handdator

Visa fullständig version : Malmöbor & annat löst folk - Hjälp mig välja gym!


Nina L
2006-08-08, 16:17
http://img257.imageshack.us/img257/1985/screen32go2.jpg

Först tänkte jag att jag skulle träna på Form & Fitness. Sen slog det mig hur j-a långt bort det ligger, och jag ändrade mig. Gymmet måste ligga närmare. Det allra närmsta gymmet är Träningsvärket. Jag var där igår och det var väl ok, men jag vet inte... Är skeptisk till Impuls-maskinerna, och soft core-vibbarna. Sats trivdes jag på innan, men det är inte direkt gratis.

Så... Detta är vad eniro säger. Vad säger ni?

http://img257.imageshack.us/img257/6529/screen33df5.jpg

Jorgen
2006-08-08, 16:19
Jag säger: Besök alla gymmen du funderar på och välj det som du själv tycker verkar bäst.

Sonny
2006-08-08, 16:20
Varför inte en poll när du ändå är igång ^^

Nejv
2006-08-08, 16:21
Jag säger: Besök alla gymmen du funderar på och välj det som du själv tycker verkar bäst.

Vidare är det sjukt skönt med fitness 24/7

Nina L
2006-08-08, 16:25
Jag säger: Besök alla gymmen du funderar på och välj det som du själv tycker verkar bäst.
Jo, jag är på gång med det. Fast det är ändå kul att höra vad andra har att säga. Det kan ju ta ett tag innan man fått en riktig uppfattning om ett gym. Jag har massa besultskval. Främst gäller frågan närheten. Nära är bra, speciellt på vintern. Men hur viktigt är det egentligen? Hmnz...

Wopper
2006-08-08, 16:25
Tränings Värket är softcore så det förslår, men ligger nära. Därför har jag köpt kort där så jag kan sticka dit när det är bråttom.

Form & Fitness är betydligt bättre, men som sagt långt bort.(jag bor i samma omr, som du enl. kartan.) Men de dagar när jag vill ha gymkänsla och inspiration och tiden räcker till så masar jag mig dit.

Kockums är ännu värre än Tränings Värket, fint men glöm det du kommer att somna i benpressen. Se dig omkring och testa gymen. Lycka till.

z_bumbi
2006-08-08, 16:27
Träna ett eller två pass på varje ställe så har du i alla fall skjutit beslutet en bra tid framåt i tiden.

(MAK är bara 5-6 km bort, varför får inte det vara med på din lista?)

Klo
2006-08-08, 16:36
Athletic är också ett bra gym att träna på

Nina L
2006-08-08, 16:42
Man tackar. :)

Nejv: Jo, där har jag ju tränat (fast på Möllan) i ett år nu. Det är helt ok till det priset måste man säga.

Wopper: Vad tycker du om maskinerna på Träningsvärket? Är de inte lite knäppa? Jag har försökt googla reda på dem, men lyckas inte.

Klo & z_bumbo: De ligger för långt bort, tyvärr. Jag vet med mig att jag tränar oftare om gymmet ligger nära.

Spiffy
2006-08-08, 16:46
Vad du än gör så undvik kockums. Fan vilket skitställe det är!

Wopper
2006-08-08, 16:53
Man tackar. :)

[
Wopper: Vad tycker du om maskinerna på Träningsvärket? Är de inte lite knäppa? Jag har försökt googla reda på dem, men lyckas inte.



Jo verkligen, det tog mig ett tag innan jag blev klok på dom och sorterade bort det mesta som skrot. Du får skippa vissa maskiner till fördel för fria vikter, man kan göra en hel del med dom förstår du. ;)

Vet inte om det är possitivt men du vänjer dig faktiskt. Vill du inte behöva vänja dig så prova runt lite till. Men du har en poäng i att närhet till gymmet gör att man tränar oftare.

En stor fördel har du däremot, det är Ribban och morgonpromenaderna. Härligt att ta en timme där på morgonen innan jobb.

Spiffy
2006-08-08, 17:03
Hur mycket fria vikter finns det på träningsvärket? Och hur är kvaliten på dom?

Nina L
2006-08-09, 10:27
Hur mycket fria vikter finns det på träningsvärket? Och hur är kvaliten på dom?Hmn... Det får jag undersöka. Jag behöver ju inte så tunga hantlar. Jag tvivlar dock på att jag kan avgöra kvaliteten....

Nina L
2006-08-09, 10:27
Vad du än gör så undvik kockums. Fan vilket skitställe det är!Haha. Motivera dig! :)

Wennerberg
2006-08-09, 10:56
kockums suger, okunnig jävla idiotpersonal, samt helt körda regler.

Träninsvärket har jag varit på och det är lågt i taket, varmt, de spelar sån NRJ SHITmusic only och där är tusen diskokillar som hoggar alla saker för att sitta och spegla sin frisyr med 3 kg vax i.

polaren
2006-08-09, 10:58
Träna hemma hos Mart|n :naughty:

chidde
2006-08-09, 11:02
hrm, den här tråden kan jag nog ha nytta av när jag flyttar till malmö :)

det blir nog 24/7 om ingen annan har nåt bättre förslag

athletic? nån som har varit där?

Nina L
2006-08-09, 11:05
hrm, den här tråden kan jag nog ha nytta av när jag flyttar till malmö :)

det blir nog 24/7 om ingen annan har nåt bättre förslag

athletic? nån som har varit där?Jag hade tränat på Athletic och/eller Form & Fitness om det inte hade varit så långt ifrån min lya.

Wennerberg: Haha. Jag uppfattade det också lite så. Folk var så där beachtränade, rätt snygga, och snackade en hel del. Inget man får träningsinspiration av direkt, men jag stör mig inte på det heller.

Stumpis
2006-08-09, 11:31
Trivs du på 24/7 på Möllan bör det väl inte vara så stor skillnad där mot det som nu är närmare?
Har en arbetskamrat som tränar på Träningsvärket och trivs bra.
Har även bekanta som provat på Kockums och Nautilus på AQ-va-kul och ingen av dom har något gott att säga om de två ställena.

Men om du trivdes på SATS och du tror att du kommer att träna oftare om du har nära till gymmet kan det kanske uppväga avgiften?


Annars håller jag med Jörgen; provträna! :)

Stumpis
2006-08-09, 11:32
hrm, den här tråden kan jag nog ha nytta av när jag flyttar till malmö :)

det blir nog 24/7 om ingen annan har nåt bättre förslag

athletic? nån som har varit där?

Jag "bor" på Athletic när jag inte jobbar eller är hemma och äter och sover... :D
Fråga gärna mig om du undrar något om stället! :thumbup:

K9Media
2006-08-09, 11:33
Tränar själv på 24/7 vid Lugnet, men jag tycker dom saknar en hel del. Plattform, och även vanlig knäböj, dom har bara knäböj i Smithmaskin, dessutom har dom inte nedåtlutande bänkar.

Men det är så billigt så de skiter jag, finns ändå en hel del bra saker där :)

johnnytex
2006-08-09, 11:33
Ni får gärna skriva ner priser på de gymen ni nämner också. :)

Wennerberg
2006-08-09, 11:34
Träna hemma hos Mart|n :naughty:
Ett av malmös bättre gym an jag intyga.

cammen
2006-08-09, 11:44
Du bor precis vid Träningsverket i kronprisen. Alltid skönt att ha gymmet nära sig.
Annars kan jag rekommendera Athletic Center vid Värnhemstorget. Trevligt folk, bra stämning, bra vikter, bra maskiner. Allt är bra=)

Stumpis
2006-08-09, 11:49
Ni får gärna skriva ner priser på de gymen ni nämner också. :)

Träningsvärket 2.100:- årskort
Kockums 1.950:- årskort
Athletic center 3.450:- herrar, 1.940:- damer årskort

K9Media
2006-08-09, 12:04
Träningsvärket 2.100:- årskort
Kockums 1.950:- årskort
Athletic center 3.450:- herrar, 1.940:- damer årskort

24/7 - betalar per månad och då betalar jag 179 kr/mån.

Wennerberg
2006-08-09, 12:35
Jag hade tränat på Athletic och/eller Form & Fitness om det inte hade varit så långt ifrån min lya.

Wennerberg: Haha. Jag uppfattade det också lite så. Folk var så där beachtränade, rätt snygga, och snackade en hel del. Inget man får träningsinspiration av direkt, men jag stör mig inte på det heller.
Nej, men det är sjukt jobbigt att behöva vänta på att deras ENDA mark/böj hörna skall bli ledig för någon står och kör bicepssvingar och snackar partynews tio minuter mellan varje set.

chidde
2006-08-09, 12:56
Jag "bor" på Athletic när jag inte jobbar eller är hemma och äter och sover... :D
Fråga gärna mig om du undrar något om stället! :thumbup:

Athletic center 3.450:- herrar, 1.940:- damer årskort



ja, jag tänkte fråga hur mkt det kostade om året
för 3450:- hoppas jag verkligen att det är ett bra ställe, men VARFÖR olika priser för herrar och damer? *screwy*

gymmet ligger väl i "centrum"? för det blir nog lättast när jag inte är så välorienterad i malmö den första tiden

Stumpis
2006-08-09, 13:31
ja, jag tänkte fråga hur mkt det kostade om året
för 3450:- hoppas jag verkligen att det är ett bra ställe, men VARFÖR olika priser för herrar och damer? *screwy*

gymmet ligger väl i "centrum"? för det blir nog lättast när jag inte är så välorienterad i malmö den första tiden

Har jag förstått det rätt har man lägre pris för damer eftersom det är ett typiskt "byggar-gym" där männen/killarna dominerar stort. Har man då lägre pris till damer kan det vara en chans att få oss att våga oss dit. ;)

Centrum, jag det räknas väl dit. Kollar du på en karta ligger det i stadsdelen Värnhem, inte mitt inne i city, men endast 10-15 minuters promenad från Triangeln som väl kan kallas mitt i city.

johnnytex
2006-08-09, 14:08
Träningsvärket 2.100:- årskort
Kockums 1.950:- årskort
Athletic center 3.450:- herrar, 1.940:- damer årskort

Du verkar ha bra koll, Stumpis.

Om man vill ha ett gym som är relativt billigt, bra öppet-tider samt tillgång till fria vikter där hantlarna iaf går upp till 50kg var söker man sig då? Det behöver absolut inte vara något fancy gym med bastu, blänkade golv, champange i kranarna osv etc mm. Utan pris, öppet-tider och tillgång till fria vikter prioriteras. Var söker man sig då i Malmö? :)

Flyttar snart och måste pejla läget. :D

PowPow
2006-08-09, 14:10
Av listade gym har jag tränat regelbundet på kockums och 24/7.

Kockums tyckte jag var helt OK. Den okunniga personalen utbytte jag aldrig några ord med (varför prata med folk som inte kan något?) och jag tyckte inte där var speciellt mycket folk heller. Jag tränade iofs oftast i anslutning till plugget, alltså på dagtid. Så då var det mest jag och några gamla gubbar och tanter. DVS: alla fria vikter till mig. Typ. Det enda som var riktigt uselt var att deras öppettider var sämre än CSN:s kundkontakt.

Det finns (väl?) tre 24/7 i Malmö? Jag har i alla fall varit på tre: Lugnet, konserthuset och möllan. Det enda som är godkän, enligt mig, är det vid konserthuset. Tycker till och med att det är riktigt bra. Trivdes bra där. Nackdelen är att de inte har öppet dygnet runt (pga klagomål från grannar). Men öppettiderna är hyffsade: 0700-2200, om jag minns rätt, och de inte ändrat något.

K9Media
2006-08-09, 14:43
Av listade gym har jag tränat regelbundet på kockums och 24/7.

Kockums tyckte jag var helt OK. Den okunniga personalen utbytte jag aldrig några ord med (varför prata med folk som inte kan något?) och jag tyckte inte där var speciellt mycket folk heller. Jag tränade iofs oftast i anslutning till plugget, alltså på dagtid. Så då var det mest jag och några gamla gubbar och tanter. DVS: alla fria vikter till mig. Typ. Det enda som var riktigt uselt var att deras öppettider var sämre än CSN:s kundkontakt.

Det finns (väl?) tre 24/7 i Malmö? Jag har i alla fall varit på tre: Lugnet, konserthuset och möllan. Det enda som är godkän, enligt mig, är det vid konserthuset. Tycker till och med att det är riktigt bra. Trivdes bra där. Nackdelen är att de inte har öppet dygnet runt (pga klagomål från grannar). Men öppettiderna är hyffsade: 0700-2200, om jag minns rätt, och de inte ändrat något.

Vad är bättre på de vid Konserthuset än det vid Lugnet ? Bor närmre Konserthuset än Lugnet, så jag kanske skulle ta och byta, om de kommer ett vettigt svar på frågan då. :D

Krampus
2006-08-09, 14:45
Alltså Form&Fitness är bra.. De har allt.
Hur långt är det igentligen?

Nina L
2006-08-09, 14:48
Alltså Form&Fitness är bra.. De har allt.
Hur långt är det igentligen?Frågan är fel ställd. Så här skall det vara:

Hur lat är du egentligen?

Svaret är: Oändligt. (Dessutom har jag inte körkort, så jag måste cykla.)

Krampus
2006-08-09, 14:49
Frågan är fel ställd. Så här skall det vara:

Hur lat är du egentligen?

Svaret är: Oändligt. (Dessutom har jag inte körkort, så jag måste cykla.)
Skäms!*slap*

Nina L
2006-08-09, 14:50
Skäms!*slap*Om jag hade fått låna dig som kronlyfts-PT så hade jag cyklat.

Krampus
2006-08-09, 14:52
Om jag hade fått låna dig som kronlyfts-PT så hade jag cyklat.
Rätt höjd ska vara en viktskivas omkrets upp. *Källa Z-bumbi*.
Kör alltid på den, ska jag jöra.

Wopper
2006-08-09, 15:01
Frågan är fel ställd. Så här skall det vara:

Hur lat är du egentligen?

Svaret är: Oändligt. (Dessutom har jag inte körkort, så jag måste cykla.)
Du har väl en karl som kan köra dig...

Stumpis
2006-08-09, 15:19
Du verkar ha bra koll, Stumpis.

Om man vill ha ett gym som är relativt billigt, bra öppet-tider samt tillgång till fria vikter där hantlarna iaf går upp till 50kg var söker man sig då? Det behöver absolut inte vara något fancy gym med bastu, blänkade golv, champange i kranarna osv etc mm. Utan pris, öppet-tider och tillgång till fria vikter prioriteras. Var söker man sig då i Malmö? :)

Flyttar snart och måste pejla läget. :D

MAK (Malmö Atletklubb) ute vid Hindby tar 1.950:- för ett årskort. Öppet 8-21 Vardagar och 9-16 helg samt de flesta röda dagar.

Form & Fitness tar 2.700:- för årskort
Öppet 7-22 vardagar och 10-19 helger och röda dagar.

Nina L
2006-08-09, 15:25
Du har väl en karl som kan köra dig...Jovisst, men kunna och vilja är helt olika saker.

PowPow
2006-08-09, 15:29
Vad är bättre på de vid Konserthuset än det vid Lugnet ? Bor närmre Konserthuset än Lugnet, så jag kanske skulle ta och byta, om de kommer ett vettigt svar på frågan då. :D

Dels är det stämningen. Har bara varit på lugnet några gånger, men har fått intrycket av att det är lite mer tryckt och posh där. Det kan dock bero på att jag inte var van vid stället, och att jag hade otur med medtränande. KOnserthuset är större och har större utbud, fler skivstänger, ställningar o.s.v. Sen har de vanliga hantlar också, inte bara sådana gummibelagda som på lugnet.

Har du aldrig provat konserthusets 24/7 eller?

Spiffy
2006-08-09, 15:53
Haha. Motivera dig! :)

Jag håller med om de flesta motiveringarna hittills.
Utrustning är verkligen usel, såväl maskinerna som de fria vikterna. Maskinerna förstår jag inte vem dom är konstruerade för. Jag slår i alla fall emot innan jag kommit till bottenläget och innan jag kommit till toppläget på väldigt många av dom. De känns också knepigt sega. Inte som om man tagit för mycket vikt och det är tungt, utan bara segt som om de inte var smörjda eller kablarna låg snett.
Rummet med fria vikter håller aningen bättre kvalitet. Men gummi vikter som är som ett träningspass för att få av och på stängerna pga att metallringen som stången ska glida på är borta.
Gymmet kryllar av PT nissar och deras jäkla pilates bollar. Finns i princip ingen där som tränar hårt som man kan få motivation från när man har en kass dag. (som jag haft senaste året)
Utöver detta har de rätt kassa öppettider, framförallt på helger.
Tyvärr ligger det så jäkla nära…

Wopper
2006-08-09, 15:58
Jovisst, men kunna och vilja är helt olika saker.
Hmmm, inget bra svar. Han är väl din karl så det e klart han ska köra dig. Annars ta taxi och lämna räkningen till honom, efter ett par såna rundor har du tvingat han att köra dig. ;-)

K9Media
2006-08-09, 20:34
Dels är det stämningen. Har bara varit på lugnet några gånger, men har fått intrycket av att det är lite mer tryckt och posh där. Det kan dock bero på att jag inte var van vid stället, och att jag hade otur med medtränande. KOnserthuset är större och har större utbud, fler skivstänger, ställningar o.s.v. Sen har de vanliga hantlar också, inte bara sådana gummibelagda som på lugnet.

Har du aldrig provat konserthusets 24/7 eller?

Nej, aldrig faktiskt. Trots att jag bor närmre det än det vid Lugnet. :D
Började där pga av att en polare gick just där också. Men får väl dra dit vid nästa träningspass. :)

PowPow
2006-08-09, 22:23
Nej, aldrig faktiskt. Trots att jag bor närmre det än det vid Lugnet. :D
Började där pga av att en polare gick just där också. Men får väl dra dit vid nästa träningspass. :)

Ja, absolut. Ditt kort funkar ju där också. Det värsta som kan hända är att du inte gillar det, och det är ju inte hela världen. :thumbup:

Glöm inte att hitta ner i källaren också, det är där alla fria vikter är.

K9Media
2006-08-09, 22:33
Ja, absolut. Ditt kort funkar ju där också. Det värsta som kan hända är att du inte gillar det, och det är ju inte hela världen. :thumbup:

Glöm inte att hitta ner i källaren också, det är där alla fria vikter är.

Okej okej, tack för tipset. Ska "checka" in de på fredag. :)

chidde
2006-08-09, 23:36
179 kr/månad på 24/7 är ju typ inga pengar alls jämfört med andra gym med ungefärlig utrustning!

de använder samma maskiner som sats (technogym) och så är det fräscht! nu har jag iofs inte varit i malmö men jag vet ungefär vad de håller för klass
ägaren (christian?) är hyfsat grov själv om jag inte minns fel så det är ju ingen affärsman som har byggt gymmen

av det jag har hört här é nog form och fitness, 24/7 och athletic center några av de hetare alternativen. i helsingborg har 24/7 ett inglasat rum med maskiner som BARA tjejer får vistas där, så löjligt *screwy*
det kan jag leva med, men när ställen som athletic tar 1½ tusenlapp mer om året för killar tycker jag är *screwy*

räknas det till könsdiskriminering?
okej, jag kan tänka mig att hosta up 3500 kr om det är bra... men av ren princip så gör det ont i själen när man vet att tjejerna betalar mindre. fy fy fy!

K9Media
2006-08-09, 23:55
179 kr/månad på 24/7 är ju typ inga pengar alls jämfört med andra gym med ungefärlig utrustning!

de använder samma maskiner som sats (technogym) och så är det fräscht! nu har jag iofs inte varit i malmö men jag vet ungefär vad de håller för klass
ägaren (christian?) är hyfsat grov själv om jag inte minns fel så det är ju ingen affärsman som har byggt gymmen

av det jag har hört här é nog form och fitness, 24/7 och athletic center några av de hetare alternativen. i helsingborg har 24/7 ett inglasat rum med maskiner som BARA tjejer får vistas där, så löjligt *screwy*
det kan jag leva med, men när ställen som athletic tar 1½ tusenlapp mer om året för killar tycker jag är *screwy*

räknas det till könsdiskriminering?
okej, jag kan tänka mig att hosta up 3500 kr om det är bra... men av ren princip så gör det ont i själen när man vet att tjejerna betalar mindre. fy fy fy!

Precis, sen är det jävla snack om könsdiskrimering om att kvinnorna får mindre. Vad är inte detta då ?

Jävla ögontjänare :D

Wopper
2006-08-10, 01:58
Precis, sen är det jävla snack om könsdiskrimering om att kvinnorna får mindre. Vad är inte detta då ?

Jävla ögontjänare :D

Det är olagligt...

chidde
2007-07-05, 01:46
nu måste jag låna Ninas tråd lite
har kollat i gymguiden men hittar inget tillfredställande
första tanken är såklart Athletic, eftersom jag faktiskt kommer bo i samma (!!!) hus, men faktumet att det faktiskt kostar hälften så mycket för damer är liksom bara emot principen. (eller dubbelt så mycket, beroende på hur man ser på det) det är diskriminering mot det manliga könet as its best, och det uppmuntrar jag inte!! 3450 kr/år är inte heller "humana" priser som de säger sig försöka hålla

så jag kan absolut tänka mig o röra mig inåt stan, har nån nåt bra förslag?
kan man kanske provträna nån vecka innan man skriver några papper?
för oftast kan man ju inte avgöra vilka typer som hänger där när man tränar ett pass liksom

SATS går ju fetbort eftersom ett årskort där kostar en bonnagård, men vad har ni att säga om de andra gymmen?

A & C Sportcenter och Friskis t ex? det ligger rätt nära jobbet och jag kan absolut tänka mig det avståndet. hur är forum och form&figur?

bäst av allt vore om nautilus öppnade igen i nya lokaler asap så jag slipper frysa eller säga upp mitt nuvarande kort, då kan jag träna när jag är i lund och hemma i helsingborg

jelp folk!

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/gym.jpg

Mart|n
2007-07-05, 05:51
Jag har aldrig varit på form, a&c och forum. Men F&S vid folkets park är helt okej.

Trance
2007-07-05, 08:09
Varför kostar det mer för män?

ligne
2007-07-05, 08:47
jag älskade SATS (om man kan säga så) när jag tränade där för ett flertal år sen.
men som du säger så är det inte gratis.

fitness24seven har jag också tränat på i några år men jag tycker inte att dom har tillräckligt bra grejer så jag hade valt bort det.

kockums ska vara ganska fint men jag har inga egna erfarenheter därifrån.
detsamma gäller nautilus och träningsvärket.

sen dom andra kan jag inte kommentera överhuvudtaget.

gör som folk säger, testa och se :D

Henkan
2007-07-05, 09:01
Då har jag ett förslag man inte kan tacka nej till.:hbang:
Jag säger athletic, väldigt bra gym, bra priser för tjejer. C.a 2000 för ett helår tycker jag är klart godkänt. Då jag fått andra arbetstider så kommer jag träna själv...vilket menas att Jag tycker då att DU ska börja på Athletic så tränar vi ihop. Hämtning + lämning av Nina Lätt ingår också.....Kan inte bli bättre ju.....;) Du kan bara inte tacka nej!



Frågan är fel ställd. Så här skall det vara:

Hur lat är du egentligen?

Svaret är: Oändligt. (Dessutom har jag inte körkort, så jag måste cykla.)

chidde
2007-07-05, 09:48
Då har jag ett förslag man inte kan tacka nej till.:hbang:
Jag säger athletic, väldigt bra gym, bra priser för tjejer. C.a 2000 för ett helår tycker jag är klart godkänt. Då jag fått andra arbetstider så kommer jag träna själv...vilket menas att Jag tycker då att DU ska börja på Athletic så tränar vi ihop. Hämtning + lämning av Nina Lätt ingår också.....Kan inte bli bättre ju.....;) Du kan bara inte tacka nej!

bra bajsat bruno, nina startade tråden 2006 så jag tror hon har hittat ett gym vid det här laget

okej mart|n, jag litar på ditt omdöme... ska kolla in friskis iallafall
men mycket handlar om vad det är för typer där också, jag minns att jag inte alls trivdes på friskis i helsingborg med alla brats och utseendefixerade tonårspojkar

om jag har tid lovar jag att ta mig ut på MAK och visa dig hur man ska köra underarmar :D

bertbert
2007-07-05, 09:52
chidde: ett annat problem med athletic är att janne säger att det är olämpligt att köra marklyft där eftersom man stör coop under... jag hade då aldrig tränat på ett gym där man inte kan köra mark, och sannerligen inte till det priset.

Och du är ju en marklyftsmaskin. :)

chidde
2007-07-05, 09:54
Varför kostar det mer för män?

som jag har förstått det så ska man se det så att det är kvinnans pris som är rabatterat. gymmet bestod tydligen mestadels av manliga byggare förut, då valde gymägaren att kvinnsen helt enkelt fick discount

men det är ett väldigt trevligt gym, jag har varit där två gånger och där é ju mycket inspiration. är man ute efter mycket testosteron så är det the place to be

chidde
2007-07-05, 10:02
chidde: ett annat problem med athletic är att janne säger att det är olämpligt att köra marklyft där eftersom man stör coop under... jag hade då aldrig tränat på ett gym där man inte kan köra mark, och sannerligen inte till det priset.

Och du är ju en marklyftsmaskin. :)

är det sant? *screwy*
hur kan en som menar att han har tränat mycket i sin karriär och till och med tävlat(?) kläcka en sån kommentar? han borde väl veta vad en sån övning är för en byggare

men å andra sidan finns det tusen och ett sätt att köra marklyft på, det är förståeligt att han tycker så eftersom det finns attentionhoes som lastar allt vad han pallar för att sen släppa vikten pang boom, vilket är vanligt på såna gym

Fed up
2007-07-05, 10:04
Alltså AC må diskriminera i priset för män men de har bara en dusch för tjejerna (många för killarna) och dessutom halvnakna brudar överallt på väggarna, så jag tycker det jämnar ut sig. Och oavsett vad så bor du ju skitnära, det är ju faktiskt värt rätt mycket.
Det ska väl öppna nåt gym i det nybyggda bakom hemköp sen så är du missnöjd kan du ju flytta dit då.
Och förresten så öppnar friskis ett gigantgym i johanneslust till våren (januari tror jag) så då kan du ju flytta dit. Europas största gym ska det bli.

bertbert
2007-07-05, 10:05
är det sant? *screwy*
hur kan en som menar att han har tränat mycket i sin karriär och till och med tävlat(?) kläcka en sån kommentar? han borde väl veta vad en sån övning är för en byggare

men å andra sidan finns det tusen och ett sätt att köra marklyft på, det är förståeligt att han tycker så eftersom det finns attentionhoes som lastar allt vad han pallar för att sen släppa vikten pang boom, vilket är vanligt på såna gym

Fullt sant körde ett pass där för någon vecka sedan. Jag tyckte det lät helt bananas.

Jag föredrar personligen att köra mark på flak, jag håller i vikten hela vägen ner men bromsar inte alls.

Attentionshoes? Tja, låt oss säga så här, det lät som ett zoo på athletic när jag tränade där! :D

bertbert
2007-07-05, 10:06
) och dessutom halvnakna brudar överallt på väggarna, så jag tycker det jämnar ut sig.

Ja alltså ett gym med porrstjärnor på väggarna i herrarnas omklädningsrum... :smash: Jag blev lite trött måste jag erkänna.

chidde
2007-07-05, 10:30
Alltså AC må diskriminera i priset för män men de har bara en dusch för tjejerna (många för killarna) och dessutom halvnakna brudar överallt på väggarna, så jag tycker det jämnar ut sig. Och oavsett vad så bor du ju skitnära, det är ju faktiskt värt rätt mycket.
Det ska väl öppna nåt gym i det nybyggda bakom hemköp sen så är du missnöjd kan du ju flytta dit då.
Och förresten så öppnar friskis ett gigantgym i johanneslust till våren (januari tror jag) så då kan du ju flytta dit. Europas största gym ska det bli.

de har två duschar inne hos killarna så det är inte heller mycket att hurra för

vilket hemköp? vid triangeln?

oooh, jag såg nu på gula sidorna att johanneslust bara ligger ett stenkast ifrån mitt bo. kommer bli ett intressant alternativ, men januari är fortf långt ifrån tidsmässigt

bertbert
förvånar mig inte, det finns nog en del apor och reptilhjärnor där :D

Calleman
2007-07-05, 12:05
Ok Chidde, jag har ett vinnande alternativ till dig.

Börja på F&S Parkmöllan, helt ok gym som har det mesta (tränar där själv) och kör sen på Johanneslust när det är klart. Du använder dig av samma kort på båda ställena.

Fed up
2007-07-05, 12:55
de har två duschar inne hos killarna så det är inte heller mycket att hurra för

vilket hemköp? vid triangeln?

oooh, jag såg nu på gula sidorna att johanneslust bara ligger ett stenkast ifrån mitt bo. kommer bli ett intressant alternativ, men januari är fortf långt ifrån tidsmässigt

bertbert
förvånar mig inte, det finns nog en del apor och reptilhjärnor där :D

Ja, ok, har aldrig varit inne på herrarnas, bara hört att där finns fler än en iallafall.

Hemköp vid värnhem såklart, du vet bakom där håller de på att bygga värsta köpcentret, där står det att det ska öppna gym eller fitnesscenter eller vad det nu står. Blir nog nåt glammigt skit, gissar jag.

Johanneslust kommer nog bli grymt, det är gamla lokstall de bygger om till gym/jympahallar/spinning/allt. Synd det är en bit ifrån där jag själv bor. Jag rekomenderar såklart parkmöllan, där tränar jag själv,men jag skulle nog inte palla ta mig så långt till träning varje dag, men så är jag ju lat också.

johnnytex
2007-07-05, 14:30
Om man vill ha ett gym som är relativt billigt, bra öppet-tider samt tillgång till fria vikter där hantlarna iaf går upp till 50kg var söker man sig då? Det behöver absolut inte vara något fancy gym med bastu, blänkade golv, champange i kranarna osv etc mm. Utan pris, öppet-tider och tillgång till fria vikter prioriteras. Var söker man sig då i Malmö? :)


Det blev ett halvår på träningsvärket för mig. Rent och snyggt. Dock dåligt med fria vikter. Hantlar upp till 40-45kg bara. Ingen powercage och eventuellt världens sämsta bänkpress-ställning, helt sanlöst dåliga bänkar öht faktiskt. Bra priser och öppettider dock. Trevlig personal.

Så efter sommaren är det dags att byta gym. Efter att läst i denna tråd så lockade MAK väldigt mycket, dock för långt dit. Form&Fitness verkar ha potential. Någon som tränar där? Kostade ~2000kr/år för student såg jag. Hur ser utbudet ut av fria vikter där?

Corpobal
2007-07-05, 14:58
är man ute efter mycket testosteron så är det the place to be

Sant på så många sätt, l_ [0] l_.

corbendallas
2007-07-05, 15:02
Varför kostar det mer för män?
Det kostar inte mer för män, det kostar mindre för kvinnor... ;)

Sofia4_4
2007-07-05, 15:42
Jo, jag är på gång med det. Fast det är ändå kul att höra vad andra har att säga. Det kan ju ta ett tag innan man fått en riktig uppfattning om ett gym. Jag har massa besultskval. Främst gäller frågan närheten. Nära är bra, speciellt på vintern. Men hur viktigt är det egentligen? Hmnz...

JÄTTE viktigt med att ha gymmet nära. Annars förlorar man en massa tid bara. Man kan ju bara gå till gymmet med gymkläderna på och sen gå hem och duscha efter. Sen på vintern är det ännu viktigare.
Har de fria vikter, köp kort där. Det blir fullt på alla gym mellan kl.5-8 på eftermiddagen. Sen ska man varken prata, kolla folket eller umgås på gymmet, utan bara träna och sen umgås. Vem bryr sig vilka som tränar där.
Jag köpte nyligen kort på F&S. Och jag hatar F&S gympaprogram. Gymmet är litet, trångt och ovädrat. Men det går helt ok att träna. De spelade rätt kass musik ett tag där men sen sa jag till och de bytte. Super.

chidde
2007-07-06, 01:01
Ok Chidde, jag har ett vinnande alternativ till dig.


ok, sålt!

så det är klart redan nu att det är ok att använda kortet på F&S parkmöllan på Johanneslust sen då?

Calleman
2007-07-06, 07:13
ok, sålt!

så det är klart redan nu att det är ok att använda kortet på F&S parkmöllan på Johanneslust sen då?

Ja, som det är idag kan jag träna på t ex Ön, så varför skulle de ändra reglerna nu? Ses vi på Park ;)

Calleman
2007-07-06, 07:14
Men som du säkert tänkt på själv, så varför inte fråga i receptionen när du köper ditt kort...

Ignatius72
2007-07-06, 07:29
Perfekt med flera gym att välja på. F&S kombinationen är suerän. Parkmöllan för att det är nära och cykeltur ut till Ön när det är fint väder och man har lite tid. Öppnar de sen ett gym till så blir det ju inte sämre. Nästan så man får lust att flytta till malmö.

Trance
2007-07-06, 08:05
som jag har förstått det så ska man se det så att det är kvinnans pris som är rabatterat. gymmet bestod tydligen mestadels av manliga byggare förut, då valde gymägaren att kvinnsen helt enkelt fick discount


Ah, det kan nog vara en bra grej för att locka dit fler människor ja. Förmodligen olagligt, men det borde det inte vara enligt mig.

Fed up
2007-07-06, 09:58
ok, sålt!

så det är klart redan nu att det är ok att använda kortet på F&S parkmöllan på Johanneslust sen då?

Om du har f&s-kort får du träna på vilket f&sgym du vill i malmö. Idag finns det tre stycken, i januari fyra. Kostar inget extra.

qwerty1
2007-07-06, 10:16
Om du har f&s-kort får du träna på vilket f&sgym du vill i malmö. Idag finns det tre stycken, i januari fyra. Kostar inget extra.

Verkligen säker på det?

chidde
2007-07-06, 10:49
härligt, då kommer det nog bli friskis med stor sannolikhet
om det är så som ni säger så är det ju skitgött, när man tröttnat på folk på ett ställe kan man börja gå på ett annat

ibland kan det vara enerverande när man dag ut och dag in hälsar på en och samma människa i receptionen och ser samma instruktörer göra samma saker

hoppas bara kortet kommer gälla, och inte bli nåt speciellt med johanneslust bara för att det ska bli stort och fancy. "kortet gäller alla gym i malmö.. FÖRUTOM johanneslust"

kul :D

qwerty1
2007-07-06, 10:50
Jag tror inte ett kort gäller för alla friskis. Värt o kolla upp chidde innan du köper.

chidde
2007-07-06, 10:58
Jag tror inte ett kort gäller för alla friskis. Värt o kolla upp chidde innan du köper.

på sidan står det att medlemmarna får träna på alla anläggningar som ingår i malmöföreningen, johanneslust verkar ingå i det så det verkar nästan som att man kommer få träna där

men men, skadar aldrig att fråga en gång för mycket :)

johnnytex
2007-08-17, 17:59
Kan inte välja gym :krampus

Var och kollade Form&Fitness för någon dag sedan. Ser rätt ut att ha rätt "sjyst" med utrustning och fria vikter, var lite semi hardcore-känsla över det. Problemet är bara att det ligger långt ifrån centrala Malmö, långt och cykla.

Forum (och själ?) finns där ett också typ vid Caroli, någon som har erfarenhet från detta? Och ett 24/7 mellan värnhem och stationen typ. Någon som har tränat där?

johnnytex
2007-08-27, 18:21
Skump bump.

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter från form&fitness i Malmö?

chidde
2007-08-28, 00:15
generellt är 24/7 gym fräscha och utrustningsmässigt ok
det största 24/7 gymmet finns ju vid kanalen, vet inte exakt var men jag tror det är det du menar

har själv provat 24/7 på henrik smithsgatan, helt okej... utrustningsmässigt räckte det gott och väl åt mig, dvs hantelset, bänkpress, powerrack och ett chins- och dipsräcke
då var det här ändå ett litet till medelstort 24/7, antar att det vid kanalen är mkt bättre

och fördelen med 24/7 är ju att man kan träna precis när man vill i stort sett, och att man har flera anläggningar att gå till överallt i sverige. till en väldigt liten peng dessutom

var själv väldigt nära att ta det men bestämde mig för F&S parkmöllan istället, i hopp om att det nya gymmet på johanneslust antagligen kommer bli grymt. det är schysst att man kan mingla runt på olika gym, för det kommer komma tider då du kommer bli trött på att träffa samma typer av människor dag ut och dag in, då blir man också trött på att träna :)

Johansv
2007-08-28, 05:33
Natiluis är ett gym som är proppat med maskiner, välj inte det.

autowah
2007-08-28, 21:12
Tycker att det är ganska likvärdigt på både F&S (samtliga), Kockums samt Träningsvärket, det är alltid något som kunde förbättras på alla ställen. MAIs gym är betydligt sämre. Det är samma personer som startat Kockums gym som driver Träningsvärket nu.
Nu har jag väldigt nära till Träningsvärket och det är perfekt, hellre det än att åka långt till det "perfekta" gymmet.