handdator

Visa fullständig version : Ingen nybörjare men inget proffs heller


luckemuck
2006-08-08, 12:43
Halloj.
Jag tränar handboll regelbundet 3ggr i veckan(+match) vilket är 2x25 minuter, på våra träningar har vi antingen löpning(ben träning samt kondition) eller ett enklare gympass(lite allround övningar såsom dips, chins och bänkpress m.m)

Nu är det så att på min skola får vi tillgång till gratis gym och där inne finns det mesta som behövs för att bygga upp en hyffsad stark kropp.

Men nu vill jag gärna ha tips på pass där överkroppen är i fokus.
Jag känner att min överkropp behöver ganska mycket mer träning än mina ben at the moment.
Gärna något tips på kosttillskott då jag kommer träna under skoltid

jag är 1.84 väger 84kg och har tränat i gym i nu nära 2år(dock inget seriöst byggande, som jag skulle vilja nu)

Som sagt vill jag fokusera på överkropp(mage/bålen, biceps och bröst)
explosivt behövs inte då jag tränar detta på träningarna

De övningar ni ger tips på, berätta gärna hur man utför dessa, då jag verkligen inte kan vad övningar heter m.m

Hadé! :)

melancoolio
2006-08-08, 13:03
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Där finns endel övningar!

Kör hårt!

L-Sami
2006-08-08, 13:04
Kosttillskott:

För att bygga muskler krävs ju en del protein för proteinsyntesen. Så ett vassleprotein tillskott är ju alltid bra att ha. Som är bra att ta på morgonen då musklerna skriker efter protein eller ett protein tillskott till måltiderna då du inte har tillräckligt med protein i maten eller som mellanmål

Nån typ av gainer är bäst innan och efter träning som innehåller både kolhydrater och protein eller varför inte köpa protein och maltodextrin separat så att man kan blanda själv till en gainer.

Kreatin är något att ha också. Kreatin Monohydrat är om du vill gå i vikt i form av vätska eller så finns det Kre-Alkalyn som ger inte viktuppgång.
Kreatin hjälper till att öka ATP en typ av muskelenergi det man förbrukar under träning. På det sättet minskar kreatinet mjölksyran i musklerna och du kan köra hårdare och mer intensivt som i sin tur ökar muskeltillväxten.

luckemuck
2006-08-08, 13:31
L-Sami, du har inte ett par bra tips på de Vassle, Gainer och kreatin som du rekommenderar, är ny inom detta med kosttillskott så jag har ingen aning om någonting så att säga, bara provsmakat vassle i skolan :]

Piranha
2006-08-08, 13:42
L-Sami, du har inte ett par bra tips på de Vassle, Gainer och kreatin som du rekommenderar, är ny inom detta med kosttillskott så jag har ingen aning om någonting så att säga, bara provsmakat vassle i skolan :]



http://www.kolozzeum.com/forum/images/misc/ani2.gif

www.kolozzeum.com

L-Sami
2006-08-08, 13:53
L-Sami, du har inte ett par bra tips på de Vassle, Gainer och kreatin som du rekommenderar, är ny inom detta med kosttillskott så jag har ingen aning om någonting så att säga, bara provsmakat vassle i skolan :]

Ja, kolla i kolloshoppen där hittar du basic tillskott för din träning:

Pure Whey är vassleprotein, Fast carbs (maltodextrin) och har själv bara provat på Kreatin Monohydrat så det är bara det jag kan rekommendera.

luckemuck
2006-08-08, 14:11
jag har kollat i webshoppen nu och hittat det här:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=79

men min fråga ang. dessa dagar man tar det första veckan

Dag1 4-5 skopor utspritt under dagen
Dag2 3-4 skopor utspritt under dagen
Dag3 2-3 skopor utspritt under dagen
Dag4 ½-1 skopa före träning. ½-1 skopa efter träning.

m.m

Menas detta att dag1 är första träningsdagen eller måste man "vänja" in kroppen med detta å tajma intaget så att första träningsdagen kommer på dag4?

Är lite luddigt just nu, väldigt tacksam för bildande svar :)

L-Sami
2006-08-08, 15:13
jag har kollat i webshoppen nu och hittat det här:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=79

men min fråga ang. dessa dagar man tar det första veckan

Dag1 4-5 skopor utspritt under dagen
Dag2 3-4 skopor utspritt under dagen
Dag3 2-3 skopor utspritt under dagen
Dag4 ½-1 skopa före träning. ½-1 skopa efter träning.

m.m

Menas detta att dag1 är första träningsdagen eller måste man "vänja" in kroppen med detta å tajma intaget så att första träningsdagen kommer på dag4?

Är lite luddigt just nu, väldigt tacksam för bildande svar :)


Dag1 är dagen du börjar ta kreatin 4-5 x om dan, det gör du under 4 dagar. sen är det innan och efter träning som gäller.
Du kan träna samma dag som du börjar kreatinkuren.