det.

Anledningen till varför man ignorerar Sverigedemokraterna är ju för att man inte klarar av diskussioner med dem. De vinner diskussionerna. Enda politisk korrekta eller sympatisörer med riksdagspartier svarar med är påhopp och ogrundade påståenden precis som du pysslar med.

Du har ingen aning om på vilka underlag jag baserar mina åsikter, och att ens påstå dig veta att de är ogrundade är väl bara det ett typiskt ogrundat påstående?

Jag skulle aldrig kommentera något jag inte känner till, och givetvis har jag läst SD's partiprogram innan jag yttrar mig. Hela grundtanken med att Sverige behöver nationalism för att fungera vittnar om fasansfullt reaktionär politik. Samtidigt kan man dra en slutsats av vilken sorts människor som SD vinner över, det är inte en direkt representation av partiets politik, men likväl en indirekt.

Min stora oro ligger inte i vad som står i SD's partiprogram, även om även det är skrattretande absurt på vissa punkter, utan vad som ligger under ytan. Lika lite som socialdemokraterna har följt sina partiprogram och vallöften till punkt och pricka (som någon nämde innan) så vet ingen vad SD egentligen skulle göra om de (ve och fasa) någonsin fick absolut majoritet.

LadyG
2006-08-10, 12:35
politiksnack på forum är såååå gulligt :love:


seriöst.. fortsätt :laugh:

+1

jwzrd
2006-08-10, 12:41
+1

Jaha? Ja du tycker inte heller att det är roligt att diskutera saker, grattis. Nu vet många fler det. Men du tycker inte att det är lite som:

<person 1> Haha, en till som gillar kampsport; naw. Så kul med mesar som måste kunna slåss!
<person 2> +1

Trance
2006-08-10, 12:44
Jaha? Ja du tycker inte heller att det är roligt att diskutera saker, grattis. Nu vet många fler det. Men du tycker inte att det är lite som:

<person 1> Haha, en till som gillar kampsport; naw. Så kul med mesar som måste kunna slåss!
<person 2> +1

Hah, det var nästan det jag skulle skriva. Sedan är kampsport rätt löjligt.

jwzrd
2006-08-10, 12:46
Hah, det var nästan det jag skulle skriva. Sedan är kampsport rätt löjligt.

Det är störigt som fan när någon hoppar in i en diskussion och tycker sig vara lite för bra för att tillåta sig själv att sjunka så Lågt(tm) att faktiskt tänka på saker, fundera kring vad man tycker och sen debattera detta med andra. Jag trodde inte det om LadyG, jag hade snarare förväntat mig någon av dom som vanligtvis tycker att dom är asfarliga och balla IRL. Vi har en medlem som gärna härjar om hur han är det och hur ingen vågar säga bu till honom annat än online.

Bärs
2006-08-10, 12:48
I Sverigedemokraterna är det i år mer invandrare representerade än de flesta riksdagspartier.

Källa?

WheyProtein
2006-08-10, 13:17
...även om även det är skrattretande absurt på vissa punkter,...
Vilka punkter är det?

Stab
2006-08-10, 13:22
Jag röstar inte alls ligger hellre hemma i soffan.
Borgarna vill göra allt sämre för arbetarna snabbt medans Socialdemokraterna och deras svans Vänsterpartiet vill försämra för arbetarna långsamt så vad har man att rösta på om man är en arbetare?
Valet kommer att vinnas lätt av Sossarna eftersom dom gånger som borgarna haft makten så har dom ju kört Sverige i botten och inget säger ju att dom skulle lyckas bättre denna gång.

Sa javla blast i skallen.
Orka ens disskutera politik har men sossarna och vanstern kan bara brinna.. javla whitetrash

jim
2006-08-10, 13:24
Jaha? Ja du tycker inte heller att det är roligt att diskutera saker, grattis. Nu vet många fler det. Men du tycker inte att det är lite som:

<person 1> Haha, en till som gillar kampsport; naw. Så kul med mesar som måste kunna slåss!
<person 2> +1

haha :thumbup:

mini
2006-08-10, 13:24
Sa javla blast i skallen.
Orka ens disskutera politik har men sossarna och vanstern kan bara brinna.. javla whitetrash
Och bildade välartade män som du representerar högern?

LadyG
2006-08-10, 13:24
Jaha? Ja du tycker inte heller att det är roligt att diskutera saker, grattis. Nu vet många fler det. Men du tycker inte att det är lite som:

<person 1> Haha, en till som gillar kampsport; naw. Så kul med mesar som måste kunna slåss!
<person 2> +1

Det här slutade vara en seriös politisk diskussion för länge sedan, om du inte märkt det.

Vi hade en seriös diskussion, Scratch89 och jag, men det handlade ju om sakfrågor och politik, inte ideologi och statistik (varmed man kan bevisa vad som helst när som helst).

jwzrd
2006-08-10, 13:25
Sa javla blast i skallen.
Orka ens disskutera politik har men sossarna och vanstern kan bara brinna.. javla whitetrash

Haha white trash? :) Du försöker säga något i stil med att du och dina välutbildade bruthas' rockar da house och röstar på M?

Stab
2006-08-10, 13:26
Och bildade välartade män som du representerar högern?

ouhh tuff comeback.. soc-fall

Stab
2006-08-10, 13:26
Haha white trash? :) Du försöker säga något i stil med att du och dina välutbildade bruthas' rockar da house och röstar på M?

hahahah... :laugh:

jwzrd
2006-08-10, 13:26
Det här slutade vara en seriös politisk diskussion för länge sedan, om du inte märkt det.

Vi hade en seriös diskussion, Scratch89 och jag, men det handlade ju om sakfrågor och politik, inte ideologi och statistik (varmed man kan bevisa vad som helst när som helst).

Börjar diskussionen för dig igen nu?

mini
2006-08-10, 13:28
ouhh tuff comeback.. soc-fall
Det var ingen comeback. Det var mer ett angrepp på dig eftersom du uttrycker dig som, well, obildat white trash. Ditt andra inlägg förbättrade knappast bilden, men för all del, du är en levande reklampelare för vänstern.

LadyG
2006-08-10, 13:32
Börjar diskussionen för dig igen nu?

Börjar? Du yrar *screwy*

jim
2006-08-10, 13:35
Vilka punkter är det?

"Vi förespråkar en moralisk upprustning, vi värnar västerlandets kristna etik, och vi vill stärka nationalkänslan, för att på så sätt skapa en större trygghet och gemenskap inom det svenska samhället."

Det har nog framgått vad jag tycker om att "nationalitetskänslan" kommer ge större "trygghet och gemenskap"...


"Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer."

Det är det sämsta försöket att dölja främlingsfientlighet jag sett på många år...

rQx
2006-08-10, 13:40
Mycket i Sverige har försämrats under Socialdemokraterna & co så det kan inte bli värre med Höger.

-AG-
2006-08-10, 13:43
Osmakligt.


allan

+1

jwzrd
2006-08-10, 13:47
Börjar? Du yrar *screwy*

För en stund sen tog du avstånd från diskuterande av politik på forum, det var fjantigt att göra det etc. Jag undrade om det var så att du inte tyckte så längre och rent av ville fortsätta debatten.

jwzrd
2006-08-10, 13:48
Mycket i Sverige har försämrats under Socialdemokraterna & co så det kan inte bli värre med Höger.

Försämrats sen när och vad?

LadyG
2006-08-10, 13:52
För en stund sen tog du avstånd från diskuterande av politik på forum, det var fjantigt att göra det etc. Jag undrade om det var så att du inte tyckte så längre och rent av ville fortsätta debatten.

Nej, men nu missförsod du nog mig: jag tog avstånd från den urspårade debatten, den debatt som baseras på "fakta" (påståenden utan understödjande bevis), statistik (man kan bevisa vad som helst med statistik) och halvgissningar (sånt som Aftonbladet är bra på).

Det jag efterlyser är en debatt där påståenden som "SD är det parti som faktiskt har flest invandrare" underbyggs med någon form av underlag, åtminstone en artikel i ämnet. Vad som hlest, bara man kan få se på vilka grunder påståendet står så man kan bedöma själv vad man tror.

Debatter där påståenden flyger fram och tillbaka helt utan att man kan källkontrollera, det är helt ointressant. Vem som helst kan påstå vad som helst, linda in det i två sanningar och de flesta kommer att svälja alltihop, och be om mer.

Är jag tydligare med vad jag menar nu?

jwzrd
2006-08-10, 13:53
Nej, men nu missförsod du nog mig: jag tog avstånd från den urspårade debatten, den debatt som baseras på "fakta" (påståenden utan understödjande bevis), statistik (man kan bevisa vad som helst med statistik) och halvgissningar (sånt som Aftonbladet är bra på).

Det jag efterlyser är en debatt där påståenden som "SD är det parti som faktiskt har flest invandrare" underbyggs med någon form av underlag, åtminstone en artikel i ämnet. Vad som hlest, bara man kan få se på vilka grunder påståendet står så man kan bedöma själv vad man tror.

Debatter där påståenden flyger fram och tillbaka helt utan att man kan källkontrollera, det är helt ointressant. Vem som helst kan påstå vad som helst, linda in det i två sanningar och de flesta kommer att svälja alltihop, och be om mer.

Är jag tydligare med vad jag menar nu?

Mycket bättre. Jag tycker, som synes, inte det är någon skillnad på att försöka visa något med sammanhangslös statistik, tomma påståenden och att smutskasta debattörer.

paddanboy
2006-08-10, 13:54
Källa?

Fler invandrarkandidater hos Sverigedemokraterna än hos Socialdemokraterna och de flesta borgerliga partier

Enligt en undersökning som genomförts av Statistiska Centralbyrån och Valmyndigheten och som under tisdagen presenterades i Sveriges Radio, så har Sverigedemokraterna fler kandidater med invandrarbakgrund bland sina kommunfullmäktigekandidater än vad såväl Socialdemokraterna som Moderaterna, Centerpartiet och Kristdemokraterna har.

Andelen fullmäktigekandidater med invandrarbakgrund är hos Sverigedemokraterna 16% medan den hos Socialdemokraterna är 14%, hos Moderaterna 12%, hos Kristdemokraterna 15% och hos Centerpartiet 7%.


http://www.sr.se/cgi-bin/International/nyhetssidor/artikel.asp?nyheter=1&ProgramID=2076&artikel=883296

paddanboy
2006-08-10, 13:57
Det är det sämsta försöket att dölja främlingsfientlighet jag sett på många år...

Främlingsfientlighet?
Är man försvarsfientlig för man inte vill att försvaret skall upprustas utan nedrustas?
Är man skattefientlig om man vill att skatten skall sänkas?

mela
2006-08-10, 13:58
jwzrd: För din skull har jag pratat med en utan moderaternas partisekreterare samt en ur regionfullmäktige i Bohuslän om fastighetsskatten. Jag kan klart meddela att vi fortfarande vill slopa fastighetsskatten för att istället ersätta den med en låg kommunal avgift. Pengarna går direkt till din egna kommun istället för till staten och sedan till kommunen.

Raptor
2006-08-10, 13:58
paddanboy: vet du hur många som ställer upp i respektive parti för fullmäktige?

jwzrd
2006-08-10, 13:59
jwzrd: För din skull har jag pratat med en utan moderaternas partisekreterare samt en ur regionfullmäktige i Bohuslän om fastighetsskatten. Jag kan klart meddela att vi fortfarande vill slopa fastighetsskatten för att istället ersätta den med en låg kommunal avgift. Pengarna går direkt till din egna kommun istället för till staten och sedan till kommunen.

Jag vet. Det jag sa var att _du_ sa något, sen ändrade du dig precis som om du gissade snarare än visste saker om moderaterna. Kudos för att du tagit reda på saker dock!

mckn
2006-08-10, 13:59
För att lugna dig; det är MUF som står bakom sidan, tror jag. Inte M.


visar bara hur mogna man är i muff... *grr27*

-AG-
2006-08-10, 14:01
Appropå MUF...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,123052,00.html

mela
2006-08-10, 14:01
Jag vet. Det jag sa var att _du_ sa något, sen ändrade du dig precis som om du gissade snarare än visste saker om moderaterna. Kudos för att du tagit reda på saker dock!

Tror att vi har missuppfattat varandra, för jag vet inte när jag har ändrat mig så.. :confused:

jwzrd
2006-08-10, 14:02
Appropå MUF...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,123052,00.html

Är det något speciellt du vill säga med det?

paddanboy
2006-08-10, 14:08
paddanboy: vet du hur många som ställer upp i respektive parti för fullmäktige?

Ingen koll.

Bärs
2006-08-10, 14:10
http://www.sr.se/cgi-bin/International/nyhetssidor/artikel.asp?nyheter=1&ProgramID=2076&artikel=883296


Hur definieras invandrarbakgrund?

mela
2006-08-10, 14:10
paddanboy: vet du hur många som ställer upp i respektive parti för fullmäktige?

Kommunalt, regionalt eller riksdag?

Trance
2006-08-10, 14:11
Hur definieras invandrarbakgrund?

Födda utanför Sverige verkar det som i den länken.

paddanboy
2006-08-10, 14:16
Hur definieras invandrarbakgrund?

Du Bärs verkar inte ha några egna åsikter alls. Du bara frågar en massa. Ta och läs källorna själv.

jim
2006-08-10, 14:19
Främlingsfientlighet?
Är man försvarsfientlig för man inte vill att försvaret skall upprustas utan nedrustas?
Är man skattefientlig om man vill att skatten skall sänkas?

Missförstå mig inte jag uppskattar verkligen dina försök att förstärka dina poänger genom att leka med textstorlek och kursiverad text, tyvärr är text fortfarande bara text...

On topic, vad har de liknelserna med mitt påstående att göra? Man är främlingsfientlig när man vill att Sverige ska se ut som det gjorde för hundra år sedan och känner sig besvärad av att vi har haft invandring och att den "svenska" kulturen tvingats anpassa sig på vissa punkter pga detta. Denna främlingsfientlighet är skiner igenom så tydligt att det stundtals känns som den står i klartext, och om det inte räcker för att övertyga så refererar jag till min tidigare indirekta referens genom att titta på vilken sorts människor som röstar på SD och vad de har för åsikter i frågan.

Tolkia
2006-08-10, 14:25
det är för min sida en protest.
att vara soffliggare och bara klaga, det är inte främjande för demokrati.
att rösta blankt och klaga på att allt det går, det som är tjusningen med demokrati!
Här måste jag faktiskt hålla med. Det enda man signalerar genom att ligga på soffan är att man skiter i om man lever i ett land där man får rösta överhuvudtaget, eller inte.

Raptor
2006-08-10, 14:25
Kommunalt, regionalt eller riksdag?

det som källan, sr, anger i den undersökning statistiska centralbyrån och valmyndigheten gjorde. vet inte själv och har ingen poäng med det för att såga någon utan vill endast få reda på hur många personer det är, ej procenten. procenten säger inte särskilt mycket om det är 1000 som ställer upp för sossarna (14% = 140 med invandrarbakgrund) och sverigedemokraterna har 100 (16% = 16 st med invandrarbakgrund). därför skulle det vara intressant att veta.

Cilia
2006-08-10, 14:28
jwzrd: För din skull har jag pratat med en utan moderaternas partisekreterare samt en ur regionfullmäktige i Bohuslän om fastighetsskatten. Jag kan klart meddela att vi fortfarande vill slopa fastighetsskatten för att istället ersätta den med en låg kommunal avgift. Pengarna går direkt till din egna kommun istället för till staten och sedan till kommunen.
Fast din loop är ju inte klar där
1. Hur vet du att den kommer vara låg? Det är ju inte staten som bestämmer avgiftsnivån i kommunerna.
2. Hur ser det resterande statsbidraget ut? Vad blir summa summarum för kommunerna?

Fastighetsskatten var ju kommunal tidigare så det är inget nytt förslag.

mela
2006-08-10, 14:29
Fast din loop är ju inte klar där
1. Hur vet du att den kommer vara låg? Det är ju inte staten som bestämmer avgiftsnivån i kommunerna.
2. Hur ser det resterande statsbidraget ut? Vad blir summa summarum för kommunerna?

Fastighetsskatten var ju kommunal tidigare så det är inget nytt förslag.

Det har jag inte 100%igt svar på. Jag skall kontakta någon om detta i helgen om du kan vänta med svar så länge?
Har varit iväg och snackat med fulla fiskare nu :D Lite seg i bollen

paddanboy
2006-08-10, 14:29
Missförstå mig inte jag uppskattar verkligen dina försök att förstärka dina poänger genom att leka med textstorlek och kursiverad text, tyvärr är text fortfarande bara text...

On topic, vad har de liknelserna med mitt påstående att göra? Man är främlingsfientlig när man vill att Sverige ska se ut som det gjorde för hundra år sedan och känner sig besvärad av att vi har haft invandring och att den "svenska" kulturen tvingats anpassa sig på vissa punkter pga detta. Denna främlingsfientlighet är skiner igenom så tydligt att det stundtals känns som den står i klartext, och om det inte räcker för att övertyga så refererar jag till min tidigare indirekta referens genom att titta på vilken sorts människor som röstar på SD och vad de har för åsikter i frågan.

SD vill inte att Sverige skall bli som för hundra år sedan, det är ditt eget påhitt. Däremot vill de ha tillbaka det Svenska folkhemmet som fanns förr. Men det är en trygghetsfråga främst, inte av folklig homogen karraktär. Invandringen har bidragit till ökad brottslighet = otrygghet och kostnader = nedskärningar.

Vart skattepengar går till är ytterst relevant.

Vilka röstar på SD? låt höra, du som vet?
I Skåne verkar de rösta på SD som mest, där är invandringen mest påtaglig. Tror knappast alla dem lever isolerat från invandrare utan säkerligen har flera i sitt konaktnät.

Scratch89
2006-08-10, 14:47
Appropå MUF...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,123052,00.html
Du missade de sista 4 raderna, va?

Mufs riksordförande Tove Lifvendahl tar avstånd från Daniel Börjessons uttalanden.
- Jag vill å Mufs vägnar be om ursäkt till alla som känner sig sårade. Detta är inget som Muf står för.

jim
2006-08-10, 14:50
SD vill inte att Sverige skall bli som för hundra år sedan, det är ditt eget påhitt. Däremot vill de ha tillbaka det Svenska folkhemmet som fanns förr. Men det är en trygghetsfråga främst, inte av folklig homogen karraktär. Invandringen har bidragit till ökad brottslighet = otrygghet och kostnader = nedskärningar.

Vart skattepengar går till är ytterst relevant.

Vilka röstar på SD? låt höra, du som vet?
I Skåne verkar de rösta på SD som mest, där är invandringen mest påtaglig. Tror knappast alla dem lever isolerat från invandrare utan säkerligen har flera i sitt konaktnät.

Vadå jag som vet? Jag pratar utifrån mitt eget perspektiv, de sverigedemokrater jag har stött på har varit människor som har väldigt lite kunskap om människor med andra språk, religioner och kulturer. Och brist på kunskap leder i regel till fördomar och överdrivet distanstagande, vilket är starkt representerat hos dessa individer.

Utöver detta finns det ett starkt motstånd mot att Sverige förändras kulturellt, detta är något man öppet kan få höra i argument som "den fina svenska kulturen med våra fina traditioner måste få leva kvar". Som svensk kan jag absolut inte säga emot detta, jag uppskattar det fina i våra traditioner MEN, kultur är något föränderligt, och jag spårar detta motstånd mot kulturell förändring bak till precis samma sak, okunskap.

Som boende i Skåne vet jag att främlingsfientligheten ute på landsbygden är enormt mycket större än någon annan plats jag varit på, och det är knappast i Malmö jag stött på mest sverigedemokrater. Malmö har mest invandrare och det är också i Malmö assimilering börjat krävas, här lever åtminstone majoriteten som människor som anpassar sig efter varanda, inte gömmer sina fördomar bakom "politiska åsikter" så som jwzrd pratade om innan.

Romper
2006-08-10, 15:34
E det bara jag här som tänker rösta en bit längre höger än moderaterna???

skaparn
2006-08-10, 15:58
E det bara jag här som tänker rösta en bit längre höger än moderaterna???

Centerpartiet?

jwzrd
2006-08-10, 16:01
Centerpartiet?

Hahaha!!

Bärs
2006-08-10, 16:04
Födda utanför Sverige verkar det som i den länken.

Jo, men citatet var ju inte från länken.

Bärs
2006-08-10, 16:07
Du Bärs verkar inte ha några egna åsikter alls. Du bara frågar en massa. Ta och läs källorna själv.

Vilka källor? Kan du inte ge sidan därifrån citatet är taget, har du något att dölja?

Lucipha
2006-08-10, 16:13
Orka bry sig längre.. Jag vill rösta på partiet som sossarna borde vara (ett arbetarparti) men känner bara avsmak och förakt för de flesta inom politiken. Same shit, different names

mela
2006-08-10, 16:15
Orka bry sig längre.. Jag vill rösta på partiet som sossarna borde vara (ett arbetarparti) men känner bara avsmak och förakt för de flesta inom politiken. Same shit, different names


Moderaterna *kissass*

paddanboy
2006-08-10, 16:18
Vadå jag som vet? Jag pratar utifrån mitt eget perspektiv, de sverigedemokrater jag har stött på har varit människor som har väldigt lite kunskap om människor med andra språk, religioner och kulturer. Och brist på kunskap leder i regel till fördomar och överdrivet distanstagande, vilket är starkt representerat hos dessa individer.

Som Svensk medborgare och som röstberättigad behöver man inte ha kunskap om andra språk, religioner eller kulturer. Det är nog snarare bättre vi sätter invandrare på skolbänken för att lära sig Svensk demokrati, kultur och värderingar.

Utöver detta finns det ett starkt motstånd mot att Sverige förändras kulturellt, detta är något man öppet kan få höra i argument som "den fina svenska kulturen med våra fina traditioner måste få leva kvar". Som svensk kan jag absolut inte säga emot detta, jag uppskattar det fina i våra traditioner MEN, kultur är något föränderligt, och jag spårar detta motstånd mot kulturell förändring bak till precis samma sak, okunskap.

Det Sverigdemokraterna riktar störst motstånd till är mångkultursfrämjandet i detta land. Mångkulturfrämjandet, eller snarare fundamentalismen har verkligen satt sina spår i detta land. Är du inte mångkulturalist så har du ingen chans att få andrum i media. Samtidigt som de säger att Sverige alltid varit mångkulturellt kan de även kläcka att äntligen har Sverige blivit mångkulturellt. Mångkultur enar inget folk och kommer aldrig göra, jag trodde gemenskap var anledningen till att bo och verka i ett land.

Som boende i Skåne vet jag att främlingsfientligheten ute på landsbygden är enormt mycket större än någon annan plats jag varit på, och det är knappast i Malmö jag stött på mest sverigedemokrater. Malmö har mest invandrare och det är också i Malmö assimilering börjat krävas, här lever åtminstone majoriteten som människor som anpassar sig efter varanda, inte gömmer sina fördomar bakom "politiska åsikter" så som jwzrd pratade om innan.

Jag tror inte ens du stött på en massa Sverigedemokrater som du vill ge sken av, du bara säger liknande saker för att skaffa tyngd i din argumentation. Fast jag tycker de mest glider åt pajkastning än sakfrågorna. Men det är ju invandringskramarnas främst kännetecken.

Så assimilering har börjat krävas i Malmö? Assimilering är Sverigedemokratisk politik, Socialdemokraterna och de övriga pratar om integration.
Det sista om fördomar och politiska åsikter vet jag inte vad du menar med.

Scratch89
2006-08-10, 16:20
*popcorn*

paddanboy
2006-08-10, 16:27
Vilka källor? Kan du inte ge sidan därifrån citatet är taget, har du något att dölja?

Nej då. Söker du på det citatet hamnar du på Sverigedemokraternas hemsida eller den verkliga om du vill:
http://www.newsdesk.se/view_pressrelease.php?id=99383

Bolio
2006-08-10, 16:38
det är ju invandringskramarnas främst kännetecken.

:kinky:

dared
2006-08-10, 16:39
Orka bry sig längre.. Jag vill rösta på partiet som sossarna borde vara (ett arbetarparti) men känner bara avsmak och förakt för de flesta inom politiken. Same shit, different names


Rätt ironiskt egentligen att vissa kallar soussarna för arbetarparti när de inte verkar vilja att folk ska jobba eller att arbetgivare ska kunna anställa.