handdator

Visa fullständig version : Har ni utseendekrav på vänner?


Callister
2006-08-04, 01:33
Jag antar att vissa vill ha vänner som är fulare så man själv framstår som snyggare. Eller att man inte vill umgås med "fult" folk. Det finns ju folk till allt nuförtiden. :)

Hur ställer ni er i frågan?

Krampus
2006-08-04, 01:36
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...

Sebbe_H
2006-08-04, 01:36
Har normala polare, inga som är snyggare än mig eller fulare än mig, vi är alla medel. :D haha

Men det spelar ingen roll, man väljer ju inte polare efter deras utseende.


POLL!

Tricklev
2006-08-04, 01:36
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...

+1

Callister
2006-08-04, 01:46
Någon snäll fuhrer får ta och fixa poll.

Jag väljer inte hlr polare för utseendet. Däremot kan jag tycka att det jobbigt att umgås med någon som luktar apa (inte duschar) och fisar ägg hela tiden, eller rapar sur strömming.

Kwon
2006-08-04, 02:20
Intressant fråga.

Vilka väljer man som vänner egentligen?

Oftast folk som stimulerar en på ett eller annat sätt , ibland folk som har något gemensamt.

Ibland folk som är enormt olika en själv (kontraster).

Iaf liknande värderingar.

De måste vara roande, stimulerande på något sätt och ett plus är om man kan lära sig något av dom.

Krampus
2006-08-04, 02:20
Någon snäll fuhrer får ta och fixa poll.

Jag väljer inte hlr polare för utseendet. Däremot kan jag tycka att det jobbigt att umgås med någon som luktar apa (inte duschar) och fisar ägg hela tiden, eller rapar sur strömming.

Ja, men vem skulle inte tycka det..? :confused:

tejpis
2006-08-04, 02:33
Nej, men riktigt ofräscha / såna som är fula för att dom skiter i vilket är ändå inte min typ av "crowd".

laham
2006-08-04, 02:34
Jag antar att vissa vill ha vänner som är fulare så man själv framstår som snyggare. Eller att man inte vill umgås med "fult" folk. Det finns ju folk till allt nuförtiden. :)

Hur ställer ni er i frågan?
seriöst hade jag känt nån som väljer vänner på detta sättet
hade han fått en fett örfil.

internethjälten
2006-08-04, 02:39
Jag har internet - behöver inga vänner :thumbup:

Bolio
2006-08-04, 04:22
seriöst hade jag känt nån som väljer vänner på detta sättet
hade han fått en fett örfil.

Slår du folk därför att de väljer vänner på grundval av utseende?

mangemani
2006-08-04, 04:54
vilken fråga...självklart inte.

Tomten
2006-08-04, 06:09
för att väga upp min egen fulhet så kräver jag att alla jag umgås med är en 8-10 på en skala från ett till tio.

Fast det kanske är anledningen till att jag inte har några vänner. *cry*

dynamo
2006-08-04, 06:13
Har inte tänkt på sättet du framställer. Men vissa grundkriterier har jag nog säkert om det gäller nya vänner.

Utseende antyder ju ibland nått om personen och dess personlighet. Om nån t ex ser ut att vara mentalt handikappad, jobbig, bög eller ser grotesk ut så söker jag nog inte aktivt bli vän med dem iaf.

Nina L
2006-08-04, 06:16
Någon snäll fuhrer får ta och fixa poll.Add Poll finns under Thread Tools. Jag tror att alternativet är öppet fortfarande.

Jag har haft utseendekrav på vänner när jag var yngre. Det bottnade väl i en rädsla av att bli utstött/mobbad. Nu är jag dock vuxen. :)

Mental
2006-08-04, 06:19
inte medvetet, men säkert undermedvetet

Sheogorath
2006-08-04, 06:23
Snygga tjejer har snygga vänner. Same goes for guys.

Stenberg
2006-08-04, 06:39
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...

+2

Sheogorath
2006-08-04, 06:46
Många svar i den här tråden är typexempel på vad antiintellektualism kan göra med människor. Man har inte reflekterat över den här typen av frågeställningar innan, och tycker därför att frågan är löjlig, stötande eller whatnot. Hade man istället insett att "vilja" och "välja" i själva verket ofta är väldigt korkade begrepp, och istället konstaterat att personer tenderar att umgås inom sin egen klass, så hade man kanske också börjat fundera på hur man själv fungerar, egentligen. Att man inte medvetet väljer bort personer som är väldigt mycket fulare, eller väldigt mycket snyggare, än en själv, är inte överhuvudtaget det samma som att man inte de facto kommer att "välja bort" sådana människor i praktiken, genom sitt dagliga handlande och uppförande, som kanske (tycks vara) relaterat till helt andra saker än direkta kompisval.

Hades
2006-08-04, 06:46
inte medvetet, men säkert undermedvetet
+1.

dynamo
2006-08-04, 06:54
<Sheo som ofta detaljerat skriver vad jag tänker, fast drar det ibland ett steg längre>

I likes j00! :love:

Nina L
2006-08-04, 07:25
Att man inte medvetet väljer bort personer som är väldigt mycket fulare, eller väldigt mycket snyggare, än en själv, är inte överhuvudtaget det samma som att man inte de facto kommer att "välja bort" sådana människor i praktiken, genom sitt dagliga handlande och uppförande, som kanske (tycks vara) relaterat till helt andra saker än direkta kompisval.Jag uppfattade frågan som medvetna krav.

Sheogorath
2006-08-04, 07:33
Jag uppfattade frågan som medvetna krav.

Och jag skiljer sällan på "medvetna" och "omedvetna" krav/val/etc: Det finns sällan skäl för det.

Det som händer, det händer.

Det är bevis nog för mig om hur saker ligger till, egentligen. Sen tycker jag inte att frågan är så specifificerad: Jag antar att vissa vill ha vänner som är fulare så man själv framstår som snyggare. Eller att man inte vill umgås med "fult" folk. Men vaddå "vill ha"? Har man det eller har man det inte? Säger inte det tillräckligt om vad man "vill ha"? Det är det som är det intressanta, inte vad man har för illusioner om sig själv. :)

Godmorgon, förresten, Nina! Vi ser ut att få en solig och fin dag här nere i ljusa vackra Skåne.

skaparn
2006-08-04, 07:36
Jag väljer mina internetkompisar utifrån avataren. Den ska vara lite fulare än min för att som sagt i första inlägget, ge min lite extra lyster av att vara snyggast, men den får samtidigt inte vara för ful eftersom jag inte vill förknippas med något åkerspöke. Jobbigt att folk byter hela tiden dock.

mela
2006-08-04, 07:40
Ehm. Jag har inga fula kompisar. Antingen är de medel eller snygga, faktiskt - iaf tjejkompisarna. Killkompisarna är olika - både snygga, fula och medel där.

Pingu
2006-08-04, 07:45
Skiter fullständigt i hur mina polare ser ut, är med dom för att dom är schyssta och bra polare

Longshot
2006-08-04, 07:46
Det är blandat från min sida så jag drar till med kanske årtusendets största kliché och säger - det är insidan som räknas! :thumbup:

mela
2006-08-04, 07:48
Det är blandat från min sida så jag drar till med kanske årtusendets största kliché och säger - det är insidan som räknas! :thumbup:

När det är kompisar ja :P
Men... Undermedvetet så vill man inte bli sedd med vissa. Jag har en "kompis" som jag tycker om jättemkt, men jag skäms när jag går ut med henne.

Greg
2006-08-04, 07:49
Självklart inte. Eftersom jag ibland har fått sådana vibbar från andra (när jag var betydligt fetare) så nej.

jenny
2006-08-04, 07:54
I min umgängeskrest så är det ont om både riktigt snygga killar och tjejer. Men det beror nog på att de flesta är ingenjörer.

Longshot
2006-08-04, 07:54
När det är kompisar ja :P
Men... Undermedvetet så vill man inte bli sedd med vissa. Jag har en "kompis" som jag tycker om jättemkt, men jag skäms när jag går ut med henne.

Du är en dålig kompis :(

mela
2006-08-04, 07:58
Du är en dålig kompis :(

Nej, jag är mänsklig. Jag umgås med henne ändå, jag accepterar att hon är sån, but I don't like it :D

Nina L
2006-08-04, 08:00
jag accepterar att hon är sånHur är "sån"?

OggeP
2006-08-04, 08:01
- det är insidan som räknas! :thumbup:

That is ugly-people-talk!

Longshot
2006-08-04, 08:01
Nej, jag är mänsklig. Jag umgås med henne ändå, jag accepterar att hon är sån, but I don't like it :D

Me not agree, no. *bs*

mela
2006-08-04, 08:02
Hur är "sån"?

Hon är 24 men klär sig som en 9 åring ungefär. Hon beter sig som 12.. typ.. men det gör väl jag med iofs :D

Jag är en barnslig 18 åring, och hon är mer barnslig än vad jag är :P

-AG-
2006-08-04, 08:07
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...

+1

Jorgen
2006-08-04, 08:11
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...
+1.

Nina L
2006-08-04, 08:13
Hon är 24 men klär sig som en 9 åring ungefär.Ja, men det är väl ok att inte gilla varandras klädstil. Det är inget sjukt med det, tycker jag. Jag hade dock genast börjat försöka shoppa med henne. :D

skaparn
2006-08-04, 08:15
Och jag skiljer sällan på "medvetna" och "omedvetna" krav/val/etc: Det finns sällan skäl för det.

Det som händer, det händer.

Det är bevis nog för mig om hur saker ligger till, egentligen. Sen tycker jag inte att frågan är så specifificerad: Jag antar att vissa vill ha vänner som är fulare så man själv framstår som snyggare. Eller att man inte vill umgås med "fult" folk. Men vaddå "vill ha"? Har man det eller har man det inte? Säger inte det tillräckligt om vad man "vill ha"? Det är det som är det intressanta, inte vad man har för illusioner om sig själv. :)

Då skulle väl frågeställaren formulerat frågan utan ordet "vill" som jag tycker ganska tydligt pekar på att det är de medvetna valen som är under luppen.

Du har dock säkert en poäng i att det undermedvetna spelar in, och empiri kan säkert styrka din tes i vissa fall.

Taririi
2006-08-04, 08:16
Om man ser ut som jag har man inte råd med krav på hur ens kompisar ska se ut. Eller jag kanske är den fula kompisen (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fugly)? Nej, min värld faller ihop nu. Damn it, Callister. Denna tråd borde inte ha skapats.

mela
2006-08-04, 08:25
Ja, men det är väl ok att inte gilla varandras klädstil. Det är inget sjukt med det, tycker jag. Jag hade dock genast börjat försöka shoppa med henne. :D

Det får andra göra :) Jag shoppar helst ensam så slipper man gå i affärer man inte vill gå i :D

Diana
2006-08-04, 08:45
Är jag ensam om att tycka folk som umgås med snygga(oavsett var desjälva ligger på skalan) 'blir' snyggare, och folk som umgås med fula 'blir' fulare? hmm :D
Bryr mig föga.
Har aldrig ens tänkt på det sättet om ngn människa, att man "väljer" den för hur den ser ut...
Pra skrivet +en
brydde mej jävla massa om sånt som yngre minns jag

Nina L
2006-08-04, 08:50
Det får andra göra :) Jag shoppar helst ensam så slipper man gå i affärer man inte vill gå i :DPåverka vänners och familjs klädstil är ju jättekul; mycket roligare än att lida av den. Lyckas man bra så brukar det dessutom vara tacksamt.

babbett
2006-08-04, 08:53
Riktigt bra vänner ska vara ungefär som jag, därför har jag tyvärr lite svårt för folk med extrem övervikt...även rökare kan ligga illa till. Det handlar om att jag har vårt att identifiera mig med "såna"..
Fast jag har vänner med båda "felen" men som sagt....ibland tyckar jag dom är lite *screwy*

Bronkitkorv
2006-08-04, 08:53
Jag bryr mej inte det minsta om hur folk ser ut men det betyder inte att jag inte bryr mej om hur folk ÄR till sättet och om dom dushar eller inte.
Nu var det utseendet trådskaparn frågade om inte sättet.

Folk som inte vill hänga med folk som inte är snygga tycker jag är oerhört dumma och ytliga..

mela
2006-08-04, 08:55
Påverka vänners och familjs klädstil är ju jättekul; mycket roligare än att lida av den. Lyckas man bra så brukar det dessutom vara tacksamt.

Men hon gillar sina kläder... jättemkt. Även sin sminkning.. Bättre att hon får vara sån..

NiklasR
2006-08-04, 08:57
handlar ej om utseende, går på personens personlighet !

Och Våra gemensamma intressen. *flex*

HenrY
2006-08-04, 08:59
handlar ej om utseende, går på personens personlighet !

Och Våra gemensamma intressen. *flex*

Same here dawg!

Nina L
2006-08-04, 09:19
Men hon gillar sina kläder... jättemkt. Även sin sminkning.. Bättre att hon får vara sån..Haha, ja i så fall så. Fan, det är kanske du som klär dig tantigt. Vad vet jag? *kissass* (Bild?)

Diana
2006-08-04, 09:21
Påverka vänners och familjs klädstil är ju jättekul; mycket roligare än att lida av den. Lyckas man bra så brukar det dessutom vara tacksamt.
:thumbup:
aaalldeles för många människor i de äldre åren som låter sej förfalla ju..

jag och syrran har bla. ett par-tre slafsiga mostrar på makeoverlistan i sikte *popcorn*

mela
2006-08-04, 09:22
Haha, ja i så fall så. Fan, det är kanske du som klär dig tantigt. Vad vet jag? *kissass* (Bild?)

Jag klär mig inte helt i rosa iaf :D

Nina L
2006-08-04, 09:25
Jag klär mig inte helt i rosa iaf :DTyst. Det är snyggt, bara lite missförstått.

mela
2006-08-04, 09:26
Tyst. Det är snyggt, bara lite missförstått.

Nej. Tyvärr. Icke sa nicke. Rosa/orange kjol med en rosa top och rosa solbrills..

Nina L
2006-08-04, 09:31
Nej. Tyvärr. Icke sa nicke. Rosa/orange kjol med en rosa top och rosa solbrills..Har du sett bilden på mig i rosa byxor med rosa/orange top med fransar? Den finns här någonstans. Rosa solbrillor blir dock för mycket. ;)

Karl_alfred
2006-08-04, 09:32
:thumbup:
aaalldeles för många människor i de äldre åren som låter sej förfalla ju..

jag och syrran har bla. ett par-tre slafsiga mostrar på makeoverlistan i sikte *popcorn*
Ja modern kanske bör tona ned sin stajling istället? :booty: "tja en kvart kanske"

aidee
2006-08-04, 09:42
Någon snäll fuhrer får ta och fixa poll.

Jag väljer inte hlr polare för utseendet. Däremot kan jag tycka att det jobbigt att umgås med någon som luktar apa (inte duschar) och fisar ägg hela tiden, eller rapar sur strömming.

Helt klart umgås du med för mkt killar =P

Diana
2006-08-04, 09:45
Ja modern kanske bör tona ned sin stajling istället? :booty: "tja en kvart kanske"
:D :D
tyst! vi jobbar på det...

hon ville ju impa på dej :em:

Karl_alfred
2006-08-04, 09:47
:D :D
tyst! vi jobbar på det...

hon ville ju impa på dej :em:
Hon är mycket vacker ändå!*kissass*

Diana
2006-08-04, 10:33
Hon är mycket vacker ändå!*kissass*
svärmorsdrömmen.. *popcorn*




singel? :naughty:

Yankeee
2006-08-04, 10:35
Ja. Det är därför jag bara är polare med ogge och ryska_raketen.

Trance
2006-08-04, 10:36
Nej, och de vänner som jag har haft genom åren visar det rätt tydligt också.

Nina L
2006-08-04, 10:42
Nej, och de vänner som jag har haft genom åren visar det rätt tydligt också.Bild? *popcorn*

Trance
2006-08-04, 10:44
Bild? *popcorn*

På mina vänner genom åren? På grund av dödshot så är jag anonym på detta forum. ;)

Nina L
2006-08-04, 10:45
På mina vänner genom åren? På grund av dödshot så är jag anonym på detta forum. ;)
Jag nöjer mig med en bild på den snyggaste vännen, och en på den fulaste. Det är lugnt, de kommer aldrig att få veta det. *popcorn*

Trance
2006-08-04, 10:47
Jag nöjer mig med en bild på den snyggaste vännen, och en på den fulaste. Det är lugnt, de kommer aldrig att få veta det. *popcorn*

Bah, vem fan har bilder på vänner? Men en har jobbat som modell(jättelite bara) och en...ja han var en sådan som hade lustiga meddelande som involverade öl på sin t-shirt samt något överviktig.

Kwon
2006-08-04, 10:50
Jag har haft alla möjliga vänner och bekanta (korta,långa,fula,snygga,tjocka,smala,mörka,ljusa) så jag bryr mig inte så länge det e pra folk!

Enda problemet är att man haft problem med att ha person_x i samma rum som person_x! :laugh:

Some people just don't match

Men jag passade tydligen med alla då jag kunde vara vänner med alla! :)

Både snygga, fula etc dvs alla typer

Fast jag har aldrig tänkt på det sättet, fula/snygga vänner?

Om det e pra folk så tänker jag inte på det (utseendet).

Karl_alfred
2006-08-04, 10:52
svärmorsdrömmen.. *popcorn*




singel? :naughty:
Ja det ryktas! Omnu inte Lupus själsfrände fått in en fot :naughty:

Tolkia
2006-08-04, 10:53
Nej. Jag tycker att det verkar svårt att göra det, för vad är det som säger att en viss människa blir ens vän (eller ens är intresserad av att förska bli ens vän) bara för att han/hon har ett lämpligt utseende? Överhuvudtaget har jag inget bra svar på hur jag väljer vänner - med samtliga mina bästa vänner har jag liksom inte känslan av att ha "valt" dem på något medvetet sätt; det är snarare något som bara "blivit". Och hur kontakt för första gången uppstod minns jag i många fall inte ens, inte heller vad som fick mig att tycka att de var intressanta - något slags "magkänsla", bara.

Kwon
2006-08-04, 10:59
Fast helst av allt så önskar jag att alla vänner och bekanta såg ut som Krampus.

elan
2006-08-04, 11:09
Nej. Jag tycker att det verkar svårt att göra det, för vad är det som säger att en viss människa blir ens vän (eller ens är intresserad av att förska bli ens vän) bara för att han/hon har ett lämpligt utseende? Överhuvudtaget har jag inget bra svar på hur jag väljer vänner - med samtliga mina bästa vänner har jag liksom inte känslan av att ha "valt" dem på något medvetet sätt; det är snarare något som bara "blivit". Och hur kontakt för första gången uppstod minns jag i många fall inte ens, inte heller vad som fick mig att tycka att de var intressanta - något slags "magkänsla", bara.


Jag är helt inne på din linje här. Väljer man vänner överhuvudtaget?

Kanske bara är jag som är lyckligt ovetandes om att folk väljer att vara vän med mig eller inte, jag tycker att vänskap mera är något som uppstår och inte något som man väljer ut särskilda personer till.

Lägg därtill att jag är ingenjör så har jag ju enligt ett inlägg här ovan inte så stor chans att bli vald på grund av snygghet. ;)

Diana
2006-08-04, 11:23
Ja det ryktas! Omnu inte Lupus själsfrände fått in en fot :naughty:
:D :MrT:

Kwon
2006-08-04, 11:25
Jag är helt inne på din linje här. Väljer man vänner överhuvudtaget?

Kanske bara är jag som är lyckligt ovetandes om att folk väljer att vara vän med mig eller inte, jag tycker att vänskap mera är något som uppstår och inte något som man väljer ut särskilda personer till.

Lägg därtill att jag är ingenjör så har jag ju enligt ett inlägg här ovan inte så stor chans att bli vald på grund av snygghet. ;)

En sak är säker, "kollegan" har du iaf INTE valt som vän! :devil:

Kollegan väljer dock att ge dig attack-massage! :) (alt bosätter sig i telefonsvararen)

elan
2006-08-04, 11:27
En sak är säker, "kollegan" har du iaf INTE valt som vän! :devil:

Kollegan väljer dock att ge attack-massage! :)
Busted! Mjaha, så jag har alltså valt bort någon som vän, det innebär väl att jag aktivt väljer mina vänner. Meeeen, det hade med beteende att göra och inte utseende.

Diana
2006-08-04, 11:28
Jag är helt inne på din linje här. Väljer man vänner överhuvudtaget?

Precis.

på arb platser mm blir det många ggr de man minst trott man skulle koppla med, som man kommer närmast. att solla folk är sjukt.

Kwon
2006-08-04, 11:29
Precis.

på arb platser mm blir det många ggr de man minst trott man skulle koppla med, som man kommer närmast. att sola med folk är sjukt.

"sålla" ? :D

Diana
2006-08-04, 11:36
"sålla" ? :D
umm.. jajustdet :D
smilyabstinensen i de där inlägget grummlade hjärnan litet

Diana
2006-08-04, 11:39
:laugh: wtf trodde på allvar jag skrivit fel

Nejv
2006-08-04, 11:57
Aldrig i livet. Dock kan det ju vara smart för t.ex. en tjej som börjar i en helt ny klass i gymnasiet att bunkra ihop sig med de snygga brudarna. :P

tossefar
2006-08-04, 12:21
Nej, inte medvetet, men självklart hamnar man till slut bland de människor som är mest lika en själv. Både klassmässigt och utseendemässigt.

Tricklev
2006-08-04, 12:35
Vilket tråkigt sätt o se världen.;)


Oft: Jag har haft en oerhört snygg tjej med fula tjejpolare, betyder det att jag, pga mina känslor inte insåg hur ful min tjej var?

bullis
2006-08-04, 12:43
Haha nej faktiskt inte

Mental
2006-08-04, 12:46
Vilket tråkigt sätt o se världen.;)


Oft: Jag har haft en oerhört snygg tjej med fula tjejpolare, betyder det att jag, pga mina känslor inte insåg hur ful min tjej var?

Antagligen var hon ful som ett troll, men kärleken är ju blind som de säger *kissass*

Herkulez
2006-08-04, 12:49
Jag har internet - behöver inga vänner :thumbup:
rättning, du har internet - för att du inte har nå vänner :D

Tricklev
2006-08-04, 12:58
Antagligen var hon ful som ett troll, men kärleken är ju blind som de säger *kissass*

Skulle lagt upp bild, men tror inte hon skulle uppskatta det.;)

Mental
2006-08-04, 13:01
Skulle lagt upp bild, men tror inte hon skulle uppskatta det.;)

Inte vi heller :D

alexsingh
2006-08-04, 13:05
inte direkt att jag väljer vänner på grund av utseendet... men jag tror att jag aldrig skulle kunna komma överrens med en fet soff potatis. dels för att jag skulle bli äcklad varje gång jag såg honom dels för att jag skulle se ner på honom (svårt o va bra polare då), dels för att jag kan ha en person med en sånn livsstil i min omgivning

Nina L
2006-08-04, 13:06
inte direkt att jag väljer vänner på grund av utseendet... men jag tror att jag aldrig skulle kunna komma överrens med en fet soff potatis. dels för att jag skulle bli äcklad varje gång jag såg honom dels för att jag skulle se ner på honom (svårt o va bra polare då), dels för att jag kan ha en person med en sånn livsstil i min omgivningDet var som fan. Men det finns ju så många andra egenskaper hos en människa utöver hur de sköter sin kost och motion.

alexsingh
2006-08-04, 13:09
Det var som fan. Men det finns ju så många andra egenskaper hos en människa utöver hur de sköter sin kost och motion.

joo... fast eftersom kosten o motionen e en så stor del om inte HELA mitt liv, förutom dom kvällar jag e ute o super, så är det svårt o va polare med nån som går emot hela min livsstil o nått som jag tänker på nästan dygnet runt

Nina L
2006-08-04, 13:14
joo... fast eftersom kosten o motionen e en så stor del om inte HELA mitt liv, förutom dom kvällar jag e ute o super, så är det svårt o va polare med nån som går emot hela min livsstil o nått som jag tänker på nästan dygnet runt:( Nu gör du mig ledsen.

Jag är gärna vän med både soffpotatisar och hälsofreaks, förutsatt att de har vissa andra kvaliteter.

Wennerberg
2006-08-04, 13:14
Nä men känner folk som har gjort det...

alexsingh
2006-08-04, 13:16
:( Nu gör du mig ledsen.

Jag är gärna vän med både soffpotatisar och hälsofreaks, förutsatt att de har vissa andra kvaliteter.

Det e du det... men inte jag... inte nära vän i alla fall... visst nån lite mindre nära polare måste man väl acceptera i alla fall... annars skulle man ju inte ha några typ.

aliquis
2006-08-04, 13:23
Nej det tror jag inte, de har sett ut som skit så det går inte ihop, jag har faktiskt undrat varför i h-e är jag vän med en så ful människa? Hur kunde det komma sig? Och varför märkte jag det inte i tid?

Nu har jag inga vänner.

Nina L
2006-08-04, 13:25
Det e du det... men inte jag... inte nära vän i alla fall... visst nån lite mindre nära polare måste man väl acceptera i alla fall... annars skulle man ju inte ha några typ.Mejla mig om 11 år, så skall vi prata vidare om saken.

//Nina, gammal och klok

alexsingh
2006-08-04, 13:28
Mejla mig om 11 år, så skall vi prata vidare om saken.

//Nina, gammal och klok

mkt möjligt... åsikter kan ju förändras... vet själv att mina åsikter o syn på saker o ting ändrats dramatiskt under gymnasiet te x å de e ju bara 3 år

men just nu e jag 18 o har den här åsikten :)

// Alex, precis tagit studenten

haiduc
2006-08-04, 13:42
Inte så att jag väljer bort folk för att de är "fula" men den typen av människor (tjejer) jag umgås med är måna om sitt utseende och ser bra ut och har liknande åsikter som jag. Mina tjejkompisar är överlag väldigt snygga, killkompisar har jag inte så många och de få jag har umgås oftast bara med mig för att få nån av mina tjejkompisar..*grr27*

alexsingh
2006-08-04, 13:46
Inte så att jag väljer bort folk för att de är "fula" men den typen av människor (tjejer) jag umgås med är måna om sitt utseende och ser bra ut och har liknande åsikter som jag. Mina tjejkompisar är överlag väldigt snygga, killkompisar har jag inte så många och de få jag har umgås oftast bara med mig för att få nån av mina tjejkompisar..*grr27*

hahaaha... rockstar!

:hbang:

haiduc
2006-08-04, 13:48
hahaaha... rockstar!

:hbang:
Nä, men gay ;p

Nina L
2006-08-04, 13:50
Nä, men gay ;pVarför umgås du bara med tjejer? Och vilka åsikter är det som de har?

alexsingh
2006-08-04, 13:51
Nä, men gay ;p

öhhh...?? är du en tjej lr?

alexsingh
2006-08-04, 13:54
ojj.. läste fel.. trodde du bara hade kill kompisar för att få mer brudar.

och så trodde jag du va en kille

då va det inte sååå rockstar trots allt ;)

haiduc
2006-08-04, 13:55
Varför umgås du bara med tjejer? Och vilka åsikter är det som de har?
Vet inte varför, men det har alltid varit så. Antar att jag har mer gemensamma intressen med tjejer helt enkelt :)

haiduc
2006-08-04, 13:56
ojj.. läste fel.. trodde du bara hade kill kompisar för att få mer brudar.

och så trodde jag du va en kille

då va det inte sååå rockstar trots allt ;)
Jag är kille ;) Fast inte särskilt mycket rockstar *flex*

alexsingh
2006-08-04, 13:57
Jag är kille ;) Fast inte särskilt mycket rockstar *flex*

ahaaa... ok... då fattar jag

men ändå hyffsat rockstar o ha massa tjejpolare... gay lr ej

Jense
2006-08-04, 14:01
nej, är det mina vänner så bryr jag mig inte om hur dom ser ut, jag är ingen trång stropp.

Nina L
2006-08-04, 14:01
Vet inte varför, men det har alltid varit så. Antar att jag har mer gemensamma intressen med tjejer helt enkelt :)Du är inte rädd för killar på samma sätt som jag är rädd för tjejer då? På en fest där jag inte känner någon så söker jag mig alltid till killarna. Det känns tryggt och där "vet" jag att jag kan vara mig själv. (Stört beteende.)

alexsingh
2006-08-04, 14:03
Du är inte rädd för killar på samma sätt som jag är rädd för tjejer då? På en fest där jag inte känner någon så söker jag mig alltid till killarna. Det känns tryggt och där "vet" jag att jag kan vara mig själv. (Stört beteende.)

så gör jag oxå... man borde lära sig att söka sig till tjejerna... man skulle nog få en hel del mer brudar då

Tolkia
2006-08-04, 14:05
Du är inte rädd för killar på samma sätt som jag är rädd för tjejer då? På en fest där jag inte känner någon så söker jag mig alltid till killarna. Det känns tryggt och där "vet" jag att jag kan vara mig själv. (Stört beteende.)
Känner igen det där.

Kwon
2006-08-04, 14:27
Ser dom inte ut som Krampus är dom inte mina vänner

Nina L
2006-08-04, 14:30
Känner igen det där.
Varför blir det så? (Hjärnskada?)

Pepparkakssmurfen
2006-08-04, 14:34
Mina vänner är mina vänner för det de är,inte för deras utseendes skull.

Tolkia
2006-08-04, 14:40
Varför blir det så? (Hjärnskada?)
Ingen aning; i perioder har jag försökt arbeta bort det, men det innebär alldeles för mycket ågren och vånda i sociala sammanhang, så det slutar alltid med att jag ger upp det. Har dock noterat att det är värre ju mer åldershomogen gruppen är; det är av någon anledning mer skrämmande med en skock tjejer (kärringar?) där samtliga är i min ålder än med en mer blandad. Möjligen känner jag undermedvetet på mig att mina mer goofy sidor kommer att märkas mer bland personer som i övrigt liknar mig mer (= tjejer)? :D

Wopper
2006-08-04, 15:37
Skiter i vilket, såvida det inte det skulle vara en KK ;)

Krampus
2006-08-04, 15:43
Ser dom inte ut som Krampus är dom inte mina vänner

:D ----> :Virro

Nina L
2006-08-04, 15:49
Ingen aning; i perioder har jag försökt arbeta bort det, men det innebär alldeles för mycket ågren och vånda i sociala sammanhang, så det slutar alltid med att jag ger upp det. Har dock noterat att det är värre ju mer åldershomogen gruppen är; det är av någon anledning mer skrämmande med en skock tjejer (kärringar?) där samtliga är i min ålder än med en mer blandad. Möjligen känner jag undermedvetet på mig att mina mer goofy sidor kommer att märkas mer bland personer som i övrigt liknar mig mer (= tjejer)? :DJo, samma här. En grupp jämnåriga tjejer är mycket farligare än en grupp i mammas ålder, eller en åldersblandad grupp. Suck... Det är väl så att man uppfattar sig själv som annorlunda. Jag fick inte leka med flickorna på dagis, det är säkert därför. "Nina är för busig." *grr27*

mini
2006-08-04, 16:24
Mina vänner är inga jag "söker upp" utan det bara blir så, som Tolkia och elan skrev. Om jag vore låst vid första intrycket skulle jag kanske välja annorlunda.
Vad är syftet med att välja snygga kompisar?

myggan
2006-08-04, 16:31
Ehm. Jag har inga fula kompisar. Antingen är de medel eller snygga, faktiskt - iaf tjejkompisarna. Killkompisarna är olika - både snygga, fula och medel där.

hur tror du dina kompisar ser dig ?

medel, ful eller snygg :) ?

MilkmaN
2006-08-04, 16:32
Alltså, jag har tänkt tanken att det är mindre roligt att gå ut med kompisgrupp X än grupp Y för att grupp Y är snyggare än grupp X. Nu är det inte enda faktorn, Y är även roligare men men.

För övrigt så är jag kompis med en tjock knarkare.

mela
2006-08-04, 16:32
hur tror du dina kompisar ser dig ?

medel, ful eller snygg :) ?

Alla tycker att jag är det snyggaste som finns :D *kissass*

myggan
2006-08-04, 16:33
Alla tycker att jag är det snyggaste som finns :D *kissass*

det låter lika troligt som att man får ett seriöst svar utav dig på kolozzeum :) :booty:

mela
2006-08-04, 16:34
det låter lika troligt som att man får ett seriöst svar utav dig på kolozzeum :) :booty:


det säger du bara för att du egentligen vill ha mig för dig själv älskling *kissass*

myggan
2006-08-04, 16:37
det säger du bara för att du egentligen vill ha mig för dig själv älskling *kissass*

om killen på din avatar ingår så *yeah bajby lets go* :whipped: :naughty:

dared
2006-08-04, 16:37
Jag är jävligt snygg.

Fatalist
2006-08-04, 16:42
Jag har vänner för att jag trivs med att umgås med dem, inte för att de är snygga. Dock är alla snygga iaf ;)

skaparn
2006-08-04, 16:45
När jag tänker efter har jag ett par kamrater som är grymt snygga. Att gå på krogen med dem är som att be om att bli ignorerad. Det verkar som alla tjejer inte sett filmen A Beautiful Mind eller studerat modern spelteori.

MilkmaN
2006-08-04, 16:48
När jag tänker efter har jag ett par kamrater som är grymt snygga. Att gå på krogen med dem är som att be om att bli ignorerad. Det verkar som alla tjejer inte sett filmen A Beautiful Mind eller studerat modern spelteori.

Om du studerat din teori borde dina vänners snygghet inte vara något problem, right?

skaparn
2006-08-04, 16:58
Om du studerat din teori borde dina vänners snygghet inte vara något problem, right?

Ehh, va?

Borde inte samarbete för maximal total nytta innebära att tjejerna som grupp inser att ifall alla går på den snyggaste killen kommer troligtvis inte alla få honom, varför de istället sprider sig på de mindre snygga i sällskapet?

Att jämför med exempelvis ett priskrig där en aktör förvisso kan göra en kortsiktig vinst genom att sänka sitt pris under konkurrenternas och därmed attrahera fler kunder, men bara för att snabbt se motsvarande prissänkning från konkurrenterna, varpå alla sänkt sin vinstmarginal. Det bästa de kan göra är att alla håller ett högt pris och således maximerar den totala vinsten även på lång sikt.

mini
2006-08-04, 17:00
skaparn, du missuppfattar. Det var ju ett höhöduebööög-skämt.

skaparn
2006-08-04, 17:05
skaparn, du missuppfattar. Det var ju ett höhöduebööög-skämt.

Höhöhhö, på så sätt.

Fan, då blir det en folköl och sportsnack ikväll då som botgöring.

blekfet2
2006-08-04, 17:12
lätt, för mina vänner umgås nog med mig för att bli vackra.

:D

*Flash*
2006-08-04, 17:24
Nej kan inte direkt påstå att jag väljer kompisar efter utseende, vare sig medvetet eller undermedvetet.
Har både tjocka, smala, snygga, och söta kompisar.
Tycker faktiskt inte att någon av mina kompisar är ful, dom har sådana härliga personligheter att dom i mina ögon är fina.
Dock kan säkert andra tycka att dom är fula men det skiter jag i, deras förlust.

Det enda tråkiga är att jag har svårt att skaffa killkompisar då dom flesta vill få mig i säng.
Jag trivs i regel bättre med killar nämligen.

Appropå ursprungsfrågan så är det en av mina kompisar i festgänget som dom andra blir lite irriterade på då hon ofta kan råka "sno" deras ragg.
Blev faktiskt ganska förvånad när jag fick höra det, trist om man vill undvika sin kompis för att den är för snygg/trevlig..

mystic[-_-]
2006-08-04, 18:09
lätt, för mina vänner umgås nog med mig för att bli vackra.

:D

samma här :hbang:

haiduc
2006-08-06, 18:28
Du är inte rädd för killar på samma sätt som jag är rädd för tjejer då? På en fest där jag inte känner någon så söker jag mig alltid till killarna. Det känns tryggt och där "vet" jag att jag kan vara mig själv. (Stört beteende.)
Nja, jag är alltid mig själv, tror snarare det är andra killar som är "rädda" för mig, jag är kanske lite väl mycket för vissa, eller jag vet inte.. :)

Kwon
2006-08-06, 18:31
Har inte så höga krav faktiskt.... förutom att

1. Dom skall gå som Krampus

2. Dom skall prata som Krampus

3. Dom skall se ut som Krampus

4. Dom skall bugga (jitterbug etc) som Krampus

5. Dom skall kunna sjunga låten "Min vän" av Pop-Sixten.

haiduc
2006-08-07, 16:49
Har inte så höga krav faktiskt.... förutom att

1. Dom skall gå som Krampus

2. Dom skall prata som Krampus

3. Dom skall se ut som Krampus

4. Dom skall bugga (jitterbug etc) som Krampus

5. Dom skall kunna sjunga låten "Min vän" av Pop-Sixten.
God damn it, där sket det sig för mig att bli vän med dig då *grr27*

Kwon
2006-08-07, 16:50
God damn it, där sket det sig för mig att bli vän med dig då *grr27*

Vill du verkligen bli vän med mig då?

OBS! Det är Ogge på avataren! :devil:

haiduc
2006-08-07, 17:05
Vill du verkligen bli vän med mig då?

OBS! Det är Ogge på avataren! :devil:
Sålänge du inte har utseende krav på dina vänner för jag är ingen tio-poängare, haha ;-)

Barkbiten
2006-08-07, 17:23
jag förstår inte hur man kan ha utseendekrav på vänner? det går inte ihop i mitt huvud.
Jag är glad att jag överhuvudtaget har vänner, lite extra glad över dom som i mina ögon har något innaför pannbenet förstås. Dock blir ju personer snyggare när man tycker dom har andra kvaliteter förstås. Sen skulle det bli konstigt om jag hade krav på folk jag själv inte kan leva upp till:D

hultman
2006-08-07, 17:57
Vem fan bryr sig hur deras polare ser ut? Visst, om det är _världens_ fulaste människa det gäller så kanske man funderar över det, men inte annars. Jag har både snygga och fula polare, och jag gillar Läkerol Salvi.

myggan
2006-08-07, 23:05
Om det e pra folk så tänker jag inte på det (utseendet).

+1

Umgås mycket hellre med en trevlig megaful människa än en snygg jobbig än. Det gör tydligen inte alla.

Piranha
2006-08-07, 23:07
Ja dem får inte vara snyggare än mig, jag vill vara sällskapets primadonna.




Edit: Fan om dem läser det här , då kanske dem blir onda.

Cilia
2006-08-07, 23:25
hhmmm tyvärr tror jag nog att det är så att man delvis går på utseendet. Jag är nog den fulaste bland dom jag umgås med tror jag.

Jag har tyvärr en del fördomar (som många andra). Jag väljer ofta bort dom som är riktigt vackra för min erfarenhet är att dom ofta är väldigt tråkiga. Eller väljer bort? Dom har mer att bevisa. Däremot är jag ganska snabb på att ändra uppfattning.

Sen har Diana rätt när det gäller på jobbet (och gäller i vanliga livet med) att dom man blir kompis med är sällan dom man trodde från början. Det är det som gör det så kul. Livet överraskar en hela tiden.

NiXPhoenix
2006-08-07, 23:48
Utseendekrav och utseendekrav, det kan jag inte direkt säga att jag har. Men visst vill man inte umgås med vissa polare i vissa situationer, att gå ut på stan för att leta handla kläder är till exempel inget jag gör med vissa av dem. Dels för att de inte alls är intresserade av kläder , men också för att de är fula och inte direkt passar att gå på stan med. :D


Men jag har väldigt få kompisar egentligen... det blir som det blir, när man träffar nya kompisar träffar man dem bara.

Batman
2006-08-08, 00:56
Du är inte rädd för killar på samma sätt som jag är rädd för tjejer då? På en fest där jag inte känner någon så söker jag mig alltid till killarna. Det känns tryggt och där "vet" jag att jag kan vara mig själv. (Stört beteende.)
Ja vilken kille försöker inte bli bekant med den snygga blondinen med stora bröst på en fest.
(Alla blondiner kanske inte fattar att det är en kuggfråga)

High1ander
2006-08-08, 04:19
Hur ska vi tackla den här frågan?
Vad jag gör med flit? Vad jag gör omedvetet (fast som jag ändå vet om)?

Jag har blandat med kompisar. Jag har oftast bara snygga tjejkompisar, därför innan jag vet om de är "kompisar" så ligger de i "eventuella flickvänner" tills de blir slängda i kompishögen. Jag har "fula" tjejkompisar också, men jag tycker ju de är fina för de är fina människor, men andra skulle nog ranka dem som fula.

För att gå vidare så gäller ju detta killar, jag har många kompisar som inte är fula, men de är kanske töntiga eller nördiga (iaf på krognivån) vilket gör att de kanske anses fula.

Man ger snygga människor bättre "fördelar" då man skaffar första intrycket. Vilket gör att man kanske tycker de är bättre människor/kompisar!?

Man gillar att umgås med likartade personer, är man själv snygg så kanske man bara umgås med andra snygga och "populära" personer.

Nu har jag snackat från lite psykologiskt perspektiv som kanske kan ge en bild på att man kanske borde "definera" saker som "snygg" och "kompis" lite bättre.

Mina svenska polare så är det ett par jag inte gillar att gå på krogen med för de är fula (beter sig på ett sätt som inte anses attraktivt)...

Nina L
2006-08-08, 06:55
Ja vilken kille försöker inte bli bekant med den snygga blondinen med stora bröst på en fest.
(Alla blondiner kanske inte fattar att det är en kuggfråga)Nej, bristen på frågetecken förvillar oss.

Kwon
2006-08-08, 13:27
Sålänge du inte har utseende krav på dina vänner för jag är ingen tio-poängare, haha ;-)

Det jag menade var...

Är du säker på att du vill bli vän med mig?

Det är INTE jag på Avataren, det är OGGE! (teh one n only) :devil:

Capisce? :thumbup:

haiduc
2006-08-08, 19:49
Det jag menade var...

Är du säker på att du vill bli vän med mig?

Det är INTE jag på Avataren, det är OGGE! (teh one n only) :devil:

Capisce? :thumbup:
Även om det inte verkar så ibland så är jag käskunnig you know ;p Och för att räta ut eventuella frågetecken runt mig så är jag alltså inte Carola ;-)

Kwon
2006-08-08, 19:51
Även om det inte verkar så ibland så är jag käskunnig you know ;p Och för att räta ut eventuella frågetecken runt mig så är jag alltså inte Carola ;-)

Damn! :devil:

Hade du sett ut som Carola hade jag inte bangat... :laugh: :thumbup:

Domi
2006-08-08, 20:00
Jag antar att vissa vill ha vänner som är fulare så man själv framstår som snyggare. Eller att man inte vill umgås med "fult" folk. Det finns ju folk till allt nuförtiden. :)

Hur ställer ni er i frågan?

Umgås med KUL folk, fula som snygga. ;)

haiduc
2006-08-11, 10:05
Damn! :devil:

Hade du sett ut som Carola hade jag inte bangat... :laugh: :thumbup:
Om det ändå vore så väl :D