handdator

Visa fullständig version : Förstår inte vad som är fel


gladiatorerna1
2003-01-08, 08:26
Jag förstår inte vad som har hänt med mina muskler! De har blivit mindre! Det konstiga är att jag kör verkligen STENHÅRT men jag blr bara tunare och tunare!Jag förstår ingenting.Jag blir helt knäckt när jag ser mig i spegeln.När jag var som bäst vägde jag 78 kg på 163 cm och då var var jag i bra form,dock inte i tävlingsform.Detta vara för ca 1 år sedan.Nuväger jag bara mellan 70-73 kg.Vad ska jag göra? VET att jag inte är övertränad.Folk på gymet säjer att jag är stor men jag tar inte åt mig för jag ser i spegeln och vågen att jag blivit mindre.Jag skäms verkligen att visa mig.Vill tilläga att jag inte var så stor och tung när jag tog 90 kg i bänkpress.

AnderssoN
2003-01-08, 08:37
Den mest naturliga frågan efter att ha läst ditt inlägg är om du får i dig lika mycket bra mat som för ett år sedan?

Kör du mer cardio nu än tidigare?

En annan orsak kan vara stress eller liknande. Hur mådde du då och hur mår du nu? Hela livsstilen påverkar din muskelutveckling.

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:37
Jag råkade skriva detta inlägg under fel kategori så jag skriver ett liknade här.

Jag förstår inte vad som hänt med mina muskler.Jag blir bara tunare och tunare.Jag kör verkligen STENHÅRT men ändå blir jag bara sämre.När jag var som bäst dvs för ca ett år sedan vägde jag 78 kg på 163 cm i bra form,dock inte i tävlingsform.Nu väger jag mellan 70-73 kg. Jag skäms verkligen att visa mig.Folk berömer mig men jag tar inte år mig för att jag ser i spegeln och på vågen att jag bara blir sämre och sämre.Jag blir helt knäkt! Jag skäms verkligen att visa mig.Vad ska jag göra?Jag är inte övertränad.

Vill dock tilläga att jag inte var så stor och tung när jag tog 90 kg som 17 åring.


------Fixat /pez-------

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:41
Till AnderssoN!

Tack för ditt svar!

Jo, jag äter jätte mycket mat.Nej, jag kör inte cardio.Då mådde jag bra men nu är jag deppig men det beror inte på det.Detta började innan jag blev deppig.

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:42
Vill tilläga till de som inte vet att jag är en tjej

King Grub
2003-01-08, 08:44
Om du går ner i vikt ofrivilligt medan du tränar styrketräning äter du för lite, är övertränad eller har en sjukdom.

Så länge en frisk människa äter mer än han eller hon gör av med och inte är helt utbränd så går han eller hon inte ner i vikt.

AnderssoN
2003-01-08, 08:46
Kör du på samma eller tyngre vikter än tidigare?

King Grub
2003-01-08, 08:46
Om du går ner i vikt ofrivilligt medan du tränar styrketräning äter du för lite, är övertränad eller har en sjukdom.

Så länge en frisk människa äter mer än han eller hon gör av med och inte är helt utbränd så går han eller hon inte ner i vikt.

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:47
Jag vet det men det beror inte på någonting av det du nämde,tyvärr.

Det är mina muskler som försvinner inte fettet.:cryout: :cryout:

AnderssoN
2003-01-08, 08:47
Se min fråga i andra tråden.

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:48
Jag äter jätte mycket mat

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:50
Jag kör på samma vikter!

AnderssoN
2003-01-08, 08:55
Något är ju helt klart fel när kroppen svarar på stenhård träning och bra mathållning genom att gå ned i vikt.

Ändra i träningsschemat kanske kan hjälpa?

muskelbyggarn
2003-01-08, 08:55
Troligtvis ligger ditt problem i näringstillförseln. Du MÅSTE äta mer som jag ser det.

Vänl,,,
Tobbe

gladiatorerna1
2003-01-08, 08:58
Jag äter verkligen jätte mycket,jag vräker i mig trots att jag är jätte mätt.

gladiatorerna1
2003-01-08, 09:00
Till AnderssoN!

Ja,det är verkligen något fel på mig,frågan är bara vad det är för något.

King Grub
2003-01-08, 09:00
Det finns inga andra orsaker. Ett läkarbesök kanske? Det kan vara någon slags infektion som du inte märker i övrigt.

razores
2003-01-08, 09:50
Jag vill inte verka otrevlig men detta är ett måste...

Du verkar hela tiden tro att dina problem när det säkerligen är något annat som oroar dig. Träning och mat är inte svar på allt... Det trodde jag innan men nu vet jag bättre.
Sen gillar jag inte riktigt din attityd av vad jag har läst i andra inlägg eller trådar startade av dig. Du verkar tro att du är den enda som tränar stenhårt men ändå betvivlar du dig själv hela tiden i just detta avseende. Du frågar också hela tiden en massa frågor som du inte vil ha svar på... Du frågar varför du blir tunnare och svagare och "vi" svarar att du måste äta för lite eller tränar för mycket men pefekta du gör inget av det. Du frågar hur du ska gå tillväga och "vi" svarar hur du KAN göra men vill du prova det... Nääee...
Du äter uppenbarligen för lite i förhållande till hur mycket du förbränner! Det är så kroppen fungerar. Kalorier +/- avgör faktiskt vikten och tro det eller ej du är inte speciell... din kropp fungerar som alla våra andras! Såvida du inte har någon sjukdom som påverkar din vikt...

Puh... var bara tvungen att få ur mig det där!

ToXY
2003-01-08, 09:53
Kunde inte skrivit det bättre själv..:thumbup: u go Kristian!

Bamse79
2003-01-08, 09:53
Mask kanske... =)

Se till att få i dig mer fett, olja är ett tips...ta en matsked olja eller två till varje måltid så ska du nog se att du ökar i vikt...som sagt, bara att prova......

lycka till! :eating: :eating:

gladiatorerna1
2003-01-08, 09:55
Till Tanman!

Det handlade knappast om min träning då.

1.Det är frivillig att svara på mina inlägg.
2. Han är inte min pojkvän.
3.Jag trodde att detta var ett forum där man kan disskutera träning

Langster
2003-01-08, 09:57
Ja alltså äter du tillräckligt ska du inte gå ner i vikt, om du inte har fått mask i magen eller nåt!?!
Troligen äter du ju inte tillräckligt, gjorde du det skulle du inte gå ner i vikt. Tänk själv! Det handlar om överskott eller underskott av kcal. Du kanske har en väldigt hög förbränning och behöver mer kcal än du tror/behövde förr...

gladiatorerna1
2003-01-08, 10:03
Till Bamse79!

Tack så mycket för ditt svar.Jag ska från och med idag börja med det.

Till razores!

Att du ine gillar min attityd får står för dig/de som tycker det..Varkar jag tro att jag är den enda som tränar hårt???:confused: Jasså,varför skulle jag tro det?

gladiatorerna1
2003-01-08, 10:06
Det du/ni säjer är rätt,jag vet.Men faktum är att jag förut vägde mer med mer muskler och mindre fett men nu väger jag mindre och har mindre muskler med lite mer fett.

gladiatorerna1
2003-01-08, 10:10
Ja vet att det ni säjer om kaloriintaget stämmer.Men i mitt fall så är det så att jag förut vägde mer med mer muskler och mindre fett men nu väger jag mindre och har mindre muskler med lite mer fett..

Jag säjer inte att era teorier är felaktiga på något sätt men i mitt fall känns det inte som det är så.

Langster
2003-01-08, 10:13
Ja det kan ju vara nåt fel på dig då? Nån hormonstörning eller nåt?
Eller nån stressjukdom?

Om jag skulle vara dig skulle jag ta ledigt från träningen en vecka, se till att vara riktigt utvilad och se över matintaget och sen börja träna igen och se vad som händer.

Många tror att de verkligen äter massor med mat, men gör det faktiskt INTE.
Hur äter du? Hur många ggr om dagen, hur mycket osv...

gladiatorerna1
2003-01-08, 10:28
Till Langster!

Tack så mycket för att du tar dig tid och verklige funderar på vad det kan vara,jätte snällt.

Om det är någon sjukdom,kan jag tyvärr inet svara på men jag tror inte det för jag känner mig frisk.

Jag har faktist vilat ganska mycket den senaste tiden och verkligen lyssnat på min kropp.

Jag äter mins 5 mål om dagen.Mina mellanmål brukar även de bestå av mat.Jag äter regelbundet.Det är så svårt att ange i mått hur mycket det blir

Jag tycker att det här är jätte konstigt

Langster
2003-01-08, 10:32
5 mål om dagen är inte så jättemycket om man styrketränar hårt.
Det beror iof på hur man räknar, jag brukar komma upp i ca 8 mål på träningsdagar, men då räknar jag in proteindrinkar i det totala antalet måltider.
Du kanske tycker att du äter mycket för att du t.ex tar en väldigt stor portion till lunch eller middag? Grejen är ju att man måste hålla en jämn näringstillförsel hela dagen.

gladiatorerna1
2003-01-08, 10:36
Det blir ofta mer än 5 mål om dagen.Jag räknar inte proteindrinkarna som måltider.Jag äter på bestämda tider och regelbundet hela tiden.Även fast jag inte alltid är hungrig så vräker jag i mig iallafall. Vad brukar du äta då?

mag
2003-01-08, 10:46
ta och vila en vecka från träningen och se vad som händer!!
det kan vara bra att vila upp kroppen ibland :thumbup:

Langster
2003-01-08, 10:54
Ja just nu när jag inte följer nån speciell diet så äter jag lite vad jag vill.

En arbetsdag med träning brukar se ut ungefär såhär:

Morgon: vassleprotein, banan.
Frukost: Kasseinprotein, apelsin el. äpple
Lunch: Mat! Typ: Köttbullar, Pasta
Mellanmål: Samma som frukost
Före träning: Vassleprotein och coca cola
Efter träning: Vassleprotein och banan, 30-60 minuter efteråt samma sak igen.
Middag: Samma som lunch.
Kvällsmål: Samma som frukost.

Får i mig ca 40g protein per måltid.
Det är egentligen bara lunch och middag som är "riktig mat" och det är inte den mest "hälsosamma mat man kan tänka sig, men det verkar funka för mig, går upp i vikt iaf.

psyko_bob
2003-01-08, 11:36
Äter du bra så är det antagligen dina hormoner som ställer till det, kom ihåg att du är tjej.

gladiatorerna1
2003-01-08, 11:51
Till psyko_bob!

Vad menar du med att mina hormoner som tjej skulle ställa till det?

Pecca
2003-01-08, 11:54
Sen så kanske du inte ska hänga upp dig på kilona så mycket. 78, vägde du det på morgonen innan frukost? eller vägde du dig på kvällen? Sånt spelar stor roll. Sen kan du ju kolla på kläderna du hade för ett år sedan om dom sitter tajtare/lösare osv.... Jag tror inte det är så mycket att bry sig om. Gör som Langster säger. Ta en vilo vecka lyssna på kroppen osv, du verkar stressa ganska mycket, stämmer det? Ta´t lungt!:)
:cheers:

gladiatorerna1
2003-01-08, 11:54
Jo,jag vet mag,men här har det varit färdigvilat.Jag har faktist vilat ganska länge.:thumbup:

gladiatorerna1
2003-01-08, 12:00
Jag väger mig alltid på gymet så jag vägde det runt 18.00 tiden.Jag pendlade faktist mellan 78-79 kg.Nej ,jag stressar verkligen inte:) Jag är väldigt rastlöst.Mina kläder som jag bar då jag var som störst har blivit stora.

z_bumbi
2003-01-08, 12:20
Galdiatorern1: Du säger att det är färdigvilat ?
Du drabbades ju förut av massor av olika symptom på överträning plus massor av annan stress så det kan ta mycket lång tid innan en eventuell överträningen går över.
Hur tränar du numera ? Kör du fortfarande lika mycket styrka varje vecka ?

gladiatorerna1
2003-01-08, 12:25
Till Z_bumbi!

Jo,det stämmer men det var ju länge sedan.Den överträningen har läkt.Efter det lyssnar jag mycket mer på kroppen och jag har vilat mycket.

Jag tränar varje muckelgrupp 1 gång/vecka.Känner jag mig sliten någon dag så vilar jag.

palme
2003-01-08, 12:32
Kan du skriva ditt tränings schema och redovisa hur din kost för de 2 senaste dagarna sett ut (gärna hela veckan).

Du kanske är deprimerad?

AnderssoN
2003-01-08, 12:58
Originally posted by gladiatorerna1
Till AnderssoN!

Tack för ditt svar!

Jo, jag äter jätte mycket mat.Nej, jag kör inte cardio.Då mådde jag bra men nu är jag deppig men det beror inte på det.Detta började innan jag blev deppig.

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:04
Jo,visst kan jag det.

När det gäller träningschemat så kan jag bara ange på ett ungefär.Jag tar minst 1-2 vilodagar i veckan när jag känner mig sliten.Ibland kör jag fler muskelgrupper i ett pass än angivet så musklegrupperna tränas då oftare. Det är väldig svårt att skriva ett schema.

Mån: Rygg,bröst
Tis:Axlar,mage ländryggen
Ons: Armar
Tors:Vila
Fre:Baksida lår.mage,ländryggen
Lör:Framsida lår,vader
Mån: som dag 1

När det gäller mitt matintag så är det också väldigt svårt att ange för jag deffar ju inte nu..Så här har jag ätit ungefär den senaste veckan.det är så svårt att ange här också.Jag är väldigt deppig just nu så jag har inte haft någon aptit men jag har vräkt i mig iallafall för att jag vill inte skämmas ännu mer på gymetJag får beröm men jag skämms ändå.Fick mycket beröm igår men det spelar ingen roll för jag känner mig dålig iallafall

Måndag
05.00 Proteindrink
06.00 FRUKOST: Mackor + havregrynsgröt+mjölk
08.00 MELLANMÅL:Risifrutti + proteindrink
10.00 LUNCH: Kyckling + potatismos
12.00 Mellanmål:Grova tekakor +banan
14.00 Middag:Hamburgare gjorda av nötfärs + bröd+ketchup och lök
16.00 Mackor
18.00: Nudlar+ Tonfisk
20.00 Pankokor+ proteindrink

AnderssoN
2003-01-08, 13:04
Som någon här skrev; visa ett matschema så vi ser vad kroppen din får för slags näring.

Har du drabbats av influensa, förkylningar eller andra sjukdommar (återkommande?) under det senaste året? Är man sjuk lite då och då hinner kroppen aldrig bygga upp sig mellan de "sängliggande" perioder, vilket kan sluta med att du tappar i vikt under en längre period.

Du skrev i ett tidigare svar att du kör på samma vikter nu som för ett år sedan, ska jag tolka det som att du inte har ökat i styrka alls?

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:09
Ne, jag har inte drabbats av någon inflensa eller något annat.

Eftersom att jag var mycket bättre då än nu så är jag inte starkare nu än vad jag var då.

AnderssoN
2003-01-08, 13:11
Rent spontant ser det ut som du har för få vilodagar. Vilar du bara när du är sliten är det redan försent så att säga. Bättre att förebygga det genom att redan från början lägga in fler vilodagar.

Någon som tycker annorlunda?

För att tjata lite mer om hälsan rent psyktiskt, så kan det ju knappast vara bra att känna sig deppig och vräka i sig mat. Det blir bara en ond spiral. Åter igen; det är viktigt att må bra för att kroppen ska svara på träningen. Sedan spelar det ingen roll att man händelsevis kanske började tappa i vikt innan depressionen (låter kanske som ett tungt ord, men jag har inget bättre).

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:20
Till AnderssoN!

Nej,jag vilar inte bara när jag är trött.

Jag var sämre innan jag var deppig så det beror inte på det. Det stämmer att träningen går sämre när man är deppig men detta uppstod som sagt innan jag blev det.

Anledningen till att jag vräker i mig är att jag inte vill gå ned i vikt.Jag har ingen aptit alls när jag är deppig.

AnderssoN
2003-01-08, 13:24
Hur har du tänkt vända på steken och se till att kroppen lägger på sig muskelmassa igen? Vad borde du främst ändra på som du ser det?

Utgå från hur läget ser ut just idag.

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:27
Tiill AnderssoN!

Det är ju det jag vill och kämpar för.Men jag vet inte varför jag blir sämre.

MAXX
2003-01-08, 13:29
Originally posted by gladiatorerna1
Ja vet att det ni säjer om kaloriintaget stämmer.Men i mitt fall så är det så att jag förut vägde mer med mer muskler och mindre fett men nu väger jag mindre och har mindre muskler med lite mer fett..

Jag säjer inte att era teorier är felaktiga på något sätt men i mitt fall känns det inte som det är så.
Du säger ju att du kör på samma vikter, hur kan du då ha tappat i muskelmassa??:confused:

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:29
Om jag bara visste vad det är som är fel så skulle jag ändra på det.

AnderssoN
2003-01-08, 13:33
Men du vill inte försöka lösa i alla fall ett uppenbart problem du har med att du mår dåligt? Kan du inte börja i den änden, även om det inte behöver vara orsaken.

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:37
Jo,självklart vill jag lösa problemet som gör mig deppig,jag vill inget hellre. Men det är lite kompliserat,jag kan inte göra någonting åt det

z_bumbi
2003-01-08, 13:45
Gladiatorerna1: Du tränar 5 dar i veckan, vissa muskelgrupper två gånger i veckan ?
Jag tror du fortfarande tränar för mycket i förhållande till vad din kropp klarar av.
Ta en vecka med totalvila.
Sen tränar du varje kroppsdel en gång i veckan och försök att minska antalet pass till 4 per vecka också så får du se om det beror på det.

Att lösa andra problem som AnderssoN säger är ju inte heller så dumt då detta antagligen bidrar till hur träningen går.

gladiatorerna1
2003-01-08, 13:49
Till Z_bumbi!

Jo det stämmer att jag tränar varje musklegrupp en gång i veckan men ibland kan vissa tränas var 5:e eller var 6:e dag.Du har rätt jag borde hålla mig till en gång i veckan per muskelgrupp.

Att lösa det andra problemet är inte så enkelt, för det är kompliserat.Jag vill inget hellre.

Pez
2003-01-08, 14:07
Originally posted by MAXX

Du säger ju att du kör på samma vikter, hur kan du då ha tappat i muskelmassa??:confused:

Maxx - Bättre teknik kanske?

Gladiatorerna1 - Det var ju som sagt inte alls länge sedan du var rejält övertränad? Att dra igång stenhårt med träning 6dar/veckan så tätt intill på det kan inte vara bra.
Själv tror jag att du fortfarande är mer eller mindre övertränad.

/pez

gladiatorerna1
2003-01-08, 14:16
Till Maxx!

Jag såg visst inte ditt inlägg av någon konstig anledning.Men nu ska du få svar p ådin fråga.Jag kör inte på samam vikter,jag kör på lite lägre.När det gäller styrkan så är det inte så farligt men det är muskelvolymen som har sjunkit.

Till Pez!

Så du/ni tror fortfarande att jag är övertränad? När brukar sånt gå över? Det konstiga är att jag inte alls känner mig övertränad i musklerna och jag har vilat mycket men det är kanske som du/ni säjer.

Pez
2003-01-08, 14:38
Originally posted by gladiatorerna1

Till Pez!

Så du/ni tror fortfarande att jag är övertränad? När brukar sånt gå över? Det konstiga är att jag inte alls känner mig övertränad i musklerna och jag har vilat mycket men det är kanske som du/ni säjer.

Överträning är väldigt individuellt - hur lätt man blir det och hur länge det sitter i. En faktor kan vara hur länge man tränat på fast man är övertränad, en annan ens allmäntillstånd.

/pez

MAXX
2003-01-08, 14:39
Happ, men det verkar iallafall omöjligt att hjälpa dig då inget verkar funka:confused:

Langster
2003-01-08, 15:30
Du kanske åt något kostillskott förr som du slutat med nu? Kreatin t.ex? Det kan ju ge en rätt rejäl viktökning för vissa och bättre "tryck" i musklerna.

Pecca
2003-01-08, 15:35
Maxx>

Det var nog dagens klockrena!:D

http://www.smilies.nl/dieren/popworm.gif

emmzan
2003-01-08, 15:38
Det mest troliga är väl ändå att du är övertränad alternativt äter för lite!

Lägg upp ditt träningsschema och matschema.. Strunt i exakta mängder utan krafsa bara ner vad du äter...

Äter du nyttig mat? Då får man inte i sig så mycket kalorier trots att man vräker i sig...

AnderssoN
2003-01-08, 15:40
Emmzan: allt finns i tråden under Allmänt...

Bamse
2003-01-08, 15:44
Dagens bästa tips till gladiatorerna1: Köp boken Beyond Brawn! Finns på www.bokus.se för 254 kr :muscle:

Skär ner på träningen. Less is more.

emmzan
2003-01-08, 15:48
Jag tror att det bästa du kan göra gladiatorerna1 är att söka proffessionell hjälp för dina andra problem som gör att du är så deppig.

gladiatorerna1
2003-01-08, 16:39
Till Langster!

Langster är en av de som angagerat sig mest under denna tråd och verkligen försökt fundera kring vad det kan vara,tack så otroligt mycket.Jag har aldrig ätit kreatin så det beror inte på det.

gladiatorerna1
2003-01-08, 16:40
Jag tackar självklart alla andra också!

gladiatorerna1
2003-01-08, 16:44
Folk på gymet säjer att jag lider av megraxi,jag tycker inte det!Speglarna ljuger inte!

gladiatorerna1
2003-01-08, 16:45
Folk vet ju att jag var större förut men de säjer att jag fortfarande är stor.

Åse Columbus
2003-01-08, 16:58
Nja..speglar kanske inte ljuger...men din tolkning av vad du ser i spegeln kan vara helt fel.

gladiatorerna1
2003-01-08, 16:59
En sak är säker,nu får jag experimentera lite och träna stenhårt som vanligt men smart.Jag minns inte hur jag tränade för ca 1 år sedan men jag funderar,visste jag det så skulle jag inte vara tunare idag,men jag kommer att kämpa.

gladiatorerna1
2003-01-08, 17:01
Man blir nog lite förblindad kanske ibland,blir inte du/ni det`?Jag kollar mig i spegeln för mycket tror jag

Bamse
2003-01-08, 17:02
Jag är helt övertygad om att du skulle utvecklas mer genom att träna mindre.

Och som emmzan skrev - försök få hjälp för dina andra problem.

palme
2003-01-08, 17:17
Har själv lidit av deprission under nästan hela förra året. Har fortfarande men jag börjar få kontroll på den nu.
Tycker du ska ta kontakt med din kurator eller skolsköterska och genom de ta kontakt med ungdomsmottagningen (om du inte orkar själv) de har bra psykologer som kan vara till stor hjälp.

gladiatorerna1
2003-01-08, 17:22
Förstår att ni vill vara snälla och menar väl men en psykolog kan inte lösa det som hänt.:cryout: :cryout: :cryout:

palme
2003-01-08, 17:23
Oftast kan de det.

gladiatorerna1
2003-01-08, 17:24
Hur skull de kunna det??:cryout: :cryout:

Bamse
2003-01-08, 17:29
De kan väl kanske inte lappa ihop trasiga förhållanden etcetera, men de kan hjälpa dig att bearbeta det som hänt.

MAXX
2003-01-08, 17:30
Berätte nu för farbror Barbro...:rolleyes:

emmzan
2003-01-08, 17:31
Precis. Med hjälp av ex. psykolog kan du få nya perspektiv på vad som skett och hitta sätt att bearbeta.

Ankarby
2003-01-08, 20:34
1. sluta sitta framför datorn
2. ut och rör på dig, motionera
3. sola solarie, en brun kropp ser grymt mycket större ut än en blek
4. Börja öka i vikterna oavsett, kör ettor, tvåor men ökas på ska det tamefan, shocka kroppen.
5. Försök hålla ett enklare matschema, stå vid spisen varannan timme med disk mm därimellan kan inte göra en annat än deprimerad.
6. Träna mer sällan, kör själv 3 pass styrka i veckan och ökar så varför skulle inte du kunna det?
7. Sex sex sex :D ut och ragga och kör på så du har rivmärken av granbarken, gatustenen mm!
8. Är det inte kul och du tvivlar på dig själv kommer du inte vidare, gör det kul. Ta en paus, fiska sjöhästar i Thailand, visa häcken för ett pojkgäng :booty: , skaffa någon ny fräsig frisyr, nya träningskläder.
9. byt gym.

lycka till!

razores
2003-01-08, 21:50
Ang stenhård träning...
Du betonar ju hela tiden att du tränar STENHÅRT så därför har jag fått intrycket av att du tror att du tränar hårdare än vad vi andra gör. Jag tränar också relativt hårt men det är inget jag behöver betona extra för någon annan...

Som jag skrev innan... Dina problem kommer INTE att lösas vare sig du tränar mer, mindre, högreps, lågreps, kör ketodiet eller extrem bulk... Dina problem kommer troligen att kunna få en förklaring/upplösning om du går till en erfaren psykolog. Du kan ju omöjligen veta att han/hon inte kommer att kunna lösa det om du inte har gått dit!! De är otroligt duktiga på att "vinkla" ens problem så att man får se det från ett annat perspektiv eller kanske dra intressanta paralleller som bidrar till en tänkvärd "aha-upplevelse".

Lös dina personliga problem först!!! Om du inte har samma inspiration till att träna så kanske du borde göra något anna ett tag. Som sagt träning är INTE lösningen på dina problem!

/Kristian

P.S Jag tror också att du är övertränad...

gladiatorerna1
2003-01-09, 08:58
Till Palme!

Hur löste du problemet när du var deppig?I mitt fall så kommer jag ALLTID vara deppig om det inte löser sig.Jag kan göra precis vad som helst för att det ska göra det.

Till razores!

Anledningen till att jag betonar att jag tränar stenhårt är att jag vill säja att problemet inte beror på att jag tränar för dåligt.

Du får det att låta som att jag barar tränar för att jag är deppig,så är det absolut inte.Jag har höga mål med träningen.

Langster
2003-01-09, 09:16
Ja du har höga mål med träningen, kanske för höga?
Man måste se styrketräning/bodybuilding som ett långsiktigt sätt att leva.
Man kan inte vara resultatinriktad jämt, man kan inte vara i toppform jämt!
De som tränar seriöst tvivlar ju ofta på sig själva när det går lite sämre en period. Men man måste tänka på att om jag tränar hårt och sköter allt rätt kommer jag att vara i bättre form nästa ÅR, och ännu bättre form året efter det, det är inte imorgon resultaten kommer.

Jag tror faktiskt du blir deppig pga träningen. För du kommer alltid hit och klagar så fort det går lite dåligt.
Ha lite distans till träningen. Ta det lugnt ett tag, du kommer ändå kunna vara i bra form i framtiden, det du gör nu är inte avgörande för din träning genom livet, och ännu mindre för ditt liv i helhet.

gladiatorerna1
2003-01-09, 09:20
Till Langster!

Jag har inte för höga mål.Jag skulle tävla förra året.

Självklart blir jag deppig över att jag blivit sämre,det var därför jag startade denna tråd.

Viveqa
2003-01-09, 09:39
Förlåt detta är kanske ovidkommande, men skrev inte du för ett år sedan att du vägde 63kg?

Ifall du har vägt 78kg i bra form till 163cm så håller du internationell toppklass....
Även som senior...

Du kanske har en obalans i serotoninhalten? Är faktiskt väldigt vanligt bland just bodybuilders, och ger upphov till depression, problem med maten, tvångsmässigt beteende etc....

Just när man har kört ett tungt pass så går serotoninhalten upp, vilket gör att man dras till att träna allt mer.
Försök att deffa med obalanserade serotoninhalter kan fucka upp det hela rejält så att det blir mycket värre....

Ifall det är en rent fysisk orsak till att man mår dåligt och inte en psykisk så är det vanligt att man inte riktigt kan sätta finger på vad som är fel, och blir deppad med jämna mellanrum.

Så gå till läkaren och hör vad han har att säga, och testa en medicin som balanserar upp det hela.... Antidepressiva mediciner tar inte bort alla känslor som de ska göra enligt myten, de får dig helt enkelt att fungera normalt ifall du behöver dem.'
Det finns många människor som behöver dem för att klara ett normalt liv, och de som inte kommer under behandling tenderar att hamna i olika missbruk ex. alkohol, droger o.s.v.
Eftersom det är ärftligt så har du kanske någon släkting som är missbrukare ifall det är ditt problem?

Jag har själv börjat med antidepressivt mot en medfödd brist och det har verkligen gjort skillnad :thumbup:

gladiatorerna1
2003-01-09, 10:06
Jag vägde så mycket när jag tog 90 kg i bänkpress dvs när jag var 17 år.Det var ju länge sedan.Min syster var värre men inte när jag var som bäst hon vägde ju dock mindre än mig.Hon tävlade.

Jag var ine i tävlingsform när jag vägde 78 men jag var i ganska bra form dvs hade inte så mycket fett.

Jag vet att det är toppklass men jag skryter inte om mig själv.

Vad är serotinhalten för något?Du verkar kunnig,det är bra.Utveckla gärna det du skrivit.

Att jag är deppig beror på att jag har blivit sämre (mina muskler har blivit mindre) och för att det har hänt en sak.

Att jag är deppig är helt förstårligt,det är alltså inget ovanligt så jag tror därför inte att det är ärftligt.Det verkar annars vara en intressant teori.

gladiatorerna1
2003-01-09, 10:12
Min syster var exakt likadan! Hon var extremt stor och otroligt stark medm ycket bra meriter,man kan läsa om henne på internet.Hon har alltid varit extremt bra inom väldigt mycket inom idrott.Hon tyckte att hon var liten,så hon såg ju inte hur stor hon var.Många såg upp till henne.Hon har alltid var extrem.

gladiatorerna1
2003-01-09, 10:20
Både jag och hon har fått göra dopingtester med negativa resultat.Jag testades även fast jag inte tävlade,det är ju ganska smickrande i sig.Men det är ju även gasnka förnedrande om man tänker efter,för de misstänker ju en för fusk.Men vissa verkar inte förstå att det finns folk med bra föruttsättningar,så är det och så kommer det alltd att vara.I detta finns mycket av den kända svenska avendsjukan,som man ofta stötter på.Det finns dock många som vet(de som känner oss) att vi båda alltid har varit sådana och berömer våra prestationer.

mangs
2003-01-09, 10:44
*Host*

Vad är det du skriver om här om inte skryt? :rolleyes:


Sedan tycker jag återigen att du här itråden fått många bra svar.
Tycker inte du behöver berätta för alla här om varför du är deppig men leta upp någon som du känner att du kan prata med om problemet som är kunnig, tex Psykolog eller kurator. Oftast kan de hjälpa en att tänka på ett annat sätt och se positivt på saker.

Om du bara säger att du är deprimerade och att det inte finns någon eller någonting som kan hjälpa dig så undrar jag vad du vill ha för svar av oss?

Jag förstår inte att folk orkar svara dig jämt och ständigt när det inte verkar som om du vill ha några svar?

Lycka till med ditt problem.


/mangs

PS Jag tror lixom många här att 5-6 dagars STENHÅRD träning i veckan leder till överträning. Vila upp dig och kör sedan 3-4 pass i veckan. Om du nu har de här enoooorma förutsättningarna som du jämt skryter om så borde du växa som gräs ändå.

gladiatorerna1
2003-01-09, 10:58
Till mangs!

Jag skrev det där inlägget för att jag tidigare har fått skeptiska inlägg om mina resultat.

Har jag klagat på inlägen här eller? Har jag sagt att de inte är bra? Känns som du vill få mig att framstå som otacksam och dum.Förstår i så fall inte vad d u tjänar på det.Jag tycker at det finns väldigt många duktiga och seriösa personer på detta forum.

Citat:

Om du nu har så enooorma föruttsättningar som du jämt skryter om så borde du växa som gräs ändå"

Skryter jag jämt???????????

Lord_X
2003-01-09, 11:00
Gladiatorerna1: Jag vet hur det är att vara deprimerad av alla de grader som finns.. Söka tröst hos folk man känner sig det minsta nära kan ju göra saken lindrigare, men det är knappast någon hjälp. Sök upp en psykolog omedelbart, en sådan kan faktiskt hjälpa dig, Tro mig.

mangs: När man är deppad så är man väldigt sårbar för nedtryckande ord, ha det som baktanke (resten av livet).

mangs
2003-01-09, 11:02
Ja -I mina och säkerligen många andras ögon gör du nog det. Kolla dina 3-4 senaste inlägg i denna tråden.

Om du nu tycker att många (excl. mig) är duktiga och hjälpsamma så ta deras råd att söka hjälp samt dra ner lite på träningen.

Det är det rådet jag kan ge.

I all välmening
/mangs

mangs
2003-01-09, 11:07
LordX: Min mening är inte att trycka ned henne, I så fall ursäktar jag mig.

Jag tycker dock att hon är lite skrytsam samt inte tar åt sig av de råd hon får så ibland undrar jag varför hon postar frågor som hon sedan inte lyssnar på svaret till.

Jag hänvisade oxå henne till Psykolog eller liknande.

Vi får hoppas att att dina problem löser sig Gladis, bry dig inte om mig.

razores
2003-01-09, 11:49
Jag kan inte mer än hålla med mangs, oavsett om det är stötande eller ej. Hela denna tråden uppfattas av mig som skryt och att du hela tiden tor att du är nån slags "övermännsika" som inte blir berörd av oss "vanliga" människors problem.
T ex du får svar och funderingar kring vad som kan vara fel men du neglierar dem hela tiden och tror att någon ska komma med en helt otänkbar förklaring/lösning som passar just dig. För inte kan du ha samma problem som oss andra... Hela tien letar du efter något som inte finns... bara för att du inte förstår vad som är problemet behöver det inte vara något tidigare okänt fenomen som bara kan drabba just dig. in kropp fungerar som alla andra (än en gång, såvida du inte har en sjukdom som påverkar detta) Ta del av den hjälp du fått här och sök sedan proffesionell hjälp hos en psykolog. Det kommer säkerligen att hjälpa för det har hjälpt mig och många andra att få perspektiv på det hela.

Tack för mig nu pallar jag inte mer...

j_p
2003-01-09, 12:35
Håller med mangs och razores, en otroligt konstig tråd detta.
Ett träningsforum är nog inte den hjälp du behöver....

gladiatorerna1
2003-01-09, 12:57
Till Lord_X!

Tack så mycket för ditt inlägg.

Till Mangs!

Okej,du verkar inte vara en person som vill vara elak,det är ju bra.

Till razores!

Hur kan du säja att hela tråden handlar om skryt? Läs mitt första inlägg!Anledningen till att jag skrev det sista var att någon frågade"vägde inte du 63 kg för något år sedan?" Tror med all säkerhet att denna person inte menade något illa.Jag tror verkligen INTE att jag är någon övermänniska.Skulle inte jag bli berörd ev era problem?Eftersom vissa här verkar ha bra mycket mer livserfarenhet och därmed har upplevt mycket mer än vad jag har så tar jag självklart åt mig av era råd. Om någon kommer med en mycket tänkbar anledning och jag inte tror/vet att det är det så måste jag ju säja det!Jag nämde i mitt första inlägg att jag tycker att detta är jätte konstigt för jag känner inte av någon överträning och tror mig inte lida av det som nämnts.Kanske är det som de flesta säjer att jag trots allt är övertränad.Det måste ju finnas en naturlig förklaring.

emmzan
2003-01-09, 14:22
Jag tror att de flesta är överrens om vad du ska göra... Sök hjälp för dina problem som gör dig deprimerad och vila helt alt. kör extrem lätt träning under tiden..

Kroppen och psyket hänger ihop!

gladiatorerna1
2003-01-09, 14:41
Förstår att de flesta här menar väl när de säjer att jag ska söka hjälp för att jag är deppig.

Det jag är deppig över är helt normalt,men för mig är det värsta som kan hända mig,jag är VÄLDIGT ledsen över det som hänt.Jag strävar inte efter att komma över det,utan jag vill lösa det som hänt.Om ni visste vad depprisionen berodde på så skulle ni nog förstå mig lite bättre. Därför tror jag inte att just en psykolog i detta fallet gör att jag mår bättre.Jag säjer inte att det ni säjer är fel,absolut inte.Vissa av er verkar väldigt seriösa och erfarna.Att prata med en psykolog kan nogg vara en bra lösning i många fall.Jag tar självklart åt mig av det ni säjer.Men i detta fall känns det som att det inte är lösningen som sagt

emmzan
2003-01-09, 14:44
Men då måste du hitta något annat sätt att lösa problemet på. Din träning kommer inte bli bra förrns du mår bättre rent psykiskt.. Så är det bara!

Att träna stenhårt hela tiden kanske får dig på andra tankar för stunden men det löser ingenting..

palme
2003-01-09, 15:32
Originally posted by gladiatorerna1
Till Palme!

Hur löste du problemet när du var deppig?I mitt fall så kommer jag ALLTID vara deppig om det inte löser sig.Jag kan göra precis vad som helst för att det ska göra det.


Jag jobbar fortfarande på det. Tror inte de kommer försvinna helt någonsin heller...men det får framtiden visa.

En bra sak är att hålla sig sysselsatt. Inte sitta still utan gör vad som helst. Diska, dammsug, spela spel. Umgås med vänner.

Kan du så snacka med en psykolog men låt han inte ge dig några piller. De löser inte problemet på sikt, efter ett par månader funkar de inte.

palme
2003-01-09, 15:34
Originally posted by gladiatorerna1
Förstår att de flesta här menar väl när de säjer att jag ska söka hjälp för att jag är deppig.

Det jag är deppig över är helt normalt,men för mig är det värsta som kan hända mig,jag är VÄLDIGT ledsen över det som hänt.Jag strävar inte efter att komma över det,utan jag vill lösa det som hänt.Om ni visste vad depprisionen berodde på så skulle ni nog förstå mig lite bättre. Därför tror jag inte att just en psykolog i detta fallet gör att jag mår bättre.Jag säjer inte att det ni säjer är fel,absolut inte.Vissa av er verkar väldigt seriösa och erfarna.Att prata med en psykolog kan nogg vara en bra lösning i många fall.Jag tar självklart åt mig av det ni säjer.Men i detta fall känns det som att det inte är lösningen som sagt

Psykologen kan hjälpa just för att du får prata av dig. Det kan vara väldigt skönt att prata med nån man inte känner om sina problem.

gladiatorerna1
2003-01-09, 16:31
Till emmzan!

Jag vet,du har rätt. Det går inte en minut då jag inte tänke på hur jag ska lösa detta.Jag tänker på det hela tiden.Du har helt rätt när det gäller träningen också.Mår inte psyket bra så går träningen inte heller bra.Kan tyvärr inte rå för över detta.

Jag tänker på det även under träningen,hela tiden.Träningen är ingen flykt som man kan tro.Mår jag inte bra så går träningen dåligt.

Till Palme!

Okej, jag förstår vad du menar.

Lillgrabben
2003-01-09, 19:58
Byt miljö - är problemen till en viss del miljörelaterade kan kanske en ny livsmiljö göra sitt till att pigga upp.
Träning ska vara roligt även om du har en seriös attityd till din träning - ingen träning ska vara ett tvång utan något man gör för att man gillar det. Jag tycker du verkar vara övertränad / tröttkörd - vila & ändra träningsprogg. Har du kört mycket isolationsövningar / högrepps prova istället att nästan bara köra basövningar med färre reps & vice versa.
Mera av allting är inte alltid bättre, både vad gäller träning & mat -blir det jobbigt för psyket att följa programmen så orkar du inte någon längre tid med några resultat att tala om....
Som ngn skrev tidigare: ifall dina problems är känslomässiga SÖK PROFFESSIONELL HJÄLP - det kan kanske vara bra för situationen du befinner dig i, vill du inte ha hjälp av ngn kurator etc så prata med någon kompis ud kan lite på..... Prata av sig är alltid bra ifall ngt trycker dig.
Kasta alla byggarblaskor - de visar inte ngn rättvisande bild av vad man kan uppnå efter några år av träning oavsett hur seriös man är.
Sist men inte minst: ifall du har blivit lättare / något mindre men fortfarande har samma styrka så är det väl ganska troligt att du har bränt fett & därigenom blivit i bättre form.

Faan vad mycket jag råkade skriva......

Jorma
2003-01-09, 22:26
Måste komma med ett tips...om ditt problem, eller händelse är så svår som du beskriver det tycker jag att du kanske skulle sluta träna ett tag och helt sluta fokusera dig på träning överhuvudtaget tills du inte tänker på det hela tiden. Jag håller med den som skrev att ett träningsforum knappast är rätt ställe att lösa några livskriser. Thats my two pennys, eller vafan det nu heter.

Viveqa
2003-01-10, 03:13
Originally posted by gladiatorerna1
Jag vägde så mycket när jag tog 90 kg i bänkpress dvs när jag var 17 år.Det var ju länge sedan.Min syster var värre men inte när jag var som bäst hon vägde ju dock mindre än mig.Hon tävlade.

Jag var ine i tävlingsform när jag vägde 78 men jag var i ganska bra form dvs hade inte så mycket fett.

Jag vet att det är toppklass men jag skryter inte om mig själv.

Vad är serotinhalten för något?Du verkar kunnig,det är bra.Utveckla gärna det du skrivit.

Att jag är deppig beror på att jag har blivit sämre (mina muskler har blivit mindre) och för att det har hänt en sak.

Att jag är deppig är helt förstårligt,det är alltså inget ovanligt så jag tror därför inte att det är ärftligt.Det verkar annars vara en intressant teori.

Hej!
Serotonin är en sk. neurotransmittor, ett ämne som överför signaler mellan nervcellerna i hjärnan.
Biologi och psykologi hänger alltså väldigt nära ihop på mer än ett sätt, och man kan sällan ge enkla förklaringar.

Ex. kan något biologiskt göra att du får svårare att hantera ditt liv och därmed får problem som du mår ännu sämre utav etc....

Du säger att du är deppig för att du har blivit sämre.

Du behöver något mer som gör dig lycklig tjejen!

Det är lätt hänt att hänga upp mycket utav sitt självförtroende och välmående på något som man är väldigt framgångsrik ex. träning eller någon karriär etc..
Försvinner sedan detta så kommer man antagligen att krasha totalt...

Kanske försöker du åtgärda problemet genom att träna ännu mer eftersom det gjorde dig lycklig innan.

Du måste vara stark nog i dig själv för att må bra utan din träning, även ifall den skulle bli helt borttagen ifrån dig.
Först då kan du hantera den på ett vettigt sätt, ta den för vad den är, och inte använda den som substitut för annat... Och kommer även att bli framgångsrikare inom den tro mig..

Att vara deprimerad är inte speciellt anabolt... la själv på mig massa som f-n när jag nyligen träffade min kille =)

Psykologer i all ära, men det är viktigare att ha en nära förtrogen vän.. Träningen kan väl på sätt och vis bli en vän, något som man får ge utlopp för känslor i och få lite respons genom.

Ifall det är antidepressivt du behöver p.g.a.a en rent fysiologisk brist så kommer det inte att sluta verka efter ett tag som palme sa, de flesta problem är relaterade till när man ger det till personer som egentligen inte behöver det.

I Sverige är det vanligt att man vill lösa sina problem själv och inte visa sig svag, och absolut inte ha psykiska problem...depression är en folksjukdom som måååånga lider utav i tystnad och allt kan man inte klara på egen hand även om man vill.

Ursäkta ifall jag flummar iväg lite, allt behöver inte gälla dig, men jag är glad ifall jag kan vara till någon hjälp =)

gladiatorerna1
2003-01-10, 08:49
Till Jorma!

Det var inte ens menningen att jag skulle disskutera min livskris,det var någon som förde disscusionen vidare..Visst är jag jätte glad för att jag får tipps om vad jag ska göra.De tippsen behöver ju inte alltid vara lösningen på just mitt problem.Jag vill gärna höra era åsikter tankar iallafall.Vissa här verkar ha mycket erfarenhet.


Till Heroine girl!

Först och främst,jag TYCKER att du är till hjälp.Tycker du verkar seriös :)

Okej,jag förstår vad du menar när det gäller ämerna i kroppen som du förklarade.Du verkar duktig :thumbup:

Det stämmer att jag är deppig för att jag tycker att jag var bättre förut. Men jag måste kämpa på.Folk säjer att jag lider av megraxi,men jag vet inte.När man gör det är man medveten om det själv då?

Måste bara tilläga att jag inte tränar mer.Jag lyssnar verkligen på kroppen.Det har jag gjort väldigt mycket den senaste tiden för att se eventuella förändringar.

Jag är verkligen en person som säjer det jag känner och tycker.Så jag förnekar inte att jag är deppig.Jag har alltid varit en som kämpat.Jag ger inte upp.

gladiatorerna1
2003-01-10, 08:53
Till Lillgrabben!

Jag tycker att det är kul att träna,det finns inget roligare.

Nej,jag har inte blivit lättare för att jag är hådare.Jag var hårdare och större förrut.

mangs
2003-01-10, 09:12
Originally posted by gladiatorerna1

Det stämmer att jag är deppig för att jag tycker att jag var bättre förut. Men jag måste kämpa på.Folk säjer att jag lider av megraxi,men jag vet inte.När man gör det är man medveten om det själv då?



Hej igen. Megarexi fungerar ungefär som Anorexi. Dvs, den drabbade får en sned självbild av sig själv. Det kvittar hur stor man blir och man tycker ändå att man fortfarande är en liten räka. jag tror att de flesta som bygger har en liten släng av detta utan att veta om det. Spegeln är ju oftast ett bra mått men lider man av Megarexi så ger den ingen rättvis bild. Blir man inte bättre och bättre hela tiden så tycker man att man går bakåt när man egenligen kanske ligger still eller till och med går framåt sakta.


Dessutom är det ju som så att är man glad och pigg och mår bra psykiskt så går träningen mycket bättre jämfört med när man är neutral eller deppig. Detta verkar ju ha hänt både dig och andra.

Försök hitta något att glädjas åt i livet, vad som helst som får dig att må bra. Sedan kommer nog träningen gå bättre igen.

Kom ihåg en sak, Problem är till för att lösa och ingeting är omöjligt, det bara tar lite mer jobb och längre tid att lösa.

gladiatorerna1
2003-01-10, 09:23
Till Mangs!

Mycket kloka ord :thumbup:

Munter
2003-01-10, 09:32
Jag kan inte mer än hålla med mangs, oavsett om det är stötande eller ej. Hela denna tråden uppfattas av mig som skryt och att du hela tiden tor att du är nån slags "övermännsika" som inte blir berörd av oss "vanliga" människors problem.
T ex du får svar och funderingar kring vad som kan vara fel men du neglierar dem hela tiden och tror att någon ska komma med en helt otänkbar förklaring/lösning som passar just dig. För inte kan du ha samma problem som oss andra... Hela tien letar du efter något som inte finns... bara för att du inte förstår vad som är problemet behöver det inte vara något tidigare okänt fenomen som bara kan drabba just dig. in kropp fungerar som alla andra (än en gång, såvida du inte har en sjukdom som påverkar detta) Ta del av den hjälp du fått här och sök sedan proffesionell hjälp hos en psykolog. Det kommer säkerligen att hjälpa för det har hjälpt mig och många andra att få perspektiv på det hela. Hittade detta skrivet av razores några hyllmeter bakåt i threaden och håller med honom. Ta åt dig av av svaren. Fungerar eller passar inte det, så sök annan hjälp. Finns inte så mycket annat att välja på, ser du.

Ankarby
2003-01-10, 10:25
Vissa perioder går träningen frammåt, andra står den still, ibland bakåt, bara pumpa på och vara glad, tränar gör vi ju alla :D

gladiatorerna1
2003-01-10, 11:29
Till Ankarby!

Mycket bra sagt :thumbup:

Lellan
2003-01-10, 12:26
Jag tycker du beställer en tid hos doktorn, berätta att du vill att de kollar dina värden, ämnesomsättning och hela köret (enkelt genom blodprov) och berättar vad det är som du funderar kring.

Stå på dig och slappna av lite med dina krav på dig själv. Gör saker som inte är prestationsinriktade utan BARA roliga också..

Lycka till! :)

gladiatorerna1
2003-01-10, 13:48
Till Lellan!

Tack så mycket för ditt inlägg!

Mycket bra skrivet;tjejen :thumbup:

Jag har faktist redan en tid på vårdcentralen.Jag hatar att ta blodprov eller någon annan form av sprutor.Minns när jag sist tog blodprov.Jag skrek rätt ut.Det var hemskt.Ändå är ja en person som tål smärta.

mangs
2004-06-08, 09:11
Går träningen bättre nu? Vi fick aldrig någon uppföljning på detta?

Metal_boy_
2004-06-08, 10:08
vila i 2-3 veckor o ät mycke mat ...sen kommer du tillbaka o får en liten nybörjarkick:thumbup:

King Grub
2004-06-08, 10:10
Originally posted by Metal_boy_
vila i 2-3 veckor o ät mycke mat ...sen kommer du tillbaka o får en liten nybörjarkick:thumbup:

Tråden är 15 månader gammal. ;) Förhoppningsvis har hon hunnit vila 2-3 veckor på den tiden.

Metal_boy_
2004-06-08, 11:08
Originally posted by King Grub


Tråden är 15 månader gammal. ;) Förhoppningsvis har hon hunnit vila 2-3 veckor på den tiden.

aj då ..ja de hoppas jag me annars lär hon väl vara en räka i det här laget ;)

gladiatorerna1
2004-06-09, 17:33
Originally posted by Metal_boy_


aj då ..ja de hoppas jag me annars lär hon väl vara en räka i det här laget ;)

*asgarvar*

Krub
2004-06-09, 17:53
Originally posted by gladiatorerna1


*asgarvar*

Hur gick det nudå? Nu har jag läst igenom hela tråden och trott att den var färsk så det minsta jag kan få är väll ett lyckligt slut? :)

gladiatorerna1
2004-06-09, 18:03
Originally posted by Krub


Hur gick det nudå? Nu har jag läst igenom hela tråden och trott att den var färsk så det minsta jag kan få är väll ett lyckligt slut? :)




:) Tyvärr, är jag inte lika bra som när jag var 17 år (mitt livs form).......:( :( På grund av en del motgångar........Men, men jag kämpar på!