handdator

Visa fullständig version : För ni träningsdagbok?


Slartibartfast
2006-08-04, 13:31
Gör ni det? Själv har jag gjort det hittills, men har lite en känsla av att jag vill skita i det och bara köra på feeling. Hur funkar det? Hur kommer man ihåg vilka vikter man använder?

Yankeee
2006-08-04, 13:33
Nja. Jag har journal nu, men jag kommer alltid ihåg vad jag körde på förra passet.

Fettecke
2006-08-04, 13:36
för alltid journal, lägger in result i en databas, alltid kul att kolla vad jag gjorde för X år sedan... kommer sällan ihåg vad jag gjorde förra passet.

Johan
2006-08-04, 13:38
Brukar bara skriva upp mina löptider, aldrig dokumenterat min styrketräning. Jag har aldrig kännt nått behov av det.

mangemani
2006-08-04, 13:38
behöver ingen,allt finns i minnet.

hejhopp
2006-08-04, 13:51
Nej men jag ska nog börja göra det. Känns som att det blir svårare att fuska med träningen när man ser en stor lucka i journalen.

apa_ola
2006-08-04, 13:53
Nix. Kommer heller inte ihåg vad jag använde för vikter tills nästa pass...

ALEXPALEX
2006-08-04, 13:54
Om jag inte gjorde det så skulle jag mest bara virra omkring och känna mig ofokuserad. Prima, enkelt hjälpmedel för att behålla fokus!

Stumpis
2006-08-04, 13:55
När jag började styrketräna för ett antal år sen förde jag dagbok över det, men sen la jag ner tills jag hittade hit till Kolo. Då blev det lite roligare att skriva igen, eftersom man här får lite respons på det man gör.
Hade jag inte skrivit journal här hade jag inte gjort det alls. Antecknar aldrig på gymmet vilka vikter/reps utan skriver här från minnet när jag kommer hem eller har tid. Har rätt bra koll på vad jag gjorde sist, och vad jag har för mål med passet jag ska köra.

Honn
2006-08-04, 13:56
Har i stort sett varje pass sen slutet av -96 på papper. Kommer endast ihåg små delar av passen, så det underlättar om jag kan gå tillbaks och se vilka vikter jag ska köra på samt vilka övningar som fungerar eller ej.

Tolkia
2006-08-04, 13:57
I omgångar. Noggrannare om jag styrketränar, eftersom jag annars inte kommer ihåg vilka vikter jag använder mellan gångerna (ack vad ennkelt det är med träning där det enda man behöver komma ihåg är att jobba medan man håller på ... :D ).

Wikner
2006-08-04, 13:57
Kör det jag känner för. På längre sikt så får alla muskler i princip lika mycket träning. Sedan kör jag vikter på känsla...är de förlätt höjer jag och kör tyngre tills de känns bra.

Jay-Z
2006-08-04, 13:58
Nej, jag borde väl. Och så borde jag också mata in gamla resultat från tidigare träningsjournaler på Kolo. Just nu skriver jag på olika block. Ej bra. Ej strukturerat. Men rätt skönt samtidigt också.