handdator

Visa fullständig version : Tvättbräda


krakowww
2002-04-09, 21:47
Hej på er alla som läser detta!

Jag vill som de flesta andra få en fin tvättbräda nu när sommarn närmar sig, och jag undrar vilka är era knep för att lyckas och vilka övningar tycker ni är bäst?
Jag tycker just nu att vanliga crunches är bäst men det brukar variera.

Snälla svara jag vill gärna ha "tvättis"/ MVH Magnus

Matti
2002-04-09, 21:52
Push away the plate-övningen fungerar bäst.

The Dwag
2002-04-09, 21:53
Well you have to diet !

AJ
2002-04-10, 00:04
"Abs are made in the kitchen, not in the gym!"

leffo
2002-04-10, 16:12
Deffa!! Folk som inte har tränat magen alls men som är deffade har magmuskler, right?

Bateman
2002-04-10, 16:38
Jag tror också att kosten är hele grejjen med tvättbräda. Dieta bort ditt fett, så får du tvättbräda. Deffa. Spring...cykla...allt.. bränn bort fett. Sen kan man träna magmusklerna 2- 3 ggr vecka för att göra magmusklerna mera imponerande, mera utvecklade.

krakowww
2002-04-12, 15:48
okej ska ska alltså deffa, men hur mycket ska man deffa för att inte tappa de muskler man tränat hela vintern för att få ihop?
Hur gör man push away the plate som Matti snackade om?

Ha det bra! ;)

Fritz
2002-04-12, 16:35
Jag antar att Matti menade att du skall äta mindre, dvs. putta iväg din tallrik. :)

steefann
2002-04-12, 21:07
Det är ganska lustigt att det är så många som tror att magrutorna kommer bara man kör en massa situps flera gånger i veckan. Killar tränar nog oftast för att de ska få uppskattning av det motsatta könet men tänker oftast inte på att de flesta tjejer tycker att en kille som t.ex. Brad Pitt har den perfekta kroppen. Det lustiga är att han 183 lång och väger runt 73 kg men de flesta ser honom nog som en ganska grov kille. Det rätta ordet är snarare "deffad" och visst har han magmuskler men inte mer än mig eller de flesta andra här. Magrutor får man genom att göra sig av med underhudsfettet!

Loco 2
2002-04-12, 21:14
Å sen så ställer dem han i perfekt ljus, och sminkar med mörkt skit under varje stor muskelgrupp å sånt... allt för att han ska se grov ut

Jorgen
2002-04-12, 22:33
Och visst funkar alla dom där trevliga tv-shop "träna magen så snabbt och effektivt på bara 3 min om dagen utan att bli svettig" mojängerna. Bara att rekomendera. :) Jag blir lika förbannad varenda gång jag ser en sån jäkla reklam. :mad: När skall folk lära sig ? ?
//jörgen

steefann
2002-04-12, 23:20
ganska sjukt att så fort någon kommer på ett redskap som lovar muskler utan ansträngning blir folk som galna. Hela poängen med att bygga muskler är just att stressa musklerna så de bryts ned och sedan byggs upp vilket är en motsägelse utan like. Sedan att man på bara en månad kan få fram sina magmuskler genom att använda abgliderproffesionalyeahyeahflex 5 minuter om dagen är ju helt sjukt med tanke på att den bränner förmodligen inte mer fett än när man käkar bullar.

Skitsamma, jag ska nog konstruera ett sådant redskap och bli rik så jag slipper gråta varje gång jag beställer proteintillskott. Mitt redskap skall nog heta "buttflexmopenetrator" och den kan trimma insida-stjärt och punktförbränna runt tarmen vilket gör att man aldrig behöver skita. Detta skulle göra att den energi som i vanliga fall går åt på toaletten kan användas när man kör bänk vilket ger en styrkeökning på hela 21% och en ökad förbränning vid skinkorna. Är någon intresserad så kontakta mig på 071-543 43 22

The Dwag
2002-04-13, 00:09
Ursprungligen skickat av Steffo:
<STRONG>ganska sjukt att så fort någon kommer på ett redskap som lovar muskler utan ansträngning blir folk som galna. Hela poängen med att bygga muskler är just att stressa musklerna så de bryts ned och sedan byggs upp vilket är en motsägelse utan like. Sedan att man på bara en månad kan få fram sina magmuskler genom att använda abgliderproffesionalyeahyeahflex 5 minuter om dagen är ju helt sjukt med tanke på att den bränner förmodligen inte mer fett än när man käkar bullar.

Skitsamma, jag ska nog konstruera ett sådant redskap och bli rik så jag slipper gråta varje gång jag beställer proteintillskott. Mitt redskap skall nog heta "buttflexmopenetrator" och den kan trimma insida-stjärt och punktförbränna runt tarmen vilket gör att man aldrig behöver skita. Detta skulle göra att den energi som i vanliga fall går åt på toaletten kan användas när man kör bänk vilket ger en styrkeökning på hela 21% och en ökad förbränning vid skinkorna. Är någon intresserad så kontakta mig på 071-543 43 22</STRONG>


Den där kanske du skulle lansera på landets fängelser ;) :D

krakowww
2002-04-22, 21:34
OKej jag ska deffa, men kan nån ge förslag på bra magövningar och hur många reps och set ska man göra på varje övning?

Jarod
2002-04-22, 22:54
Kolla i min profil.... :D :D Jag tränar aldrig magen...haha... Däremot sköter jag kosten..

Mvh Danne

krakowww
2002-04-24, 19:22
Jag vill ändå träna magen även om du Danne verkar ha fått resultat utan det, så kan nån komma med bra övningar så blir jag glad? :)

Petrus
2002-04-24, 19:25
Ok, träna magen en gång/vecka, typ 4-5 set, MAX 8 reps!
Crunches på golvet
Cablecrunches
Benlyft
...
..
.
Vänligen

joohanna
2002-04-27, 08:47
Klart som fan man ska träna magen. Stark mage behövs även i andra övningar exempelvis push-downs, har du vältränad mage orkar du mer och bygger bättre triceps!!

Mina 15-16 åriga killkompisar har precis likadan mage som dig, dom är ca 1.75 långa och väger 55kg klart som fan magrutorna syns då!! Jarod börja träna så kanske du kan sätta ut en bild på hela din kropp!!!

Kjellstroem
2002-04-27, 11:28
Ursprungligen skickat av johanna:
<STRONG>Klart som fan man ska träna magen. Stark mage behövs även i andra övningar exempelvis push-downs, har du vältränad mage orkar du mer och bygger bättre triceps!!

Mina 15-16 åriga killkompisar har precis likadan mage som dig, dom är ca 1.75 långa och väger 55kg klart som fan magrutorna syns då!! Jarod börja träna så kanske du kan sätta ut en bild på hela din kropp!!!</STRONG>

Visst är det trevligt med tjejer med så mysig attityd? :confused:
En kurs i social kompetens rekommenderas.

Petrus
2002-04-27, 11:55
Yepp...
Håller med dig Kjelle-mannen.
Som en sista punshline vill jag bara säga att tränar man tungt och anspänner magmusklerna i alla övningar så tycke rajg inte att man behöver träna magen extra...
Jag har ofta träningsvärk i magen efter t ex rygg,bröst eller biceps-träningen... och rutorna finns där under :D
Vänligen,

Petrus

Mia
2002-04-27, 12:04
Håller med Johanna på en punkt, helkroppsbild på Jarod!!

Jarod
2002-04-27, 13:49
Ursprungligen skickat av johanna:
<STRONG>Klart som fan man ska träna magen. Stark mage behövs även i andra övningar exempelvis push-downs, har du vältränad mage orkar du mer och bygger bättre triceps!!

Mina 15-16 åriga killkompisar har precis likadan mage som dig, dom är ca 1.75 långa och väger 55kg klart som fan magrutorna syns då!! Jarod börja träna så kanske du kan sätta ut en bild på hela din kropp!!!</STRONG>


Ja du, Johanna.. Jag håller givetvis med dig på en punkt och det är att man ska träna magen... Men tänk på att även indirekt träning är träning... Bara för att man aldrig kör "crunches" eller "sit-ups" betyder det ju inte att magen inte får sitt. Tunga push-downs och hantel-pullover verkar funka på min mage iaf..
Och angående dina "kill-kompisar" i 15-16års åldern...det är nog klart att dom har likadana magrutor som jag då dom säkert är benrangel helt utan muskler.. Men jag väger 32kg mer än dom!!!!!
Sen vidare till din ytterst barnsliga attityd... Ingen seriös person på detta forumet kommer i framtiden att ta dig på allvar.. Du kan göra som många andra töntar - logga av och skaffa dig ett nytt alias... Tönt!
Ps. Det finns redan andra bilder på min kropp här på forumet, men jag antar att du inte har källforskat innan du skriver.. Ds.

Mvh Danne

leffo
2002-04-27, 14:52
Håller helt med Tinner-grabben att du ska köra tungt, dvs max 8-10 reps. Magen är ju vilken muskel som helst.

Bra övningar är:

* Crunches med vikt och ben över bänk (90 grader)
* Cablecrunches
* Benlyft med vikt

krakowww
2002-04-27, 15:00
När man tränar magen tycker jag att det kan vara svårt att ta ut sig på 8-10 reps. Jag brukar känna att jag kan göra en 4-5 till och om jag tar tyngre brukar jag inte klara att utföra rörelsen riktigt och då känns det som om det inte ger nåt att träna. vad tycker ni att jag ska göra? Köra fler reps eller tyngre belastning även om det inte känns bra?

dared
2002-04-27, 15:01
Tjenare, jag har polare som väger 52 och e mega smala utan att magmusklerna syns något vidare, själv är jag rätt så deffad och mina mag-muskler syns rätt schysst när jag spänner, men skulle jag ha så lite fett men nästan kan ha så skulle jag inte ha lika stora magmuskler som jarod, så det ända jag kan göra e väll att hålla mig deffad och träna magen som alla andra muskelgrupper..

Petrus
2002-04-27, 15:03
Du ska aldrig låta vikterna gå ut över utförandet. Om du inte kan utföra rörelsen rätt med en tyngre vikt så kör då lite lättare tills du klarar den tyngre.
Vänligen,

Petrus

krakowww
2002-04-27, 15:24
jag ska alltså köra 12-15 reps nu tills jag klarar att köra med tyngre och 8-10 reps?

Petrus
2002-04-27, 15:26
YEPP! ;)

tomte
2002-04-27, 15:31
vart finns det helkroppsbild på jarod?

Stålkvinnan
2002-04-27, 15:37
Hur man ska träna magen för att få den riktigt fit är inviduellt. Jag körde magen med lättare vikt och flerreps (som många andra tjejer gjorde) för ett bra tag sedan.Fick inga resultat.Började köra mycket tungt istället.Magmusklerna växte ju en hel del.Det var man ju inte beredd på direkt.Jag körde då magen intensivt.Jag är nu tvungen att avvakta med magträningen så jag inte magen blir allt för stor..Det är ju faktiskt inte heller snyggt.

Petrus
2002-04-27, 15:43
Ursprungligen skickat av GF1:
<STRONG>vart finns det helkroppsbild på jarod?</STRONG>

He will probably KICK MY AZZ 4 this... :D

http://www.kolozzeum.com/images/rygg2nov.jpg
http://www.kolozzeum.com/images/sida2november.jpg

Stålkvinnan
2002-04-27, 15:47
Viken lyckost jag är då!Jag ser Jarod varje vecka på riktigt :D
Ni kanske vill komma hit och träna tjejer? ;)

Trevlig helg
Carro

Stålkvinnan
2002-04-27, 15:49
Nu är det kört för dig Tinner.Har du många vänner eller?? :)

joman
2002-04-27, 21:33
Tinner ska man köra 8 reps på ALLA muskler? :) :) :)

Jarod
2002-04-28, 02:27
Tack för den Tinner...haha.. Dom bilderna har ju bara du å jag..

Själv tänkte jag på..
http://www.kolozzeum.com/images/ryggsned.jpg
och.. http://www.kolozzeum.com/images/minrygg1sept.jpg

Gamla bilder iofs..typ 4kg sen..haha...

Mvh Danne

Petrus
2002-04-28, 09:24
&gt;Danne,
Dom andra bilderna ligger fortfarande kvar i din gamla träningskournal... ;)
Vänl,,,

Petrus