handdator

Visa fullständig version : Hur får man "Fetare" axlar?


Masters
2006-08-08, 22:29
Tjoho igen!, Fan.. Håller på med axelträningen nu förfullt.. Undrar, hur får man sånna "feta" axlar som snubben här nedan har?.. Själva bulan. är det hantelpress åt sidan?, hur många reps/set för maximal bygg?

http://www.wwe.com/superstars/raw/johncena/posedphotos/15.jpg

thx

MilkmaN
2006-08-08, 22:33
Du tränar mer axlar och sedan så går du ner i fettrprocent så att separationen mellan axeln och överarm blir tydligare och tada! Du har en bula.

Masters
2006-08-08, 22:36
Du tränar mer axlar och sedan så går du ner i fettrprocent så att separationen mellan axeln och överarm blir tydligare och tada! Du har en bula.


haha okej ;D.. men hur får man den större? *flex*

tossefar
2006-08-08, 22:38
haha okej ;D.. men hur får man den större? *flex*
Genom att träna axlar :thumbup:

Masters
2006-08-08, 22:45
Genom att träna axlar :thumbup:


Ja ehm, bra svar :hbang:, men Reps/set?.. aja, gissar mig fram att 6reps/3set räcker? ;P

LuThe
2006-08-08, 22:48
Kör volym helt enkelt *slap* 10 reps å uppåt .. men de ska va tungt som f*n ..!

hur många set får väll du avgöra men kör då lika många för dragmusklerna så du inte får dålig hållning å värk .. då km du garanterat ångra dig!:devil:

Fartman
2006-08-09, 01:39
Sen så hjälper det en hel del om du är naturligt bredaxlad, vilket John Cena är.

krilleh
2006-08-09, 05:36
Kör volym helt enkelt *slap* 10 reps å uppåt .. men de ska va tungt som f*n ..!

hur många set får väll du avgöra men kör då lika många för dragmusklerna så du inte får dålig hållning å värk .. då km du garanterat ångra dig!:devil:

10 reps+ ??? what? Har hört att 6-8 är ganska bra.

bedlam
2006-08-09, 06:40
10 reps+ ??? what? Har hört att 6-8 är ganska bra.
Variation är alltid bra, inte nån höjdare att köra 6-8 hela livet.
Lura kroppen, håll den alert så den tror den måste växa! :)

Robbin
2006-08-09, 07:59
Kör 1-20reps, några set i veckan, hantelpress, militärpress, andra bra axelövningar you name it . Jag säger de fonka.

krilleh
2006-08-09, 20:35
Variation är alltid bra, inte nån höjdare att köra 6-8 hela livet.
Lura kroppen, håll den alert så den tror den måste växa! :)

Jepp, just det jag gör :) Ibland 6 ibland 8. Blir aldrig över 8. Brukar ligga runt 5-8 beror på hur tungt jag kör. Över 8 känns bara vara uthållighet.

negative
2006-08-09, 21:10
Jepp, just det jag gör :) Ibland 6 ibland 8. Blir aldrig över 8. Brukar ligga runt 5-8 beror på hur tungt jag kör. Över 8 känns bara vara uthållighet.

*bs*

Sonny
2006-08-09, 21:14
Träna axlar, helst mer än 6reps/3 set ^^

Nitrometan
2006-08-09, 21:17
Lura kroppen, håll den alert så den tror den måste växa! :)
Lura kroppen? Typ springa och gömma sig?

Sonny
2006-08-09, 21:18
Lura kroppen? Typ springa och gömma sig?:laugh: :laugh:

MrBulk
2006-08-09, 21:19
Vid sidolyft brukar jag göra c:a 8st reps med 100% utförande sen blir det 7st reps till där jag för varje reps tappar höjd tills jag inte kan lyfta dom mer än några centimetrar, det blir totalt runt 15 rep per sett, är det förmycket? borde jag lägga av när jag inte kan lyfta dom 90 grader?

Sonny
2006-08-09, 21:20
Vid sidolyft brukar jag göra c:a 8st reps med 100% utförande sen blir det 7st reps till där jag för varje reps tappar höjd tills jag inte kan lyfta dom mer än några centimetrar, det blir totalt runt 15 rep per sett, är det förmycket? borde jag lägga av när jag inte kan lyfta dom 90 grader?Tycker du att du får någon muskeltillväxt när du tränar så, kör på, om inte, testa något annat.

MrBulk
2006-08-09, 21:25
Tycker du att du får någon muskeltillväxt när du tränar så, kör på, om inte, testa något annat.


Resultat har jag fått men det kanske ger mer ifall man inte kör så många reps. Eftersom man inte märker resultat på en månad så blir det svårt att jämföra.

Sonny
2006-08-09, 21:31
Resultat har jag fått men det kanske ger mer ifall man inte kör så många reps. Eftersom man inte märker resultat på en månad så blir det svårt att jämföra.Jag tvivlar på att du skulle få ännu bättre resultat om du körde mindre reps, jag säger fortsätt som du gör.

Å andra sidan är jag ingen expert, ha det i åtanke.

Timme
2006-08-09, 23:45
Kör volym helt enkelt *slap* 10 reps å uppåt .. men de ska va tungt som f*n ..!


eh, det där går inte riktigt ihop tycker jag... 10 reps och uppåt är inte tungt som f*n... fast du menar kanske att han ska köra hög reps tills han är helt slut och endå fortsätta pumpa? Tung träning enligt mig är iallafall 5 reps och neråt inte uppåt...

Timme
2006-08-09, 23:50
Om du vill å fetare axlara så har jag en fruktansvärt go övning till dig!

Pushpress! Grymmare axelövning finns det inte (enligt mig) Och till er alla som säger att militärpressar och pushpressar nästan bara tar på främre axelmuskeln, ni har fel...... Pressar över huvudet tar ritkgit bra på det mellersta också! Prova att göra en axelpress över huvudet utan vikt i handen oh känn med andra handen på det mediala huvudet på axeln. Det går inte att göra rörelsen och samtidigt undvika att det mellersta huvudet spänns.

Faktum är att det faktist bara känns i det mellersta huvudet på mig efter mina pushpressar sedan igår.... Det främre huvudet får jag ändast träningsverk i efter bänkpress...

Timme
2006-08-09, 23:51
Resultat har jag fått men det kanske ger mer ifall man inte kör så många reps. Eftersom man inte märker resultat på en månad så blir det svårt att jämföra.


ja jag tror att det blir bättre ifall du kör tyngre och färre reps... jag har aldrig växt så mycket sen jag började köra lågreps (3 reps och neråt)

Timme
2006-08-09, 23:52
Tjoho igen!, Fan.. Håller på med axelträningen nu förfullt.. Undrar, hur får man sånna "feta" axlar som snubben här nedan har?.. Själva bulan. är det hantelpress åt sidan?, hur många reps/set för maximal bygg?

[IMG]http://www.wwe.com/superstars/raw/johncena/posedphotos/15.jpg[/MG]

thx

vad heter killen?

Timme
2006-08-09, 23:55
såhär ser push press ut för övrigt

http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/PushPress.html

JAJJAS
2006-08-09, 23:55
Prova att göra en axelpress över huvudet utan vikt i handen oh känn med andra handen på det mediala huvudet på axeln. Det går inte att göra rörelsen och samtidigt undvika att det mellersta huvudet spänns.



Det har du faktiskt rätt i, det kändes som f*n. Får börja göra fler pressövningar för axlar då :D

Sonny
2006-08-09, 23:57
vad heter killen?John Cena, WWE Wrestler.

Timme
2006-08-10, 00:04
Det har du faktiskt rätt i, det kändes som f*n. Får börja göra fler pressövningar för axlar då :D

Ja eller hur! Det är bara trams att man "måste" köra hantellyft åt sidan för annars växer inte det mellersta huvudet. Matte maiden som hängde här på forumet påstod något åt det hållet som jag blev lite sur på. Jag säger inte att hantellyft åt sidan är en dålig övning men den ger inte mer tillväxt till det mellersta huvudet än vad pressar överhuvudet gör :)

Eller vad säger ni veteraner?

Timme
2006-08-10, 00:06
John Cena, WWE Wrestler.

tack så mycket :) han har grym fysik!

Fartman
2006-08-10, 00:24
Ja eller hur! Det är bara trams att man "måste" köra hantellyft åt sidan för annars växer inte det mellersta huvudet. Matte maiden som hängde här på forumet påstod något åt det hållet som jag blev lite sur på. Jag säger inte att hantellyft åt sidan är en dålig övning men den ger inte mer tillväxt till det mellersta huvudet än vad pressar överhuvudet gör :)

Eller vad säger ni veteraner?

Varför välja? Kör båda. Det är liksom inte så att man måste välja bara en övning och för den delen inte heller bara ett visst antal reps.
Ett klockrent upplägg är tex att börja sitt pass med en tung basövning (ex militärpress, täcker upp ffa framsidan men även mitten) med hyfsat låga reps för att sedan efter den följa upp med en "lättare"(=mindre vikt, inte att det är lätt snarare tvärt om) övning ex hantellyft åt sidan, en övning där man med fördel kör lite fler reps, typ 8-10.

Förövrigt finns den ingen, INGEN övning man måste köra. INGEN! Jag menar det finns folk med asgrymma axlar som inte ens kör dom separat, det finns även folk med riktigt bra ben trots att dom baserar sin benträning på enbart benspark typ.

Masters
2006-08-10, 01:06
tack så mycket :) han har grym fysik!


Han har en äckligt bra fysik;P.. Han är en sådan som har brytit mot alla "regler". Träning enligt honom: Träna tills du inte orkar längre, och fortsätt lite mer.. så höll han på 5-6dagar i veckan :furious: bra gener:bow: ..

jewzie
2006-08-10, 09:11
Han har en äckligt bra fysik;P.. Han är en sådan som har brytit mot alla "regler". Träning enligt honom: Träna tills du inte orkar längre, och fortsätt lite mer.. så höll han på 5-6dagar i veckan :furious: bra gener:bow: ..
Förmodar att du har läst detta på någon myttar-sida där det står hur alla kändisar tränar? :D


Nej men det är mycket möjligt att träna 5-6dagar i veckan utan att ens vara nära på att bli övertränad. Allt handlar om att se till att man hinner få tillräckligt med vila och mat :thumbup:

Sonny
2006-08-10, 11:05
Han har en äckligt bra fysik;P.. Han är en sådan som har brytit mot alla "regler". Träning enligt honom: Träna tills du inte orkar längre, och fortsätt lite mer.. så höll han på 5-6dagar i veckan :furious: bra gener:bow: ..*bs*

flenders
2006-08-10, 11:44
En annan sak som kanske skulle fungera vore att prova supersets. Kör max i 6 reps eller så, byt till en lättare vikt och fortsätt pumpa. Exakt hur bra det skulle vara vågar jag inte uttala mig om men jag uppfattar min egna muskelmassa som hårdare efter att ha kört några pass med supersets.

För att sen få fram bulan så måste du förmodligen ner lite i BF.

Mart|n
2006-08-10, 12:49
En annan sak som kanske skulle fungera vore att prova supersets. Kör max i 6 reps eller så, byt till en lättare vikt och fortsätt pumpa. Exakt hur bra det skulle vara vågar jag inte uttala mig om men jag uppfattar min egna muskelmassa som hårdare efter att ha kört några pass med supersets.

För att sen få fram bulan så måste du förmodligen ner lite i BF.

Dropset?

jwzrd
2006-08-10, 12:53
Fler borde lyssna på timme, men det är klart, det är svårt att välja mellan stora axlar och stora teorier om optimala side laterals. Träget pushpressande har bieffekten att lägga på ett och annat köttstråk på triceps också, jobbigt tycker jag.

hobbitar
2006-08-10, 15:36
såhär ser push press ut för övrigt

http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/PushPress.html

hmm... är det inte bättre att köra LITE striktare istället för att "hoppa" upp vikten?

Jag brukar "hoppa" kanske dom sista 2 repsen men inte under hela övningen.

Masters
2006-08-10, 16:50
Förmodar att du har läst detta på någon myttar-sida där det står hur alla kändisar tränar? :D



Nej nej, finns ju videos med han själv typ innan de vart brottare, då berättar han att han sprang ut o spydde efter varje träningspass, Att han svimmade en massa gånger i gymmet, osv osv... han tog ju "650pounds" i marklyft;P när han var lite över 20år...:bow:

Nitrometan
2006-08-10, 16:54
hmm... är det inte bättre att köra LITE striktare istället för att "hoppa" upp vikten?
Då är det ingen push press. Då kanske man ska kalla det militärpress istället?

Masters
2006-08-10, 16:59
Jag tycker personligen att militärpress känns mer än pushpress, klart, jag svettas ju lite mer vid pushpress då jag måste gå ner och "stöta" upp stången;P..

Nitrometan
2006-08-10, 17:07
Jag tycker personligen att militärpress känns mer än pushpress, klart, jag svettas ju lite mer vid pushpress då jag måste gå ner och "stöta" upp stången;P..
Man kan ju variera sig. Köra den ena varianten ibland och den andra ibland.

Timme
2006-08-10, 17:15
Fler borde lyssna på timme, men det är klart, det är svårt att välja mellan stora axlar och stora teorier om optimala side laterals. Träget pushpressande har bieffekten att lägga på ett och annat köttstråk på triceps också, jobbigt tycker jag.


:thumbup:

(skönt att det finns folk som faktist har lite träningserfarenhet som bekräftar att det är såhär det ligger till)

Timme
2006-08-10, 17:27
hmm... är det inte bättre att köra LITE striktare istället för att "hoppa" upp vikten?

Jag brukar "hoppa" kanske dom sista 2 repsen men inte under hela övningen.


Prova riktigta push press så fattar du vad jag menar. Grejen är den att man kan använda bra mycket mer vikt i push pressar vilket gör att den kan lägga på en hel del massa på både axlara och ack så illa (precis som jwzrd skriver) så kan det faktist ge lite till triceps och traps :cryout: Eller rent ut sagt ganska mycket muskelmassa *grr27*

Diggler
2006-08-10, 17:33
Pushpress är skitbra, men för det finns det ingen anledning att inte köra hantellyft, eller andra övningar. Muskler har flera funktioner och vill man utvecklas komplett, hålla sig smidig och förebygga/undvika skador ( = bra för er som vill köra ännu mer pushpress) får man se till att använda olika rörelser för samma muskel.

Bra , enkla övningar är 1: pressar (helst utan ryggstöd, gärna stående) med stång eller hantlar, 2: sidolyft (börja med hantlarna vid sidan av kroppen inte framför) eller drag mot hakan med stång (räcker att du går upp tills armbågarna är strax över axlarna-rörelsen skall likna ett sidolyft), 3: magliggande sidolyft eller magliggande rodd med armbågarna rätt ut med hantlar samt 4: inåt-och 5: utåtrotationer i kabel eller med gummiband.

Då har du täckt in nästan allt axeln kan göra och jag föreslår att du kör minst alla fem övningarna jag gav exempel på (en press, en övning för mittendelen ax axlarna, en för baksidan, samt både utåt- och inåt- rotation för rotatorcuffen) i varje axelpass. Kör strikt och med kontroll. Pressarna kan du köra tungt i få reps, på resten utom rotationerna går du inte under fem reps, inte under tio reps på rotationerna.

Timme
2006-08-10, 17:33
Om du vill å fetare axlara så har jag en fruktansvärt go övning till dig!

Pushpress! Grymmare axelövning finns det inte (enligt mig) Och till er alla som säger att militärpressar och pushpressar nästan bara tar på främre axelmuskeln, ni har fel...... Pressar över huvudet tar ritkgit bra på det mellersta också! Prova att göra en axelpress över huvudet utan vikt i handen oh känn med andra handen på det mediala huvudet på axeln. Det går inte att göra rörelsen och samtidigt undvika att det mellersta huvudet spänns.

Faktum är att det faktist bara känns i det mellersta huvudet på mig efter mina pushpressar sedan igår.... Det främre huvudet får jag ändast träningsverk i efter bänkpress...

Obs fel av mig här. Det ska vara "LATERALA" huvudet inte mediala....

Timme
2006-08-10, 17:35
Pushpress är skitbra, men för det finns det ingen anledning att inte köra hantellyft, eller andra övningar. Muskler har flera funktioner och vill man utvecklas komplett, hålla sig smidig och förebygga/undvika skador ( = bra för er som vill köra ännu mer pushpress) får man se till att använda olika rörelser för samma muskel.

Bra , enkla övningar är 1: pressar (helst utan ryggstöd, gärna stående) med stång eller hantlar, 2: sidolyft (börja med hantlarna vid sidan av kroppen inte framför) eller drag mot hakan med stång (räcker att du går upp tills armbågarna är strax över axlarna-rörelsen skall likna ett sidolyft), 3: magliggande sidolyft eller magliggande rodd med armbågarna rätt ut med hantlar samt 4: inåt-och 5: utåtrotationer i kabel eller med gummiband.

Då har du täckt in nästan allt axeln kan göra och jag föreslår att du kör minst alla fem övningarna jag gav exempel på (en press, en övning för mittendelen ax axlarna, en för baksidan, samt både utåt- och inåt- rotation för rotatorcuffen) i varje axelpass. Kör strikt och med kontroll. Pressarna kan du köra tungt i få reps, på resten utom rotationerna går du inte under fem reps, inte under tio reps på rotationerna.

Jag säger inte att man INTE ska köra sidolyft. Det är också en hyffsat bra axelövning och hör o höpna, ÄVEN JAG kör sidolyft åt sidan. Men det är ingen övning men ska basera sin axelträning på. Men man kan köra den och med goda resultat, jag hade valt att köra den efter tunga push pressar/militärpressar

Allan
2006-08-10, 17:38
På sin plats med lite riktiga axlar va?

http://www.bodybuilders.com/paul7.jpg


allan

Diggler
2006-08-10, 17:45
Jag säger inte att man INTE ska köra sidolyft. Det är också en hyffsat bra axelövning och hör o höpna, ÄVEN JAG kör sidolyft åt sidan. Men det är ingen övning men ska basera sin axelträning på. Men man kan köra den och med goda resultat, jag hade valt att köra den efter tunga push pressar/militärpressar

Det hade jag med valt:thumbup: Jag tycker fö inte att man skall basera sin träning i något pass efter en enskild övning om man har som syfte att förbättra en kroppsdel, vill man däremot förbättra sig i en enskild övning får man ju givetvis använda sig mer av Timme-logik.:cool:

K9Media
2006-08-10, 17:59
På sin plats med lite riktiga axlar va?

[IMG]http://www.bodybuilders.com/paul7.jpg[/MG]


allan

Njaaa, det tvekar jag på. :Virro

Robban
2006-08-10, 18:00
Vad man än vill ska växa så gäller progressiv överbelastning.

hantellyft åt sidan: 060810 19x10 -------- 070810 27x10= större

militärpress: 060810 50x10 --------- 070810 80x10= större

Grubbla inte för mycket! Träna lite också!

newb123
2006-08-10, 18:12
På sin plats med lite riktiga axlar va?
Det här är ännu bättre:

http://www.bbcenter.sk/images/gallery/arnolds_classic/kevin_levrone/levrone03.jpg

Timme
2006-08-10, 18:18
Det här är ännu bättre:

http://www.bbcenter.sk/images/gallery/arnolds_classic/kevin_levrone/levrone03.jpg


ahhh! Den bilden du har som avatar här postade jag här på forumet för länge sedan. Varifrån har du fått den bilden? Om du inte har fått bilden ifrån mig så undrar jag om du vet vad hon heter? Hon är såååååå het!

Timme
2006-08-10, 18:19
Vad man än vill ska växa så gäller progressiv överbelastning.

hantellyft åt sidan: 060810 19x10 -------- 070810 27x10= större

militärpress: 060810 50x10 --------- 070810 80x10= större

Grubbla inte för mycket! Träna lite också!

:bow:

Timme
2006-08-10, 18:20
Det hade jag med valt:thumbup: Jag tycker fö inte att man skall basera sin träning i något pass efter en enskild övning om man har som syfte att förbättra en kroppsdel, vill man däremot förbättra sig i en enskild övning får man ju givetvis använda sig mer av Timme-logik.:cool:

:thumbup:

Vi är nog på samma sida trots allt :cool:

jwzrd
2006-08-10, 18:21
Det jag menar med stora teorier om side laterals handlar om det folk säger högre upp i tråden om diverse specialsätt att träna den på. Dom varianterna, förutom 99% av dom antagligen tar bort all nytta med övningen, ger inte en piss i nilen i form av resultat jämfört med att köra valfri axelpressövning utan ryggstöd. Övningen i sig är en skön övning och jag upplever att jag får resultat av den, små men befintliga.

Timme
2006-08-10, 18:34
Det jag menar med stora teorier om side laterals handlar om det folk säger högre upp i tråden om diverse specialsätt att träna den på. Dom varianterna, förutom 99% av dom antagligen tar bort all nytta med övningen, ger inte en piss i nilen i form av resultat jämfört med att köra valfri axelpressövning utan ryggstöd. Övningen i sig är en skön övning och jag upplever att jag får resultat av den, små men befintliga.


Ja, precis. Detta är, ja, sant :)

pocoloco
2006-08-10, 18:36
Varför välja? Kör båda. Det är liksom inte så att man måste välja bara en övning och för den delen inte heller bara ett visst antal reps.
Ett klockrent upplägg är tex att börja sitt pass med en tung basövning (ex militärpress, täcker upp ffa framsidan men även mitten) med hyfsat låga reps för att sedan efter den följa upp med en "lättare"(=mindre vikt, inte att det är lätt snarare tvärt om) övning ex hantellyft åt sidan, en övning där man med fördel kör lite fler reps, typ 8-10.

Förövrigt finns den ingen, INGEN övning man måste köra. INGEN! Jag menar det finns folk med asgrymma axlar som inte ens kör dom separat, det finns även folk med riktigt bra ben trots att dom baserar sin benträning på enbart benspark typ.
+1, word up!

newb123
2006-08-10, 19:06
ahhh! Den bilden du har som avatar här postade jag här på forumet för länge sedan. Varifrån har du fått den bilden? Om du inte har fått bilden ifrån mig så undrar jag om du vet vad hon heter? Hon är såååååå het!

Jag googlade efter bilder på "ass" och tog första bästa böna som jag gillade. Tyvärr vet jag inte vad hon heter. :(

LuThe
2006-08-10, 19:55
eh, det där går inte riktigt ihop tycker jag... 10 reps och uppåt är inte tungt som f*n... fast du menar kanske att han ska köra hög reps tills han är helt slut och endå fortsätta pumpa? Tung träning enligt mig är iallafall 5 reps och neråt inte uppåt...


Nej jag menade att 10 reps och uppåt ger volym alt. "fetare" axlar.. har ör mig att de va de han frågade men ja kan ju ha fel *rolleyes*

LuThe
2006-08-10, 19:59
Jag säger inte att hantellyft åt sidan är en dålig övning men den ger inte mer tillväxt till det mellersta huvudet än vad pressar överhuvudet gör :)


Okej HUUUUUUUUUUUUUUUR vet du det?*screwy*

Timme
2006-08-11, 01:06
Okej HUUUUUUUUUUUUUUUR vet du det?*screwy*

Tja... vissa saker vet man bara ;)
Sen kan man vända på det. Vet du om hantellyft åt sidan ger mer massa till det laterala huvudet än vad push press gör? (nej jag har inte sagt att du påstår att du vet det)

Jag jämför övningarna sidolyft och push press på ungefär samma sätt som jag jämför pushdowns i cabelcrossen med smalbänk där jag "vet" att smalbänk ger mer triceps än vad pushdowns ger :) Det är bara så att tyngre övningar ger mer massa än vad små futtiga isolationsövningar gör.

samma sak med benspark kontra benpress eller knäböj. Klart som tusan att benpress/knäböj ger mer tillväxt till quadriceps än vad benspark gör.

Så ja, jag vet att sidolyft åt sidan absolut inte ger MER tillväxt till det laterala huvudet än vad pressar över huvudet (utan ryggstöd!) gör.

Bättre än så kan jag inte förklara, men om du tror att sidolyft åt sidan bygger bättre axlar än vad push press eller andra pressar över huvudet gör så kör på det då :thumbup:

MrBulk
2006-08-11, 06:01
Tror det är dags för er att skaffa glasögon, hon har ju ett arsle stort som som en badboll.

LuThe
2006-08-11, 09:09
Tja... vissa saker vet man bara ;)
Sen kan man vända på det. Vet du om hantellyft åt sidan ger mer massa till det laterala huvudet än vad push press gör? (nej jag har inte sagt att du påstår att du vet det)

Jag jämför övningarna sidolyft och push press på ungefär samma sätt som jag jämför pushdowns i cabelcrossen med smalbänk där jag "vet" att smalbänk ger mer triceps än vad pushdowns ger :) Det är bara så att tyngre övningar ger mer massa än vad små futtiga isolationsövningar gör.

samma sak med benspark kontra benpress eller knäböj. Klart som tusan att benpress/knäböj ger mer tillväxt till quadriceps än vad benspark gör.

Så ja, jag vet att sidolyft åt sidan absolut inte ger MER tillväxt till det laterala huvudet än vad pressar över huvudet (utan ryggstöd!) gör.

Bättre än så kan jag inte förklara, men om du tror att sidolyft åt sidan bygger bättre axlar än vad push press eller andra pressar över huvudet gör så kör på det då :thumbup:

du är den coolaste snubben som är 15 år:bow: om jag endå visste lika mycket som du utan att ha några som helst belägg för de ja säger.. Undra varför då bodybuilders kör dom övningarna om dom nu ger så lite .. dom kanske ska fråga dig som är så kunnig.... you rock man!:hbang:

newb123
2006-08-11, 09:14
Jag var bara tvungen att gå lite off topic för jag ville bara visa denna otroligt fina tjej. vilken kropp! vilket ansikte! Så vackert!
Nej, det är inte off topic. Hon har ju sååå feta axlar. *rolleyes* :D

mvda
2006-08-11, 09:40
asset passar inte in :booty:

:thumbup: Ser ju sjukt fult ut!

Sonny
2006-08-11, 09:43
Undra varför då bodybuilders kör dom övningarna om dom nu ger så lite .. dom kanske ska fråga dig som är så kunnig.... you rock man!:hbang:Det har aldrig slagit dig att de bodybuilders du ser på film osv. kanske har tränat bara basövningar en gång i tiden men har nått en sån nivå att dom inte får ut lika mycket ut av det. Du ser på film hur byggare tränar IDAG så att säga, du får aldrig se hur dom tränade då dom började.

Det intressanta är inte hur bodybuilders tränar nu när dom är som störst utan hur dem blev så stora.

jwzrd
2006-08-11, 09:46
Det har aldrig slagit dig att de bodybuilders du ser på film osv. kanske har tränat bara basövningar en gång i tiden men har nått en sån nivå att dom inte får ut lika mycket ut av det. Du ser på film hur byggare tränar IDAG så att säga, du får aldrig se hur dom tränade då dom började.

Det intressanta är inte hur bodybuilders tränar nu när dom är som störst utan hur dem blev så stora.

Förutom det så är det även intressant varför LuTHe känner att han (eller hon?) vill träna som proffsen. Tycker han (eller hon?) sig ha samma förutsättningar på alla plan?

_luleå_
2006-08-11, 10:02
tror inte man bara kan säga att smalbänk ger överlägset mest massa, än någon annan övning osv osv som timme säger, alltså hur lång är din träningserfarenhet egentligen?Tänkte på då du säger att det har gett så mkt mer för dig än andra övningar, har du verkligen provat en längre tid med vissa övningar? Sen är det så att då manär ung växer man av det mesta i träningsväg, bara man äter.. de är inget måste med pushpress lr nåt, finns flera andra övningar (till och med maskiner) som säkert ger lika mkt, tror inte det hänger på en enda övning om du kommer få bra axlar eller inte. Äter du bra mat, tränar varierat och mycket ska du se att dina axlar kommer.

Timme
2006-08-11, 11:33
tror inte man bara kan säga att smalbänk ger överlägset mest massa, än någon annan övning osv osv som timme säger, alltså hur lång är din träningserfarenhet egentligen?Tänkte på då du säger att det har gett så mkt mer för dig än andra övningar, har du verkligen provat en längre tid med vissa övningar? Sen är det så att då manär ung växer man av det mesta i träningsväg, bara man äter.. de är inget måste med pushpress lr nåt, finns flera andra övningar (till och med maskiner) som säkert ger lika mkt, tror inte det hänger på en enda övning om du kommer få bra axlar eller inte. Äter du bra mat, tränar varierat och mycket ska du se att dina axlar kommer.


Jag har tränat seriöst i lite mer än 2 år och innan så har jag tränat oseriöst i 2 år. Jag kan säga att under den tiden så har jag lärt mig att pushdowns i cablecross inte ger ett skit till mina triceps men det gör däremot tex liggande triceps extensioner runt huvudet.

Timme
2006-08-11, 11:34
asset passar inte in :booty:

Kwon skulle gråta av den kommentaren :cryout:

Diggler
2006-08-11, 11:41
Jag har tränat seriöst i lite mer än 2 år och innan så har jag tränat oseriöst i 2 år. Jag kan säga att under den tiden så har jag lärt mig att pushdowns i cablecross inte ger ett skit till mina triceps men det gör däremot tex liggande triceps extensioner runt huvudet.

Och att du inte får ut något av pushdowns kanske beror på att du inte gillar den och inte kör den ordentligt? Däremot gillar du att ta ut dig hårt och köra ordentligt i liggande tricepspressar.

Det är ganska lika rörelser de två övningarna. Testa pushdowns i latsdraget, där du tillåter dig att släppa upp armbågarna litegrann, så blir det ännu mer likt (Och kör den lika ordentligt som om du hade kört liggande med stång).

Timme
2006-08-11, 11:43
du är den coolaste snubben som är 15 år:bow: om jag endå visste lika mycket som du utan att ha några som helst belägg för de ja säger.. Undra varför då bodybuilders kör dom övningarna om dom nu ger så lite .. dom kanske ska fråga dig som är så kunnig.... you rock man!:hbang:

:D

Det är ju roligt att du inte ens kollade profilen för att se min ålder. Jag är 17år min lille vän :) Och ja, jag har belägg för vad jag säger, jag tycker att jag har lärt mig riktigt bra vilka övningar som fungerar bättre än andra på 2år seriös träning.

Det jag länge sagt och förmodligen kommer att fortsätta säga är att basövningar ger mycket mer än isolationsövningar. Det är alltså alltid bättre att köra klossbänk eller smalbänk för att få stora triceps än pushdowns i cablecrossen. Sedan att andra muskler också växer i basövningarna ser jag endast som ett stort fett plus! Men jag säger som innnan, om du tror och tycker att isolations övningar och cabel/maskin övningar ger minst lika mycket så kör på det då :thumbup:

Sedan så är jag med Jwzrd här också. Tror du proffsen endast har byggt sina kroppar med komplicerade iso övningar?

Timme
2006-08-11, 11:48
Och att du inte får ut något av pushdowns kanske beror på att du inte gillar den och inte kör den ordentligt? Däremot gillar du att ta ut dig hårt och köra ordentligt i liggande tricepspressar.

Det är ganska lika rörelser de två övningarna. Testa pushdowns i latsdraget, där du tillåter dig att släppa upp armbågarna litegrann, så blir det ännu mer likt (Och kör den lika ordentligt som om du hade kört liggande med stång).


I cirka ett och ett halvt år så var pushdowns i min huvudövning för triceps och jag gillade den för att jag trodde att den var bra! (proffesn sa ju det i B&K) Jag provade allt och jag kan lova dig att jag försökte ta ut mig i övningen. Jag provade riktigt strikta pushdowns där endast underarmarna fick röra sig med låsta armbågar. Jag provade tyngre och ostrikta, jag provade dropsets och det hännde inte ett piss och jag kan säga att triceps inte fick jobba ett piss jämfört med triceps extensioner runt huvudet eller klossbänk eller dips eller smalbänk.

Diggler
2006-08-11, 11:52
Sen har ni (och jag) glidit in på ett sidospår. Axlar är inte som triceps. Axlar gör mer än två saker, och obalans mellan tex. fram+baksida kan man nog räkna med om man kör femtielva set bänkpress och till det lägger trettiofjorton set militärpress, och bara försöker kompensera framåtrotationen man åsamkar sig med femhundratolv set chins och nittiosju set skivstångsrodd. (som också kommer att rotera fram axelpartiet även om de tar lite på baksida axlar).

Isolationsövningar is teh shit, speciellt för baksida axlar+ rotatorcuff, förutsatt då att man inte vill ha en hållning som en orangutang och ha ont överallt redan när man är 25.

Timme
2006-08-11, 11:53
Det är ganska lika rörelser de två övningarna. Testa pushdowns i latsdraget, där du tillåter dig att släppa upp armbågarna litegrann, så blir det ännu mer likt (Och kör den lika ordentligt som om du hade kört liggande med stång).

Det är fortfarande väldigt mycket skillnad i övningarna eftersom i tricepspressar så startar men övningen med att ha triceps kontraherade och det tillåter acceleration i den tyngsta fasen och man får stretchreflexen i triceps. Kör man pushdowns så börjar övningen i ett ganska tungt läge där underarmen är emot överarmen och triceps måste pressa ner stången ifrån dött läge. Du kan alltså inte utnyttja acceleration och stretchreflexen vilket gör att du inte kan använda lika stor belastning som du kan i liggande triceps extensioner.

Diggler
2006-08-11, 11:57
I cirka ett och ett halvt år så var pushdowns i min huvudövning för triceps och jag gillade den för att jag trodde att den var bra! (proffesn sa ju det i B&K) Jag provade allt och jag kan lova dig att jag försökte ta ut mig i övningen. Jag provade riktigt strikta pushdowns där endast underarmarna fick röra sig med låsta armbågar. Jag provade tyngre och ostrikta, jag provade dropsets och det hännde inte ett piss och jag kan säga att triceps inte fick jobba ett piss jämfört med triceps extensioner runt huvudet eller klossbänk eller dips eller smalbänk.

Ok. Jag tycker annorlunda. Enligt min erfarenhet får triceps jobba bättre i en strikt pushdown än tex i en smalbänk. Smalbänk är ändå bättre för mig eftersom jag även jobbar hårt med bröst och axlar, för över styrkan bättre till bänkpress. Men hade jag bara haft som syfte att få stor triceps hade jag alla gånger valt pushdown framför smalbänk.

Diggler
2006-08-11, 12:00
Det är fortfarande väldigt mycket skillnad i övningarna eftersom i tricepspressar så startar men övningen med att ha triceps kontraherade och det tillåter acceleration i den tyngsta fasen och man får stretchreflexen i triceps. Kör man pushdowns så börjar övningen i ett ganska tungt läge där underarmen är emot överarmen och triceps måste pressa ner stången ifrån dött läge. Du kan alltså inte utnyttja acceleration och stretchreflexen vilket gör att du inte kan använda lika stor belastning som du kan i liggande triceps extensioner.

Om det bara är siffran på belastningen du är ute efter tycker jag att du skall helt ignorera tricepspressarna och bara köra bänklockouts. Där lyfter triceps ännu mer kg på stången. dags att träna!

Timme
2006-08-11, 12:05
Sen har ni (och jag) glidit in på ett sidospår. Axlar är inte som triceps. Axlar gör mer än två saker, och obalans mellan tex. fram+baksida kan man nog räkna med om man kör femtielva set bänkpress och till det lägger trettiofjorton set militärpress, och bara försöker kompensera framåtrotationen man åsamkar sig med femhundratolv set chins och nittiosju set skivstångsrodd. (som också kommer att rotera fram axelpartiet även om de tar lite på baksida axlar).

Isolationsövningar is teh shit, speciellt för baksida axlar+ rotatorcuff, förutsatt då att man inte vill ha en hållning som en orangutang och ha ont överallt redan när man är 25.


Rotator cuff tror jag är teh shit även och jag slarvar där och inte kör de övningarna. (jag tror jag ska börja med det nu) Men däremot så håller jag int emed om baksida axlar. De får ruskikigt mycket pisk i hantelrodden och mina baksida axlar ligger inte efter i utvecklingen jämfört med övriga huvuden på axlarna. Min hålllning är inte kass och axlarna mår bra :) Däremot så har jag två press pass nu i veckan (för att hjälpa mig bli en bättre styrkelyftare) så borde jag ha två rodd pass i veckan också för att balansera upp det hela.

Timme
2006-08-11, 12:06
Om det bara är siffran på belastningen du är ute efter tycker jag att du skall helt ignorera tricepspressarna och bara köra bänklockouts. Där lyfter triceps ännu mer kg på stången. dags att träna!

Nej absolut inte siffran. Jag sa belastningen och då menar jag belastningen på muskeln, kraften musklen utvecklar är större i triceps presssar jämfört med pushdowns... å andra sidan så tror jag attt rack lockouts ger grymma triceps...

Timme
2006-08-11, 12:09
Ok. Jag tycker annorlunda. Enligt min erfarenhet får triceps jobba bättre i en strikt pushdown än tex i en smalbänk. Smalbänk är ändå bättre för mig eftersom jag även jobbar hårt med bröst och axlar, för över styrkan bättre till bänkpress. Men hade jag bara haft som syfte att få stor triceps hade jag alla gånger valt pushdown framför smalbänk.

oj oj oj, jag tror inte att du skulle fått hälften så bra triceps i pushdowns som du får med smalbänk men där kan jag ju abslolut inte övertala dig att det är så för då skulle jag ljuga :) Pushdowns är bara en mindre bra övning och det har somsagt med accelerationen att göra som du får i smalbänk men som du inte får i pushdowns. Du kan inte accelerera vikten i pushdowns men det kan du i smalbänk.

MickeZZ
2006-08-11, 12:42
Ok. Jag tycker annorlunda. Enligt min erfarenhet får triceps jobba bättre i en strikt pushdown än tex i en smalbänk. Smalbänk är ändå bättre för mig eftersom jag även jobbar hårt med bröst och axlar, för över styrkan bättre till bänkpress. Men hade jag bara haft som syfte att få stor triceps hade jag alla gånger valt pushdown framför smalbänk.

Man kanske skulle ta och skippa alla basovningar en tid och bara kora pushdowns och cable cross-over istallet for bankpress, triceps extensions och 3-board pressar for att bygga massa...

Diggler
2006-08-11, 14:44
Rotator cuff tror jag är teh shit även och jag slarvar där och inte kör de övningarna. (jag tror jag ska börja med det nu) Men däremot så håller jag int emed om baksida axlar. De får ruskikigt mycket pisk i hantelrodden och mina baksida axlar ligger inte efter i utvecklingen jämfört med övriga huvuden på axlarna. Min hålllning är inte kass och axlarna mår bra :) Däremot så har jag två press pass nu i veckan (för att hjälpa mig bli en bättre styrkelyftare) så borde jag ha två rodd pass i veckan också för att balansera upp det hela.

Rodd tar på lats, som tillsammans med bröst roterar fram axeln (Det är bla. därför du kan känna lite i lats när du kör riktigt tungt i bänkpress). Även om rodden tar lite på baksida axel, så säger mig min logik att det inte räcker. Om jag var du, skulle jag bytt ut hälften av stångrodden mot facepulls/alternativt lagt till facepulls+andra övningar för baksida axlar och rhomboideus, som tar väldigt lite på lats. Det för att motverka orangutangisering.:cool:

Diggler
2006-08-11, 14:47
Man kanske skulle ta och skippa alla basovningar en tid och bara kora pushdowns och cable cross-over istallet for bankpress, triceps extensions och 3-board pressar for att bygga massa...

Japp. Helst så många övningar som möjligt i maskin:thumbup:

Fartman
2006-08-11, 16:24
Sen har ni (och jag) glidit in på ett sidospår. Axlar är inte som triceps. Axlar gör mer än två saker, och obalans mellan tex. fram+baksida kan man nog räkna med om man kör femtielva set bänkpress och till det lägger trettiofjorton set militärpress, och bara försöker kompensera framåtrotationen man åsamkar sig med femhundratolv set chins och nittiosju set skivstångsrodd. (som också kommer att rotera fram axelpartiet även om de tar lite på baksida axlar).

Isolationsövningar is teh shit, speciellt för baksida axlar+ rotatorcuff, förutsatt då att man inte vill ha en hållning som en orangutang och ha ont överallt redan när man är 25.
Lyssna på Diggler gott folk! Det karln säger här är faktiskt rätt viktigt med tanke på att typ 80% av de som tränar på gymmen har iaf i en viss mån framåtroterande axlar. Inte så konstigt när endel kör pressövningar tungt som fan (=involverar framdeltat ordentligt) flera gånger i veckan.
Jag önskar själv att man kanske varit lite lungnare med just pressar tidigare i min träning. För jag har själv suttit inne på de där tankegångarna om att det ska vara tungt som fan och basövningar allena typ. Just axlar som är en av mina absolut bästa muskelgrupper blev tidigt rätt starka, jag kunde lassa på ordentligt med vikt i pressarna. Idag kan jag inte längre köra pressar över huvudet, mycket pga att just framdeltat fick för mycket stryk under veckans alla pass. Men det gör trots allt inte så jättemycket, axlarnas utveckling går stadigt framåt trots att dess träning består av typ bara hantellyft åt sidan efter bröstpasset.

Robban
2006-08-11, 16:41
Rodd tar på lats, som tillsammans med bröst roterar fram axeln (Det är bla. därför du kan känna lite i lats när du kör riktigt tungt i bänkpress). Även om rodden tar lite på baksida axel, så säger mig min logik att det inte räcker. Om jag var du, skulle jag bytt ut hälften av stångrodden mot facepulls/alternativt lagt till facepulls+andra övningar för baksida axlar och rhomboideus, som tar väldigt lite på lats. Det för att motverka orangutangisering.:cool:
Jag har förbättrat min hållning enormt med hantelrodd.

HenrY
2006-08-11, 16:51
Sen jag började köra riktigt tunga sidlyft, inte strikta, men inte alltför mychet cheat heller. Så började iaf mina axlar växa bra.
Men det kan nog krävas en del av rotarcuffarna med, så jag tar inte på mig om någon skadar sig!:)

Jag har iaf inte gjort det.... Dock har jag alltid varierat med.

MickeZZ
2006-08-12, 00:53
Japp. Helst så många övningar som möjligt i maskin:thumbup:

Konklusion: Digglers recept for optimal tricepsutveckling och massa i allmanhet: pushdowns och for ovrigt enbart maskinovningar. Jag far onska alla lycka till.

MickeZZ
2006-08-12, 00:59
Rodd tar på lats, som tillsammans med bröst roterar fram axeln (Det är bla. därför du kan känna lite i lats när du kör riktigt tungt i bänkpress).

Dar sa du nagot jag verkligen skriver under pa! :thumbup:

Ser ut som att jag och 130 Finsk Sisu till sist far medhall av nagon annan person nar vi pastar att maxbankpress inte ar en brostovning utan en ovning for hela overkroppen samt att ryggen ar en viktig komponent. Latsen ar enligt min uppfattning mycket viktiga for att fa upp stangen de forsta cm fran brostet. Nu ar jag dock totalt off-topic sa jag lagger ner...

Absinteh
2006-08-12, 10:04
lite övningar för att bättra på hållningen och bygga baksida axlar då?

Jorgen
2006-08-12, 10:06
lite övningar för att bättra på hållningen och bygga baksida axlar då?
Läsa Åsas artikel om hållning i Best of....

LuThe
2006-08-12, 11:56
Timme varför skulle muskeln utvecklas mer för att man orkar mera vikt? i smal bänk så involverar man ju öven bröstet och främre delta, i pushdown (som du påstår vara så dålig) så är det endast triceps som jobbar, självklart orkar man inte samma vikt då...

Jag tycker du ska chilla ner med dina utlåtanden om dedär... *slap*

_luleå_
2006-08-12, 12:08
Jag har tränat seriöst i lite mer än 2 år och innan så har jag tränat oseriöst i 2 år. Jag kan säga att under den tiden så har jag lärt mig att pushdowns i cablecross inte ger ett skit till mina triceps men det gör däremot tex liggande triceps extensioner runt huvudet.
Alltså timme bara för att du inte fick nåra jätteresultat ditt första träningsår då du körde pushdomwn behöver itne betyda att övning är värdelös. Det är ofta så att första året (n) gör man övningar fel fast man tror man gör dom rätt. Sen tror jag nog proffsen tränade pushdomwn säkert lika mkt som smalbänk lr nån annan övning..alla har sina favoriter.

Jorgen
2006-08-12, 12:11
Back to topic please.

Timme
2006-08-14, 10:34
Rodd tar på lats, som tillsammans med bröst roterar fram axeln (Det är bla. därför du kan känna lite i lats när du kör riktigt tungt i bänkpress). Även om rodden tar lite på baksida axel, så säger mig min logik att det inte räcker. Om jag var du, skulle jag bytt ut hälften av stångrodden mot facepulls/alternativt lagt till facepulls+andra övningar för baksida axlar och rhomboideus, som tar väldigt lite på lats. Det för att motverka orangutangisering.:cool:


Hantelrodd tar ju endel på rhomboideus (haha jag kopierade dig eftersom jag inte kan stavningen i huvudet) också men sedan så kör jag även marklyft som tar duktigt på ryggens alla muskler och även rhomboideus.

Timme
2006-08-14, 10:36
Back to topic please.

Sorry ska sköta mig.

jwzrd
2006-08-14, 10:49
Timme varför skulle muskeln utvecklas mer för att man orkar mera vikt? i smal bänk så involverar man ju öven bröstet och främre delta, i pushdown (som du påstår vara så dålig) så är det endast triceps som jobbar, självklart orkar man inte samma vikt då...

Jag tycker du ska chilla ner med dina utlåtanden om dedär... *slap*

Vackert att se n00b1 *slap*:a n00b2, eller hur?

Det är inte så enkelt som att en isolerad muskel jobbar hårdare/mot tyngre motstånd än en som jobbar tillsammans med andra. Om du t ex jämför smalbänk med pushdowns så kan man tänka sig att det mekaniska utgångsläget för triceps i smalbänk är bättre så att triceps kan använda mer av sin kraft utan att balanssinnet "slår av" rörelsen för att det börjar barka. Jämför med att försöka springa snabbt på en bom med samma sak på golvet. Samma muskler är rimligtvis inblandade och på exakt samma vis i båda, eller hur?

Timme
2006-08-14, 11:04
Vackert att se n00b1 *slap*:a n00b2, eller hur?

Det är inte så enkelt som att en isolerad muskel jobbar hårdare/mot tyngre motstånd än en som jobbar tillsammans med andra. Om du t ex jämför smalbänk med pushdowns så kan man tänka sig att det mekaniska utgångsläget för triceps i smalbänk är bättre så att triceps kan använda mer av sin kraft utan att balanssinnet "slår av" rörelsen för att det börjar barka. Jämför med att försöka springa snabbt på en bom med samma sak på golvet. Samma muskler är rimligtvis inblandade och på exakt samma vis i båda, eller hur?

:bow:

Tack så mycket! Jag är inte så speciellt bra på att förklara men det är precis just därför flerledsövningarna faktiskt ÄR mycket bättre än iso varianterna. Det är därför jag påstår att push press och militärpress är bättre axelbyggare än hantellyft åt sidan men bara för det så säger jag inte att hantellyft åt sidan aldrig bör köras för det tycker jag men i smalbänk kontra pushdowns så tycker jag aldrig att man bör köra pushdowns för triceps.

Man kan helt enkelt trötta ut triceps mycket mer i smalbänk och andra flerledsövningar än vad man kan i pushdowns.

jwzrd
2006-08-14, 11:12
Pushdowns i SL-kretsar är direkt OCoolt(tm), det är något man inte ska blanda ihop med att övningen skulle sakna värde. Själv får jag ok resultat om jag kör den med en icke-rullande stång i latsdraget - samtidigt finns det dock många mycket bättre övningar För Mig(tm).

Det enda jag vände mig emot här var resonemanget som gick ut på att isoleringsövningar är bättre på merit av att dom just är isolerande.

Jay-Z
2006-08-14, 11:41
Frenchpress(R) ägerTM smalbänkC. :hbang:

Timme
2006-08-14, 11:52
Frenchpress(R) ägerTM smalbänkC. :hbang:

Frenchpress är riktgit bra! Men där har du rörelse i axelleden viktet är fin fint!

Timme
2006-08-14, 11:53
Pushdowns i SL-kretsar är direkt OCoolt(tm), det är något man inte ska blanda ihop med att övningen skulle sakna värde. Själv får jag ok resultat om jag kör den med en icke-rullande stång i latsdraget - samtidigt finns det dock många mycket bättre övningar För Mig(tm).

Det enda jag vände mig emot här var resonemanget som gick ut på att isoleringsövningar är bättre på merit av att dom just är isolerande.

nja helt ocool är den väll inte i SL kretsar. Westside killarna brukar ju köra den med fat bar och med band och allt möjligt.

Jay-Z
2006-08-14, 11:57
Frenchpress är riktgit bra! Men där har du rörelse i axelleden viktet är fin fint!

Rörelsen i axelled sker väl enbart i liggande tricepsextension?
Jag har för mig att jag har läst något sånt iaf. :)
Hur som haver är det två ruggigt bra övningar iaf.

Jag menade denna:

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/BBTricepsExtension.gif

Timme
2006-08-14, 12:09
Rörelsen i axelled sker väl enbart i liggande tricepsextension?
Jag har för mig att jag har läst något sånt iaf. :)
Hur som haver är det två ruggigt bra övningar iaf.

Jag menade denna:

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/BBTricepsExtension.gif


Jo det är sant :) Med då tycker jag att du byter till den liggande varianten med rörelsen i axelleden då den aktiverar triceps mer. Det säges att det långa huvudet mår extra bra av rörelsen i axelleden :)

jewzie
2006-08-14, 12:12
Rörelsen i axelled sker väl enbart i liggande tricepsextension?
Jag har för mig att jag har läst något sånt iaf. :)
Hur som haver är det två ruggigt bra övningar iaf.

Jag menade denna:

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/BBTricepsExtension.gif
Jag talar utav egen erfarenhet när jag säger att försöka maxa den här övning är idiotiskt. :D

metaljens
2006-08-17, 17:11
få reps , fria vikter ;)

Jorgen
2006-08-17, 17:21
få reps , fria vikter ;)
Tunga hantellyft åt sidan alltså. ;)