handdator

Visa fullständig version : Angående protein!


Mickaz
2006-08-09, 17:16
Jag tränar gym Måndag-tisdag-onsdag-torsdag. Jag har en fråga angående protein! Jag tar whey-80 till frukost, middag, kväll alltså 1 timme efter träning typ eller 45 minuter. Tar gainer efter träningen och jag äter normalt typ frukost t.ex en mild ygohurt vanilj, nyttig musli eller gröt, 2 - 4 nyttiga mackor, mellanmål, någotdär, sen middag då det blir något nyttigt som kyckling, ris, pasta med nötfärs, tonfisk - curry eller något, sen på kvällen kommer något litet. Är det bra för mej att ta dessa whey-80 om jag försöker bygga muskler? Eller ska jag sluta med det?

Mvh Mickaz!

L-Sami
2006-08-09, 19:09
Protein behövs till varje måltid, men tror inte att du behöver Whey-80 till middan när du äter kyckling, köttfärs, tonfisk.

Apos78
2006-08-09, 19:17
Rent generellt så behöver du ingen av dessa whey80. Det vill säga om du har en i övrigt väl sammansatt och blandad kost. Inget magiskt över tillskotten utom att de är väldigt smidiga att få i sig efter träning etc. Låter kanske lite väl att ta ett par proteindrinkar varje dag då du kanske inte har någon större koll på vilka proteinmängder du får i dig från den vanliga kosten. Och hur mycket protein vill du få i dig? Du kommer långt med vanliga maten men som sagt, en drink kan vara smidigt efter träning eller liknande.