handdator

Visa fullständig version : Min allra första träningsjournal!


Cloe
2006-08-07, 20:34
Sitter här och funderar på om jag ska skriva journal... Har funderat på det innan också, så nu gör jag det så jag slipper fundera på det. Nån tycker väl det är kul att läsa hoppas jag, jag brukar iallafall läsa andras journaler.

Lite stats då.
Tjej, för tillfället 15 år, 16 i november. 67 kg på 168 cm. Tränat ordentligt nu i...11 månader, jösses, det känns som det var förra månaden jag hade gjort det i ett halvår. Jaja.

Schemat ser ut så här nu om det inte händer några andra omständigheter:

Måndag: Bröst, biceps och triceps.

Onsdag: Aerobics eller brottning när det är den säsongen. För tillfället aerobics men brottningen börjar om två veckor tror jag. Brottats i ett halvår (men det var väl egentligen snarare tre, fyra månader).

Torsdag: Ben.

Lördag: Rygg, axlar och mage.

Var väl allt tror jag.

Cloe
2006-08-07, 20:46
Första passet nånsin jag skriver ner! Bröst, biceps och triceps var det då.

Cykla till gymmet, typ 10 min.

Mådde lite illa redan i omklädningsrummet, så det kändes inte som att det skulle bli så bra. Men det blev det.

Uppvärmning i roddmaskin 1,5 till 2 min (alltid förutom på benpassen, då traskar jag i trappmaskin istället) .

Hantelpress på svagt lutande bänk:

18,5 kg *5 PB!
16 kg *7
16 kg *6

Dips i hjälpmaskin:

Minsta möjliga hjälpvikt *3
En platta till *3
Och en till. *6. Klen hästsko.

Hantelcurl

13,5 *4
11 *8
Ostrikta... Less på dom för den här gången.

Smalbänk, första gången!

30 kg *6
30 kg *5
30 kg *4 Och på nervägen gick det ner lite för mycket, och för första gången fastnade jag med stången på magen... En snygg kille i en bröstmaskin brevid var framme på en halv sekund och lyfte bort den åt mig. Det var knappt pinsamt alls, tack och lov. Fast jag känner mig inte så sugen på smalbänk längre. Hjälper ju inte direkt att det var ynka 30 kilo jag fastnade med. Nåja.

Och så till sist pullups:

Samma hjälpmaskin som innan, minsta vikten * 6 Kanske PB, har inte så stor koll på den.
Samma vikt * 5
En platta till *6

Och det var allt för min journaldebut! *inväntar hälsningar*

emmzan
2006-08-07, 21:03
*Vinkar hej*

Välkommen till journalträsket! *popcorn*