handdator

Visa fullständig version : Kulturberikningen i Malmö[video]


WheyProtein
2006-08-07, 22:47
Under mina månader här har jag iaf aldrig sett att denna varit uppe, är den vinklad tro? Eller är det dags att göra nåt åt saken?

MwhdZQH8y1m

Jet
2006-08-07, 22:53
Ja, poliserna sitter ju inte och ljuger. Och ambulanserna åker inte in i flera områden utan beskydd.

Och rektorn ljuger väl inte heller när han säger att de har 2 svenska elever på skolan....

dynamo
2006-08-07, 22:55
Har svennis blivit polis? 1:33 in..

WheyProtein
2006-08-07, 22:58
Ja, poliserna sitter ju inte och ljuger. Och ambulanserna åker inte in i flera områden utan beskydd.

Och rektorn ljuger väl inte heller när han säger att de har 2 svenska elever på skolan....
Nee, man tycker ju inte det, men jag har sett detta klipp på ett annat forum, och då klagades det på Fox osv. Minns int så bra:P

Jet
2006-08-07, 23:07
Nee, man tycker ju inte det, men jag har sett detta klipp på ett annat forum, och då klagades det på Fox osv. Minns int så bra:P

Ja, det framställs ju inte som en kulturell oas, med trevliga gårdsfester och dans runt elden... Men det de säger är ju sant. Sen får man bilda sig en egen uppfattning om det är bra eller dåligt.

hahavaffan
2006-08-07, 23:09
Jag var i Lund idag... det var en mycket trevlig upplevelse i jämförelse med Malmö.

The Somberlain
2006-08-07, 23:33
1/4 av Malmös befolkning!? Att det var mycket invandrare där visste man ju, men såå många? Det är ju ändå Sveriges 3:e största stad!

paddanboy
2006-08-07, 23:56
Givetvis sant. Detta är frågor som inte vår massmedia tar upp.

WheyProtein
2006-08-07, 23:58
Givetvis sant. Detta är frågor som inte vår massmedia tar upp.
Jo, det är väl så... illa!

paddanboy
2006-08-08, 00:10
Jo, det är väl så... illa!

Ja det kan man lungt säga. Men det är främst folkförädarna i Riksdagen som gör Sverige mest illa genom att vara prostituerade i alla frågor.

K9Media
2006-08-08, 00:15
Hehe, ja denna såg jag för längesen. Bor mitt i centrala Malmö, mitt i skiten med andra ord. :hbang:

Nej, men tycker bara det är sorligt att politikerna bara lägger det åt sidan, dom låtsas som inget händer. Lever som vanligt i sin drömvärld.

Dissector
2006-08-08, 00:17
Eller är det dags att göra nåt åt saken?



Ibland vet man inte riktigt om man vågar svara vad man tycker på den frågan. Inte för att man inte står för vad man tycker, utan för att man vill slippa konstiga blickar och till och med stryk för det.

Men ja, jag tycker att det är dags att göra något åt det.
Tror även de större partierna vill det, men det är ju så att ingen riktigt vågar :P
Det är ett känsligt ämne helt klart.

K9Media
2006-08-08, 00:18
1/4 av Malmös befolkning!? Att det var mycket invandrare där visste man ju, men såå många? Det är ju ändå Sveriges 3:e största stad!

1/4 av Malmös befolkning är MUSLIMER. Sen är ju inte att invandrare muslimer :D, vilket betyder att vi har en ännu större siffra.

Nejv
2006-08-08, 00:19
Geeeeeh inför språktest och skicka ut alla som inte klarar att integrera sig i samhället. För faaaan de förstör för hederliga med utländskt utseende. Helvete också.

scythe
2006-08-08, 00:24
Kan inte någon som bor i Malmö svara på frågan?

Jag betvivlar inte att problemet existerar, däremot fick man intrycket av att "Sverige/Malmö har tappat kontrollen över de bråkiga muslimerna" snarare än att "Sverige/Malmö har ett problem de inte tar tag i".
Man får inte glömma vilken kanal som sände inslaget. Och det är faktiskt inte heller svårt att lista ut varför de gjorde det.

Man and Machine
2006-08-08, 00:24
En lösning på problemet är ju inte enkel men ett steg i rätt riktning är att i Sverige beter man sig som svenskar.

paddanboy
2006-08-08, 00:36
Situationen kommer aldrig att kunna lösas. Bara mildras.

"Svenska folket" till majoritet har redan röstat sig själva till denna situation och förtjänar därefter.

Corpobal
2006-08-08, 00:40
Jag har diskuterat det här ämnet tidigare på detta forum och jag är boende i den delen av landet som reportaget berör, uppväxt tillsammans med jämnåriga från diverse länder både utom och inom europa. Ja det finns ett problem, men det är för sent att förhindra något som gjorts av sådana som inte längre är ansvariga eller behöver ta konsekvenserna av sina beslut.

paddanboy
2006-08-08, 00:51
Jag har diskuterat det här ämnet tidigare på detta forum och jag är boende i den delen av landet som reportaget berör, uppväxt tillsammans med jämnåriga från diverse länder både utom och inom europa. Ja det finns ett problem, men det är för sent att förhindra något som gjorts av sådana som inte längre är ansvariga eller behöver ta konsekvenserna av sina beslut.

Jo men samtidigt fortsätter ju denna nonchalans bland politiker och media. Den som opponerar sig emot att detta vansinne fortsätter har inget längre att hämta i det offentliga rummet.


Hör tidender från huset
Hör vad nytt de högsta vet
Hör sanningar och sägner
Hör om makt och ärlighet
Se spegel som förvränger
Se den göra grus till guld
Vid skranket står förvånad
Nu talas det om skuld

Jag skyller er för pesten
Som härjar i vår tid
Ni bannar den som talar
Och går på egen stig
Sitt så på höga hästar
Och titta lystet ner
Glöm ej för allt i världen
Vem givit makt åt er?!

Jag ser ni skolar folket
Och håller dem för lika
Några skolas arma
Och andra skall bli rika
Jag skådar ej jag siar
Hur maror varje natt
Rider era själar
Och leker tafatt

Lizard
2006-08-08, 00:52
Fox TV - kanalen som drev igenom invasionen i Irak med att i alla program vare sig det var nyheter eller intervjuer hävda kopplingen mellan Saddam och AlQaida, att det fanns massförstörelsevapen men att inte "Little Hans" kunde finna dem pga att han var lurad. Känns som en källa att ta beslut efter?


Lizard

paddanboy
2006-08-08, 00:55
Fox TV - kanalen som drev igenom invasionen i Irak med att i alla program vare sig det var nyheter eller intervjuer hävda kopplingen mellan Saddam och AlQaida, att det fanns massförstörelsevapen men att inte "Little Hans" kunde finna dem pga att han var lurad. Känns som en källa att ta beslut efter?


Lizard

Ja då kan du ge dina källor först, Dr. Lizard.

Avesta
2006-08-08, 01:09
Om de kallar det där för "out of controll" undrar jag vad scenar som utspelade sig efter orkanen katrina kallas. På något sätt försöker man applicera sin betydelse av "out of controll" på ett helt annat land och miljö och då undrar man hur det där ser ut i Fox-tittarnas ögon. Sverige, det lilla landet där alla är så snälla har drabbats av mellanöstern-ghetto-epidemin.

Visserligen har vi stora problem med integration och politiker som inte tar tag i saken, men en sån dramatisering och förstoring är klarfall av propaganda.

Allan
2006-08-08, 04:05
Finns flera andra trådar i samma ämne. T ex http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33791&highlight=fox%2A%2A

Låst.

allan