handdator

Visa fullständig version : Alkoholfråga


Spritza
2006-08-09, 03:45
My story.....i måndags drack jag 0.7L 40% vodka, NIKITA......nu är det en onsdag 04.42.........jag känner mig fortfarande lite påverkad, eller aa vet inte hur jag skall förklara denna känsla......förjävlig helt enkelt......sovit har jag gjort i bara 3 timmar sen i måndags.
Känner att jag ibland får ont i magen och bara blir slapp, trött osv.....men sova kan jag inte...jag känner att jag är sömnig men jag kan verkligen inte somna.
Är något av detta jag berättat konstigt beteende?
Jag vet, jag borde inte ha druckit alls, blir inget mer förrän nyår 2007.

Longshot
2006-08-09, 06:44
Är något av detta jag berättat konstigt beteende?


Nä.

Du är nykter snart igen ;)

Lilla Brynolf
2006-08-09, 06:48
Du har en baksmälla helt enkelt. Giftet ska ur kroppen.

Om du inte dricker så ofta är det lätt hänt att din kropp reagerar på det där viset, alltså med en flera dagars hangover.

Bara att hålla ut...

Milia
2006-08-09, 07:54
Inte konstigt om du känner dig påverkad om du bara sovit 3 timmar sen dess. Jag känner mig alltid som om jag vore onykter om jag är alldeles för trött.
Ta en dusch och försök göra ngn avslappningsövning kanske och SOV! Ta på dig öronproppar och ögonbindel så sover du säkert som en stock. Är det för varmt, så ta en kall dusch, brukar hjälpa mig.

L-Sami
2006-08-09, 09:28
Drick mycket vatten alltid efter du har druckit alkohol. En drink 4cl = 0,5l vatten. För din del blir det nog 10 liter vatten då :)
Bra att inta även multi mineral/vitamin för att mycket av de vattenlösliga vitaminer försvinner med urinen och mineraler bl a zink.

Fjod0r
2006-08-09, 10:40
Kroppen förbränner mellan 2 och 3 cl sprit per timma. Alltså 20-24 timmar innan all sprit är ute ur kroppen. Sen kommer bakfyllan, efter en sådan raggarfylla kan det säkert ta upp till 48 timmar innan du känner dig frisk. Ät och drick ordentligt.