handdator

Visa fullständig version : tips på var man kan köpa billiga nötter


Mr A
2006-08-08, 21:49
Jag tänkte lägga till lite extra nötter i min diet. hade tänkt valnötter eller jordnötter. Någon som har några tips på vart man kan köpa billiga nötter? Även tips på olika nötter (förutom chasew) som är goda och bra att äta?

Förresten med jordnötter; ska man köpa hela jordnötter med skal och allt för att få obehandlade nötter, eftersom de flesta jordnötter man köper är väl saltade och oljade??

tp_88
2006-08-08, 21:51
Jordnötter finns här i stan i kiloförpackningar för 25-30kr på Willys, A-Gs, ICA m.fl.

L-Sami
2006-08-08, 22:06
Överskottsbolaget brukar ha billiga nötter! Om du har sånt i din stad.

Cerberus
2006-08-08, 22:18
Jag tänkte lägga till lite extra nötter i min diet. hade tänkt valnötter eller jordnötter. Någon som har några tips på vart man kan köpa billiga nötter? Även tips på olika nötter (förutom chasew) som är goda och bra att äta?

Förresten med jordnötter; ska man köpa hela jordnötter med skal och allt för att få obehandlade nötter, eftersom de flesta jordnötter man köper är väl saltade och oljade??

Jag tror Sverker har sagt att det är bättre om nötterna är rostade för att hållbarheten ökas och att något giftigt elimineras?

pia
2006-08-09, 07:31
Köper mina på Willys. De har storpack som blir billigare och jag äter mycket nötter så de går åt snabbt. Jordnötter är helt klart den billigaste nöten men jag gillar den inte så jag äter mest valnötter fast cashew är godast men det kan jag inte ha hemma för då tar påsen slut på en gång. Kan inte hålla mig ifrån dem. Pistagenötter är helt okej också men det är en smaksak vad man gillar. Jag vet många som inte gillar pistagenötter.

Mr A
2006-08-09, 15:36
Tackar för alla tips!

Hur är det med fett målen efter träning? Jag dricker en proteindrink plus snabba kolhydrater efter träningen. Detta är ett fettsnålt mål emn hur är det med målet jag käkar ca 1 timme efter träningen? Bör detta också vara fettsnålt eller kan man trycka i sig en massa nötter till detta mål??