handdator

Visa fullständig version : *POLL* Har du något emot tjocka människor?


Fatalist
2006-08-04, 18:49
Alla har vi våra brister, men en del är även tjocka. Så vad tycker du om tjockisar?

Poll kommer.

Catstyle
2006-08-04, 18:49
De är feta.

Osten80
2006-08-04, 18:52
Folk som är sjukligt överviktiga och inte gör något åt det, men samtidigt klagar över sin situation retas jag mig enormt mycket på.

Jense
2006-08-04, 18:54
nä, finns ingen anledning till att va en nolla.

nollor har jag något emot förståss. eller menar jag trångsinta töntar?

Fatalist
2006-08-04, 18:54
Jag har inget emot någon, så länge de själva inser att det är ohälsosamt och en belastning på samhället.

Folk som är sjukligt överviktiga och inte gör något åt det, men samtidigt klagar över sin situation retas jag mig enormt mycket på.

Bra, fram med det.

Eller vad sägs om överviktiga människor som tjatar till sig två flygstolar till priset av en, bara för att de inte får plats?

Diskriminering my ass, självförvållat their asses.

Mental
2006-08-04, 18:54
Tja, jag har ju själv varit där, men visst, jag tycker synd om dem samtidigt som jag tycker de borde ta sig i kragen

Edit: Tycker mer illa om rökare. Det är patetiskt.

Fatalist
2006-08-04, 18:56
Tja, jag har ju själv varit där, men visst, jag tycker synd om dem samtidigt som jag tycker de borde ta sig i kragen

Edit: Tycker mer illa om rökare. Det är patetiskt.

Gör en likadan rökar-poll? Om en viss rökande moderator tillåter det d v s ;)

Jag tycker detta är intressant, i min omgivning (gymnasium) finns det mycket fördommar mot tjockisar.

Jense
2006-08-04, 19:00
hur kan man tycka illa om någon bara för att dom väljer en speciell sak att göra, röka, dricka sprit, träna, jogga, knarka eller vad fan som helst?

sålänge ni inte blir skadade av det spelar det väl ingen roll?


sen om någon 200kg fetto eller 150kg bodybuilder kräver två säten för priset av en känns lite knas, men ändå skitsamma. är platsen ledig så

Catstyle
2006-08-04, 19:02
hur kan man tycka illa om någon bara för att dom väljer en speciell sak att göra, röka, dricka sprit, träna, jogga, knarka eller vad fan som helst?

sålänge ni inte blir skadade av det spelar det väl ingen roll?


sen om någon 200kg fetto eller 150kg bodybuilder kräver två säten för priset av en känns lite knas, men ändå skitsamma. är platsen ledig så
Tyst.
Feta människor är odugliga och har dålig moral och disciplin.
Det är ett odiskutabelt faktum.

Jense
2006-08-04, 19:05
Tyst.
Feta människor är odugliga och har dålig moral och disciplin.
Det är ett odiskutabelt faktum.


ja eller helt sönder psykiskt? kanske uppväxta så? kanske lider av nån sjukdom?

det är aldrig så att nån sätter sig ner och säger till sig själv

"nä nu jävlar ska jag äta 700 kilo rent fett, för jag ska väga 400 kilo inom ett år!"

Catstyle
2006-08-04, 19:06
ja eller helt sönder psykiskt? kanske uppväxta så? kanske lider av nån sjukdom?

det är aldrig så att nån sätter sig ner och säger till sig själv

"nä nu jävlar ska jag äta 700 kilo rent fett, för jag ska väga 400 kilo inom ett år!"
Ok, du har rätt. :(

Cerberus
2006-08-04, 19:07
Feta människor som klagar o sprider död(dålig energi) omkring ogillar jag. Om de gör något åt sin situation så beundrar jag dom bara :)

Iof kan smala människor också vara dryga.

Tolkia
2006-08-04, 19:10
Nej. Vikten är s.a.s. inte det som jag uppfattar som viktigt hos en människa, jag skulle i sann moralistisk anda vilja påstå att det inte ÄR det som är viktigt hos en människa. Till alla som tror att det är det kan jag bara säga att jag hoppas att ni slipper lära er att ni har fel den hårda vägen.

aliquis
2006-08-04, 19:13
I see fat people!

Kwon
2006-08-04, 19:18
mmmm......"phattiez"....

grabben i skogen
2006-08-04, 19:22
jag tror faktiskt feta personer har ngt fel i huvudet..alla som är feta har det.

Devoid
2006-08-04, 19:22
Jag röstade Nej, men detta till största delen för att jag själv är fet.
Men sedan jag fick för mig att nu är det fan dags att gå ner i vikt så kan jag irritera mig lite ibland på folk som bara gnäller om hur svårt det är att gå ner i vikt samtidigt som de vägrar röra sig en meter utan bil samtidigt som de trycker i sig chips/pizza till förbannelse...

Jag har försökt gå ner i vikt 1 gång och den gången håller jag fortfarande på med med relativ gott resultat iallafall.
Så folk som gnäller om hur svårt det är utan att ge det ett seriöst försök går fet bort.

Diana
2006-08-04, 19:22
Som jense säger - 'trasiga i psyket' på nåt vis.. Alla som pysslar med negativa handlingar gentemot sejsjälva och/eller andra faller ju i densamma samma kategorin. En sån människa kan man fan inte tycka illa om. Tycker synd om :love:

ali och kwon :laugh:

Kwon
2006-08-04, 19:24
Dom jag har något emot är de tjejer som bantar bort "the goods" för att de tycker de är "tjocka".

INSANITY I TELL YOU!

Diana
2006-08-04, 19:27
så kan jag irritera mig lite ibland på folk som bara gnäller om hur svårt det är att gå ner i vikt samtidigt som de vägrar röra sig en meter utan bil samtidigt som de trycker i sig chips/pizza till förbannelse...

Jag har försökt gå ner i vikt 1 gång och den gången håller jag fortfarande på med med relativ gott resultat iallafall.
Så folk som gnäller om hur svårt det är utan att ge det ett seriöst försök går fet bort.
Jepp,, de tror fortfarande att det finns en magisk metod/piller :D

Bra att du ändrat inställning, hoppas du fixar det!

Mago
2006-08-04, 19:28
Nej. Tycker ofta att tjocka personer är roliga(re) och trevliga(re).

Daniel-san
2006-08-04, 19:28
Det är lätt att döma folk som inte passar in i ens egen bekväma ramar av vad som är acceptabelt, utan att bry sig om bakomliggande mekanismer eller granska sin egen inställning.
Finns många exempel på hur det går riktigt åt helvete för människor i stor och liten skala när sån trångsynthet får styra.

Diana
2006-08-04, 19:31
Dom jag har något emot är de tjejer som bantar bort "the goods" för att de tycker de är "tjocka".

INSANITY I TELL YOU!
Ni kan ju aldrig lära er svara KORREKT när vi frågar om vi är FETA! :whipped: *grr27*

:D

Diana
2006-08-04, 19:34
Det är lätt att döma folk som inte passar in i ens egen bekväma ramar av vad som är acceptabelt, utan att bry sig om bakomliggande mekanismer eller granska sin egen inställning.
.
:thumbup:

Kwon
2006-08-04, 19:38
Ni kan ju aldrig lära er svara KORREKT när vi frågar om vi är FETA! :whipped: *grr27*

:D

Hey, you're phat, not fat! :naughty: :thumbup:

Phat Where It's At!

Svedberg
2006-08-04, 19:48
Beror på, jag utövar nog lite dubbelmoral i det där....Ser man nån vanlig standard toktjock person så får man ju en del opositiva tankar i huvet.
Men jag har kompisar som är rejält överviktiga och inte fan tänker man på att dom är det.
Sen typ tokfeta SL människor eller liknande är ju mest bara häftiga.

LAR
2006-08-04, 19:49
Nej. Tycker ofta att tjocka personer är roliga(re) och trevliga(re).

..och feta.

Baha
2006-08-04, 19:51
gott om sl personer som e riktigt praktfeta, lillgrabben här väger väl en 140? finnpower? vad tycker ni som inte gillar fetton om dom?


jag har inget emot feta elelr smala heller för den delen, har man ngt emot en person för att den e tjock har man probnlem.

hobbitar
2006-08-04, 19:54
Jag har inget emot feta men dom är äckliga.

Fatalist
2006-08-04, 19:57
Det är lätt att döma folk som inte passar in i ens egen bekväma ramar av vad som är acceptabelt, utan att bry sig om bakomliggande mekanismer eller granska sin egen inställning.
Finns många exempel på hur det går riktigt åt helvete för människor i stor och liten skala när sån trångsynthet får styra.

Grattis du vann trådens PK-pris.

gott om sl personer som e riktigt praktfeta, lillgrabben här väger väl en 140? finnpower? vad tycker ni som inte gillar fetton om dom?


jag har inget emot feta elelr smala heller för den delen, har man ngt emot en person för att den e tjock har man probnlem.

Det är skillnad på att vara vältränad men samtidigt mäktigt bulkad som i de flesta elit-SL'ares fall, och att vara sängliggande 130kg hamburgerfantast med 37 i överarmsmått.

Baha
2006-08-04, 20:00
haha, vältränad som de flesta slare, de flesta tungvikt sl jag känner e riktigt jävla starka, men att säga dom e vältränade e ju nästan löjligt, feta som grisar är dom. så är det väl även för lillgrabben o finnpowern(inget fel med det). nej fetton som fetton, smalisar som smalisar, vem bryr sig.:)

hultman
2006-08-04, 20:02
Har ingenting för fettisar, och hatar folk som säger att de inte kan gå ned i vikt, samtidigt som tjockholmarna går ned som fan.

Lillgrabben
2006-08-04, 20:08
En del människor borde verkligen tänka på vad de skriver & hur de uppför sig.

En smula självrannsakan kanske kan vara på sin plats om man verkligen tycker illa om folk pga HUR DE SER UT?????????????????


TRÅD LÅST.