handdator

Visa fullständig version : Vad i hellskotta menar dem med detta?!


Absinteh
2006-08-07, 14:35
Jag har beställt stuph från ..err..ja en webshop, och de skickar med DHL om jag inte har fel.
Här kan jag följa paketet;
http://194.18.224.12/trace/godssokningInternet?fraktnr=4110009802&mapsize=Medium#map

Här ser vi tydligt att det anlände till umeå och SKADADES i samma ögonblick. VA? vad fasen menar dem?

bengdoktor
2006-08-07, 14:39
Kan du inte ringa och fråga dom?

Absinteh
2006-08-07, 14:40
jag hittar fasen inget nummer.

Fettecke
2006-08-07, 14:56
jag hittar fasen inget nummer.

http://www.dhl.se/

????????

aliquis
2006-08-07, 16:56
0771-345 345

hahavaffan
2006-08-07, 17:47
Det är snart framme... då får du se vad skadan är :D

tobbeg
2006-08-07, 17:48
Jag har beställt stuph från ..err..ja en webshop, och de skickar med DHL om jag inte har fel.
Här kan jag följa paketet;
http://194.18.224.12/trace/godssokningInternet?fraktnr=4110009802&mapsize=Medium#map

Här ser vi tydligt att det anlände till umeå och SKADADES i samma ögonblick. VA? vad fasen menar dem?
Det de menar med de är antagligen att personen som registrerade paketet som anlänt till luleå samtidigt eller iallafall i samma minut registrerade paketet som skadat. Det behöver ju inte vara mer än emballageskada men man vet ju aldrig.

Challenge
2006-08-07, 18:11
Att det registreras som skadat är inget ovanligt, kan vara en hur liten skada som helst till att hela paketet är pulveriserat. Normal sett fixas emballaget bara till med lite tejp och sänds vidare (eftersom det finns registrerat på senare orter) Har tyvärr sett hur det går till att packa gods både hos DHL och Posten, så jag brukar undvika att skicka ömtåliga saker så gott det går ;)

Absinteh
2006-08-07, 19:00
Well okey. Det lät som att de hade droppat det över umeå eller något

07,22 kommer över umeå 07,22 paket skadas.. mystiskt *rolleyes*

Absinteh
2006-08-08, 06:22
Vad är nu detta. Nu är paketet i sundsvall?!

Hades
2006-08-08, 06:39
De kanske spelar paket-pingis.

Absinteh
2006-08-08, 06:42
Ja speciellt eftersom det skadades i Umeå.
Ops vi tappade det. Aja till luleå, till sundsvall, till Amsterdam!

Lilla Brynolf
2006-08-08, 07:52
Haha, jag jobbar som export koordinator och skickar dagligen tiotals paket med olika transportfirmor över hela världen. Ibland blir man jäkligt fundersam vad de riktigt håller på med. För att flytta ett paket ca 20 km här i närheten åker kollit flyg totalt nästan 800km! :thumbup:

Det är säkert vettigt.

AlexGBG
2006-08-08, 09:05
Haha, jag jobbar som export koordinator och skickar dagligen tiotals paket med olika transportfirmor över hela världen. Ibland blir man jäkligt fundersam vad de riktigt håller på med. För att flytta ett paket ca 20 km här i närheten åker kollit flyg totalt nästan 800km! :thumbup:

Det är säkert vettigt.


ja, det blir väldigt billigt om man gör så iaf :D

Absinteh
2006-08-08, 10:14
DET VAR JU I UMEÅ!
Jag vill ha det nuu!

grabben i skogen
2006-08-08, 10:20
DET VAR JU I UMEÅ!
Jag vill ha det nuu!


I know what you mean. Beställde grej från usa. allt ok fick lapp å allt med trackingnummer i sverige. såg att skiten kom till mitt utlämningsställe....sedan hände inget, det fanns inte sas det..en månad senare får jag ett mail från usa där de skriver att paketet kommit tillbaka till usa med texten "okänd" som svar :) hurra posten!

aliquis
2006-08-08, 10:22
Min första tanke när det vände överhuvudtaget var att det kanske var så skadat att de skickar tillbaka det till leverantören som får skicka ett nytt, skulle ju förklara varför det åkte samma sträcka två ggr med utifall att ena versionen av ett omskickat paket (inte så troligt att det går ut innan det första har kommit tillbaka kanske?)

Überbiffen
2006-08-08, 10:23
DHL är sämst. Jag är inte förvånad.

Absinteh
2006-08-08, 10:34
herre min skapare om det ska tillbaka igen. Då ..ja...:furious:

Absinteh
2006-08-08, 10:49
Ringde nu. De hade tydligen sorterat fel. Skickat till fel stad.
WTF

Lellan
2006-08-08, 10:51
Skulle få paket från DHL, såg att de kom.. men så hände inget..? Kom på att jag inte hade någon ringklocka, sprang ut men de hann åka och efter sprang jag.. jag va inte lika snabb som bilen. *rolleyes*

Satt en lapp på dörren att jag kunde hämta paketet hos dem (just därför man använder sig av dem.. not). Slog upp adressen i telefonkatalogen, kollade kartan och åkte dit. Men då fick jag veta att utlämningsstället låg på andra sidan stan. Smart. Verkligen.

Ny i stan så irrade jag runt på landet och se där! Fick ringa på. Sen sa de att jag var ett företag men jag sa att jag var en privatperson. Sen sa de att jag inte hette som jag hette eftersom mottagarens efternamn inte stämde med mitt. Men eftersom beställaren hette som jag så kom vi överens om att de/nån nog bara stavat mottagarnamnet fel. GAaaahhhh...........*grr27*

tossefar
2006-08-08, 11:00
I know what you mean. Beställde grej från usa. allt ok fick lapp å allt med trackingnummer i sverige. såg att skiten kom till mitt utlämningsställe....sedan hände inget, det fanns inte sas det..en månad senare får jag ett mail från usa där de skriver att paketet kommit tillbaka till usa med texten "okänd" som svar :) hurra posten!

Du väntade alltså en MÅNAD utan att höra av dig? När du visste att det låg på utlämningsstället?

formula4shape
2006-08-08, 11:03
Här ser vi tydligt att det anlände till umeå och SKADADES i samma ögonblick. VA? vad fasen menar dem?

:laugh: coolt att de noterar allt som händer

Absinteh
2006-08-08, 14:33
Ja verkligen.
Hur som helst så ligger det på terminalen nu. DOCK kan det inte bli utkört förens på torsdag..DHL kiss my ass.
Så jag snackade med han på terminalen och jag kunde cykla och hämta det jag ville ur paketen.

Tips på hur jag ska få med mig så mycket som möjligt *screwy*

Kwon
2006-08-08, 14:34
Hur gick det nu, var någonting skadat?

Absinteh
2006-08-08, 14:37
Det frågade jag inte om, men det får jag se snart när jag ska dit.
Tror det var dem som var skadade. Någon skadade sig sedan körde dem det till fel stad.

Kwon
2006-08-08, 14:38
Det frågade jag inte om, men det får jag se snart när jag ska dit.
Tror det var dem som var skadade. Någon skadade sig sedan körde dem det till fel stad.

Ja, så kan man ju LÄTT tycka i detta fall! :devil:

PowPow
2006-08-08, 14:42
I know what you mean. Beställde grej från usa. allt ok fick lapp å allt med trackingnummer i sverige. såg att skiten kom till mitt utlämningsställe....sedan hände inget, det fanns inte sas det..en månad senare får jag ett mail från usa där de skriver att paketet kommit tillbaka till usa med texten "okänd" som svar :) hurra posten!

vad var anledningen tilla tt det registrerats som okänt då? Har jobbat en del med paket inom posten och har skickat hur många paket i retur som helst.

Inte alltid så lätt när man får en adresslapp:

Mr. Svensson
Storgatan
Sweden

Eller:
Eriksson
21565 Malmö

:thumbup:

Absinteh
2006-08-08, 15:53
Okey nu konkade jag hem på typ 13-14 kg kosttilskott..
Den ena lådan hade blivit lite mosad, men inget farligt.
Dock hade inte företaget skickat med någon tröjja som de lovat?!
Är det akutmail som gäller nu eller!

Baan
2006-08-08, 15:55
vad var anledningen tilla tt det registrerats som okänt då? Har jobbat en del med paket inom posten och har skickat hur många paket i retur som helst.

Inte alltid så lätt när man får en adresslapp:

Mr. Svensson
Storgatan
Sweden

Eller:
Eriksson
21565 Malmö

:thumbup:

sen för den intresserade kan man även hämta paket så fort man ser att dom kommit fram till utlämningsstället, man behöver alltså inte vänta på någon lapp från posten. ska räcka med leg och kollinr, så det där var väl ganska onödigt :D