handdator

Visa fullständig version : Alexander Karelin


Noodles
2006-08-08, 21:46
Tråden om Grängesbergjätten nämnde Karelin. Blev lite sugen på att se matchbilder på honom. Lyftkranen från Sibirien var en stadig gosse. Det är lite ironiskt att han förlorade sin sista match.

vHOA-VrcRZU

De som vill spekulera i huruvida han skulle ta Bruce Lee i en street fight kan ju göra det.

grabben i skogen
2006-08-08, 21:52
De som vill spekulera i huruvida han skulle ta Bruce Lee i en street fight kan ju göra det.

jag spekulerar att bruce lee skulle dött.

skaparn
2006-08-08, 21:52
Bra klipp! Det hade inte behövts så maffig stökrock dock, bilderna på karln talar för sig själv. Det har blivit en ful ovana även inom annan fighting att lägga för anspråksfull musik till videon. Mot slutet blev det lite bättre dock.

Jag tror dessutom han skulle ta Lee ganska enkelt. Karelin är bland dom smidigare jag sett för sin storlek. Antagligen smidigare än mig, och jag kan inte skylla på kroppshydda.

tp_88
2006-08-08, 21:54
jag spekulerar att bruce lee skulle dött.
Haha +1.

Karelin var grym!

Noodles
2006-08-08, 21:56
Bra klipp! Det hade inte behövts så maffig stökrock dock, bilderna på karln talar för sig själv. Det har blivit en ful ovana även inom annan fighting att lägga för anspråksfull musik till videon. Mot slutet blev det lite bättre dock.

Jag tror dessutom han skulle ta Lee ganska enkelt. Karelin är bland dom smidigare jag sett för sin storlek. Antagligen smidigare än mig, och jag kan inte skylla på kroppshydda.

Jo, musiken i början hade jag kunnat klara mig utan. Tyvärr hittade jag inget annat bra klipp. Skulle gärna se bilderna där han bollar runt med Tomas Johansson.

9 VM-guld, 3 OS-guld och obesegrad 1987-2000. Inte ens en poängförlust innan sista matchen. Det är imponerande.

Spiffy
2006-08-08, 22:02
Inte ens en poängförlust innan sista matchen. Det är imponerande.

Tog inte Tomas Johansson en poäng?
Har för mig jag sett bilder på en överlycklig Johansson efter han tagit ett poäng.

Noodles
2006-08-08, 22:05
Tog inte Tomas Johansson en poäng?
Har för mig jag sett bilder på en överlycklig Johansson efter han tagit ett poäng.

Hmm. Nu gör du mig osäker. Olika källor säger olika saker.

Nu får jag vaga minnen om att amerikanen (namn?) som besegrade honom i Sidney 2000 var den enda som plockat poäng av honom tidigare.

Tricklev
2006-08-08, 22:05
De som vill spekulera i huruvida han skulle ta Bruce Lee i en street fight kan ju göra det.

:D

Maffig brottare*flex*

grabben i skogen
2006-08-08, 22:06
Hmm. Nu gör du mig osäker. Olika källor säger olika saker.

Nu får jag vaga minnen om att amerikanen (namn?) som besegrade honom i Sidney 2000 var den enda som plockat poäng av honom tidigare.

rulon gardner

Osten80
2006-08-08, 22:09
Tidernas hårdaste man :hbang:

Jense
2006-08-08, 22:11
rulon gardner


mannen som fick så mycket smörj i sin mma-debut.

grabben i skogen
2006-08-08, 22:26
mannen som fick så mycket smörj i sin mma-debut.

som han ändå vann?!

Jense
2006-08-08, 22:34
som han ändå vann?!


ja passivligga är en annan sport.

men han kunde inte hantera det stående ö.h.t. såg rädd ut, lite som cyril

Daniel Mattusch
2006-08-08, 22:35
ja passivligga är en annan sport.

men han kunde inte hantera det stående ö.h.t. såg rädd ut, lite som cyril

Finns det videoklipp?

grabben i skogen
2006-08-08, 22:42
ja passivligga är en annan sport.

men han kunde inte hantera det stående ö.h.t. såg rädd ut, lite som cyril

om han fick stryk på stående och sedan låg och fegade kan han väl knappast bli tilldömd segern?

Blaine
2006-08-08, 23:03
Läskig motståndare… Skulle inte vilja möta honom även om jag var en skicklig brottare.

När han lyfter upp den stackars karln i luften som dinglar som ett försvarslöst byte; förnedrande faktiskt och obehagligt.

Karelin 'The Experiment'.

ugglan
2006-08-08, 23:14
1,5 timme och inga dopingspekulationer än? jag är besviken

jmk
2006-08-09, 01:12
1,5 timme och inga dopingspekulationer än? jag är besviken

DOOOOOOPING! ;)

skön sport... om man gillar att sniffa varandra i arslet. Karelin han ju med ett par djupa bara under den här filmen.*spy*

Stenberg
2006-08-09, 06:37
Har hört rykten om att Karelin vägde 7 kg vid födseln, stackars mor som fick trycka ut den klumpen isf....

J.Saarela
2006-08-09, 06:37
Hmm. Nu gör du mig osäker. Olika källor säger olika saker.

Nu får jag vaga minnen om att amerikanen (namn?) som besegrade honom i Sidney 2000 var den enda som plockat poäng av honom tidigare.



Ja Thomas lyckades ta 1 poäng på han 1gång,och det blev värsta hjälte historian av den LOL

Papi
2006-08-09, 07:44
"Jag skulle hellre låta Karelin gå lös på min pung, med en hovtång, än att nämna ditt namn en endaste gång!"
- Just D

:D

Wennerberg
2006-08-09, 08:03
Har hört rykten om att Karelin vägde 7 kg vid födseln, stackars mor som fick trycka ut den klumpen isf....
Det där hörde jag också, men har alltid trott det var en sån typisk "Han var redan då en bjässe" myt, men jag undrar om det stämmer eller inte.

J.Saarela
2006-08-09, 08:41
Har hört rykten om att Karelin vägde 7 kg vid födseln, stackars mor som fick trycka ut den klumpen isf....


Vad har man inte hört? t.e.x att han måste äta mediciner för att han skulle växa för mycket annars bla bla...Snubben är ett resultat av sjukt hård träning i massor av år.

Nitrometan
2006-08-09, 09:06
Det roliga är att han inte började brottas förrän han var 14 år. Vilket var ovanligt sent i Sovjet.

Sen vann han en massa matcher, men fick stryk första gången han var med i Sovjetmästerskapen (i finalen då). Då blev han jättesur och ville lägga av. Hans tränare sa till honom att endera lägger han av eller också biter han ihop, tränar och spöar snubben nästa gång (bara för att han tjurade så). Karelin kom inte till träningslokalen på över en vecka. Sen kom han tillbaka med ishård blick och sa "jag ska träna, jag ska vinna".

1987 gjorde han sitt första VM, vann alla matcher på fall eller teknisk överlägsenhet. Ingen match tog över 50 sekunder.

Och, ja Tomas Johansson tog en poäng på honom. Karelin sa i en intervju att han ville avsluta matcherna mot Tomas fort för att Tomas hade möjlighet att vinna annars.

Big Lou
2006-08-09, 09:26
Karelin var ohyggligt överlägsen på sin tid och kombinationen styrka-smidighet kan det inte finnas många som kan matcha.
Lyfter på hatten för Karelin.

Stenberg
2006-08-09, 09:31
Det här skrev han på sin hemsida om sin träning inför OS i Sydney 2000:

"About my trainings
I train myself 6 times a week. Usually on Mondays my mornings begin from running. I run in the pine forest in the suburb of Novosibirsk. My usual morning training goes on for an hour or an hour and ten minutes. The distance is a little more than 10 km. My evening trainings on Monday, Tuesday, Thursday and Friday constitute a work on a mat with sparring-partners. Wednesday is the day free, but we, wrestlers, have a very specific rest. We play wrestling basketball. It looks like American football, but we don’t use protective ammunition and throw a ball to a basket to get points. On Saturdays we play football (soccer). This is my usual regime. Trainings become more intensive during period of preparation to Russian, European and World championships and Olympic Games.

All in all, my wrestling trainings take 8-10 hours a week and more. However, everything depends on my condition and an opinion of my trainer Victor Kuznetzov who determines a plan of trainings and loads.

As I mentioned, running is a very important component of my exercises and trainings. Crosses help me to do my shape better. Special effect can be reached during series of trainings at the mountain sports bases. Good breathing is the component of a success for any athlete. Experienced wrestlers know that oxygen starvation can be a wrestler’s weak spot. This sense is very unpleasant.

I visit an athletic hall regularly. The base of my trainings is the method of Victor Kuznetzov. Such exercises as a press in horizontal position, exercises with dumb-bells for biceps and triceps are usual types of a physical load. It’s very important for Greco-Roman wrestling to choose a right weight of apparatus. Usually a load is chosen to allow sportsman to do 2 or 3 ‘approaches” with the maximal number of reiterations (12-15 times) each. And a weight of the final “approach” is more to be able to do 8-10 reiterations rightly.

I have no a diet because I never had extra-weight problems. In spite of it I have no the habit to overeat. I like tasty meal. I go to small restaurants and cafes to try national cooking of the country where I am. However, to me the Russian cooking is the most acceptable one. I prefer natural food. I change my regime of eating during Orthodox fasts. But it is not a reason for somebody’s anxiety. I have the wonderful book about feeding during fasts. This book contains about thousand of recipes of the tasty and healthy-giving dishes.

Except Greco-Roman wrestling I attended to skiing, basketball and heavy athletics. My trainer Victor Kuznetzov opened the world of wrestling for me. We have been working together for 19 years."

mr ruhl
2006-08-09, 10:21
Har hört rykten om att Karelin vägde 7 kg vid födseln, stackars mor som fick trycka ut den klumpen isf....


har för mig att det var runt 7 lite under om jag inte minns fel, såg en dokumentär om han en gång, vill minnas att han vägde över 80kg i sexan..

Wennerberg
2006-08-09, 10:47
har för mig att det var runt 7 lite under om jag inte minns fel, såg en dokumentär om han en gång, vill minnas att han vägde över 80kg i sexan..
Det vägde jag i femman :D Riktigt fet och go

mr ruhl
2006-08-09, 10:50
Det vägde jag i femman :D Riktigt fet och go


haha ja då kan karelin gå och kamma sig då=) en annan fick ju vänta flera år efter gymnasiet innan man var på dom vikterna :em:

Noodles
2006-08-09, 11:56
Menar ni alltså att det är en myt att han brottades med björnar i Sibirien och åt sju liter gröt med tillhörande vetebullar?

Det roliga med matchbilderna är ju att hans motståndare knappast är några lättviktare. Ändå behandlar han dem som papper. Intressant att han sprang så pass långt som över en mil på träning. Undrar vad han hade för styrkestats.

Jag gillar gamla TV-bilder där han håller fast motståndaren och ler in i kameran. :D

Nitrometan
2006-08-09, 12:31
Det roliga med matchbilderna är ju att hans motståndare knappast är några lättviktare. Ändå behandlar han dem som papper. Intressant att han sprang så pass långt som över en mil på träning. Undrar vad han hade för styrkestats.
Kommer ihåg den härliga dokumentären som SVT-sporten har visat ett par gånger. Där står han bl.a. och kör snabba axelpressar med 40 kg kettlebells (girya på ryska). Bollar lite med en träningspolare på 150 kg. Utklassar alla i lokalen i allt de gör...

En gång på ett träningsläger i Sverige så "lurade" de andra brottarna honom att dra 400 i mark, han slutade efter tre reps...

Jag gillar gamla TV-bilder där han håller fast motståndaren och ler in i kameran. :D
Försök hitta klipp från VM -87. Han bara körde över sina motståndare. Första gången på massor av år som en tungviktare kastade en annan tungviktare.

Wennerberg
2006-08-09, 12:38
En gång på ett träningsläger i Sverige så "lurade" de andra brottarna honom att dra 400 i mark, han slutade efter tre reps...


3x400!?

sundvall
2006-08-09, 13:32
Drog han 400kg 3ggr i mark?

Tricklev
2006-08-09, 13:34
Precis som med Arnes jätte, så ska ni nog ta vissa av dessa saker med en rejäll nypa salt.;)

Papi
2006-08-09, 13:34
Har hört att när han blev attackerad av en björn en gång så pruttade han bara mot björnen och den tvärdog på en gång. Man obducerade björnen och såg att den fått proteinförstoppning i nosen.
:bow:

everete
2006-08-09, 13:43
Att inte någon har dopinganklagat honom än:)?
Är det bara jag som har hört att han gick på Grorm och hade tydliga symptom av detta?

Buraken
2006-08-09, 13:46
Undra om han kan ta Bas Rutten?

Piranha
2006-08-09, 13:48
Att inte någon har dopinganklagat honom än:)?
Är det bara jag som har hört att han gick på Grorm och hade tydliga symptom av detta?


Källa på det ?


Säg den atlet på världselitnivå som dem ryktena in går om.

Nitrometan
2006-08-09, 13:59
3x400!?
Jao. De lurade i honom att alla svenska brottare från 85-90 kg och uppåt kunde dra minst 400 i mark. En av dem som var ledare på lägret berättade för mig. De hade lastat stången och stod och småskrattade lite "för det skulle han aldrig klara och då kunde vi reta honom lite till middagen på kvällen". Han gick fram och drog, lätt. Sen såg han på de andras förvånade miner att nåt var skumt. Slutade efter tre reps och frågade var det var. Då blev de tvungna att berätta att de aldrig hade hört talas om nån som kunde dra så mycket.

Hade jag inte litat på snubben jag hörde det av hade jag trott att det var en av alla skrönor.

Goddaniel
2006-08-09, 14:42
Här är ett till sevärt klipp
http://media.putfile.com/Alexander-Karelin-2000-Olympic-Wrestling-Intro

_luleå_
2006-08-09, 14:53
Jao. De lurade i honom att alla svenska brottare från 85-90 kg och uppåt kunde dra minst 400 i mark. En av dem som var ledare på lägret berättade för mig. De hade lastat stången och stod och småskrattade lite "för det skulle han aldrig klara och då kunde vi reta honom lite till middagen på kvällen". Han gick fram och drog, lätt. Sen såg han på de andras förvånade miner att nåt var skumt. Slutade efter tre reps och frågade var det var. Då blev de tvungna att berätta att de aldrig hade hört talas om nån som kunde dra så mycket.

Hade jag inte litat på snubben jag hörde det av hade jag trott att det var en av alla skrönor.

Vad är världsrekordet i mark?

Noodles
2006-08-09, 15:20
Att inte någon har dopinganklagat honom än:)?
Är det bara jag som har hört att han gick på Grorm och hade tydliga symptom av detta?

Tomas Johansson är väl den enda omnämnda i den här tråden som har testat positivt?

Noodles
2006-08-09, 15:22
Kommer ihåg den härliga dokumentären som SVT-sporten har visat ett par gånger. Där står han bl.a. och kör snabba axelpressar med 40 kg kettlebells (girya på ryska). Bollar lite med en träningspolare på 150 kg. Utklassar alla i lokalen i allt de gör...

En gång på ett träningsläger i Sverige så "lurade" de andra brottarna honom att dra 400 i mark, han slutade efter tre reps...


Försök hitta klipp från VM -87. Han bara körde över sina motståndare. Första gången på massor av år som en tungviktare kastade en annan tungviktare.

Skulle vara kul att se den dokumentären. SVT har visat en annan dokumentär där de visade hur Martin Lidberg och några andra svenska brottare tränade.

Någon som kan hitta fler klipp på Karelin?

Nitrometan
2006-08-09, 15:24
Vad är världsrekordet i mark?
408 kg. Satt 2004.

Kwon
2006-08-09, 15:53
Bra tråd Noodles!

Karelin är en favorit!

Funderar dock om han skulle ta Bruce Lee i en streetfight.... :laugh: :thumbup: (spekulerar lite)

tuben
2006-08-09, 16:37
Karelin är ju ruskigt grym.
Han skulle kunna använda bruce lee som en tandpetare.

1986
2006-08-09, 17:03
Angående doping, så hörde jag av någon att han blev testad ofta och att det inte visade sig positivt. När man sen slutade ta prover på honom, så lät han göra prover ändå för att slippa spekulationer.

Har ingen aning ifall det stämmer. Någon som vet mer?

men jävla vilken björn han är. imponerande som fan

Diamond
2006-08-09, 20:01
408 kg. Satt 2004.

Jag har sett från tävling att dessa har lyft mer???
benedict magnusson 426kg
kostantins konstantinovs 430kg

Diamond
2006-08-09, 20:02
Angående doping, så hörde jag av någon att han blev testad ofta och att det inte visade sig positivt. När man sen slutade ta prover på honom, så lät han göra prover ändå för att slippa spekulationer.

Har ingen aning ifall det stämmer. Någon som vet mer?

men jävla vilken björn han är. imponerande som fan


Finns mycket som ej syns i tester.
Tillväxthormon syndes ej tidigare, även en hel del annat.

Nitrometan
2006-08-09, 20:03
Jag har sett från tävling att dessa har lyft mer???
benedict magnusson 426kg
kostantins konstantinovs 430kg
Jo men jag pratar om IPF. Där de har dopingtester, ingen mjuk marklyftstång och begränsningar på dräkterna.

Blaine
2006-08-09, 20:28
Karelin började med brottning som 12-åring, inte 14-åring som någon nämnde här i tråden tror jag.

Han ansåg för övrigt att Thomas Johansson var den mest "ivriga" (determinerad att inte vilja ge upp) motståndaren han mött.

Miiix
2006-08-09, 20:55
i WPO är världsrekordet 440 kg av benedikt vad jag vet?

Om det nu stämmer att han drog 3 reps på 400 i mark borde han ju klara världsrekordet.

Ulf A Big
2006-08-09, 21:08
Jo, musiken i början hade jag kunnat klara mig utan. Tyvärr hittade jag inget annat bra klipp. Skulle gärna se bilderna där han bollar runt med Tomas Johansson.

9 VM-guld, 3 OS-guld och obesegrad 1987-2000. Inte ens en poängförlust innan sista matchen. Det är imponerande.
Thomas är med på filmen och Karelin klappar honom på huvudet med ett ironiskt leende....

Doctor Snuggles
2006-08-09, 22:26
Jo men jag pratar om IPF. Där de har dopingtester, ingen mjuk marklyftstång och begränsningar på dräkterna.

Konstantinovs lyfter väl i IPF?
I vilket fall, karelin är grym, men 400x3 i mark... *screwy*
Fast iof, läste nånstans att han brukade träna zercher deadlifts, 200 kg x 10.

grisbil3n
2006-08-09, 22:50
"I like tasty meal"

Hahaha härlig kille!

Nitrometan
2006-08-10, 17:22
Konstantinovs lyfter väl i IPF?
I vilket fall, karelin är grym, men 400x3 i mark... *screwy*

Han lyfter både i IPF och WPC. Rekordet gjorde han på ett nationellt mästerskap men anmälde det aldrig som VR till IPF (då krävs rätt domare (internationell behörighet och dopingprov inom 24 timmar).

Miix: Andy Bolton har dragit 440,5 kg, det är WPO-rekordet.

Diamond
2006-08-10, 23:38
Jo men jag pratar om IPF. Där de har dopingtester, ingen mjuk marklyftstång och begränsningar på dräkterna.

IPF i alla ära men WPO har dom bästa möjligheterna när det gäller pengar så varför skulle inte alla vilja gå över..
Där tävlar i allafall alla på samma villkor*flex*

clinteastwood
2010-01-23, 09:41
Sägs finnas en svensk dokumentär från 92, där han var med?

Cilia
2010-01-23, 09:47
Vilken fantastisk bump.

Alox
2010-01-23, 09:57
Sägs finnas en svensk dokumentär från 92, där han var med?

Har också hört det. Verkar dock vara svår att få tag på.

Ajin
2010-01-23, 09:59
Han såg stadig ut. :D

Timme
2010-01-23, 10:49
Tråden om Grängesbergjätten nämnde Karelin. Blev lite sugen på att se matchbilder på honom. Lyftkranen från Sibirien var en stadig gosse. Det är lite ironiskt att han förlorade sin sista match.

vHOA-VrcRZU

De som vill spekulera i huruvida han skulle ta Bruce Lee i en street fight kan ju göra det.

hade varit kul att se honom i MMA

Kwon
2010-01-23, 10:50
Alexander Karelin + Pudzi + Magnus Samuelsson i Tag Team mot Kimbo, Kimo och Mighty Mo skulle vara kul att se.

Nelson81
2010-01-23, 11:03
såg honom på vm i stockholm, fyfan vilken bit han var. stor som kwons penis, och lika ådrig

Timme
2010-01-23, 11:07
Jao. De lurade i honom att alla svenska brottare från 85-90 kg och uppåt kunde dra minst 400 i mark. En av dem som var ledare på lägret berättade för mig. De hade lastat stången och stod och småskrattade lite "för det skulle han aldrig klara och då kunde vi reta honom lite till middagen på kvällen". Han gick fram och drog, lätt. Sen såg han på de andras förvånade miner att nåt var skumt. Slutade efter tre reps och frågade var det var. Då blev de tvungna att berätta att de aldrig hade hört talas om nån som kunde dra så mycket.

Hade jag inte litat på snubben jag hörde det av hade jag trott att det var en av alla skrönor.

Om det där är sant så är det ju det värsta någonsin. Hans fysik ser faktiskt för tunn ut tycker jag för att kunna göra 3x400.

Alla andra som gör 400 i mark är bra mycket grövre än vad han var. Men har var ju ett styrkefenomen.

Har dock ändå svår att tro att det verkligen var 400.

bigtraps
2010-01-23, 11:31
400 låter mycket. Fast jag tror han hade bra förutsättningar i mark. Pga sina overkligt långa armar.

Apos78
2010-01-23, 11:52
Fast iof, läste nånstans att han brukade träna zercher deadlifts, 200 kg x 10.

Lär ju vara en passande övning med tanke på hur han plockade upp andra trikåklädda män.

Sparven från Minsk
2010-01-23, 12:04
Han är sjukt bra!
"Som brottare vann han nio VM-guld och tre OS-guld i tungviktsbrottning, och var obesegrad åren 1987-2000, de sista sex åren förlorade han inte en enda poäng"

Grym brottare och björn-stark, the one and only.

John M
2010-01-23, 13:04
Borde väl finnas några filmer på när han är på gymmet och tränar?

bigtraps
2010-01-23, 13:13
Kommer ihåg ett inslag på sporten när han lekte med en kettlebell

Kappman
2010-01-23, 13:38
Stackars Karelin, inga tekniker i MMA-ringen. Med några månaders BJJ-träning eller liknande så hade han varit grym. http://www.youtube.com/watch?v=DgD3YMKAzNw

stevebc
2010-01-23, 13:43
400x3 kan ju för fasen inte stämma. Då är (var) han nog världens starkaste marklyftare.

Fast vem vet, Bolton kanske gör 400x3 utan dräkt, bälte och med en IPF-stång. Tror det är precis i så fall.

Det som gör det ännu mer otroligt är att han inte verkar ha lyft innan. Alltså, blir man "lurad" att dra 400 kg i marklyft så har man ju uppenbarligen inte lyft det mycket innan. Nervsystem och teknik (grenstyrka) i det här lyftet är en så jävla stark faktor här, så oavsett Karelins muskelmassa eller allmänna dragstyrka så ser jag det som otroligt. Jag menar, drar han 400x3 första gången han lyfter tunga marklyft, då gör han 450x3 om några veckor är jag förvissad om. Så det luktar inte sanning här.

Apos78
2010-01-23, 14:47
Karelin har en brutal mjukhet i allt han gör. Det ser ut att gå i ultrarapid men han bara pressar sig till det han tänkt göra. Maeda ser högst plågad ut stundtals. Han är ingen lättviktare men hanteras som en skiva frigolit av ryssen.

Matsa
2010-01-23, 14:48
Om det där är sant så är det ju det värsta någonsin. Hans fysik ser faktiskt för tunn ut tycker jag för att kunna göra 3x400.

Alla andra som gör 400 i mark är bra mycket grövre än vad han var. Men har var ju ett styrkefenomen.

Har dock ändå svår att tro att det verkligen var 400.

Jag är jävligt skeptisk till att han har dragit 400 i mark ens en gång och ännu mera skeptisk till att han har reppat på det. Dock har han ju en jäkligt bra kropp för marklyft, han kan ju för fasen klia sig i knävecket utan att böja sig! Jag minns inte hur lång hans reach var i förhållande till hans längd, men jag har för mig att den var runt 20cm längre eller något sånt sjukt. Om han hade specialiserat sig på marklyft skulle han säkert ha blivit surrealistiskt stark i det...

Och ja, styrkefenomen är nog en ganska bra beskrivning. Sa inte Samuelsson någon gång att Karelin brukade placera sig rätt bra på strongman tävlingar trots att han ofta kom packad? :D

Stackars Karelin, inga tekniker i MMA-ringen. Med några månaders BJJ-träning eller liknande så hade han varit grym. http://www.youtube.com/watch?v=DgD3YMKAzNw

Jag tror att Karelin hade sagt inför den där matchen att han ville vinna utan att använda något mer än greko romersk brottning. Han har inte gått några fler sådana fighter va?

krellik
2010-01-23, 15:10
Den "matchen" är prowrestling... Rings var ökända att blanda fixade matcher med mma matcher, så vitt jag vet är det etablerat att Karelins match var en fix... Kan ha fel dock...

Kwon
2010-01-23, 17:48
såg honom på vm i stockholm, fyfan vilken bit han var. stor som kwons penis, och lika ådrig

;)

clinteastwood
2010-01-23, 18:59
såg honom på vm i stockholm, fyfan vilken bit han var. stor som kwons penis, och lika ådrig

Sätt upp bilder, annars tror jag inte på det:D

Kwon
2010-01-23, 19:05
På min penis eller på karelin? ;)

clinteastwood
2010-01-23, 19:29
På min penis eller på karelin? ;)

Båda, så man kan jämföra:)

schabo-labo
2010-01-28, 08:07
Borde väl finnas några filmer på när han är på gymmet och tränar?

Ja, varför finns det inga? Är de hemliga? Finns inga på youtube.

Kwon
2010-02-19, 13:47
Alexander Karelin Vs Akira Maeda
BMD0VkVZVfw

Nitrometan
2010-02-19, 13:51
Ja, varför finns det inga? Är de hemliga? Finns inga på youtube.

Karelin var en hemligstämplad statshemlighet under sovjettiden.

Sen såg verkligen brottningslandslag eller militär nån anledning att ändra på det.

Man skvallrar inte i Sibirien.

schabo-labo
2010-02-19, 17:39
Ja det är synd.

bigtraps
2010-02-19, 18:13
Lite träningsskvaller borde det ju finnas. Han har ju varit en del i Sverige och tränat.

schabo-labo
2010-02-19, 18:16
Ja, det tycker jag med.

CrazyJoeDavola
2012-03-10, 12:23
Inslag på stopptid igår :) Gillar deras grillparty!

http://svtplay.se/t/103746/stopptid

Sparven från Minsk
2012-03-10, 12:41
Den mannen var ingen man.

mattilainen
2012-03-10, 12:55
Alexander Karelin Vs Akira Maeda
BMD0VkVZVfw

ser inte det han gör bra dock :( Han har ju ingen teknik (kanske inte var så vanligt förekommande då? När var detta sa ni?) Han han möter han ÄNNU sämre, om det går, teknik?

Visst han var stark men inget annat såg mer ut som en dålig wrestling match

Doctor Snuggles
2012-03-10, 13:10
Lol, kanske för att det var en fejkad match. Finns ett tjog matcher på tuben då han brottas på riktigt.

supercharge
2012-03-10, 22:59
Någon som förresten vet om det är en klyftig karl, Karelin? Jag menar han ser ju inte särskilt klyftig ut, men när båda Klitschkos har doktorsexamen, talar flera språk, och ägnar fritiden och att spela schack: så kan man ju aldrig veta.

Doctor Snuggles
2012-03-10, 23:29
Ptja, han är ju politiker numer, så nej? ;)

Doctor Snuggles
2012-03-10, 23:32
Snubben var omänskligt stark. Han lyfte upp och slängde snubbar på 130 kg som om det vore ingenting. Han var den enda (?) tungviktaren som kunde göra det, och fick t.o.m. den manövern döpt efter sig.

SfDDXpjFtP0

ekmanc
2012-03-10, 23:34
Någon som förresten vet om det är en klyftig karl, Karelin? Jag menar han ser ju inte särskilt klyftig ut, men när båda Klitschkos har doktorsexamen, talar flera språk, och ägnar fritiden och att spela schack: så kan man ju aldrig veta.

Har för mig att Karelin har en doktorshatt i något ämne, eller han är iallafall högt utbildad och sitter dessutom i ryska duman nu för tiden.

hugok
2012-03-11, 00:49
Den mest fulländade fysiken i historien. Han använder Chuck Norris som tandpetare.
Han lär ha varit en bra markare också.

Spartansk
2012-03-11, 01:08
Någon som förresten vet om det är en klyftig karl, Karelin? Jag menar han ser ju inte särskilt klyftig ut, men när båda Klitschkos har doktorsexamen, talar flera språk, och ägnar fritiden och att spela schack: så kan man ju aldrig veta.

Har läst att Karelin spelar schack på fritiden.

ekmanc
2012-03-11, 02:51
Har läst att Karelin spelar schack på fritiden.

Det gör alla ryssar...

Dav0d
2012-03-11, 04:32
Det gör alla ryssar...

:thumbup:

schabo-labo
2012-05-21, 12:03
Inslag på stopptid igår :) Gillar deras grillparty!

http://svtplay.se/t/103746/stopptid
Haha jaa, tack för länken! den var sevärd.

http://svtplay.se/v/2737092/stopptid/stopptid_9_3

schabo-labo
2012-05-21, 12:08
Den mest fulländade fysiken i historien. Han använder Chuck Norris som tandpetare.
Han lär ha varit en bra markare också.Nån som vet om det finns några säkerställda resultat av honom i mark, böj och bänk?

Ahead Of The Pack
2012-05-21, 12:34
Har för mig att Karelin har en doktorshatt i något ämne, eller han är iallafall högt utbildad och sitter dessutom i ryska duman nu för tiden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Karelin
Här finns lite fakta.

Lurch
2012-05-21, 13:01
En gammal skröna är ju att han har strypt ett vildsvin !

FyllSkalle
2012-05-21, 14:43
En gammal skröna är ju att han har strypt ett vildsvin !

Har även hört att han som spädbarn matades med björnmjölk, vilket skulle lagt grunden för hans oerhörda fysiska styrka. :D

Lurch
2012-05-21, 15:34
Har även hört att han som spädbarn matades med björnmjölk, vilket skulle lagt grunden för hans oerhörda fysiska styrka. :D

haha hört samma, lite rolig fakta är att han vägde 5.5kg när han föddes, jäkla jätte från dag 1 :p

EkarN
2012-05-21, 15:44
Andra "källor" säger 7 kg vid födseln:)

Spartansk
2012-05-21, 15:49
Nån som vet om det finns några säkerställda resultat av honom i mark, böj och bänk?

Enligt någon tråd här på kolo ska han gjort ett par reps på 400 i mark. Sökfunktionen kewkade ur när jag skulle söka, dock.

Kwon
2012-05-21, 16:08
Direkt när han ploppade ur (vägde 8 kg) så brottade han ner sjukhuspersonalen...

aijou
2012-05-21, 16:13
Enligt någon tråd här på kolo ska han gjort ett par reps på 400 i mark. Sökfunktionen kewkade ur när jag skulle söka, dock.

Den här tråden? ;)