handdator

Visa fullständig version : Dissad :(


Nithian
2006-08-05, 17:02
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?

mini
2006-08-05, 17:07
Ah, sno hennes moppe var ett klokt drag. Grattis.
Såklart man blivit dissad. Lär dig hantera nederlag (och alkohol) bättre är mitt tips.

Kwon
2006-08-05, 17:08
Hur gamla är ni? :devil:

Beklagar sorgen hursomhelst! Det finns fler fiskar i havet! :thumbup:

http://i79.photobucket.com/albums/j141/samson33/bruce_lee_clenchfist.gif

aliquis
2006-08-05, 17:12
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?Tjejer är svin.

sehnpaa
2006-08-05, 17:13
Tjejer är svin.
Nej.

Robbin
2006-08-05, 17:21
Haha kommer ihåg första olyckliga tonårskärleken (för jag hoppas du är tonåring). Då trodde man att man skulle dö och gjorde en hel del dumma saker, lite komiskt att titta tillbaka på nu.

n1tro
2006-08-05, 17:23
hur gammal är du kompis?

Nithian
2006-08-05, 17:23
15

mathor
2006-08-05, 17:24
Stackars liten.

mela
2006-08-05, 17:25
Tjejer är svin.


*rolleyes*

Jorgen
2006-08-05, 17:26
Tjejer är svin.
Verkligen inte.

Robbin
2006-08-05, 17:27
Du är 15 nithian, det finns fler fisk.. öhm möss i havet. :naughty:

Karelin
2006-08-05, 17:27
Precis blivit rådissad som du så fint kallar det av tjejen jag mer eller mindre haft ett förhållande med. (Hon vill inte ha ett förhållande för hon vill arbeta på lite personliga problem.) Vi har varit och betett oss som ett par men nu är hon och reser i Malaysia där hon träffat nån brittisk kille som blivit hennes "den stora kärleken" Så du är inte ensam junior. Bilda klubb?

Kunde se mig själv leva resten av livet med henne och blir tokdissad för en romans som kunde vara i 10dgr innan han skulle fara hem. Fy Fan för fruntimmer!

Nithian
2006-08-05, 17:30
Precis blivit rådissad som du så fint kallar det av tjejen jag mer eller mindre haft ett förhållande med. (Hon vill inte ha ett förhållande för hon vill arbeta på lite personliga problem.) Vi har varit och betett oss som ett par men nu är hon och reser i Malaysia där hon träffat nån brittisk kille som blivit hennes "den stora kärleken" Så du är inte ensam junior. Bilda klubb?

Kunde se mig själv leva resten av livet med henne och blir tokdissad för en romans som kunde vara i 10dgr innan han skulle fara hem. Fy Fan för fruntimmer!


Tråkigt

mini
2006-08-05, 17:37
Verkligen inte.
Nöff?

christian
2006-08-05, 17:39
Nöff?

Yeah, sqeal like a pig. Eller nåt.

Mini´s first time? http://www.imdb.com/title/tt0425253/

Kwon
2006-08-05, 17:40
Precis blivit rådissad som du så fint kallar det av tjejen jag mer eller mindre haft ett förhållande med. (Hon vill inte ha ett förhållande för hon vill arbeta på lite personliga problem.) Vi har varit och betett oss som ett par men nu är hon och reser i Malaysia där hon träffat nån brittisk kille som blivit hennes "den stora kärleken" Så du är inte ensam junior. Bilda klubb?

Kunde se mig själv leva resten av livet med henne och blir tokdissad för en romans som kunde vara i 10dgr innan han skulle fara hem. Fy Fan för fruntimmer!

Sånt där suger rumpa!

Beklagar sorgen Karelin! Fler fiskar etc...

Bulldog_3
2006-08-05, 17:53
det sista du ska göra är att försöka tänka ut logiska förklaringar osv. för det är så, att KVINNOR OCH LOGIK hör INTE IHOP.


tänk ologiskt som fasen, då håller du dig på god fot med samtliga kvinnor i världen :Virro

hade iofs inte ett skvatt med ämnet att göra.. hmm.. glöm det här inlägget kompisar.

Fatalist
2006-08-05, 17:56
Du kunde ju sagt till din kompis från första början att du var intresserad av henne så han inte hånglat med henne?

That's what friends are for; att hjälpa till i slagsmål och dissa tjejer som väljer fel kille :D

internethjälten
2006-08-05, 17:59
Surt att hon strula med din polare, sånt svider...

Du blev alltså av med en dejt och en polare kan
man säga då *rolleyes*

Nithian
2006-08-05, 18:09
Surt att hon strula med din polare, sånt svider...

Du blev alltså av med en dejt och en polare kan
man säga då *rolleyes*


ja fast vi är fortfarande kompisar, han visste ju inte att jag höll på med henne. Fortfarande jävligt surt, fast det går över.

kneger
2006-08-05, 18:10
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?
alla har väll blivit dissade skulle jag tro. och de som inte har har väll inte haft kompisar.

nästa gång kanske är det du som får en tjej medans någon annan blir utan. såere serru.

Kwon
2006-08-05, 18:10
Det e visst inga av "the new school" som kör "Bro's before Ho's" nuförtiden... :D

kneger
2006-08-05, 18:11
Det e visst inga av "the new school" som kör "Bro's before Ho's" nuförtiden... :D
i helvete heller, jag tänker bara på att få ligga och inget annat.

Kwon
2006-08-05, 18:16
i helvete heller, jag tänker bara på att få ligga och inget annat.

Det var annat förr! :D (vi hade piga på 50-talet tex)

kneger
2006-08-05, 18:18
Det var annat förr! :D (vi hade piga på 50-talet tex)
på 2000-talet har vi bitches

undra vad som var bäst, pigor eller bitches?

iaf. tänkte säga detta också, att strula med nån annan är inte så jävla farligt, visst känns det inte kul, men fortsätt prata med henne, hon kanske hade nån bra anledning till det? gillar du henne ska du inte släppa taget så lätt inte.

mangemani
2006-08-05, 18:19
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?


innan jag drar iväg med skrivandet nu,ni skulle träffas sa du,var det en dejt då?hade hon samma intresse utav dej som du hade utav henne?
om inte så var det deffenitivt inte en diss utan en dumt antagande från din sida.

MilkmaN
2006-08-05, 18:31
Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


:laugh: :laugh: :laugh:

hultman
2006-08-05, 18:53
Det finns fler som luktar fisk i havet.

Fettecke
2006-08-05, 19:07
Det finns fler som luktar fisk i havet.
word!!!!!!

The Somberlain
2006-08-05, 19:30
Jomenvisst, swn klassiska 15-års dissen har vi nog alla varit med om. Minns att jag tänkte nått i stil med "Fan att jag inte ens hunnit spänna på brudjäveln innan hon stack med den andra idioten", men vafan - det går över. Har ni enbart snackat sporadiskt några veckor innan så vart det ju inte direkt någon big deal.

Solros
2006-08-05, 19:37
Peka finger åt henne!

Bronkitkorv
2006-08-05, 19:41
Jodå visst har jag blivit dissad, min tjej knullade först med grannen sen med min bästa polare och sen vart hon ihop med en annan polare, hon var höjden av falskhet och jag bad henne dra åt helvete flera gånger men hon envisades med att komma hem till mej och låtsas vara min kompis bla bla bla... Hon åkte in på psykhem efter ett halvår så då slapp jag henne.

Angel
2006-08-05, 20:16
Jag blir alltid dissad av killar, det är standard..

aliquis
2006-08-05, 20:51
Jag blir alltid dissad av killar, det är standard..Mental/Metal också?!

Kwon
2006-08-05, 21:17
Mental/Metal också?!

All three of them.

Angel
2006-08-05, 21:26
Mental/Metal också?!


Jag tror tyvärr det ja...

Yankeee
2006-08-05, 21:26
Jag tror tyvärr det ja...

Det verkar inte rimligt.

Angel
2006-08-05, 21:31
Det verkar inte rimligt.


Varför?

Yankeee
2006-08-05, 21:33
Varför?

Jag vill inte skriva det här ;)

Diana
2006-08-05, 21:37
Tjejer drivs inte av ologik de drivs av nåt ännu finare -sjukliga jävla bekräftelsebehov. Därför de hoppar från man till man och slafsar. Är den ena för 'lätt' att få/avklarad då går hon till den svårare.

-Klarar jak få han dene där knepiga är jag väl duktig och värdefull.

(gäller ju inte för alla, men måååånga, patetiskt men sant) *duckar för husgeråd*

Så va glad att du slapp den bruden. Inge att ha *popcorn*

mini
2006-08-05, 21:45
Tjejer drivs inte av ologik de drivs av nåt ännu finare -sjukliga jävla bekräftelsebehov. Därför de hoppar från man till man och slafsar.
Eller så är tjejer bara kåta för det mesta, ungefär som killar.

sundvall
2006-08-05, 21:46
Tjejer drivs inte av ologik de drivs av nåt ännu finare -sjukliga jävla bekräftelsebehov. Därför de hoppar från man till man och slafsar. Är den ena för 'lätt' att få/avklarad då går hon till den svårare.

-Klarar jak få han dene där knepiga är jag väl duktig och värdefull.

(gäller ju inte för alla, men måååånga, patetiskt men sant) *duckar för husgeråd*

Så va glad att du slapp den bruden. Inge att ha *popcorn*

Huvudet på spiken! :thumbup:

Kwon
2006-08-05, 21:46
Tjejer drivs inte av ologik de drivs av nåt ännu finare -sjukliga jävla bekräftelsebehov. Därför de hoppar från man till man och slafsar. Är den ena för 'lätt' att få/avklarad då går hon till den svårare.

-Klarar jak få han dene där knepiga är jag väl duktig och värdefull.

(gäller ju inte för alla, men måååånga, patetiskt men sant) *duckar för husgeråd*

Så va glad att du slapp den bruden. Inge att ha *popcorn*

Ah, så det e typ som ett "Mission/Quest" som har blivit avklarad och man känner att man vill öka en "lvl" och försöker således med svårare "Quests" som ger lite mer "challenge".

Uppfattat! Kommendera manöver! :devil:

Yankeee
2006-08-05, 21:56
Eller så är tjejer bara kåta för det mesta, ungefär som killar.

Eller så är tjejer och killar typ lika osäkra och lika sökande efter bekräftelse.

Diana
2006-08-05, 21:57
Eller så är tjejer bara kåta för det mesta, ungefär som killar.
Stämmer :D men tjejer drivs ofta av en mer komplex form av bekräftelsebehov.. det förklarar bla mkt av det spel många tjejer kör med i förhållanden oxå, att de måste känna sej viktiga konstant(och sakerna de gör för att få den bekräftelsen uppfattas av killarna som just 'ologiska handlingar'). Killar är inte alls likadana där men visst finns undantag och omvända roller men det är betydligt ovanligare.

sundvall
2006-08-05, 22:00
Stämmer :D men tjejer drivs ofta av en mer komplex form av bekräftelsebehov.. det förklarar bla mkt av det spel många tjejer kör med i förhållanden oxå, att de måste känna sej viktiga konstant(och sakerna de gör för att få den bekräftelsen uppfattas av killarna som just 'ologiska handlingar'). Killar är inte alls likadana där men visst finns undantag och omvända roller men det är betydligt ovanligare.

Omgftflol? En TJEJ som säger detta? :MrT:

Kwon
2006-08-05, 22:04
Takes one to know one?

Diana
2006-08-05, 22:05
Ah, så det e typ som ett "Mission/Quest" som har blivit avklarad och man känner att man vill öka en "lvl" och försöker således med svårare "Quests" som ger lite mer "challenge".

Uppfattat! Kommendera manöver! :devil:
:thumbup: :D
lyssna på mamma diana


Som yankeee krev, båda är väl i lika stora bekräftelsebehov men de visar det annorlunda på något vis.

Jense
2006-08-05, 22:11
vad gör du? vet att det kan va svårt med sånt i din ålder.. men du borde snackat med henne, förklarat för henne hur du kände. då får du reda på om hon är intresserad eller inte. är hon inte det så kan du gå vidare utan att sno hennes moped. är hon intresserad så kysser du henne

Diana
2006-08-05, 22:11
Takes one to know one?
:laugh: *grr27*

Yes
2006-08-05, 22:16
Eller så är tjejer bara kåta för det mesta
Det är vad jag alltid har sagt, men när jag gör det kollar folk på mig som om jag vore dum i huvudet. :confused:

Yankeee
2006-08-05, 22:17
Det är vad jag alltid har sagt, men när jag gör det kollar folk på mig som om jag vore dum i huvudet. :confused:

Vi kollar på dig på ett motsv sätt nu också :thumbup:

Kwon
2006-08-05, 22:23
Diana är full av visdom, trots allt kebab-os.

Detta kräver en vacker bild en vecka som denna.

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/twentieth_century_fox/borat/sacha_baron_cohen/boratcannes7.jpg

mini
2006-08-05, 22:31
Stämmer :D men tjejer drivs ofta av en mer komplex form av bekräftelsebehov.. det förklarar bla mkt av det spel många tjejer kör med i förhållanden oxå, att de måste känna sej viktiga konstant(och sakerna de gör för att få den bekräftelsen uppfattas av killarna som just 'ologiska handlingar'). Killar är inte alls likadana där men visst finns undantag och omvända roller men det är betydligt ovanligare.
Och denna teori bygger du på mångåriga sociologiska studier? Eller är det dina egna mossiga slutsatser?

Diana
2006-08-05, 22:34
Diana är full av visdom, trots allt kebab-os.

Detta kräver en vacker bild en vecka som denna.

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/twentieth_century_fox/borat/sacha_baron_cohen/boratcannes7.jpg
:D :D
tack nu sover man gott

Trance
2006-08-05, 22:38
Och denna teori bygger du på mångåriga sociologiska studier? Eller är det dina egna mossiga slutsatser?

Jag vet inte riktigt. Kanske är det som om jag skulle argumentera för att killar är smartare än att bli påverkade av en pushup-bh och att killar inte skulle göra fler tjänster åt en tjej bara för hon råkar ha en sådan på sig. Sedan tycker alla proffstyckare här på Kolo samma och rabblar mantrat att alla är olika och yadyada. Men det gör det ju inte mer sant för det? I verkligheten så är väldigt många killar just så korkade.

Jag tror tjejer har ett större behov av att bli "sedda" och att det kan uttrycka sig i relativt ologiska beteenden. Eller är detta enbart en jättestor myt som späs på av alla sitcoms anser du?

sundvall
2006-08-05, 22:42
Jag vet inte riktigt. Kanske är det som om jag skulle argumentera för att killar är smartare än att bli påverkade av en pushup-bh och att killar inte skulle göra fler tjänster åt en tjej bara för hon råkar ha en sådan på sig. Sedan tycker alla proffstyckare här på Kolo samma och rabblar mantrat att alla är olika och yadyada. Men det gör det ju inte mer sant för det? I verkligheten så är väldigt många killar just så korkade.

Jag tror tjejer har ett större behov av att bli "sedda" och att det kan uttrycka sig i relativt ologiska beteenden. Eller är detta enbart en jättestor myt som späs på av alla sitcoms anser du?

+232131

Diana
2006-08-05, 22:43
Och denna teori bygger du på mångåriga sociologiska studier? Eller är det dina egna mossiga slutsatser?
Det sistnämnda såklart :D ;) mossiga var väl en underdrift.

Av de tjejer jag känner och mött är det dem som pysslar mest med det här beteendet som inte håller med om de mossiga slutsatserna.. eller ja, rannsakar de sejsjälva håller de väl med egentligen, men det är som bekant alltid lättare att förneka något, bekvämast så, jag menar vi är ju alla felfria och perfekta *popcorn*

Yes
2006-08-05, 22:46
Vi kollar på dig på ett motsv sätt nu också :thumbup:
Äh, smällar man får ta när man är ärlig och säger sanningen. :D

mini
2006-08-05, 22:56
Jag vet inte riktigt. Kanske är det som om jag skulle argumentera för att killar är smartare än att bli påverkade av en pushup-bh och att killar inte skulle göra fler tjänster åt en tjej bara för hon råkar ha en sådan på sig. Sedan tycker alla proffstyckare här på Kolo samma och rabblar mantrat att alla är olika och yadyada. Men det gör det ju inte mer sant för det? I verkligheten så är väldigt många killar just så korkade.

Jag tror tjejer har ett större behov av att bli "sedda" och att det kan uttrycka sig i relativt ologiska beteenden. Eller är detta enbart en jättestor myt som späs på av alla sitcoms anser du?
Jag tror att det är ett beteende som lever kvar (hos vissa) pga tradition att kvinnor ska ses (av män).
(Eller som det står i Den sensuella kvinnan, skriven 1970: Mina damer, sätt upp denna devis ovanför sängen, på spegeln, på väggen, tills den blivit ett med hela er varelse: Vi är till för att behaga, egga och tillfredsställa mannen. Detta vet varje sann kvinna.)
Män har traditionellt sökt bekräftelse på andra sätt.
Jag tror mäns fåfänga och exhibitionism ses på annat sätt idag, mer tillåtande. Man behöver inte vara bög för att man använder sitt utseende på det sätt kvinnor har gjort.

aliquis
2006-08-06, 02:11
Stämmer :D men tjejer drivs ofta av en mer komplex form av bekräftelsebehov.. Precis, tjejer är svin mao, eller förbannat tråkiga. Taskig jämförelse för svinen dock.

Purren
2006-08-06, 02:29
vad gör du? vet att det kan va svårt med sånt i din ålder.. men du borde snackat med henne, förklarat för henne hur du kände. då får du reda på om hon är intresserad eller inte. är hon inte det så kan du gå vidare utan att sno hennes moped. är hon intresserad så kysser du henne

Alltså vad är det med den här fixeringen folk har vid att "förklara vad man känner" hela tiden. Vad är det för skit egentligen? Vill du kyssa henne, kyss henne. Vill du kramas, kramas. Vill hon inte göra något så kommer hon säga ifrån.

sehnpaa
2006-08-06, 09:23
Alltså vad är det med den här fixeringen folk har vid att "förklara vad man känner" hela tiden. Vad är det för skit egentligen? Vill du kyssa henne, kyss henne. Vill du kramas, kramas. Vill hon inte göra något så kommer hon säga ifrån.
Vill du förklara vad du känner, förklara vad du känner. Vad är det med den här fixeringen av kyssar och kramar?

Hades
2006-08-06, 09:44
Vill du förklara vad du känner, förklara vad du känner. Vad är det med den här fixeringen av kyssar och kramar?
Snabbaste sättet att skrämma bort en tjej som man inte känner väl är att "förklara hur man känner".

carlsm
2006-08-06, 09:54
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?


Brudar är för jävliga, dem ska man INTE lita på! Hitta ett nytt projekt att jobba på och var snabb så du inte bygger upp alltför mycket vänskapsskit och egna förväntningar etc.

Ryska_raketen
2006-08-06, 10:02
Precis, tjejer är svin mao, eller förbannat tråkiga. Taskig jämförelse för svinen dock.


Är du rätt man för dom orden?

Jorgen
2006-08-06, 10:04
Precis, tjejer är svin mao, eller förbannat tråkiga. Taskig jämförelse för svinen dock.
Du skrev samma sak igår. Och du har fortfarande fel.

Yankeee
2006-08-06, 10:06
Jag tror tjejer har ett större behov av att bli "sedda" och att det kan uttrycka sig i relativt ologiska beteenden. Eller är detta enbart en jättestor myt som späs på av alla sitcoms anser du?

Jag tror inte att det är någon skillnad när det gäller "mängden" bekräftelse mellan könen. Det som skiljer är som sagt sätten att få bekräftelse. Anledningen till att det fokuseras mer på kvinnor är antagligen för att deras metoder inte är lika accepterade som männens. Vi kan ta ett hyfsat relevant exempel.
En kvinna som gör diverse skönhetsoperationer får i princip bara negativ uppmärksamhet (bortsett från "målgruppen" då), medans t.ex en snubbe som går på gym av samma orsak som kvinnan som opererade sig i princip bara får positiv uppmärksamhet.

sehnpaa
2006-08-06, 10:10
Snabbaste sättet att skrämma bort en tjej som man inte känner väl är att "förklara hur man känner".Nithian har pratat med tjejen några veckor. Då tycker jag det är naturligare att förklara hur man känner. Dock möjligt att det skrämmer aliquis-tjejer/svin. :)

Brudar är för jävliga, dem ska man INTE lita på! Hitta ett nytt projekt att jobba på och var snabb så du inte bygger upp alltför mycket vänskapsskit och egna förväntningar etc.
Oj, var det skönt att få dina fördommar bekräftade av ett inlägg på internet?

Jag tror tjejer har ett större behov av att bli "sedda" och att det kan uttrycka sig i relativt ologiska beteenden."Killarna" kanske fick sitt på dagis.

Jense
2006-08-06, 10:18
Alltså vad är det med den här fixeringen folk har vid att "förklara vad man känner" hela tiden. Vad är det för skit egentligen? Vill du kyssa henne, kyss henne. Vill du kramas, kramas. Vill hon inte göra något så kommer hon säga ifrån.

man ska prata, prata är bra. förklarar man vad man känner underlättar det en hel del.

och tänk på att han är runt en 15 år. första steget är inte det lättaste i den åldern

Jense
2006-08-06, 10:20
Snabbaste sättet att skrämma bort en tjej som man inte känner väl är att "förklara hur man känner".


jasså, så om han hade sagt "du är skitcool och dig vill jag lära känna bättre" hade skrämt henne. bra hades. jete.

Hades
2006-08-06, 10:20
Nithian har pratat med tjejen några veckor. Då tycker jag det är naturligare att förklara hur man känner. Dock möjligt att det skrämmer aliquis-tjejer/svin. :)

Naturligt och logiskt? Javisst. Det funkar dock i stort sett aldrig.

Yankeee
2006-08-06, 10:22
Naturligt och logiskt? Javisst. Det funkar dock i stort sett aldrig.

Vilken slitz citerar du?

Hades
2006-08-06, 10:22
jasså, så om han hade sagt "du är skitcool och dig vill jag lära känna bättre" hade skrämt henne. bra hades. jete.
Valde du att missförstå eller förstod du verkligen inte vad jag menade? De hade ju uppenbarligen kommit förbi den biten eftersom de skulle träffas. Bra Jense. Jätte.

Hades
2006-08-06, 10:23
Vilken slitz citerar du?
Jag läser inte slitz. Menar du att det brukar funka för dig?

Jense
2006-08-06, 10:23
Valde du att missförstå eller förstod du verkligen inte vad jag menade? De hade ju uppenbarligen kommit förbi den biten eftersom de skulle träffas. Bra Jense. Jätte.


mm. ja det va dom som hade planerat att träffas på en fest. Tror mer det råkade va så att dom hamnade på samma fest. dessutom kunde han sagt så ändå, eftersom hon tydligen inte förstod det.

Yankeee
2006-08-06, 10:24
Jag läser inte slitz. Menar du att det brukar funka för dig?

På vilket sätt är det relevant? Vad som fungerar för mig alltså.

Hades
2006-08-06, 10:28
mm. ja det va dom som hade planerat att träffas på en fest. Tror mer det råkade va så att dom hamnade på samma fest. dessutom kunde han sagt så ändå, eftersom hon tydligen inte förstod det.
"Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis."

Jag tolkade det som att de hade stämt träff. Jag menade att han inte skulle inleda med att berätta hur intresserad han var av henne eftersom det ofta leder till att man blir mindre intressant i tjejens ögon. Det är min uppfattning, alla håller inte med (Yankeee t ex).

Jense
2006-08-06, 10:30
"Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis."

Jag tolkade det som att de hade stämt träff. Jag menade att han inte skulle inleda med att berätta hur intresserad han var av henne eftersom det ofta leder till att man blir mindre intressant i tjejens ögon. Det är min uppfattning, alla håller inte med (Yankeee t ex).


jag tycker gott han kunde sagt det. och sen gjort något annat för att va så kall och tråkig som en del tjejer gillar.

Hades
2006-08-06, 10:30
På vilket sätt är det relevant? Vad som fungerar för mig alltså.
Jag tolkade det som att du inte håller med om det jag skrev. Jag undrar om det beror på att du brukar nå framgång genom att "berätta hur du känner". Annars får du ju gärna förklara varför du tycker annorlunda.

Yankeee
2006-08-06, 10:32
Jag tolkade det som att de hade stämt träff. Jag menade att han inte skulle inleda med att berätta hur intresserad han var av henne eftersom det ofta leder till att man blir mindre intressant i tjejens ögon. Det är min uppfattning, alla håller inte med (Yankeee t ex).

Äh, är någon intresserad så blir de knappast annat än glada om personen i fråga förklarar att denne också är intresserad. Om det krävs ett spel för att få personen i fråga intresserad så är denne uppenbarligen inget att ha eftersom att denne inte är intresserad från början. Verkar dumt att lura folk till att bli intresserade av en.

Hades
2006-08-06, 10:45
Äh, är någon intresserad så blir de knappast annat än glada om personen i fråga förklarar att denne också är intresserad. Om det krävs ett spel för att få personen i fråga intresserad så är denne uppenbarligen inget att ha eftersom att denne inte är intresserad från början. Verkar dumt att lura folk till att bli intresserade av en.
Jag tror inte riktigt på kärlek vid första ögonkastet. Det måste vara bättre att få en ordentlig chans att presentera sig och visa hur man är som person innan man öser ur sig kärleksförklaringar. Jag tycker inte heller att man måste spela ett spel, men jag tror att det kan vara vettigt att hålla igen lite på sina känslor för att inte framstå som desperat.

Jense
2006-08-06, 10:47
Jag tror inte riktigt på kärlek vid första ögonkastet. Det måste vara bättre att få en ordentlig chans att presentera sig och visa hur man är som person innan man öser ur sig kärleksförklaringar. Jag tycker inte heller att man måste spela ett spel, men jag tror att det kan vara vettigt att hålla igen lite på sina känslor för att inte framstå som desperat.



Jag tror på första ögonkast-kärlek. gjorde inte det innan jag träffade min nuvarande fruga dock. man måste va med om det för att verkligen tro på det

Hades
2006-08-06, 10:49
Jag tror på första ögonkast-kärlek. gjorde inte det innan jag träffade min nuvarande fruga dock. man måste va med om det för att verkligen tro på det
Visst händer det ibland, men jag tror inte att det händer för alla, och därför kan det ju vara dumt att gå och vänta på det.

Yankeee
2006-08-06, 10:50
Jag tror inte riktigt på kärlek vid första ögonkastet. Det måste vara bättre att få en ordentlig chans att presentera sig och visa hur man är som person innan man öser ur sig kärleksförklaringar. Jag tycker inte heller att man måste spela ett spel, men jag tror att det kan vara vettigt att hålla igen lite på sina känslor för att inte framstå som desperat.

Vem har sagt något om kärlek vid första ögonkastet? Det inte heller någon säger att man första gången man träffar någon ska säga "fan va jag är intresserad av dig, ska vi flytta ihop?". Det är inte svart eller vitt. Det jag säger är att om man inte kan få ett "du är gullig, jag gillar dig" utan att tappa intresse för personen i fråga är man 1. inte intresserad från början 2. inget att ha. Just därför är det meningslöst att spela fjantiga spel i hopp om att få någon intresserad. Om inte annat för att man förhoppningsvis har lite självrespekt kvar.

Hades
2006-08-06, 11:02
Vem har sagt något om kärlek vid första ögonkastet? Det inte heller någon säger att man första gången man träffar någon ska säga "fan va jag är intresserad av dig, ska vi flytta ihop?". Det är inte svart eller vitt. Det jag säger är att om man inte kan få ett "du är gullig, jag gillar dig" utan att tappa intresse för personen i fråga är man 1. inte intresserad från början 2. inget att ha. Just därför är det meningslöst att spela fjantiga spel i hopp om att få någon intresserad. Om inte annat för att man förhoppningsvis har lite självrespekt kvar.
Ok, jag fattar vad du menar. Det jag menar är att jag tror att man tjänar på att akta sig för att vara för gå-påig och rättfram. Det är inte att spela ett spel att bevara lite mystik kring sin person och ens eventuella intresse för en tjej. Men vi har lite olika uppfattning i frågan. Let's agree to disagree.

Yankeee
2006-08-06, 11:07
Ok, jag fattar vad du menar. Det jag menar är att jag tror att man tjänar på att akta sig för att vara för gå-påig och rättfram. Det är inte att spela ett spel att bevara lite mystik kring sin person och ens eventuella intresse för en tjej. Men vi har lite olika uppfattning i frågan. Let's agree to disagree.

I see. Jag trodde du syftade på att spela t.ex dumdryg för att försöka fånga intresset hos diverse damer.

Vi har nog inte så olika uppfattning, bara det att vi utgår från olika sidor.

daja
2006-08-06, 11:17
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?
Är du 15 år eller vad är det för fel på dig!?

Köttbullen
2006-08-06, 11:20
hahahah

jaja ge igen ska man, dock i den åldern är saker o ting inte så seriösa.

MacLeod
2006-08-06, 11:22
Är du 15 år eller vad är det för fel på dig!?


Är det inte ganska solklart att han är av den yngre skolan?

Mitt tips är att försöka träffa folk på riktigt och lämna internet.

Jorgen
2006-08-06, 11:35
Är du 15 år eller vad är det för fel på dig!?
Har du läst tråden?

Purren
2006-08-06, 11:37
Vem har sagt något om kärlek vid första ögonkastet? Det inte heller någon säger att man första gången man träffar någon ska säga "fan va jag är intresserad av dig, ska vi flytta ihop?". Det är inte svart eller vitt. Det jag säger är att om man inte kan få ett "du är gullig, jag gillar dig" utan att tappa intresse för personen i fråga är man 1. inte intresserad från början 2. inget att ha. Just därför är det meningslöst att spela fjantiga spel i hopp om att få någon intresserad. Om inte annat för att man förhoppningsvis har lite självrespekt kvar.

Å andra sidan kan man ju tolka det som en varningssignal. Jag menar, om man pratat ett tag och allt känns rätt så är det klart att en sån sak bara adderas till stämmningen, men kommer det någon brud man knappt pratat med och säger "jag gillar dig" går det upp en varningsflagg för mig.

Yankeee
2006-08-06, 11:40
Å andra sidan kan man ju tolka det som en varningssignal. Jag menar, om man pratat ett tag och allt känns rätt så är det klart att en sån sak bara adderas till stämmningen, men kommer det någon brud man knappt pratat med och säger "jag gillar dig" går det upp en varningsflagg för mig.

Nu drar du till med ett osannolikt scenario så att du kan applicera ditt exempel. Rätt onödigt.

Purren
2006-08-06, 12:02
Nu drar du till med ett osannolikt scenario så att du kan applicera ditt exempel. Rätt onödigt.

Jag kan säga att just det aldrig har hänt, men många gånger har det hänt att man varit intresserad och att tjejen visat för stort intresse och man tappat sitt intresse.

Det är bara sällan det uttrycks verbalt.

Tricklev
2006-08-06, 12:18
Jag kan säga att just det aldrig har hänt, men många gånger har det hänt att man varit intresserad och att tjejen visat för stort intresse och man tappat sitt intresse.

Det är bara sällan det uttrycks verbalt.

Men det är helt enkelt för att du också spelar ett spel, är man intresserad ska man visa det.

Yankeee
2006-08-06, 12:21
Jag kan säga att just det aldrig har hänt, men många gånger har det hänt att man varit intresserad och att tjejen visat för stort intresse och man tappat sitt intresse.

Det är bara sällan det uttrycks verbalt.

Jag är fortfarande otroligt skeptisk till att "jag tappade intresset för att h*n var för intresserad" verkligen är en så vanlig situation. Jag tror helt enkelt inte att intresset var speciellt stort från början i sådana fall alt man tappar intresset pga att man lär känna personen bättre och inser att det inte är något för en.

Alltså, jag tror snarare att det ligger till så här. Det är något annat än personens intresse som triggar "h*n är för intresserad". Det är troligare att det är något man inte uppskattar som gör att h*n blir FÖR intresserad (alla vet nog hur drygt det blir när någon man stör sig på flänger efter en), än att intresset i sig skulle vara för mycket. Helt enkelt för att om man är intresserad av någon så vill man umgås med denne, ofta.

Därmed inte sagt att det är alltid är som jag säger.

Purren
2006-08-06, 12:26
Men det är helt enkelt för att du också spelar ett spel, är man intresserad ska man visa det.

Världen är inte svart och vit. Man behöver inte vara helt intresserad eller helt ointresserad. Det hela är en dynamik, och varje händelse ger en förändring antingen mot "mer intresserad" eller "mindre intresserad".

Nejv
2006-08-06, 12:27
Haft intresse för en tjej ganska länge, pratat och skrivit till varandra i några veckor. Sen när man äntligen skulle träffa henne på en fest så strular hon med min bästa kompis. Jag (Dum som jag var) snodde hennes moppe och körde runt i området full. Sedan hämtade folk mig och släpade hem mig. Nu ångrar man sig :/, känns förjävligt allting.


Har ni blivit rå dissade någon gång?

hahahahahahaha fy fan vad jag skrattar ahahaha

SNYGGT! :D Men du det finns fler, en tjej jag var gryyyymt nerkärad i under högstadiet blev tillsammans med typ min bästa polare mellan högstadie och gymnasie trots att hon var kär i mig, fuck that shit säger jag.

Ungtuppen
2006-08-06, 12:43
Jag är fortfarande otroligt skeptisk till att "jag tappade intresset för att h*n var för intresserad" verkligen är en så vanlig situation. Jag tror helt enkelt inte att intresset var speciellt stort från början i sådana fall alt man tappar intresset pga att man lär känna personen bättre och inser att det inte är något för en.

Alltså, jag tror snarare att det ligger till så här. Det är något annat än personens intresse som triggar "h*n är för intresserad". Det är troligare att det är något man inte uppskattar som gör att h*n blir FÖR intresserad (alla vet nog hur drygt det blir när någon man stör sig på flänger efter en), än att intresset i sig skulle vara för mycket. Helt enkelt för att om man är intresserad av någon så vill man umgås med denne, ofta.

Därmed inte sagt att det är alltid är som jag säger.


Det stämmer att tjejernas intresse minskar markant när man förklarar för dem att man själv är intresserad. I synnerhet tjejer i 15års åldern. Jag har nu varit med om 2ggr att tjejer blivit intresserade i mig, men jag har inte varit intresserad tillbaka. Detta har lett till att dom i stort sett blivit helt nerkärdade i mig, och jag har bara avvistad dom, så fhar dom fortsatt, och efter ett tag har jag fått känslor. Jag har då förklarat för dom att vi kanske borde testa och köra på? Då har intresset dött ut rejält och dom vill ofta inte mer än att vara "bra vänner".

Tjejer vill ha det dom inte kan få. Berätta fan aldrig för en tjej "hur du känner" Visa det istället om du nu ska, genom en kyss eller liknande. Men BERÄTTA ALDRIG!

Purren
2006-08-06, 12:44
Alltså, jag tror snarare att det ligger till så här. Det är något annat än personens intresse som triggar "h*n är för intresserad". Det är troligare att det är något man inte uppskattar som gör att h*n blir FÖR intresserad (alla vet nog hur drygt det blir när någon man stör sig på flänger efter en), än att intresset i sig skulle vara för mycket. Helt enkelt för att om man är intresserad av någon så vill man umgås med denne, ofta.

Därmed inte sagt att det är alltid är som jag säger.

Jo men nu börjar det bli vettigare. Skulle idealbruden komma och visa intresse skulle man väl inte backa direkt, men om hon visar FÖR mycket intresse kommer jag automatiskt tänka "Varför visar hon så mycket intresse? Vad är det för fel på henne?"

Det är lite som att någon skulle vilja sälja dig en Ferrari för en struntsumma. Skulle du inte börja undra om det var något fel på henne... eller bilen då?

Sanningen är att hur mycket intresse en person visar och hur värdefull hon är ens ögon går hand i hand. Hon kan inte visa för mycket intresse utan att verka mindre värdefull.

Edit: Jag skriver hon, men samma sak gäller omvänt.

Yankeee
2006-08-06, 12:56
Det stämmer att tjejernas intresse minskar markant när man förklarar för dem att man själv är intresserad. I synnerhet tjejer i 15års åldern. Jag har nu varit med om 2ggr att tjejer blivit intresserade i mig, men jag har inte varit intresserad tillbaka. Detta har lett till att dom i stort sett blivit helt nerkärdade i mig, och jag har bara avvistad dom, så fhar dom fortsatt, och efter ett tag har jag fått känslor. Jag har då förklarat för dom att vi kanske borde testa och köra på? Då har intresset dött ut rejält och dom vill ofta inte mer än att vara "bra vänner".

Tjejer vill ha det dom inte kan få. Berätta fan aldrig för en tjej "hur du känner" Visa det istället om du nu ska, genom en kyss eller liknande. Men BERÄTTA ALDRIG!

Okey, tycker du att tjejer i som är 15 år ska vara mall för resten av kvinnligheten? Tack och lov är det inte så kan jag berätta.

Yankeee
2006-08-06, 13:01
Jo men nu börjar det bli vettigare. Skulle idealbruden komma och visa intresse skulle man väl inte backa direkt, men om hon visar FÖR mycket intresse kommer jag automatiskt tänka "Varför visar hon så mycket intresse? Vad är det för fel på henne?"

Det är lite som att någon skulle vilja sälja dig en Ferrari för en struntsumma. Skulle du inte börja undra om det var något fel på henne... eller bilen då?

Sanningen är att hur mycket intresse en person visar och hur värdefull hon är ens ögon går hand i hand. Hon kan inte visa för mycket intresse utan att verka mindre värdefull.

Edit: Jag skriver hon, men samma sak gäller omvänt.

Det där hänger nog dels ihop med självförtroendet. Gamla vanliga "varför vill hon ha mig av alla". Det är hur som helst ett negativt sätt att tänka. Om du stötter på idealbruden och hon är intresserad, ta vara på tillfället ffs. Analysera sönder saker gör tillräckligt annars. Det är riktigt synd att sabba något som kan bli riktigt grymt bara för att man är osäker (vilket ändå bör vara grunden till att man tänker som man gör). Jag hade iallafall inte bekymrat mig om min drömtjej hade varit för intresserad. (Nu blir det ett litet problem här då "för" alltid är negativt i detta fallet). Men du fattar vad jag menar.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:05
Okey, tycker du att tjejer i som är 15 år ska vara mall för resten av kvinnligheten? Tack och lov är det inte så kan jag berätta.

Men nu handlade det ju om en 15åring.

För övrigt kan jag säga att det gäller väldigt ofta äldre kvinnor också.

Det finns hur mycket som helst att lära sig när det gäller sånt här, det finns tusentals "seduction-forum" som handlar om hur man skapar attraktion. Och grundregeln är alltid att man inte ska SÄGA att man är intresserad, aldrig aldrig någonsin. Det är psykologi och det finns tekniker som nästan alltid fungerar, för att skapa attraktion.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:06
Det där hänger nog dels ihop med självförtroendet. Gamla vanliga "varför vill hon ha mig av alla". Det är hur som helst ett negativt sätt att tänka. Om du stötter på idealbruden och hon är intresserad, ta vara på tillfället ffs. Analysera sönder saker gör tillräckligt annars. Det är riktigt synd att sabba något som kan bli riktigt grymt bara för att man är osäker (vilket ändå bör vara grunden till att man tänker som man gör). Jag hade iallafall inte bekymrat mig om min drömtjej hade varit för intresserad. (Nu blir det ett litet problem här då "för" alltid är negativt i detta fallet). Men du fattar vad jag menar.

Din drömtjej hade aldrig varit "jätteintresserad" i dig. Din drömtjej skulle du vilja kämpa lite för, annars hade hon inte varit din drömtjej. Vad säger dom... "jakten" är 50% av det roliga.

Yankeee
2006-08-06, 13:09
För övrigt kan jag säga att det gäller väldigt ofta äldre kvinnor också.

Det finns hur mycket som helst att lära sig när det gäller sånt här, det finns tusentals "seduction-forum" som handlar om hur man skapar attraktion. Och grundregeln är alltid att man inte ska SÄGA att man är intresserad, aldrig aldrig någonsin. Det är psykologi och det finns tekniker som nästan alltid fungerar, för att skapa attraktion.

Du kan säga det? Med vilken erfarenhet?

Jag vet att det finns massor med motsv tekniker. Grejen är den. Det går säkert utmärkt att med psykologi få någon fyllbytta i säng en gång. Det är en jävla skillnad mot vardagliga situationer, dejting och förhållanden. Engångsknull på krogen kunde inte vara mindre intressant.

Yankeee
2006-08-06, 13:12
Din drömtjej hade aldrig varit "jätteintresserad" i dig. Din drömtjej skulle du vilja kämpa lite för, annars hade hon inte varit din drömtjej. Vad säger dom... "jakten" är 50% av det roliga.

Alla som har varit kära och fått kärleken besvarad har haft en intresserad drömtjej.

Haha, är det du och sundvall som ska lära mänskligheten om relationer? Vadå "jakten är 50% av det roliga"?" För vem? Sub 20 åringar och osäkra "män"? Det är ungefär de grupperna som tänker som du gör.

Dessutom är det skrattretande att du talar om för mig hur jag ska tänka och förhålla mig till min drömtjej.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:16
Du kan säga det? Med vilken erfarenhet?

Jag vet att det finns massor med motsv tekniker. Grejen är den. Det går säkert utmärkt att med psykologi få någon fyllbytta i säng en gång. Det är en jävla skillnad mot vardagliga situationer, dejting och förhållanden. Engångsknull på krogen kunde inte vara mindre intressant.

Ingen särskild erfarenhet, som tur är kan man dra vissa slutsatser utan att ha erfarenhet i denna värld.

Skillnaden är inte så pass stor. Det första steget är ju attraktion, sedan kan det leda till förälskelse osv. Är man inte attraherad av en person kan man ju inte bli förälskad heller, vanligtvis?

Är man intresserad av en tjej är ju fan det dummaste man kan göra att förklara att man är intresserad. Få istället henne att bli intresserad av dig, då är det bara dumt att klargöra sitt intresse.

Det är alltid ett litet "spel", om så undermedvetet. Lär man sig att hantera detta, så får man det mycket lättare att skapa attraktion hos det motsatta könet, och har således större chans att få de tjejer som man verkligen fallit för.

Berätta inte för tjejen hur du känner, låt det bara hända. Har ni träffats några veckor och ni verkar passa riktigt bra ihop, börja fan då inte snacka om hur intresserad du är i henne - jag lovar, oftast får hon "cold feet" och en del av intresset försvinner, om så inte allt. Det har hänt mig några gånger, innan jag lärde mig lite av detta.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:20
Alla som har varit kära och fått kärleken besvarad har haft en intresserad drömtjej.

Haha, är det du och sundvall som ska lära mänskligheten om relationer? Vadå "jakten är 50% av det roliga"?" För vem? Sub 20 åringar och osäkra "män"? Det är ungefär de grupperna som tänker som du gör.

Dessutom är det skrattretande att du talar om för mig hur jag ska tänka och förhålla mig till min drömtjej.


Det som är skrattretande är att du säger emot folk vars livsstil är att få tjejer intresserade, ja, hur löjligt det än låter. Det finns forum där folk berättar om sina "erövringar", hur dom gick tillväga, som t o m skriver en jävla blog om deras utekvällar och hur det gick. Folk som är lite av "experter" när det handlar om förföring och attraktionsskapande.

Man vill ha det man inte kan få, eller iallafall det man måste kämpa för. Så är det alltid.

Yankeee
2006-08-06, 13:21
Ingen särskild erfarenhet, som tur är kan man dra vissa slutsatser utan att ha erfarenhet i denna värld.

Skillnaden är inte så pass stor. Det första steget är ju attraktion, sedan kan det leda till förälskelse osv. Är man inte attraherad av en person kan man ju inte bli förälskad heller, vanligtvis?

Är man intresserad av en tjej är ju fan det dummaste man kan göra att förklara att man är intresserad. Få istället henne att bli intresserad av dig, då är det bara dumt att klargöra sitt intresse.

Det är alltid ett litet "spel", om så undermedvetet. Lär man sig att hantera detta, så får man det mycket lättare att skapa attraktion hos det motsatta könet, och har således större chans att få de tjejer som man verkligen fallit för.

Berätta inte för tjejen hur du känner, låt det bara hända. Har ni träffats några veckor och ni verkar passa riktigt bra ihop, börja fan då inte snacka om hur intresserad du är i henne - jag lovar, oftast får hon "cold feet" och en del av intresset försvinner, om så inte allt. Det har hänt mig några gånger, innan jag lärde mig lite av detta.

Tangentsbordsbyggare mao.

Ok, jag tar tillbaka allt jag har skrivit. Må din kunskap lysa över oss alla, särskilt oskulder som mig som bara önskar att vi kunde ragga som du. Åh herre mig skapare, jag önskar att jag kunde få tjejer att bli intresserade av mig :bow:

Yankeee
2006-08-06, 13:23
Det som är skrattretande är att du säger emot folk vars livsstil är att få tjejer intresserade, ja, hur löjligt det än låter. Det finns forum där folk berättar om sina "erövringar", hur dom gick tillväga, som t o m skriver en jävla blog om deras utekvällar och hur det gick. Folk som är lite av "experter" när det handlar om förföring och attraktionsskapande.

Man vill ha det man inte kan få, eller iallafall det man måste kämpa för. Så är det alltid.

Du har fortfarande inte insett att du pratar om något helt annat än mig. Jag är inte intresserad av smålulliga brudar på innehak.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:24
Tangentsbordsbyggare mao.

Ok, jag tar tillbaka allt jag har skrivit. Må din kunskap lysa över oss alla, särskilt oskulder som mig som bara önskar att vi kunde ragga som du. Åh herre mig skapare, jag önskar att jag kunde få tjejer att bli intresserade av mig :bow:

Tangentbordsbyggare? Haha... killen som ligger 2a i post-listan eller hur var det?

Aha så du hade inte nå mer att komma med och måste därför komma med ironiskt skitsnack? Jag försöker bara förklara för dig hur det är, om du lyssnade på mitt "casanova-tjaffs" kanske även du skulle lära dig hur man förför annat än damsugare.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:25
Du har fortfarande inte insett att du pratar om något helt annat än mig. Jag är inte intresserad av smålulliga brudar på innehak.

vad är du intresserad av då Yankee?

Yankeee
2006-08-06, 13:26
Tangentbordsbyggare? Haha... killen som ligger 2a i post-listan eller hur var det?

Aha så du hade inte nå mer att komma med och måste därför komma med ironiskt skitsnack? Jag försöker bara förklara för dig hur det är, om du lyssnade på mitt "casanova-tjaffs" kanske även du skulle lära dig hur man förför annat än damsugare.

Hur var det att lära sig innebörden av ord innan man försöker vända dem mot någon?

Jag har redan förklarat hur ser jag ser på saken. Du kommer med tredjehandsinformation. Spännande liksom.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:27
Hur var det att lära sig innebörden av ord innan man försöker vända dem mot någon?

Jag har redan förklarat hur ser jag ser på saken. Du kommer med tredjehandsinformation. Spännande liksom.

Japp, lycka till :thumbup:

Yankeee
2006-08-06, 13:28
vad är du intresserad av då Yankee?

När det gäller det motsatta könet just nu, inget.

Ungtuppen
2006-08-06, 13:28
När det gäller det motsatta könet just nu, inget.

Förstår.

Yankeee
2006-08-06, 13:29
Förstår.

På vilket sätt förstår du?

Tricklev
2006-08-06, 13:29
Din drömtjej hade aldrig varit "jätteintresserad" i dig. Din drömtjej skulle du vilja kämpa lite för, annars hade hon inte varit din drömtjej. Vad säger dom... "jakten" är 50% av det roliga.

Jag skiter i jakten, jag vill ******, och jag vill ha en underbar tjej.


OMFG MEN INTERNETS RAGGNIGNSEXPERTER SÄGER ATT DETTA INTE EXISTERAR!:krampus :krampus :krampus

Yankeee
2006-08-06, 13:31
OMFG MEN INTERNETS RAGGNIGNSEXPERTER SÄGER ATT DETTA INTE EXISTERAR!:krampus :krampus :krampus

Hehe, det är rätt sjukt att ha internetfolk som källa. Särskilt när det gäller unga män och deras jakt på tjejer. Tveksamt om det finns någon annanstans där det överdrivs mer :D

manko
2006-08-06, 13:32
vill ni ha tips så fråga the_game. Han har nog lite bra tips hur man får brudar på fall :D

LAR
2006-08-06, 13:33
stryketräning och tejer. nu är det bara en vapentråd som saknas.

LAR
2006-08-06, 13:34
vill ni ha tips så fråga the_game. Han har nog lite bra tips hur man får brudar på fall :D

den boken var verkligen dålig.

manko
2006-08-06, 13:35
stryketräning och tejer. nu är det bara en vapentråd som saknas.

skapa en då ;)

Yankeee
2006-08-06, 13:36
den boken var verkligen dålig.

The_game är en (fd?) medlem i 18 års åldern som visste allt om kvinnor. Ungefär som ungtuppen och sundvall.

manko
2006-08-06, 13:37
The_game är en (fd?) medlem i 18 års åldern som visste allt om kvinnor. Ungefär som ungtuppen och sundvall.


www.lunarstorm.se/thegame där är ju brudmagneten :)

Ungtuppen
2006-08-06, 13:41
The_game är en (fd?) medlem i 18 års åldern som visste allt om kvinnor. Ungefär som ungtuppen och sundvall.

Fan vad löjlig du är, det är så uppenbart att du är purken för att jag sitter inne med mer kunskap än dig när det gäller detta. Läs runt lite, läs lite seduction-artiklar så kanske du kommer förstå sen.

Yankeee
2006-08-06, 13:43
Fan vad löjlig du är, det är så uppenbart att du är purken för att jag sitter inne med mer kunskap än dig när det gäller detta. Läs runt lite, läs lite seduction-artiklar så kanske du kommer förstå sen.

Fan, hur visste du?

Ungtuppen
2006-08-06, 13:44
Fan, hur visste du?

Inte så svårt att fatta, läs vad du skriver.

Kwon
2006-08-06, 14:05
Bra tråd! :D

*bumpish*

Yankeee
2006-08-06, 14:06
Inte så svårt att fatta, läs vad du skriver.

You're funny.

Trance
2006-08-06, 14:12
Jag tror att det är ett beteende som lever kvar (hos vissa) pga tradition att kvinnor ska ses (av män).
(Eller som det står i Den sensuella kvinnan, skriven 1970: Mina damer, sätt upp denna devis ovanför sängen, på spegeln, på väggen, tills den blivit ett med hela er varelse: Vi är till för att behaga, egga och tillfredsställa mannen. Detta vet varje sann kvinna.)
Män har traditionellt sökt bekräftelse på andra sätt.
Jag tror mäns fåfänga och exhibitionism ses på annat sätt idag, mer tillåtande. Man behöver inte vara bög för att man använder sitt utseende på det sätt kvinnor har gjort.

Jag menar inte nödvändigtvis fysiskt sedda utan hela grejen med större behov av uppmärksamhet och socialt samspel än en kille. Kan komma från vad du säger, vem vet. Men jag vet inte om man kan dra det så hårt till feminismens offerposition "Inte konstigt det är så, männens fel ju".

LAR
2006-08-06, 14:17
The_game är en (fd?) medlem i 18 års åldern som visste allt om kvinnor. Ungefär som ungtuppen och sundvall.

jag pratar om en bok som heter "the game". en usel bok om patetiska nobodys som måste använda vetenskapligt testade raggningsrepliker för att ens få en tjej att prata med dem. det som gör den så dålig är att storyn är trist och tjatig och meningslös.

Yankeee
2006-08-06, 14:24
jag pratar om en bok som heter "the game". en usel bok om patetiska nobodys som måste använda vetenskapligt testade raggningsrepliker för att ens få en tjej att prata med dem. det som gör den så dålig är att storyn är trist och tjatig och meningslös.

Jag vet att du syftade på boken, men det var inte den manko pratade om.

daja
2006-08-06, 14:53
Har du läst tråden?
nej jag läste inte igenom hela tråden utan skrev mitt inlägg baserat på hans första inlägg, såg nu när jag läste vidare lite att han tydligen var 15.

Jense
2006-08-06, 14:55
yankeees ord är fan lag. iallafall i denna tråden..

jävla snack om jakt och psykologi. rent skitsnack dessutom

mini
2006-08-06, 15:18
yankeees ord är fan lag. iallafall i denna tråden..

jävla snack om jakt och psykologi. rent skitsnack dessutom
Å, vår lille Jense har växt upp. Jag är stolt över dig.

Och ja, Yank äger upp alla snorisar här. Det är skönt att se. *popcorn*

Ungtuppen
2006-08-06, 15:20
yankeees ord är fan lag. iallafall i denna tråden..

jävla snack om jakt och psykologi. rent skitsnack dessutom

Det man inte förstår sig på smutskastar man, eller?

Ungtuppen
2006-08-06, 15:20
Å, vår lille Jense har växt upp. Jag är stolt över dig.

Och ja, Yank äger upp alla snorisar här. Det är skönt att se. *popcorn*

Jo, han äger verkligen upp oss. Är nå sjukt.

Yankeee
2006-08-06, 15:24
Ungtuppen, du tror inte att det finns en anledning till att de flesta vuxna på forumet och jag har samma åsikt?

Deceiver85
2006-08-06, 15:27
Nithian,

istället för att sno tjejens moppe kunde du väl ha visat upp din grymma teknik i stångcurl som du har lärt dig av en old-schoolare?

Trance
2006-08-06, 15:28
Vad argumenterar ni egentligen? Att det inte finns ett "spel" alls eller att spelet inte ser ut så som de unga raggarna säger?

Ungtuppen
2006-08-06, 15:29
Ungtuppen, du tror inte att det finns en anledning till att de flesta vuxna på forumet och jag har samma åsikt?

Det handlar inte om att ni är vuxna, det handlar om att ni inte läst och försökt förstå någonting av det, och smutskastar det därför.

Hade jag varit 30 så kanske ni åtminstonde försökt förstå, då ni inte kunde skyllt på mig som en ovetande liten yngling.

Jense
2006-08-06, 15:29
Det man inte förstår sig på smutskastar man, eller?


jag förstår alldeles utmärkt. det är därför jag kallade det för skitsnack. det är väl beprövat även från min sida och det fungerar inte ens 1% så bra som att va rak ärlig och säga vafan man tycker istället för att springa runt och tro att man är i nån slags kass film där man måste spela spel för att vinna kärleken hos tjejen man är intresserad av

Ungtuppen
2006-08-06, 15:32
jag förstår alldeles utmärkt. det är därför jag kallade det för skitsnack. det är väl beprövat även från min sida och det fungerar inte ens 1% så bra som att va rak ärlig och säga vafan man tycker istället för att springa runt och tro att man är i nån slags kass film där man måste spela spel för att vinna kärleken hos tjejen man är intresserad av

Då har du gjort fel. Jag vet flera, flera (ja även 25+) som kör med detta, dom tänker inte "aah nu jävlar ska jag ut och spela" men dom vet hur dom ska hantera det, dom kan tekniken. Och det funkar för det mesta otroligt bra för dom.

Jense
2006-08-06, 15:33
Då har du gjort fel. Jag vet flera, flera (ja även 25+) som kör med detta, dom tänker inte "aah nu jävlar ska jag ut och spela" men dom vet hur dom ska hantera det, dom kan tekniken. Och det funkar för det mesta otroligt bra för dom.


Nej jag har inte gjort fel, men det har gått bättre nu ändå. kör jag med raka rör så kommer tjejen också göra det. och då håller man inte saker för sig själv utan snackar om allt redan från början. inga misstag, inga hemligheter och inget spel. man ska kunna leva också

Pudzianovski
2006-08-06, 15:35
:D

Lyssna på Jense :thumbup:

Ungtuppen
2006-08-06, 15:37
Nej jag har inte gjort fel, men det har gått bättre nu ändå. kör jag med raka rör så kommer tjejen också göra det. och då håller man inte saker för sig själv utan snackar om allt redan från början. inga misstag, inga hemligheter och inget spel. man ska kunna leva också

Men tjejer kör inte med raka rör, vad du än tror. Det är alltid ett spel, nog för att det låter löjligt att just kalla det ett "spel" men jag finner inget ord som passar bättre, om det så är undermedvetet. Det funkar säkert på vissa tjejer, men rent generellt så är det inte så.

Rutiner som inte fungerar på en 15åring kanske inte fungerar på en 25åring. Det handlar om att anpassa "spelet" efter situationer.

Kärlek är ett spel, hur mycket man än säger "NEEHE SÅ E DE INTE ALLS DE! jag och min tjej kör med raka rör och det funkar skitbra!" jovisst, 1 år efteråt är man dumpad och fattar inte vad som gick snett.

Ungtuppen
2006-08-06, 15:39
De flesta män vet inte ett skit om detta, och nog får dom tjejer, men nåt är det dom gör rätt (fast dom inte riktigt vet vad) och det är INTE att förklara att man är jätteintresserad.

Sen finns det dom som vet att det inte är en slump, som vet hur man skapar attraktion.

Ungtuppen
2006-08-06, 15:41
Vi kommer ingenvart med denna diskution. Det är alldeles för få här som vet nåt om "the game" som bara smutskastar oss som försöker förklara hur det ofta är. Som säger att kärlek och attraktion är nåt som bara kommer, utan förklaring. Eller för att man har en söt näsa.

Fettecke
2006-08-06, 15:42
Men tjejer kör inte med raka rör, vad du än tror. Det är alltid ett spel, nog för att det låter löjligt att just kalla det ett "spel" men jag finner inget ord som passar bättre, om det så är undermedvetet. Det funkar säkert på vissa tjejer, men rent generellt så är det inte så.

Rutiner som inte fungerar på en 15åring kanske inte fungerar på en 25åring. Det handlar om att anpassa "spelet" efter situationer.

Kärlek är ett spel, hur mycket man än säger "NEEHE SÅ E DE INTE ALLS DE! jag och min tjej kör med raka rör och det funkar skitbra!" jovisst, 1 år efteråt är man dumpad och fattar inte vad som gick snett.

....
Då har du gjort fel. Jag vet flera, flera (ja även 25+) som kör med detta, dom tänker inte "aah nu jävlar ska jag ut och spela" men dom vet hur dom ska hantera det, dom kan tekniken. Och det funkar för det mesta otroligt bra för dom.

:thumbup:

Ungtuppen
2006-08-06, 15:44
....


:thumbup:
ok?

Fettecke
2006-08-06, 15:48
ok?
förlåt, jag skrev inte klart det jag tänkte på....

Iaf. mina tankar går genast till "få-bruden-att-ligga-på-kortast-tid-och glöm-resten"-tekniken"... dvs, för min del så ser jag inte direkt någon fortsättning om man väl har påbörjat något "fake", om man nu är en "normal" grabb, som har lärt sig den ädla konsten hur kvinnor funkar, och väl får omkull en och annan, och kanske själv ser en fortsättning med någon av dom, så har ju "spelet" förvridits åt helvete för grabben, som då har visat upp en sida som tjejen kommer upptäcka...

har gått i samma klass som några sådana grabbar, ingen av dom kunde någonsin ha ett fast förhållande en längre tid, tjejen genomskådade alltid personen i fråga... sen kan du ju gissa resten.

elan
2006-08-06, 15:52
Jag blir alltid så förvånad över hur många sådana här sanningar, regler eller vad man nu ska kalla dem som det tycks finnas. Enda regeln jag kan tänka mig är: det finns inga regler.

Är man intresserad så är man. Då kanske man kan ha överseende med att grabben försöker köra något slags spel. Är man (i alla fall när det gäller mig) inte intresserad så skulle det knappast hjälpa med någon slags förförelseteknik.

Jense
2006-08-06, 15:54
Men tjejer kör inte med raka rör, vad du än tror. Det är alltid ett spel, nog för att det låter löjligt att just kalla det ett "spel" men jag finner inget ord som passar bättre, om det så är undermedvetet. Det funkar säkert på vissa tjejer, men rent generellt så är det inte så.

Rutiner som inte fungerar på en 15åring kanske inte fungerar på en 25åring. Det handlar om att anpassa "spelet" efter situationer.

Kärlek är ett spel, hur mycket man än säger "NEEHE SÅ E DE INTE ALLS DE! jag och min tjej kör med raka rör och det funkar skitbra!" jovisst, 1 år efteråt är man dumpad och fattar inte vad som gick snett.


ja alla jag vet kör med raka rör och det är till 90% förhållanden som varat lika länge som du varit född, min vän. och sen behöver man inte säga första dagen "jag är jävligt intresserad av dig och jag skulle vilja se dig som min fru i framtiden."

mangemani
2006-08-06, 15:56
har ännu inte fått nån klargörelse i om HON var intresserad utav honom på det sättet som han var intresserad utav henne.
om hon inte var det och han bara antog det och han sen blev sur när hon var med en annan,ja,need i say more...

bear.flowertwig
2006-08-06, 15:58
Nog är det en form av spel allt. Precis som allt annat. Jobb, skola, liv...

Och jag håller med ungtuppen i mycket av det han säger. Man får en sur bismak av att folk verkar vilja trycka ner honom bara för att han är ung, inte för vad hans åsikter.

Båda sidor av argumentationen låter som ytterligheter. Ja det är ett spel MEN man måste inte fulspela för den sakens skull. Och att "förklara hur intresserad man är" i en början av en dejtingperiod låter förutom att det är ett säkert sätt att skrämma bort någon som oerhört trist. Man VILL ju ha nerv i det. Sen går det ju att visa i stället för säga och det är väl oftast det man gör...

Ett litet retfult men schysst spel under dejtingen - underbart!
Spel i ett förhållande - vidrigt, tyder mest på svag självkänsla.

Ungtuppen
2006-08-06, 15:59
ja alla jag vet kör med raka rör och det är till 90% förhållanden som varat lika länge som du varit född, min vän. och sen behöver man inte säga första dagen "jag är jävligt intresserad av dig och jag skulle vilja se dig som min fru i framtiden."

Haha... hur vet du att dom kör med raka rör då?

Jense
2006-08-06, 15:59
Haha... hur vet du att dom kör med raka rör då?


jag kan höra och se.. så svårt är det inte. HE HE

Ungtuppen
2006-08-06, 16:00
jag kan höra och se.. så svårt är det inte. HE HE

Oh shit. Du tror människa är ärliga när det handlar om sånna saker?

z_bumbi
2006-08-06, 16:02
. Och att "förklara hur intresserad man är" i en början av en dejtingperiod låter förutom att det är ett säkert sätt att skrämma bort någon som oerhört trist. Man VILL ju ha nerv i det. Sen går det ju att visa i stället för säga och det är väl oftast det man gör...

Får du ingen nerv kanske du inte är så intresserad?

elan
2006-08-06, 16:05
Oh shit. Du tror människa är ärliga när det handlar om sånna saker?
Jag hoppas att du skämtar nu...

Jense
2006-08-06, 16:05
Oh shit. Du tror människa är ärliga när det handlar om sånna saker?


nej jag vet. jag känner folket i min omgivning, min familj, mina vänner. du känner inte folket i min omgivning. det med spel och trix fungerar kanske skitbra för dig. jag tror det beror på hur man är lagd (nej inte sexuellt).

men så är jag väl ingen sån som går runt och raggar sådär seriöst heller utan tar det som det kommer

bear.flowertwig
2006-08-06, 16:07
Får du ingen nerv kanske du inte är så intresserad?

Jag menade att det finns nerv i det men att sen leken/spelet i sig ökar den ytterligare. Och med lek/spel menar jag hela situationen med att dejta. De där fjärilarna...

bladhet
2006-08-06, 16:22
Inte visste jag att 15åringar får dricka sprit och inte heller köra runt med en stulen moppe i fyllan..

Väx upp och bete dig så kanske det går lättare med damerna.

Hades
2006-08-06, 16:24
Nog är det en form av spel allt. Precis som allt annat. Jobb, skola, liv...

Och jag håller med ungtuppen i mycket av det han säger. Man får en sur bismak av att folk verkar vilja trycka ner honom bara för att han är ung, inte för vad hans åsikter.

Båda sidor av argumentationen låter som ytterligheter. Ja det är ett spel MEN man måste inte fulspela för den sakens skull. Och att "förklara hur intresserad man är" i en början av en dejtingperiod låter förutom att det är ett säkert sätt att skrämma bort någon som oerhört trist. Man VILL ju ha nerv i det. Sen går det ju att visa i stället för säga och det är väl oftast det man gör...

Ett litet retfult men schysst spel under dejtingen - underbart!
Spel i ett förhållande - vidrigt, tyder mest på svag självkänsla.
Huvudet på spiken som vanligt min vän! :thumbup:

Ungtuppen: Stå på dig, du har rätt i det mesta. Men du måste förstå att Yankeee och co. inte alls är intresserade av att lära sig att ragga, de tycker inte att det är intressant. Det får man acceptera.

Yankeee och co: Hoppas ni inser hur löjliga ni är när ni försöker avfärda alla som gjort det till vetenskap att ragga. Det är inte direkt en slump att det finns vissa killar som kan få i princip vilka tjejer de vill. Varför tror ni ens att tjejer märker att de spelar ett spel? Okej att ni inte delar Ungtuppens intresse, men att trycka ner honom och avfärda honom som okunnig är bara fånigt eftersom det ligger en hel del sanning i det han skriver. Det hela handlar mest om att justera sin personlighet så att man blir en trevligare och roligare och intressantare kille att umgås med. Vad är fel med det? Ni verkar ju tro att det handlar om att luras, ljuga och bedraga, vilket är helt fel.

Diana
2006-08-06, 16:30
Fint smiskat av yankeee.

Tänk nu efter lite alla ni som kör spelet, för ert eget bästa..

De som avtänds av att någon annan är 'för intresserad' är typen av människor som måste ha utmaningen för att attreheras av 'bytet'. När det är ett krav för attraktion är det inte en relation med en fin människa som är det primära fokuset, utan en jakt som ska tillfredställa genom att bjuda motstånd och ge en känsla av erövring/belöning.

-Ni kanske får brudar suuuure,, men ni får den typen av tjejer som drivs av samma sorts belönings/bekräftelsebehov. Det genomsyrar hela personligheten och efter ett tag vaknar ni och undrar varför i helvete ni bara attreherar dramaqueens och tjejer som 'beter sej ologiskt' (som nämnts tidigare i tråden(tjejer som surar, bråkar och gnäller och ställer sjuka krav för att få er att toffla)) Men vill ni leva resten av livet med en attention hoe så go for it mina barn :love:

glöm inte att de snela farbröderna och kärringarna på kolo varnade er.

Diana
2006-08-06, 16:34
Det är inte direkt en slump att det finns vissa killar som kan få i princip vilka tjejer de vill.
Det har betydligt mer med charm,utseende,utstrålning att göra, men får de folk på fall genom spelet så är det somsagt attentionhoes, för det är bara dem med det uurget efter belöningskänslan som faller för det där. Men vem fan är jag att döma attentionhoes som mindre värda *popcorn*

Hades
2006-08-06, 16:36
Fint smiskat av yankeee.

Tänk nu efter lite alla ni som kör spelet, för ert eget bästa..

De som avtänds av att någon annan är 'för intresserad' är typen av människor som måste ha utmaningen för att attreheras av 'bytet'. När det är ett krav för attraktion är det inte en relation med en fin människa som är det primära fokuset, utan en jakt som ska tillfredställa genom att bjuda motstånd och ge en känsla av erövring/belöning.

-Ni kanske får brudar suuuure,, men ni får den typen av tjejer som drivs av samma sorts belönings/bekräftelsebehov. Det genomsyrar hela personligheten och efter ett tag vaknar ni och undrar varför i helvete ni bara attreherar dramaqueens och tjejer som 'beter sej ologiskt' (som nämnts tidigare i tråden(tjejer som surar, bråkar och gnäller och ställer sjuka krav för att få er att toffla)) Men vill ni leva resten av livet med en attention hoe så go for it mina barn :love:

glöm inte att de snela farbröderna och kärringarna på kolo varnade er.
Det är snarare så att killar som gillar att "berätta hur de känner" är de killar som får toffla för sina attention hoes till flickvänner. Tror du verkligen att tjejer fortsätter vara attention hoes om de är tillsammans med killar som ignorerar deras krav och skådespel?

Diana
2006-08-06, 16:41
Jag tror att det är ett beteende som lever kvar (hos vissa) pga tradition att kvinnor ska ses (av män).
(Eller som det står i Den sensuella kvinnan, skriven 1970: Mina damer, sätt upp denna devis ovanför sängen, på spegeln, på väggen, tills den blivit ett med hela er varelse: Vi är till för att behaga, egga och tillfredsställa mannen. Detta vet varje sann kvinna.)
Män har traditionellt sökt bekräftelse på andra sätt.
Jag tror mäns fåfänga och exhibitionism ses på annat sätt idag, mer tillåtande. Man behöver inte vara bög för att man använder sitt utseende på det sätt kvinnor har gjort.
:thumbup: det tror jag med.

Sen har nog oxå skönhetsideal/krav mm trist nog faktiskt gjort att tjejer oftare har sämre självförtroende än killar och ju sämre självförtroendet är desto större blir bekräftelsebehovet som alla vet. Så logiskt sett är tjejers bekräftelsebehov större.

Drama queens faller ju i samma kategori..
Du ska veta vilken biofilm ja vill se/julklapp jag ville ha/maträtt som är min favorit!!
Du ska komma ihåg datumet vi först kysstes/höll varandras händer/slickade på samma glass!!
Du ska ge mej minst 5-10 komplimanger om dagen.. osv osv

...Annars tänker jag sura och när du frågar om något är fel tänker jag säga -inget (alternativt -känner/älskar du mej skulle du VETA vad som är fel) och fortsätta sura..

*popcorn*

Jense
2006-08-06, 16:42
Det är snarare så att killar som gillar att "berätta hur de känner" är de killar som får toffla för sina attention hoes till flickvänner. Tror du verkligen att tjejer fortsätter vara attention hoes om de är tillsammans med killar som ignorerar deras krav och skådespel?


vem säger att man måste toffla bara för att man säger hur man känner?

Vissa tjejer tröttnar också på killar som bara går omkring och spelar sitt spel hela tiden.

jenny
2006-08-06, 16:43
Kolo är bra på många sätt. Här har jag gått genom livet och trott att om man tycker om någon så skall man vissa det, ärlighet varar längst osv. Men tydligen spelar alla ett för mig okänt spel. Intressant, undra om det var därför jag tyckte de flesta killar på krogen var så konstiga? Jaja, min totala ovetskap om spelet gjorde iallafall att jag blev ihop med en kille som inte heller vet hur man skall spela. Och det är jag nöjd med. Och nej, jag är inte ironisk, men lite sarkastisk.

Hades
2006-08-06, 16:59
Det har betydligt mer med charm,utseende,utstrålning att göra, men får de folk på fall genom spelet så är det somsagt attentionhoes, för det är bara dem med det uurget efter belöningskänslan som faller för det där. Men vem fan är jag att döma attentionhoes som mindre värda *popcorn*
Det är ju PRECIS det som det handlar om. Att förbättra sin charm, utseende, utstrålning, hållning, sätt att tala, kroppsspråk och så vidare. Vissa killar har allt sådant naturligt, andra får jobba för att få det. Varför tror du att du märker skillnad mellan de två typerna? Och varför är den senare typen en spelare?

Diana
2006-08-06, 17:00
Det är snarare så att killar som gillar att "berätta hur de känner" är de killar som får toffla för sina attention hoes till flickvänner. Tror du verkligen att tjejer fortsätter vara attention hoes om de är tillsammans med killar som ignorerar deras krav och skådespel?
Hehe jag ska säga dej att en kille som är tofflig är knappast vatten värd i en attentionhoes ögon *popcorn* Hon vill ha en kille som är 'svår'. Det ger henne helt enkelt inte belöningen att få uppmärksamhet av en tofflig/lätt kille. Varken i början som flirt eller i förhållandet. Somsagt ju större motstånd som krävs för attraktion, desto större är bekräftelsebehovet.

Oj oj tro mej det gör dom :D och killar är lååångt mkt sämre på att 'ignorera deras krav och skådespel' än vad du verkar tro ;) brukar låta sådär matcho innan men så blir det en helt annan sak i själva förhållandet den. Kul att se :D

Hades
2006-08-06, 17:04
vem säger att man måste toffla bara för att man säger hur man känner?

Vissa tjejer tröttnar också på killar som bara går omkring och spelar sitt spel hela tiden.
Jag säger inte att det alltid är så, bara att killar som är duktiga på relationer sällan slipper agera dörrmattor.

Om en kille är duktig på det som du kallar "spelet" så tror jag inte att många tjejer tror att han är annat än naturligt charmig.

Jense
2006-08-06, 17:05
Jag säger inte att det alltid är så, bara att killar som är duktiga på relationer sällan slipper agera dörrmattor.

Om en kille är duktig på det som du kallar "spelet" så tror jag inte att många tjejer tror att han är annat än naturligt charmig.


eller så är han charmig på riktigt, där finns tjejer för alla killar och tvärtom. som tur är. verkar precis som om man måste spela ett spåel, ja ett, som fungerar överallt. och det är just att va lite ignorant och tom lite taskig, enligt mig då förståss

L-Sami
2006-08-06, 17:07
Jag hatar såna tjejer..

Diana
2006-08-06, 17:07
Det är ju PRECIS det som det handlar om. Att förbättra sin charm, utseende, utstrålning, hållning, sätt att tala, kroppsspråk och så vidare. Vissa killar har allt sådant naturligt, andra får jobba för att få det. Varför tror du att du märker skillnad mellan de två typerna? Och varför är den senare typen en spelare?
Altså.. vad har charm, utseende, utstrålning, hållning med att spela svårfångad att göra? Det vi talar om i den här debatten är ju huruvida man ska spela svårfångad eller visa öppet hur man känner?

Charm utseende utstrålning hållning är inget som nån här i tråden sagt att man inte ska ha. Det är inte det någon av oss syftat på när vi sagt 'spela'. De fyra är bra, medans att tönta sej och spela ointresserad bara är patetiskt.

jenny
2006-08-06, 17:08
Hehe jag ska säga dej att en kille som är tofflig är knappast vatten värd i en attentionhoes ögon *popcorn* Hon vill ha en kille som är 'svår'. Det ger henne helt enkelt inte belöningen att få uppmärksamhet av en tofflig/lätt kille. Varken i början som flirt eller i förhållandet. Somsagt ju större motstånd som krävs för attraktion, desto större är bekräftelsebehovet.

Oj oj tro mej det gör dom :D och killar är lååångt mkt sämre på att 'ignorera deras krav och skådespel' än vad du verkar tro ;) brukar låta sådär matcho innan men så blir det en helt annan sak i själva förhållandet den. Kul att se :D

Kom och tänka på en bussresa till Hemsedal. Det var ett riktigt partygäng med killar med på bussen och på hemresan så hamnade jag bredvid den störigaste av dem alla. Han snackade oavbrutet om hur fulla de hade varit, om hur jobbig kärringen var och om hur dum chefen var osv, osv. Ett riktig praktmachotönt med andra ord. Men sedan ringde "kärringen". Det var så himla roligt att höra på. Han ändrade tonläge, började säga saker som men det var ju jättegulligt av dig älskling, vi ses sen, puss,puss. Men när han hade lagt på så vad det samma sak igen, "det var bara kärringen som ringde höhö, hon gnällde över ... höhö" Tuff kille *rolleyes*

Diana
2006-08-06, 17:09
Jag säger inte att det alltid är så, bara att killar som är duktiga på relationer sällan slipper agera dörrmattor.
.
A och O i en relation är ärlighet. Har man inte det från start är man knappast berättigad att kalla sej 'duktig på relationer' ;)

Diana
2006-08-06, 17:10
Kom och tänka på en bussresa till Hemsedal. Det var ett riktigt partygäng med killar med på bussen och på hemresan så hamnade jag bredvid den störigaste av dem alla. Han snackade oavbrutet om hur fulla de hade varit, om hur jobbig kärringen var och om hur dum chefen var osv, osv. Ett riktig praktmachotönt med andra ord. Men sedan ringde "kärringen". Det var så himla roligt att höra på. Han ändrade tonläge, började säga saker som men det var ju jättegulligt av dig älskling, vi ses sen, puss,puss. Men när han hade lagt på så vad det samma sak igen, "det var bara kärringen som ringde höhö, hon gnällde över ... höhö" Tuff kille *rolleyes*
:laugh: klassiker! :D :thumbup:

Hades
2006-08-06, 17:11
Diana och Jense, var snälla och svara på detta:
En kille som är blyg, har dåligt självförtroende, svårt att prata med tjejer och ta kontakt, tycker ni att han bör acceptera sin situation och vänta i flera år på att han av en slump ska springa in i någon på bussen som han sedan råkar bli tillsammans med. Eller är det vettigare att försöka reda upp sina problem, träna bort sina svagheter och/eller inre demoner och försöka lära sig att umgås med tjejer?

Det ni beskriver är alternativ 1. Det jag beskriver är alternativ 2.

Visst, det finns killar som gör det till en oändlig lek som går ut på att få ligga med en ny tjej varje dag. Det är inte vad jag talar om. Jag talar om att lära sig vilka personlighetsdrag som tilltalar det (o)täcka könet och försöka ändra på sig själv så att man slipper sina problem. Varför är det fel? Varför ska man finna sig i att vara slagen redan från början? Alla killar har INTE samma förutsättningar när det gäller att träffa tjejer.

Hades
2006-08-06, 17:15
A och O i en relation är ärlighet. Har man inte det från start är man knappast berättigad att kalla sej 'duktig på relationer' ;)
VARFÖR Diana, VARFÖR tror du att jag tycker man ska vara oärlig? Det har inte med det att göra. För sista gången.

Att visa sig för intresserad är ett beteende som är rent negativt i syfte att få tjejer intresserade (i de flesta fallen, inte alltid). Därför är det bättre att inte berätta precis hur man känner (i de flesta fallen, inte alltid).

Jense
2006-08-06, 17:16
Diana och Jense, var snälla och svara på detta:
En kille som är blyg, har dåligt självförtroende, svårt att prata med tjejer och ta kontakt, tycker ni att han bör acceptera sin situation och vänta i flera år på att han av en slump ska springa in i någon på bussen som han sedan råkar bli tillsammans med. Eller är det vettigare att försöka reda upp sina problem, träna bort sina svagheter och/eller inre demoner och försöka lära sig att umgås med tjejer?

Det ni beskriver är alternativ 1. Det jag beskriver är alternativ 2.

Visst, det finns killar som gör det till en oändlig lek som går ut på att få ligga med en ny tjej varje dag. Det är inte vad jag talar om. Jag talar om att lära sig vilka personlighetsdrag som tilltalar det (o)täcka könet och försöka ändra på sig själv så att man slipper sina problem. Varför är det fel? Varför ska man finna sig i att vara slagen redan från början? Alla killar har INTE samma förutsättningar när det gäller att träffa tjejer.


Klart det är bra att en kille eller tjej för den delen tar tag i sina problem och gör sitt bästa för att lösa sina problem. men jag säger att det finns tjejer för alla killar och ska man behöva spela ett specefikt spel för att fånga en tjejs uppmärksamhet kommer det aldrig hålla. att ta tag i sina problem och att spela ett spel är för mig två helt skilda saker. och det är där vi fastnar hela tiden i tråden. men det är bara för att vi har olika definitioner av ordet spel. spel för mig är något man medvetet spelar och att välja det ordet som bäst passande ord för att beskriva en specefik situation tycker jag säger allt

elan
2006-08-06, 17:16
Att skaffa bättre självförtroende och träna bort sina svagheter handlar väl snarare om personlighetsutveckling än om att bli skillad på att ragga.

Hades
2006-08-06, 17:23
Klart det är bra att en kille eller tjej för den delen tar tag i sina problem och gör sitt bästa för att lösa sina problem. men jag säger att det finns tjejer för alla killar och ska man behöva spela ett specefikt spel för att fånga en tjejs uppmärksamhet kommer det aldrig hålla. att ta tag i sina problem och att spela ett spel är för mig två helt skilda saker. och det är där vi fastnar hela tiden i tråden. men det är bara för att vi har olika definitioner av ordet spel. spel för mig är något man medvetet spelar och att välja det ordet som bäst passande ord för att beskriva en specefik situation tycker jag säger allt
Jag tycker inte att det är ett spel att medvetet ändra sitt beteende för att lyckas bättre i livet. Och det är ju det det handlar om, för de flesta. Att agera på ett visst sätt för att lyckas bättre. Det är något som alla gör mer eller mindre ofta. Ta en anställningsintervju som exempel (ett mycket bra exempel, eftersom det även där handlar om att bete sig på ett visst sätt för att nå ett visst mål). Väljer ni då att agera som ni tycker känns naturligt, eller beter ni er på ett sätt som ni hoppas kommer hjälpa er att få jobbet? Jag förstår inte riktigt vad det är som ni hänger upp er på.

Hades
2006-08-06, 17:24
Att skaffa bättre självförtroende och träna bort sina svagheter handlar väl snarare om personlighetsutveckling än om att bli skillad på att ragga.
Och att bli skillad på att ragga handlar extremt mycket om personlighetsutveckling (om man inte har det naturligt). Tror du att det handlar om att memorera magiska ramsor?

Hades
2006-08-06, 17:28
Jag hoppas alla som läser vad jag skriver förstår vad det är jag försöker säga. Jag är verkligen ingen player och kan absolut inte påstå att jag är framgångsrik med tjejer, men jag tycker att hela grejen med personlig utveckling är oerhört intressant, och jag förstår inte varifrån allt motstånd och nedlåtande attityd kommer. Varför är det ok att, som ni säger, "spela spel" i vissa delar av livet, men inte i andra?

Trance
2006-08-06, 17:30
Bra skrivet Hades, tänkte skriva en text om anställningsintervjuer etc men slipper det nu.

Den största lögnen av de alla är väl "bara var ärlig och dig själv". Man är ju det aldrig annars och varför i helvete skulle man vara det i ett sådant utlämnande tillfälle som när man uttrycker sitt gillande till en okänd person. Man vill väl sälja in sig så bra som möjligt?

(nej, jag pratar inte om raggningsrepliker eller vänta 2.3 dagar innan man ringer)

mini
2006-08-06, 17:38
Det jag finner lite motbjudande är att det oftast inte läggs fram som personlighetsutveckling, utan som att lära sig trycka på knapp A (var ett svin) för att få effekt B (pippa). Jag tror varken män eller kvinnor är så simpla. Jag tror som Yank skrev att man inte är tillräckligt intresserad om man nu får kalla fötter av att höra att man är intressant.
Hur blir det i fas två, om man sålt in sig på ett sätt som kanske inte riktigt matchar ens personlighet?

(Kanske inte spelar någon roll - man har ju fått pippa.)

Trance
2006-08-06, 17:42
Hur blir det i fas två, om man sålt in sig på ett sätt som kanske inte riktigt matchar ens personlighet?

(Kanske inte spelar någon roll - man har ju fått pippa.)

Man får chansen att komma till fas två och visa hur fin person man faktiskt är?

Wennerberg
2006-08-06, 17:43
äh fan, smäll in huvudet på käringen så slipper du gnäll, sen är det bara lite tejp och rep så har du dig en fru

sundvall
2006-08-06, 17:46
äh fan, smäll in huvudet på käringen så slipper du gnäll, sen är det bara lite tejp och rep så har du dig en fru

:laugh: :thumbup:

Jense
2006-08-06, 18:02
äh fan, smäll in huvudet på käringen så slipper du gnäll, sen är det bara lite tejp och rep så har du dig en fru


fan vad sjuk folk måste tro att du är :laugh:

Nithian
2006-08-06, 18:26
Nithian,

istället för att sno tjejens moppe kunde du väl ha visat upp din grymma teknik i stångcurl som du har lärt dig av en old-schoolare?



Sur för att jag är 15 och starkare än dig? lungt alltså.

Wennerberg
2006-08-06, 18:58
fan vad sjuk folk måste tro att du är :laugh:
Ja, det är inte så far off ju :D

Diana
2006-08-08, 09:18
Ojoj svarar nåra år efter här nu.. :D men men

Diana och Jense, var snälla och svara på detta:
En kille som är blyg, har dåligt självförtroende, svårt att prata med tjejer och ta kontakt, tycker ni att han bör acceptera sin situation och vänta i flera år på att han av en slump ska springa in i någon på bussen som han sedan råkar bli tillsammans med. Eller är det vettigare att försöka reda upp sina problem, träna bort sina svagheter och/eller inre demoner och försöka lära sig att umgås med tjejer?

Det ni beskriver är alternativ 1. Det jag beskriver är alternativ 2.

Visst, det finns killar som gör det till en oändlig lek som går ut på att få ligga med en ny tjej varje dag. Det är inte vad jag talar om. Jag talar om att lära sig vilka personlighetsdrag som tilltalar det (o)täcka könet och försöka ändra på sig själv så att man slipper sina problem. Varför är det fel? Varför ska man finna sig i att vara slagen redan från början? Alla killar har INTE samma förutsättningar när det gäller att träffa tjejer.

Jag får en känsla att vi pratat förbi varandra lite *kissass* Jag har altså inte antytt att man inte ska göra allt för att förbättra sej som person - charm och hela skiten :thumbup: För som jag skrev så finns det enbart positivt med att utveckla sånt =) Det enda jag satt mej emot är den lilla grejjen att man inte ska spela ointresserad när man kommit i den fas då man känner varandra hyffsat väl och båda vet om de är intresserade eller ej.

Det är ingen lag utan bara min åsikt (du har hittat något annat som funkar för dej och det är bara bra :thumbup: ) Jag skulle nämligen vilja att en person blev intresserad av mej enbart och inte (delvis) av jakten. Helt enkelt därför att jag vet hur den sortens personer ofta kan vara... De som kräver utmaning och att något ska vara svårfångat för att attrahera har det i sin personlighet att tråkas ofta när utmaningen avtar... och chansen är mkt stor att han/hon söker sej till nya utmaningar när ett byte slutat utmana sas(man är i förhållandet)

Men jag håller definitivt med dej i allt annat, fler skulle tjäna på att utvekcla sej som människor no doubt =)