handdator

Visa fullständig version : ABCD-diet


Magnusk1
2003-01-08, 15:45
Är det någon som känner till om det skrivits något bra och mer utförligt om ABCD-diet? I B&K utlovades en utförligare artikel på Wieckowskis webbplats, men där har jag inte hittat något. I övrigt har jag läst ett kortare avsnitt i Palulúns "Ät, träna, prestera", men den ger inga mer ingående beskrivningar om hur man går till väga på bästa sätt.

goa_killen
2003-01-09, 18:35
Ingen alls som vet något??!!

Peter
2003-01-09, 19:02
Gissar på 12 dagar bulk, 16 dagar deff, 140% av energibehovet under bulk, 90% av energibehovet under deff, tillskott kreatin, någon dyr olja, gainer.

Ryktet säger att det finns en person som varit inne och skrivit på forumet några gånger som har rätt bra koll, får väl se om han bjussar på lite info.

Muskelsmurfen
2003-01-09, 22:12
Funkar ABCD Dieten verkligen? Jag har för mig att jag hört elaka rykten som påstår att man mest bara skjuter kroppens ämnesomsättning i sank och sedan blir fet? Teorin verkar dock sund.
Finns det någon som använt den och kan uttala sig om hur det fungerar i praktiken?

Mattep
2003-01-09, 23:19
här är en bra länk till dieter bla ABCDE http://www.massivemuscle.net/diet.htm

Sverker
2003-01-10, 07:42
Bill Philips skrev på mm2k om ABCDE-dieten.
Där var det inte bara frågan om kost utan även att man skulle variera träningen i perioder.

Speciellt minns jag att man skulle strecha ordentligt de tränade musklerna medan man tränade dem under bulkfasen !

Under bulken skulle musklerna vara sprängfyllda med glykogen och utöva ett stort tryck mot den hinna ( facia ) som omsluter muskeln. Denna trycksignal skall isig sända anabola signaler men om man samtidigt strechade den tränade muskeln som var fullpumpad av blod under träningen skulle signalen bli ännu större.

Om det fungerar vet jag inte men det är kanske värt att pröva.



Efter 16 dagars diet kommer insulinkänsligheten att vara större än tidigare. Rent teoretiskt skulle kreatineffekten bli ännu bättre ifall man laddade kreatin samtidigt som man inledde bulkfasen med en stor mängd insulin som far runt i blodet.