handdator

Visa fullständig version : EM i BP, heja finnpower och 130kg_finsk_sisu


bubbe
2006-08-06, 08:47
EM går av stapeln nu i veckan, naturligtvis håller vi på våra kolovänner!

Hoppas det kommer några bilder/kommentarer från tävlingen.

FinnPower
2006-08-06, 09:24
Tack så mycket!
I supertungvikten ser det främst ut att bli en kamp mellan mig och Fredrik Svensson men allt kan ju som bekant hända. Troligen kommer vi båda att försöka på WR.
Freddi (130kg_sisu) har alla chanser att lyckas bra, en medalj är inom räckhåll.

Armenien, Georgien och Litauen hade inte för 1-2 veckor sedan betalat medlemsavgiften till EPF/IPF så de är avstängda tills de betalat. De ligger 3 år efter i betalningarna så de behöver punga ut med över 2000 € för att få deltaga och de tror jag inte att de gör.
Så det blir troligen ett helnordiskt mästerskap i supertungvikten! Alla 7 deltagare från är från de nordiska länderna! Svagt av de övriga nationerna att inte kunna vaska fram en enda supertjockis att skicka dit.

Anmälningslistan:
http://results.powerlifting.org/epf?eventid=2006FRA1

130kg finsk sisu
2006-08-06, 09:33
Japp man får ju hoppas att Kenta tvålar till Svensson i plussen. Men jämt och spännande blir det, och kanske ni hetsar varandra till 350kg, vem vet? Och om ni håller er på er längre nivå kring 330kg så vem man aldrig heller med Ove!?!?!?? Tävlingsmänniska framom andra är ju Ove. Men han torde ju nog inte hota er.

Själv är jag hyfsat på G inför EM. Men jag tar en vikt i taget. OCh får jag ingången redan så är det bra. Men givetvis vill jag ha pers och medalj!
Sista tunga träningslyftet: http://www.youtube.com/watch?v=yn3RXAwueGY

z_bumbi
2006-08-06, 11:33
Japp man får ju hoppas att Kenta tvålar till Svensson i plussen.

Nja, Svensson får gärna vinna för min del. :D

130kg finsk sisu
2006-08-06, 13:13
Jo, Svensson är en trevlig prick som gärna får vinna. MEN jag är ju patriot och givetvis vill jag helst se Kenta höst på prispallen.

polaren
2006-08-06, 15:30
:bpump: Hejar på Freddi och Kenta! :bpump:

z_bumbi
2006-08-06, 18:08
Jo, Svensson är en trevlig prick som gärna får vinna. MEN jag är ju patriot och givetvis vill jag helst se Kenta höst på prispallen.

Man borde kanske heja på Ove då han är lite av en underdog samt att jag aldrig såg honom utan något att äta i händerna. :D

bubbe
2006-08-06, 18:13
Man borde kanske heja på Ove då han är lite av en underdog samt att jag aldrig såg honom utan något att äta i händerna. :D

Det är två bra argument! jag håller också på ove isf. Heja heja!

J.Saarela
2006-08-06, 18:20
Vore kul om Svensson fick vinna,Kenta har nog med medaljer redan.Oavsett lycka till allihopa:thumbup:

z_bumbi
2006-08-06, 19:31
Jag hoppas framför allt att det är dagsformen som avgör och inga skador eller domartabbar.

Lycka till alla som ska tävla!

tp_88
2006-08-06, 22:21
Ja, stort lycka till! :thumbup:

sweetkarolina
2006-08-08, 14:17
Hoppas det blir ett bra mästerskap, utan domarkatastrofer eller annat tjafs.
Och hoppas Svensson till slut tvålar dit Kenta, det är han värd. :)

supertungvikten är ju helnordisk, men även halvtungvikten (125kg) verkar kunna bli en nordisk pall iaf. om nu inte georgien kommer.
isåfall ligger en hirvonen, en freddi och en norrman högst i rankingen. *popcorn*

fan vad kul med mästerskap

MickeZZ
2006-08-09, 01:10
Onskar er samtliga lycka till och hoppas pa att det blir en grymt jamn tavling vare sig en svensk eler finsk vinner +en! *popcorn* :hbang:

Freddie: Forsok glomma brosttankandet i bankpressen och kom ihag att bankpress ar en ovning for hela overkroppen sa blir det nog medalj. :D :thumbup:

sweetkarolina
2006-08-11, 23:07
inte så mycket att notera om första dagen.
anna olsson vann 56:an på 125, hon fick bara ingången.
kentas flickvän Marcela tog silver i 52:an med 90 kg. guldet gick på 92,5...
annars rätt ojämna resultat bland flickorna, en del klasser med mycket få deltagare osv..
beror väl på avsaknaden av ryskor å ukrainskor.

senare idag blir det amit selberg, chrille hedman och micke jaldefors.

z_bumbi
2006-08-12, 15:30
micke jaldefors.

Wax on, wax off!

sweetkarolina
2006-08-12, 16:31
Wax on, wax off!


det gick bra för jalde iaf, om han var vaxad eller inte vågar jag inte uttala mig om *rolleyes*
han knep bronset i hundringen med 245 kg. samma resultat som tvåan men han var lite tyngre. mycket roligt att han visar att han verkligen hör hemma i landslaget tycker jag.

även amit hade en bra dag. guld och 195 kg som han tog i tredje försöket...

däremot min klubbkompis Chrille hade det tyngre. gjorde vad jag vet sin första urbommning på 200kg. inte kul alls *cry*
speciellt som de 200 hade räckt till brons, och de 207,5 han gjorde på VM hade gett honom silver. men suck, ibland har man oflyt.


imorrn är det de stora pojkarnas tur!

Erik__
2006-08-13, 13:15
Snodde lite från kraftsport.nu

Senaste nytt
[13-08-2006]
12:45 Invägningen är avklarad, dock hade tävlingsvågen gått sönder och reservvågen var värdelös, "den slutade aldrig att bläddra" sade Ove. Efter en del luskande sattes dock Oves vikt till 145kg och Svensson hamnade på 146,5kg. Vågen gick bara till 150kg och Kenta fick noteringen 149,9kg medan Niels helt enkelt fick berätta att han vägde 165kg. Klart under all kritik! Ove har 315kg som ingång och Kenta 330kg.

sweetkarolina
2006-08-13, 14:00
åkej, roligare resultatlistor har jag sett...

freddi smulter knep bronset i 125:an med 272,5 kg. bra gjort men antagligen lite snopet eftersom guldet gick på 282,5 och silvret på 280. två stycken NORRMÄN i topp :)
hirvis bommade ur sig på 290. *cry*

i plussen tog ove lehto guldet på 325, före dansken staerkjaer på 270kg *screwy*
både kenta och svensson bommade ur sig på 335 resp 340 kg


har redan hört vissa rykten om hårda domare, vilket verkar stämma om man tittar på antalet bommade lyft *grr*

z_bumbi
2006-08-13, 14:13
det gick bra för jalde iaf, om han var vaxad eller inte vågar jag inte uttala mig om *rolleyes*

Det hade snarare med hans yrke att göra iofs. :D
Ett brons är inte illa pinkat.

polaren
2006-08-13, 16:30
Grattis till bronset 130kg_fins_sisu :hbang: Fast synd att inte 285 gick upp *cry*

Låter som en dåligt arrangerad tävling, synd Finnpower! :(

FinnPower
2006-08-16, 18:16
Ja, det sket sig ordentligt........ Alltid lika slött att bomma ut sig och ännu värre nu när jag hade chansen att bli europamästare.
Men, men.... Det är väl bara att bita ihop och komma igen fastän det smakar sk*t just nu.

Tävlingen i sig var bra arrangerad, men domarna hade haft ett möte före tävlingen där de kommit överens om att vara extra superhårda på allt, och speciellt på magbänkarna vilket i och för sig är korrekt, men ibland var det riktigt löjligt och de förstörde många viktklasser. Många i mina ögon fina lyft dömdes bort och många lyftare bommade oförtjänt ut sig.

I mitt fall berodde utbomningen inte på domarna utan på egen dumhet när jag kände att skjortan satt löst på uppvärmningen och jag ändå inte sänkte ingången... *slap*

stahlberg
2006-08-19, 09:11
Grattis till en seniormedalj, Freddi!

Synd för Kenta. Det är bara att komma igen. Samtidigt fick Ove en bänkpresstitel, det är inte vardagsmat för honom, så den gladde säkert extra mycket.

FinnPower
2006-08-20, 16:56
Sami Pullinen lade ut några videoklipp på ett finskt forum:

http://www.voimaharjoittelu.net/phpBB/viewtopic.php?t=3220&start=60

polaren
2006-08-20, 20:36
Sami Pullinen lade ut några videoklipp på ett finskt forum:

http://www.voimaharjoittelu.net/phpBB/viewtopic.php?t=3220&start=60

Tack :)

Chaan
2006-08-21, 02:34
De här lyften var fina
http://users.evtek.fi/~k0302303/Ove.avi