handdator

Visa fullständig version : Bänkpress med kättingar-film


Börje H
2006-08-03, 22:50
Alla kanske inte har haft möjligheten att prova att träna med kättingar, gummiband, hangbar eller annan "special" utrustning. Jag drog med mig kameran på dagens bänkpass för att visa exempel på hur det kan gå till att träna med kättingar. Jag använder dem för närvarande till smalbänken, för att på så sätt stärka mitt vansinnigt dåliga sluttryck. Principen är ju enkel: ju högre upp stången pressas desto mer motstånd blir det (i detta fall 18-20 kg). med träning på detta viset så "sparas" axlarna ngt då bottenläget inte blir lika tungt.

Det kom med lite extra också:D
En liten cliffhanger kanske...:cool:

kika:
http://media.putfile.com/Trailer-Ditributation

edit: oops hur jag stavar

Krampus
2006-08-03, 22:57
Cool film, manliga vikter, grova gubbar, men fan vilken hiskelig musik! :D

Börje H
2006-08-03, 23:00
Cool film, manliga vikter, grova gubbar, men fan vilken hiskelig musik! :D
Hehe, nån finsk hårdrocksband. Tycker det ger skön stämmning, både bissart och rätt välgjort. Ingen aning om vad de heter dock.

edit: den pålaggda låten i slutet är dock ett Råneåband. Lite lokalpatriotism skadar ju aldrig.

Lillgrabben
2006-08-03, 23:35
edit: oops hur jag stavar


:)


Watch out for:
"Distrubutation of Pain"

Prel premiär September -06


Förnämlig film förövrigt! :hbang:

Timme
2006-08-03, 23:40
Skulle du kunna uploade filmen antingen: www.rapidshare.de

eller här: www.filegone.com

för putfile funkar inte för mig :(

polaren
2006-08-03, 23:53
Skulle du kunna uploade filmen antingen: www.rapidshare.de

eller här: www.filegone.com

för putfile funkar inte för mig :(

http://www.gerkman.de/borje_trailer.wmv - hoppas inte Börje misstycker :)

EDIT: Dödar länken imorgon, har gräns på trafiken,

Börje H
2006-08-04, 07:02
http://www.gerkman.de/borje_trailer.wmv - hoppas inte Börje misstycker :)

EDIT: Dödar länken imorgon, har gräns på trafiken,
No problems. Bara att ladda ner och göra ny länk. Ich bin ein anti-datakille. Så om ngn kan lösa så att de som inte får putfile att funka kan se så är det helt ok.

klingen
2006-08-04, 07:15
Rikitgt kul att se. Mera film !

Big Lou
2006-08-04, 07:53
Vilken filmstjärna! motiverande filmklipp det där....
Hoppas träningen flyter på bra!

tp_88
2006-08-04, 09:59
Lika kul varje gång du postar en ny film! Grymt!

Du verkar köra den explosiva träningen ganska tungt, anledning?

Damien Thorne
2006-08-04, 10:03
Tack för filmen :bow:

Börje H
2006-08-04, 10:09
Du verkar köra den explosiva träningen ganska tungt, anledning?
Jo, jag har gjort det under grundträningen de sista 10 veckorna. Jag vill prova hur det fungerar att dels köra lite tyngre men också utan gummibanden, vilket jag vanligtvis gjort, och dessutom köra utan bälte och med fötterna på bänken. Belastningen har jag valt att köra hyffsat högt för att bibehålla en ganska hög muskelbelastning även 2:a bänkpasset. Det har lite och göra med att jag försöker "övertala" min högra bröstmuskel att inte signalera smärta sedan då den rena överbelastningsträningen drar igång. Det har ju annars varit mitt stora problem under de sista åren. Vi får se hur det kommer kännas framåt höste.

polaren
2006-08-04, 11:51
Tog bort filmen från mitt webbhotell iom att jag som sagt har tankgräns.

Nu får jag chans att pröva YouTube taggarna :cool:

0gOpxP5lEwk

130kg finsk sisu
2006-08-04, 12:24
alltid roligt med hardcore träning. Även om dipsen förstörde mitt kåta sinnelag...:cool:
Och en annan fråga, varför kör du med fötterna på bänken då du kör explosivt? Då kan du ju inte åstadkomma maximal fart!?!?!
Men annars såg det stabilt och fint ut!:hbang:

Börje H
2006-08-04, 15:04
alltid roligt med hardcore träning. Även om dipsen förstörde mitt kåta sinnelag...:cool:
Och en annan fråga, varför kör du med fötterna på bänken då du kör explosivt? Då kan du ju inte åstadkomma maximal fart!?!?!
Men annars såg det stabilt och fint ut!:hbang:
I´m 50% disco vettu Freddi:D
Anledningen till att jag kört med fötterna på bänken är bara för att få lite variation. Sedan blir det mysigt att sätta ner fötterna och spänna på sig bältet framöver, vikterna känns ju betydligt lättare då.


Polaren: Perfekt!

130kg finsk sisu
2006-08-04, 17:10
E det föresten Tahvo som passar på bänken? Har du hans mail isf, e skyldig han lite pengar så...

Börje H
2006-08-04, 17:55
E det föresten Tahvo som passar på bänken? Har du hans mail isf, e skyldig han lite pengar så...
Jo, det är Tahvo. Ingen aning om mail, bode väl framgå på hans hemsida.