handdator

Visa fullständig version : Fairning Complete Diet


Lindstein
2006-08-08, 23:49
Någon som vet innehållsförteckningen?

Dr Nick
2006-12-31, 00:39
Undrade just detta också,så jag sökte?
Det står ju ingenstans,varken på fairings hemsida eller på kolo?

Dr Nick
2006-12-31, 01:16
Hittade den här gamla tråden med en innehållsföteckning,om den nu fortfarande är aktuell?
Förstår fortfarande inte vad som är kolhydrats källan?
Och om nu någon förstår vad den är,om den är bra?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=5798&highlight=xantan

tp_88
2006-12-31, 01:16
Ingredienser: Avfettad skummjölk, kalciumkaseinat, avfettat sojamjöl, kakopulver, vitaminer och mineraler, lecithin, xantan/guar, aromämnen, aspartam (innehåller phenylalanin), Guarana.

Dr Nick
2006-12-31, 01:19
Ingredienser: Avfettad skummjölk, kalciumkaseinat, avfettat sojamjöl, kakopulver, vitaminer och mineraler, lecithin, xantan/guar, aromämnen, aspartam (innehåller phenylalanin), Guarana.

he he,vi postade i exakt samma minut!
Vet du något om kolydrats källan?xantan/guar??

tp_88
2006-12-31, 02:06
he he,vi postade i exakt samma minut!
Vet du något om kolydrats källan?xantan/guar??
Jepp. :)

Nope, men eftersom det skall vara 36% kolhydrater är det inte från det då det kommer efter vitaminer/mineraler i innehållsförteckningen...

Jag skulle tro att det kommer från mjölken, proteinet, sojamjölet och kakaopulvret.

Dr Nick
2006-12-31, 02:42
hmm..sojamjöl innehåller inte så mycket kolhydrater..

WHITEFOLKS
2006-12-31, 05:05
Mjölkpulver är mer kolhydrater än protein.

Sverker
2006-12-31, 08:16
Det är ju en produkt för en diet med extremt lite kalorier, VLDC.


Kolhydraterna kommer uppenbart från skummjölken. Inte fel med galaktos i den situationen eftersom galakotosen långsamt ombildas till glukos.
Ska man få med så mycket näringsämnen som möjligt per kalori ligger skummjölk på topp.

Dr Nick
2006-12-31, 12:49
Det är ju en produkt för en diet med extremt lite kalorier, VLDC.


Kolhydraterna kommer uppenbart från skummjölken. Inte fel med galaktos i den situationen eftersom galakotosen långsamt ombildas till glukos.
Ska man få med så mycket näringsämnen som möjligt per kalori ligger skummjölk på topp.

Vadå?så du menar att ingen som har en normal kosthållning kan använda produkten??
Det är ju ändå i grund och botten en vanlig mrp?
Sen så heter det VLCD...

Dr Nick
2006-12-31, 12:51
Mjölkpulver är mer kolhydrater än protein.

aha,då var det löst.
Tackar..

tp_88
2006-12-31, 14:14
hmm..sojamjöl innehåller inte så mycket kolhydrater..
SLV säger 16% iaf. Sen är ju somsagt fördelningen k/p i mjölk 5/3,5...

Sverker
2006-12-31, 14:41
Vadå?så du menar att ingen som har en normal kosthållning kan använda produkten??
Det är ju ändå i grund och botten en vanlig mrp?
Sen så heter det VLCD...


OK...VLDC måste ju vara svagström:D


Jag säger ingenting här. Jag använder själv inte produkterna men Complete Diet är ju komplett just för att användas vid VLCD.
Skall du komplettera en mer vanlig kost är säkert MRP bättre.

Dr Nick
2006-12-31, 14:48
OK...VLDC måste ju vara svagström:D


Jag säger ingenting här. Jag använder själv inte produkterna men Complete Diet är ju komplett just för att användas vid VLCD.
Skall du komplettera en mer vanlig kost är säkert MRP bättre.

Med risk för att verka kinkig,men varken complete diet eller någon annan mrp är komplett.
Och bara för att den har blivit godkänd så säger det inte så värst mycket.
Sen så är mrp en förkortning på meal replacement product,alltså inte en speciell produkt utan complete diet,diet pro osv.
Förstår inte riktigt vad du menar när du skriver att mrp skulle vara bättre på att komplettera en "vanlig" kost?

Susanne
2006-12-31, 14:48
VLCD handlar om att uppfylla vissa krav på innehållet som gör att du kan leva uteslutande på produkten. VLCD-produkter ska man ju kunna använda som enda föda under ett par veckor.

En MRP som inte uppfyller dessa krav får inte kallas VLCD, utan man får nöja sig med att byta 1-2 av dagens måltider mot en sån LCD-produkt.

Jag ser ingen nackdel med att använda Complete diet för att byta ut enskilda måltider eller som mellanmål bara för att man kan leva uteslutande på den också.

Dr Nick
2006-12-31, 14:51
Jag ser ingen nackdel med att använda Complete diet för att byta ut enskilda måltider eller som mellanmål bara för att man kan leva uteslutande på den också.

Håller med.
Verkar fin för att på ett enkelt sätt öka på kalori intaget vid bulk också.

Sir Anselm
2007-01-02, 08:28
Sen så är mrp en förkortning på meal replacement product,alltså inte en speciell produkt utan complete diet,diet pro osv.
Förstår inte riktigt vad du menar när du skriver att mrp skulle vara bättre på att komplettera en "vanlig" kost?

Nu menar han nog Fairings produkt som faktiskt heter M.R.P...

Jorgen
2007-01-02, 17:17
Sen så är mrp en förkortning på meal replacement product,alltså inte en speciell produkt utan complete diet,diet pro osv.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=109