handdator

Visa fullständig version : paus från morgonpromenader under deff?


LAR
2006-08-08, 19:18
jag undrar hur ni gör med era morgonpromenader. går ni varje dag under deff-perioder eller har ni promenad-fria dagar emellan? jag har gått två veckor i sträck nu och undrar om en vilodag från promenaderna kan vara att rekomendera precis som vilodagar från styrketräning. hur ser ni som kan deffning på saken?

Liten Men Fet
2006-08-08, 19:24
jag undrar hur ni gör med era morgonpromenader. går ni varje dag under deff-perioder eller har ni promenad-fria dagar emellan? jag har gått två veckor i sträck nu och undrar om en vilodag från promenaderna kan vara att rekomendera precis som vilodagar från styrketräning. hur ser ni som kan deffning på saken?

Tror inte det ska behövas, en promenad sliter ju inte på kroppen alls på samma sätt som styrketräning. Känner man sig risig så kan man väl låta bli.

Longshot
2006-08-08, 19:25
Som allt annat när det kommer till träning. Om du känner att din kropp behöver vila, vila den!

Visst kan vilodagar göra underverk men känner du dig tip top är det bara att tuta och köra tills allt fett är borta ;)

blekfet2
2006-08-08, 19:34
skippar morgonpromenader nu under sommaren, skönare att gå på kvällen när solen trycker på lagom mycket.

LAR
2006-08-08, 19:45
jag tycker jag tappar i styrka nu när jag går intensivt och äter mindre kolhydrater. det verkar ju helt logiskt, men jag ville bara dubbelkolla med er om ni också brukar tappa i styrka? jag har tappat rejält käns det som.

Johan
2006-08-08, 23:03
Även om morgonpromenader inte sliter så värst mycket så kan det va värt att skippa ett par st i veckan för att kanske få en extra timme sömn.
Man ska inte underskatta kroppens behov av sömn, speciellt under hård deff, men du kanske redan sover ordentligt?