handdator

Visa fullständig version : ALRI-produkter


antonio
2006-08-06, 23:50
Är dessa produkter lagliga i Sverige ? Hittade inget genom att söka och ingen affär i Sverige verkar ha deras grejer. Tänker då närmast på Venom Hyperdrive och Jungle Warfare.

/A

paddanboy
2006-08-06, 23:52
Troligen lagliga, men ingen svensk importör. Hör med tullverket eller säljaren.

Det mesta verkar rinna förbi tullen.
Skulle nog rekommendera av egen erfarenhet att amerikanska Waow-produkter oftast inte fungerar bättre än vad som säljs i Sverige.

antonio
2006-08-06, 23:53
ok, har mailat tullverket så får vi se vad dom säger

antonio
2006-08-07, 11:08
Hm..dom hänvisade mig till läkemedelsverket...vi får se om dom kan svara på det då.

fonzie
2006-08-07, 16:09
Vad är ARLI för nåt?

American research... ???

antonio
2006-08-07, 19:40
står för "Applied Lifescience Research Industries Inc"

Väldigt okänt företag här i Sverige verkar det som...surfar man runt på amerikanska sidor så hittar man dock mest positiva saker att läsa om dom.

/A

z_bumbi
2006-08-07, 20:08
.surfar man runt på amerikanska sidor så hittar man dock mest positiva saker att läsa om dom.

/A

Efter att ha läst vad de innehåller så hoppas jag det inte är så många sidor som rekommenderar produkterna, jag skulle även fundera på vad de sidorna har för kvalite på resten av infon om de säger positiva saker om de produkterna som du frågade efter.

Spar pengarna till något bättre.

antonio
2006-08-07, 21:46
var det något särskilt du tänkte på ? Vet i alla fall att Venom har fått bra recensioner av de som testat produkten. Jungle Warfare har jag läst ett par loggar med och den verkade ge viss effekt.
Men jag kan givetvis inte bedömma dessa produkter då jag aldrig testat dom.

/A

z_bumbi
2006-08-08, 05:59
var det något särskilt du tänkte på ?

Hela innehållet, hela produktbeskrivningen och alla hintar till "riktiga" grejer.

antonio
2006-08-08, 12:26
Så du menar att det bara är skräp och inte värt pengarna ?

/A

Jazz
2006-08-08, 20:05
Tror det var grundaren till Gaspari Nutritions som starta ALRI. Och han tog med sig endel kunskap därifrån om jag inte minns fel ifrån det jag läst. ALRI har ju snarlika produkter såsom Halodrol & Superdrol. Och ja, de funkar alldeles utmärkt. Men det finns lite mer att tänka på än att bara "äta" o se glad ut. :naughty:

z_bumbi
2006-08-08, 20:29
Så du menar att det bara är skräp och inte värt pengarna ?

/A

Ja.

antonio
2006-08-08, 20:40
Ok, då fattade jag rätt =)

Jag lovar att logga dessa produkter här på sidan om jag beslutar mig för att testa dom framöver.

/A

Jazz
2006-08-08, 20:41
Tror det var grundaren till Gaspari Nutritions som starta ALRI. Och han tog med sig endel kunskap därifrån om jag inte minns fel ifrån det jag läst. ALRI har ju snarlika produkter såsom Halodrol & Superdrol. Och ja, de funkar alldeles utmärkt. Men det finns lite mer att tänka på än att bara "äta" o se glad ut. :naughty:

Hoppsan, insåg just att ALRI tagit bort dom produkterna. Kanske kommer liknande produkter från dem vartefter. Det finns fler tillverkare som har liknande produkter om så önskas.

antonio
2006-08-08, 20:48
Hoppsan, insåg just att ALRI tagit bort dom produkterna. Kanske kommer liknande produkter från dem vartefter. Det finns fler tillverkare som har liknande produkter om så önskas.


Om jag inte minns fel så är det "Anabolic Xtreme" som gett ut Superdrol (prohormon) samt Hyperdrol (fullt laglig och "naturlig" AI)
ALRI hade något som hette Max LMG som väl var en prohormon...den naturliga (ofarliga?) varianten Jungle Warfare har fått positiva recensioner av de som testat. Resultaten får man inte på 3 veckor utan kanske 3 månader men man har ännu inte sett några "sides" med produkten.

/A

Jazz
2006-08-08, 20:57
Om jag inte minns fel så är det "Anabolic Xtreme" som gett ut Superdrol (prohormon) samt Hyperdrol (fullt laglig och "naturlig" AI)
ALRI hade något som hette Max LMG som väl var en prohormon...den naturliga (ofarliga?) varianten Jungle Warfare har fått positiva recensioner av de som testat. Resultaten får man inte på 3 veckor utan kanske 3 månader men man har ännu inte sett några "sides" med produkten.

/A

Superdrol är ingen prohormon(såsom 19-nor, m1t etc etc var). Superdrol är den s.k. design steroid. Vilket enligt många kan va ett tveksamt tillskott. I USA är det fortfarande lagligt och verkar vara utbrett i användning. Prohormoner är inte "ofarliga". Dom har oberäknerliga sides. Dock brukar de inte "synas". Så har man tur får man inga direkta sides. Dock är pro-hormon tiden över nu och d.s. kommer mer och mer.
Jungle Warfare har ja minnet av att jag läst nått om. Och det kan nog stämma att det är en 12v kur. Inget händer ju direkt på en natt. ;) Sen får man lov att sköta kost, sömn och vila bra.

z_bumbi
2006-08-08, 21:03
"Designade" steroider som går att köpa öppet och för de pengarna? Inte för att vara elak men det kanske är dags att kolla över var ni letar infon.

Jazz
2006-08-08, 21:05
"Designade" steroider som går att köpa öppet och för de pengarna? Inte för att vara elak men det kanske är dags att kolla över var ni letar infon.

Länk borttagen..

antonio
2006-08-08, 21:10
Superdrol är ingen prohormon(såsom 19-nor, m1t etc etc var). Superdrol är den s.k. design steroid. Vilket enligt många kan va ett tveksamt tillskott. I USA är det fortfarande lagligt och verkar vara utbrett i användning. Prohormoner är inte "ofarliga". Dom har oberäknerliga sides. Dock brukar de inte "synas". Så har man tur får man inga direkta sides. Dock är pro-hormon tiden över nu och d.s. kommer mer och mer.
Jungle Warfare har ja minnet av att jag läst nått om. Och det kan nog stämma att det är en 12v kur. Inget händer ju direkt på en natt. ;) Sen får man lov att sköta kost, sömn och vila bra.

Du har så rätt..men den marknadsfördes som en PH...olaglig är den inte men den tillverkas inte längre av Anabolic´s Extreme och säljs inte av särskilt många online-affärer.

/A

Jazz
2006-08-08, 21:19
:furious:

Nåja, sök och du skall finna. :) Vet inte hur folk ställer sig moraliskt sett till tillskottet. Men det är upp till dig. Om du anser dig mogen att pröva det så dela med dig av dina erfarenheter, det tycker jag iaf! :)
Dock bör du läsa på en hel del om produkterna så du vet vad du kan förvänta dig och hur du skall sköta din kost, sömn samt andra tillskott.

antonio
2006-08-08, 21:24
:furious:

Nåja, sök och du skall finna. :) Vet inte hur folk ställer sig moraliskt sett till tillskottet. Men det är upp till dig. Om du anser dig mogen att pröva det så dela med dig av dina erfarenheter, det tycker jag iaf! :)
Dock bör du läsa på en hel del om produkterna så du vet vad du kan förvänta dig och hur du skall sköta din kost, sömn samt andra tillskott.

Javisst, nu kommer jag aldrig att testa Superdrol dock...blir på sin höjd Jungle Warfare men det dröjer nog några månader..hojtar till om/när jag sätter igång.

/A

Jimmorrison
2006-08-11, 18:09
fick du något svar från läkemedelsverket?

antonio
2006-08-11, 20:33
Har inte fått något ännu i alla fall

/A

antonio
2006-08-26, 01:28
Skickade ett nytt mail och fick svaret att "test.boosters" som Jungle Warfare mm. inte klassas som läkemedel utan det är livsmedelsverket jag ska kontakta..så det har jag nu gjort. Vad gäller Venom Hyperdrive så beställde jag en burk från England och det gick då bra, kan inte tänka mig att det skulle vara förbjudet i Sverige.

/A

Jazz
2006-08-26, 13:43
Skickade ett nytt mail och fick svaret att "test.boosters" som Jungle Warfare mm. inte klassas som läkemedel utan det är livsmedelsverket jag ska kontakta..så det har jag nu gjort. Vad gäller Venom Hyperdrive så beställde jag en burk från England och det gick då bra, kan inte tänka mig att det skulle vara förbjudet i Sverige.

/A

Hm, vad vill du att produkten skall göra för dig?! Vill du gå ner i vikt, få bättre ork lr öka i muskelmassa?

antonio
2006-08-26, 16:02
Vilken av dom ? Venom är för ökad fokus, energi, förbränning samt aptitkontroll dvs för att minska i fett%.

Jungle Warfare tänkte jag ta under bulk..dvs för att öka i muskelmassa och styrka.

/A

antonio
2006-11-02, 17:26
Fick idag ett litet mail från Livsmedelsverket och detta gick bl.a. att läsa:


"ALRI - Venom Hyperdrive innehåller flera substanser som klassificeras som läkemedel, bland annat teofyllin, octopamin och tryptofan. Dessutom görs en del medicinska påståenden som "Suppress appetite", "Improve long term performance", "Improve mental focus". ALRI - Venom Hyperdrive klassificeras utifrån innehållsämnen och medicinska påståenden som ett läkemedel."

"ALRI - Jungle Warfare innehåller bland annat Mormordica Chirantia och Coleonol. Mormordica Chirantia är en medicinalväxt som har en blodsockersänkande effekt. Coleonol (Coleus forskohlii, forskolin) är ett ämne som av Livsmedelsverket är upptagen på listan över växter som är olämpliga i livsmedel. På hemsidan görs påståenden som "allows us to use both the insulinogenic and non-androgenic AR agonistic fractions unique to a proprietary mormordica chirantia extraction". Utifrån innehållet av Mormordica Chirantia och dess påståenden klassificeras ALRI - Jungle Warfare som ett läkemedel"

"Det är dock viktigt att påpeka att även om produkterna skulle klassificeras som kosttillskott kan de regleras av livsmedelslagstiftningen samt av dopinglagstiftningen. Kontakta gärna Livsmedelsverket och Dopingjouren för mer information. www.slv.se"

Dom beklagar också den långa handläggningstiden. =)

/A

antonio
2006-11-02, 17:40
Uhm..ska givetvis stå "svar från LÄKEMEDELSverket" och inget annat...men för sent att editera nu.

/A

Handcuff
2006-11-02, 18:20
Varför svammla med sådana produkter? Dessutom med dessa extremt töntiga namn! Vilka är eg målgruppen när man hittar på sånna fjantnamn:laugh:

antonio
2006-11-02, 18:49
Varför svammla med sådana produkter? Dessutom med dessa extremt töntiga namn! Vilka är eg målgruppen när man hittar på sånna fjantnamn:laugh:

Om du nu verkligen vill diskutera detta och inte bara göra dig löjlig så kan jag svara. =)
Varför "svamla" med sådana produkter ? För att det finns mängder med positiv feedback på dom och givetvis för att ta reda på hur pass bra dom funkar för mig istället för att utgå från att jag redan vet detta grundat på produktens namn (som vi alla vet är det viktigaste byggstenen i varje seriöst kosttillskott).

Som svar på din andra fråga måste jag säga; -ingen j-vla aning. Fråga tillverkarna av produkten vettja. :thumbup:



/A

dr ozz
2006-11-06, 12:25
Jag vet att Dr Nick på detta forum har testat JW flera gånger och alltid varit jäkligt nöjd med resultatet. Jag själv kör activate + rebound reloaded just nu vilket inte är helt olikt JW och ser bra styrkeökningar och har även adderat en del massa. Har också läst många loggar på JW och som du säger så har många possitiva saker att säga. JW är ju faktiskt en av de storsäljande "naturliga" anabola preparaten just nu(säljer betydligt bättre än EAA) och folk köper det ju flera gånger så helt utan effekt kandet inte va. Köp det och testa!!! Även om den inte gör underverk så kan den ju ha effekt, och det är ju inte direkt så att man blir as-grov på esa-pro heller bara för det höjs till stjärnorna ganska rejält och bevisligen har effekter. Inget ont om esa-pro jag äter det oxo;-)

Ozz

kidtattoo
2010-04-20, 13:45
Alla dom produkterna är lagliga. ******** säljer dom och bodypower T.E.X

Kischen
2010-04-20, 14:05
Alla dom produkterna är lagliga. ******** säljer dom och bodypower T.E.X

Coolt, men ingen har skrivit i tråden på över 4 år.

Vinylsvarv
2010-04-20, 20:58
JW är väl dopingklassat nu iaf om jag inte minns fel ?

Dreas
2010-04-20, 21:04
Alla dom produkterna är lagliga. ******** säljer dom och bodypower T.E.XDumt att lägga ut pengar på sådana tillskott, köp mat istället.

joasimo
2010-09-29, 23:44
Vad gäller för ALRI just nu? Hittade massa produkter från dom som verkar lite konstiga. Någon som har erfarenhet från dom?

Några produkter jag hittar från dom tex, Pro-anabol, Bad mass ass och sedan även den gamla Jungle warfare.. är inte den förbjuden att sälja?

JJOHANSSON
2010-09-30, 06:44
Haha, satt irriterad som bara den och läste sidan 1 sen märkte jag att tråden va 4 år gammal..

Lillleif
2010-09-30, 09:17
ALRI - Venom Hyperdrive innehåller flera substanser som klassificeras som läkemedel, bland annat teofyllin, octopamin och tryptofan.

Tryptofan är en essentiell aminosyra, vem på slv skriver att det är läkemedelsklassat??

King Grub
2010-09-30, 09:20
Det är det bara.

aminosyran tryptofan, som klassificeras som läkemedel

http://www.lakemedelsverket.se/overgripande/Lagar--regler/Vagledningar/Vilken-lagstiftning-galler-for-min-produkt/Vanliga-fragor-och-svar-om-produkters-klassificering/

Lillleif
2010-09-30, 09:34
Ja titta.. Har det något att göra med tryptofan ökar serotoninhalten?

joasimo
2010-09-30, 12:04
Haha, satt irriterad som bara den och läste sidan 1 sen märkte jag att tråden va 4 år gammal..

Kosttillskotten finns fortfarande, och jag är intresserad vad som gäller för ALRI och om någon har provat dom. Kändes onödigt att skapa en ny tråd.

macsacre
2010-10-01, 19:23
Haha, satt irriterad som bara den och läste sidan 1 sen märkte jag att tråden va 4 år gammal..

Haha, samma här! Var helt inne i tråden tills en skrev om att den var 4 år gammal... Ta bort tråden för fan :P

joasimo
2010-10-02, 13:19
Haha, samma här! Var helt inne i tråden tills en skrev om att den var 4 år gammal... Ta bort tråden för fan :P

Och sedan skapa en ny tråd om ALRI produkter? Tyckte det passade rätt bra att ställa frågor rörande ALRI produkter i en redan existerande tråd än att starta en helt ny.

Är det ingen som provat dom?

King Grub
2010-10-02, 13:21
Och sedan skapa en ny tråd om ALRI produkter? Tyckte det passade rätt bra att ställa frågor rörande ALRI produkter i en redan existerande tråd än att starta en helt ny.

Javisst, det är inget problem alls.

JJOHANSSON
2010-10-02, 20:47
Kosttillskotten finns fortfarande, och jag är intresserad vad som gäller för ALRI och om någon har provat dom. Kändes onödigt att skapa en ny tråd.


va inte dig jag syftade på här, va mestadels åt snubben vid första sidan som sa att jw va rent skräp :)

zegna
2010-10-03, 11:56
Vad gäller för ALRI just nu? Hittade massa produkter från dom som verkar lite konstiga. Någon som har erfarenhet från dom?

Några produkter jag hittar från dom tex, Pro-anabol, Bad mass ass och sedan även den gamla Jungle warfare.. är inte den förbjuden att sälja?

Så här skrev ************ på sin blogg:

"torsdagen den 6:e augusti 2009
Sista versen för Jungle Warfare
En idrottare har visat positivt dopningsprov efter att ha använt produkten Jungle Warfare. Den aktiva ingrediensen metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket innebär att produkten är att anse som en anabol steroid och kommer därför att gå in under Dopningslagen."

Så den bör vara förbjuden.
Jag vet att flera säljer den än och påstår den är laglig.
Men den ingrediens som ingår ÄR dopingklassad och förbjuden.

NixZt0rm
2010-10-03, 20:25
Så här skrev ************ på sin blogg:

"torsdagen den 6:e augusti 2009
Sista versen för Jungle Warfare
En idrottare har visat positivt dopningsprov efter att ha använt produkten Jungle Warfare. Den aktiva ingrediensen metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket innebär att produkten är att anse som en anabol steroid och kommer därför att gå in under Dopningslagen."

Så den bör vara förbjuden.
Jag vet att flera säljer den än och påstår den är laglig.
Men den ingrediens som ingår ÄR dopingklassad och förbjuden.

Den JW som säljs just nu i Sverige är ej samma produkt som blev förbjuden, då det är en "ny" formula.

Ondskapelsen
2010-10-03, 21:32
Den JW som säljs just nu i Sverige är ej samma produkt som blev förbjuden, då det är en "ny" formula.

Precis, den otillåtna ingrediensen tog väl bort? Så nu är det på marknaden igen även om försäljnignen stannat av lite.