handdator

Visa fullständig version : Söka CSNbidrag till hösten.


Stoltz
2006-08-08, 21:11
Nu till hösten så ska jag börja på Religionsvetenskapligaprogrammet i Lund och sitter just nu och kladdar lite på CSN hemsida. Kollar rundor och lite så helt enkelt.

Dock sade en kompis till mig att han hade för sig att man fick ett papper hemskickat efter andra urvalet, som man kunde skicka till CSN och så fixade man det där igenom så att det inte blev några problem.

Någon som vet om det är så? Har en otäck egenskap att lyckas få allt som kan gå fel att gå fel ;)

LAR
2006-08-08, 21:15
nej, du ska skicka in ansökan nu så den hinner bli behandlad. sen när du registerar dig på skolan så skickas registreringen automatiskt till CSN. har för mig att det var så enkelt. möjligt att det var något litet jag missade nu..

Pudzianovski
2006-08-08, 21:17
Anmälde du dig till Lund online? Genom studera.nu eller liknande...?

z_bumbi
2006-08-08, 21:21
Dock sade en kompis till mig att han hade för sig att man fick ett papper hemskickat efter andra urvalet, som man kunde skicka till CSN och så fixade man det där igenom så att det inte blev några problem.

När du har anmält att du vill gå där du är antagen så får du hem papper från CSN, under förutsättinng att du när du sökte fyllde i att du ville ha studiemedel.

Stoltz
2006-08-08, 21:34
När du har anmält att du vill gå där du är antagen så får du hem papper från CSN, under förutsättinng att du när du sökte fyllde i att du ville ha studiemedel.

Så pass... Då får jag nog ett sådant i dagarna.


Anmälde du dig till Lund online? Genom studera.nu eller liknande...?

Japp, studera.nu



Tackar!

mela
2006-08-08, 21:36
Har du BankID? Jag skaffade just det och ansökte om mina studiemedel på 5 minuter på internet. Skitenkelt! :thumbup:

Stoltz
2006-08-08, 21:55
Har du BankID? Jag skaffade just det och ansökte om mina studiemedel på 5 minuter på internet. Skitenkelt! :thumbup:

what now? Det där kände jag igen, men ändå inte... :confused:

mela
2006-08-08, 21:56
what now? Det där kände jag igen, men ändå inte... :confused:

www.e-legitimation.se
Gå in där :)

dynamo
2006-08-08, 21:59
what now? Det där kände jag igen, men ändå inte... :confused:

BankID är en av några olika sätt att legitimera sig på en del svenska sidor. Alltså en elegetimation.

Följande banker är med i BankID:
FöreningsSparbanken, Handelsbanken, Ikanobanken, Danske Bank i Sverige, Länsförsäkringar Bank, SkandiaBanken, Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen.

BankID får du via din bank. Via FSB kan du (ifall du har säkerhetsdosa) ansöka och få BankID direkt när du är inloggad i Internetbanken. Skulle tro att flera av de andra bankerna har nån liknande ansökningsprocess.

Nordea har sin egen modell av eleg som också funkar på CSN, och sen har även Telia nått samarbete med SEB om nån eleg.

EDIT: Doh, lite sen. :D